1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480596 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2049931 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
J F K: På tal om ölförsäljning tycker jag man ska få ta med ölen ut på sittplats. Fungerar ju på stora konserter och dyl, så kan inte se varför det inte ska fungera i idrotten.
Givetvis i plastglas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Då brukar det handla om klass II på den ölen, men visst borde man kunna få ta med sig en norrlands 2,8% ut tycker jag.

Nu brukar det vara åldersgräns på koncerter och därför lite andra regler.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Lite märkligt att man enligt tävlingsbestämmelserna i princip kan ändra under spelets gång. Passar inte reglerna så skapar man nya.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Detta innebär alltså att förbundet mycket väl hade kunnat flytta upp lag då de kan ändra seriebestämmelserna under pågående säsong. Så även om förbundet fick rätt i sitt beslut har de visat hur inkompetenta de är när det gäller kunskaper.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: haha nu blev det än mer korrupt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Och AIK kvar i HA, perfekt för SIF! Även om det mest är djurgårdare på förbundet
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Harry Luras:
Jag kan förstå beslutet, men tycker att man borde varit mer noggrann med sin motivering. Visserligen hade det öppnat upp för mer kritik men ändå. För det är ingen enkel sak att ta beslut om, och man skulle kunna gått motsatt riktigt dvs använt sluttabellerna.

Men särskilt korrupt tror jag inte det är ma har bara valt en väg
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Ett årskort kan verkligen göra stor skillnad för klubben, särskilt en tid som denna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Jag tycker att domarna hållit låg nivå. Inte att de varit korrupta.

När jag via mitt python-script gick igenom bådas forum så nämns domare/domarna oftare i ert forum för övrigt.

Ser man det inte som ett problem att Svenska Hockeyförbundet sitter i knät på SHL så undrar jag hur man som hockeysupporter för något annat lag än de som för närvarande är i SHL så är man grymt naiv.

Svensk hockeys högsta företrädare säger att man haft med representation från både division ett och allsvenskan i ett beslut, som tas INNAN division ett och allsvenskan haft något eget möte i frågan. Jag accepterar beslutet kring hur det blev i serierna i sak, men inte på det sätt beslutet togs. Det tycker jag är under all kritik.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Om nu denna säsong "aldrig " har existerat, samtliga lag är kvar i respektive serie, då förmodar jag att även Jonathan Johnsons poängrekord inte räknas? Eller ?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Kan rekommendera den här mannen som går igenom överklagan till RIN väldigt grundligt från ett juridiskt perspektiv. Han har även skrivit om ärendet tidigare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65:
Såg att det diskuteras luncher igår, det är generellt väldigt svårt att få någon större lönsamhet i luncher. Tror att klubbar har det delvis för hålla sin kökspersonal ”aktiv”, dvs går man runt och kan finansiera en lön på det som sen kan vara till nytta matchdag så är det bra.

Det äckliga kaffet och delicatobollen lär man dock tjäna mkt pengar på😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:

Frölunda permitterar alla sina spelare och anställda fram till den 30 april.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Stod att ett SHL lag tjänar runt 500 000 kronor på det. Undrar hur mycket MODO skulle tjäna på det?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jan Erik:

Förmodligen liknande summa, eftersom det bara är subvntionerad lön upp till ca 44kSEK. Resten måste klubben stå för.

Så jag gissar att summorna är ungefär liknande för en SHL klubb och HA klubb. Det är på de som ligger under 44kSEK per månad vi inte tjänar lika mycket på att permitera spelarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Då är det väl bara att permittera. Låt spelarna träna med eget program hemma så att de ändå håller igång.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jan Erik: Permittera alla som har skrivit nya kontrakt rimligtvis.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Har ni sett den här? var ju kul ändå. :D
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Kunglouie: Haha den var ju bra gjord!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ärligt, käre länskollega, finns det ngn Modomatch, där Modo förlorat, där du inte skyllt förlusten på domarna eller att Modo egentligen varit det bättre laget enligt dig, men haft ngn osynlig eller synlig kraft som motarbetat Guds gåva till världshockeyn(Modo)
Scripta den...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Hade du inte varit ett troll så skulle du vetat att det finns massor. förutsatt att man är läskunnig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Idag fyller världens vackraste klubb MoDo Hockey 99år! Det firar jag med att bli medlem! Hoppas fler av er hänger på, viktiga pengar in till klubben i dessa tider!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Kunglouie: Jag har varit medlem i 41 år, kommer att fortsätta så tills jag trillar av pinnen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Då slår jag dej med några år, haha.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Grattis MoDo! 99 år idag. Det är kul att swisha! Pengar ska ni ha....HundraNittioNio låter som en bra summa.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Bra, kanske det sporrar andra också kan man hoppas
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Troll eller ej, så vet du att jag har rätt. Och alla andra i detta forum vet det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ser att du överlevde firandet igår, MoDo Hockey:
"I min ålder så undanbeder man uppvaktning och presenter! Men vad hände på swish igår kväll egentligen? Telefonen höll på att brinna upp! Ödmjukt tack för alla fantastiska gåvor/Pigg 99-åring"
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:

Efter att ha ringt runt lite till c-more så kan jag bekräfta att dom har tappat fler avtal mot kunder än tidigare säsonger, tar för givet att dom talar sanning.
Hmm, undra varför🤔
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Härliga nyheter! Vi kan ju se här på forumet att det finns max 4 st som skriver om Luleå och Skellefteå, så SHL-intresset är nog rekordlågt. Vilka mediciner de där fyra går på är däremot svårt att få grepp om...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Precis, lågt intresse för SHL & deras ”lag”.
Jag tycker mest det är köp-in-kompetens-och-spela-din-roll-lag. Näh, tacka vet jag våga-vinn-lagen i AS! Och vårt MODO definitivt. Så vilken medusin jag går på? Lapin Kulta ikväll, skål kamrater 🍺
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:
På temat
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Åtta år gammal artikel, men kul läsning om gamle modoiten Björn Palmqvist. Det blev tjafs förut också när andra lag snodde hela förstakedjan:

"– Fruktansvärt stora pengar! Ha ha? Minns jag inte helt fel så var det trettiotusen kronor för alla oss tre tillsammans, något som Djurgården ansåg vara på tok för dyrt. Det var MoDo-basen Sven-Olof Sandberg som agerade surgubbe och och tyckte att han fått för lite betalt. – Men jag kan idag faktiskt ha förståelse för hans agerande. Tänk er själva att hela första kedjan blir värvade till samma klubb samtidigt. Det var ju svarta helsidor i tidningarna här uppe."

"– Det blir inte så mycket hockey längre. Jag gillar inte riktigt det här med att man kastar in pucken och jagar. Så spelade Kanada mot oss på 1960 och 70-talet och det tyckte vi var jättebra. För när vi tappade pucken så skickade kanadensarna den tillbaka till oss. Så vi tackade och tog emot för när dom skulle checka fast oss så spelade vi bara pucken förbi dom slutar Björn Palmqvist"
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Patrik Bartosak 27 år idag, GRATTIS!! 👍
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
”Vår elitlicens är rökt” säger Helsingborgs IF, Vad kan vi mer vänta av denna pandemi som drabbat oss alla och nu ser vi följdverkningarna även i sporten. Måtte detta helvete sluta snart.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ja, för det låter rimligt att svenska myndigheter besitter en expertis på pandemier som resten av värden saknar. Man behöver inte vara epidemiolog för att ha lite sunt förnuft. Det finns rimligtvis en anledning till varför Storbritannien, som Tegnell själv har beskrivit som "bäst i världen på epidemier", gjorde en 180-gradersvändning.

Det svensken håller på med nu är någon sorts tankegympa, i stil med "Om jag intalar mig själv att det bara är som influensan och fortsätter leva som vanligt". Vi har redan facit, det är bara att kolla på resten av Europa. Den som hävdar att samma sak inte kommer hända här, bör ha redigt med kött på benen. Bevisbördan ligger inte på mig. Att använda diffusa formuleringar om hur vi minsann baserar våra beslut på vetenskap (utan att någonsin definiera vilka vetenskapliga grunder man syftar på), i en pandemi av ett slag som ingen av oss har upplevt under vår livstid, är ironiskt nog extremt ovetenskapligt. Tegnell säger ju faktiskt själv att det har varit svårt att förutse utvecklingen eftersom det rör sig om ett helt nytt och okänt virus. Och i det fallet är empiri det enda vettiga vi kan basera våra resonemang på.

Sedan är det lite lustigt när folk säger "Tänk om du får fel, då kommer du ångra dig att du stack utan hakan". Nej, det kommer jag inte. Jag hoppas varje dag att få se tecken som tyder på att jag har fel. Men ingenting tyder på det i dagsläget. Kurvorna fortsätter växa exponentiellt. Det är nästan kusligt hur väl kurvorna följer de extrapolationer jag gjorde för några veckor sedan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett:
Nja man bör ha redigt med kött på benen oavsett vad man påstår, särskilt om man inte är sakkunnig på området.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Tegnell är såklart extremt kunnig, och är relevant att lyssna på. Jag gillar honom. Men, han måste sluta killgissa hela tiden. Allt han sagt hitills om vad som kommer ske, har varit fel, precis som Brad_Brett är inne på.

Tegnell behöver inte skämmas för att han inte vet vad som kommer hända, för det vet ingen. Han kan absolut förklara det aktuella läget på ett bra sätt, men han borde hålla tyst om vad som kommer ske i framtiden tills han har fått lite kött på benen så han faktiskt kan komma med något relevant och inte falska förhoppningar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
goleafs: Du får hämta din kompis Lövenröv, han är väl den enda härinne som faktiskt vet vad han pratar om när det gäller Corona.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Får väl göra det. Sjukt oviss framtid som väntar. Bara hoppas det inte kommer en andravåg i höst.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
goleafs: Jag kan tänka mig att Tegnell också skulle göra en 180gradig sväng om utvecklingen var ungefär som i UK, Spanien, Frankrike eller Italien, men för att göra så lite ekonomisk skada som möjligt och för att få en försiktig spridning för att åstadkomma flockimmunitet så har vi hittills hållit oss från de extrema åtgärderna.

Jag är inte helt övertygad om att en ekonomisk kollaps med massarbetslöshet, massvis av företag i konkurs och en efterföljande depression är bra för landet. Vi vet väl vad utanförskap, ingen framtidstro och rastlöshet kan göra i våra förorter...
Kort sagt är det balansering på slak lina där båda alternativen är urusla.

Vi har också (förutom i SDs Hörby) tjänstemannastyre och inte politikerstyre. Därmed är vi mer benägna att gå på vad de mest kompetenta vetenskapsmännen, istället för att man som i Danmark som politiker vill visa handlingskraft.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Tack JFK. Spot on. Skillnaden är inte annan kunskapsbas bland de sakkunniga i Sverige, men att man litar på dessa personer från politiskt håll. Jag tycker det är bättre än att se partiledare demonstrera politisk handlingskraft.

Den som sticker ut nacken är ju inte den som säger att vi ska vara mer restriktiva, men de som förespråkar en offensivare linje. Den kan sluta med att vi får många människor som dör i sjukhusens korridorer utan anhöriga vid deras sida.

Jag tror vi ska inställa oss på att detta blir gräsligt oavsett vilken linje vi intar och post-Corona kommer att skörda fler dödsoffer än Corona själv.

Det är väldigt svårt att mäta dödlighet i Corona och influensa eftersom de flesta offer har underliggande sjukdommar. Osäker, men jag tror att man brukar inkluderar alla som dör 30 dagar från det de diagnosticerats med sjukdommen. Enligt statistiken, så dog 1 012 personer i Sverige av influensan 2017/18.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Så här spelas det innan MoDo går upp till Sektligan 2021. 9 andra lag hade chansen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Spelarna har sagt sitt, Victor är kungen!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Grattis Victor, än en gång så visas det att det kommer bra spelare från Modo 👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Victor och Viktor är så välkomna tillbaka till MoDo när det troligen blir NHL Lockout runt 2022/2023. Tror fan att Hedman-Steen-Olofsson skulle vara OK i en förlängning mot Färjestad borta. Bartosak och Ullmark får slåss om förstaspaden.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Vattnet hanzon, vattnet! "I have to thank Hasse Jonsson for some ok summer workout and the great magic water of Ornskoldsvik"
Kommentera


« · 2049931 · »