1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526875 inlägg · 4121 ämnen

Banner

Sv: Banner
bisterfinnen: Den där bisterfinnen är det väl ändå ingen som tar på allvar? Jag var först till motsatsen är bevisad. Nu går jag och vilar.

Frisco:

Åh herreguuu så vackert :)

Frisco: Betyder tillägget till bannern att man bara får äta en lakritspuck åt gången?

Paddan: Nä jag tror att det är dags för hela länet att plocka och varmköra fram gräsklipparen.

Salle:

Jag har länge undrat...sår man dem från frö, eller dyker de upp av sig själva?

Paddan: Jag är inte ansvarig för röda bokstäver.

Salle: Men i Bjästa och Skog där har vi mycket snö kvar, fast det kanske inte spelar någon roll.

Förresten, hur gör man när man varmkör fram någonting?

Paddan: En ledtråd... Man använder inte backväxeln. ;-)

Frisco: Har det inte glömt bort den utrikiska katsupen, där ovanför bannern?

Frisco: "Här står jag och pimplar i all min ensamhet. Tänk om man ändå vore NuMo."

Som Arne skulle sagt. "Take it isi!"

Paddan: Hur länge skall Olle stå där och låtsas vara cool tro.

NuMo: Olle låtsas inte. Som MoDoit behöver han ju inte det.

Salle: Självklart inte. Facebook, på tal om annat. Man måste ju gå me i allt möjligt. Vill du gå med i gruppen "Stoppa strypgrepp på barn." ?

NuMo: Nä det vill jag inte. Hur PK tror du att jag är egentligen.

Salle: Pontus Kårdinger?

Frisco: "Märkligt, jag verkar vara först i kö till Lumberjacks invasionsresa."

Paddan: Är du redan i Mellansel?

Frisco: Ja, vadå, skulle inte tåget gå snart. Hörde något om 1 Maj, och jag tänkte att det är bäst att vara tidigt ute så man får bra plats.

Paddan:
En vacker och stämningsfull bild.

Och vilken ståtlig karl - lyser kraft, elegans och Brynäs lång väg. Men om jag inte minns fel så har en berömd solleftebo också gjort ett strålande framträdande på samma brygga.

Olika som bär måsta man väl mena.

Den högra får inte den cred han förtjände idag.
medans
Den vänstra får mer cred idag än han förtjänade.

Redigerad kommentar

Salle: Nu har väl ändå bannertillverkaren spårat ur totalt. Horribelt!

Skönt att se att inget är nytt under solen. Foppa har matats förr av riktiga passningsgenin.

Frisco: Nu första ser jag krysset. :-)

Lumber Jack: Jag ser det också.

Frisco: Stjärngossen är Jens Westin. Tärnan är Daniel Sondell och ljusdrottningen är Marco Tuokko. Och Thomas Steen gästspelar som Karl-Bertil Jonsson...

Paddan: Jag har inget med någon banner att göra. Däremot ser det ut som Poffa längst till höger.

Frisco: Killen med Guldstjärna och trollspö måste vara Foppa.

spud: Macke är helgonet.

Hockeyspelare utan näsa? Det ska väl vara Mats Alba då, enligt elitserie-mytologin.

Björn W:-) 'Matte Alba har ingen näsa'

Björn W: Hmm, annars kunde det ju vara Beyonce Nose som är luciapinglan. Hon borde väl kunna lära ut hur man gör höfttacklingar i varje fall.

Paddan: Are you a horny toad this saturday? Beyoncés höfter och ryska kulstöterskor...snart finns nog en öppning för Bad Brett att komma med en fikarums-kommentar här. :-)

Nåja, nu släpper vi Medelpad och bannern. Dags att se på köpe-match.

Björn W: Men är det bara jag som ser Paul Stastny och Marek Svatos mellan tärnan och stjärngossen?

Är det Berka som gör Peter och Macke sällskap?

spud: Ja det är Fredrik Bergqvist till vänster.

Martin S: På tal om honom så kollade jag upp lill-strimma stipendiater, förvånande dålig utveckling på dessa pristagare om man jämför med Tumba stipendiater. Trist att en TIK ska få förstöra defensiva talanger på detta sätt.

sv.wikipedia.org/wiki/Lill-Strimmas_stipendium
sv.wikipedia.org/wiki/Sven_Tumbas_stipendium

Bara två av dessa tre MoDo-lirare fick plats på Sports Illustrated's lista över de bästa i NHL de senaste tio åren....

Icing-Ove: Stort, större störst! Ingen Sudden, ingen Zäta där inte.
Som sagt i Sverige är ju inte Mackan så stor som i NHL, vore kul om han kan få visa upp sig riktigt i fortsättningen på hemmaplan.

Icing-Ove: Imponerande att foppa är med i detta lag med tanke på hur lite han spelat detta årtionde.

spud: Ja Peter, Crosby och Ovechkin är väl de som spelat klart minst i laget?

Wayne Gresky: Hmm, den där pop-nissen till vänster, jag tycker jag känner igen honom... är det inte Martin Gore?

Paddan: Då är det ju mycket mer likt Vince Clarke...

[bild]userserve-ak.last.fm/serve/_/17939303/Vince+Clarke+vince.jpg[/bild]

Vilken feelgood-banner och nu när istiden slagit till även härnere i Skåne märker man verkligen vilken knakelibrak-succé vi fått som arenasponsor. Kånken på kidsen, gamla 70-talsjackor på kulturkoftestudenterna och de dyraste hightech-modellerna på folket runt Stora och Lilla Torg.

Fjällräven - den nya världsuniformen.

Frisco: Välkommen tebax

Salle: Nåja. Det där är din skapelse. Dock dubbad till dalmål.

Frisco:

Ja, nu ser det bättre ut. Var det Salle som hade lekt i Paint innan? =)

Frisco: Jag vill se Samuel Johnson igen. Cancel this mega-depp for a little while.

Snälla.

Redigerad kommentar

Björn W: Eller denna bild, Perra har varsin glenn under armarna och timmy har 2st också.

Redigerad kommentar

spud: Hehe...stackars Kållor.

« · 1124433 · »