1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482245 inlägg · 4079 ämnen

Brynäs - Modo

« · 1641357 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Modo
NuMo: sitter i självförtroendet. Finns inget sådant så fort vi släpper in ett mål hänger huvudena på de flesta.

Enda chansen är att få in några nya spelare som kan komma in med nu energi och kanske bidra till vi lyckas vinna någon match.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
NuMo: Det enda positiva är att Brynäs är så usla att de knappt skapar en målchans trots en hel minut i vår zon. Tyvärr lär vi få dyngspö när vi möter bra lag:(
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno: Vi är duktiga på bli utspelade iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

Cyklob:

Jag fattar inte hur lätt vi förvandlas till ett gäng stirrande fåntrattar i egen zon.  

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Ser ut som han inte får fäste helt enkelt.

Den där var billig för Ahnelöv. Aja vi är ju ändå vassa som en sälunge så.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Man kan bara skratta åt eländet. Men vi är inte bättre det är bara inse det det här laget som vi har på isen nu är ett kvalserie lag i årets shl. Ska vi ha en minsta chans att slippa kvala så måste ledningen agera nu. Jag är så jävla less och höra vi har ej pengar men för fan vad kostar det att åka ur då är det konkurs direkt.

Jag kan ej kalla det och agera och plocka in en 42 åring som är Slut. Det måste in spets och det får fan kosta vad det vill så länge man kan göra något på isen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
spud: Nej, han är redan på plats i Ö-vik farbror Donald.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Patrik Källstr: varför ligger Ullmark????
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

spud: Ja, matchen ser svår ut att vinna nu. Det är ju ett gäng looserskallar kvar bara.

www.allehanda.se/ishockey/shl/foppa-nu-ar-det-slut-pa-chicken-dance#Ishockey

Slut på Chickendance, säger Foppa och bekräftar våra misstankar.

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

Rytter:

Undra vad Anders Forsberg antecknar i det läget. Tror han ritar en kuk.

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: han kommer imorgon.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K:

Modoiter är sällan nöjda, värvningar ska vara gratis men producera som en Crosby.

Jaha där tappar vi nog matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
NuMo: Modo tror att de vunnit sm guld när de nätat och slappnar av helt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
spud: Han lär komma till helgen som tidigast.
Hur var det med hakning om man hakade långt under handskarna? Missade jag något?
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno: Göra mål var kanske det sämsta vi kunde göra för sen blev vi verkligen usla.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Vi spelar verkligen mjukt den här matchen. Brynäs noll aggresivitet långa stunder men for ändock härja fritt. I anfallscon läget vi några alibiskott och inviger gå på mål. Nä huga va dålig vi är...
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
spud: Dåligt uppspel, spelvändning o mål i baken...
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Torp, det är nästan skrattretande så eländig karln är. Man önskar tänka att det är pga skadefrånvaron, karln är dock alltid bedrövlig. Varför avlöna en karl som är så dålig på ishockey? Helt oförklarligt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: vilken effekt värvningen fick!

Får vi se en fight brashear karalahti på torsdag?
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
ULTIMAVICI: Fasen. Vi gör ett saik/Brynäs-mål.

Hur kan en värvning som inte kostar något var misslyckad? Kanske att han inte tillför något på isen, men det är en annan sak.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

NuMo: Oj, har vi gjort mål :)

Jag har totalt tappat den här matchen. Ser torsdagens match med 120 kg Brashear mot Hv framför mig.

Tror nästan jag är lite chockad.

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno: Ber om uräkt. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
NuMo: Haha skit cmore! Hann läsa din kommentar innan Modo ens var i anfallszon!:-P
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Ja det ska vara det då, klart är ju att ingen kommer kunna flytta på honom iaf... Jaja är mer skeptisk till denna värvning än någon annan någonsin, så han har ju iaf en lätt uppgift att överraska på mig, får hoppas han klarar det.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

J F K:

 

Tammedjävulen. Såg ut som att Hari inte ens ville göra mål, men han misslyckades med det.

 

Och som vanligt när vi gjort mål så krävs det en jätteräddning av vår målvakt i anfallet efter direkt efter nedsläpp.

 

Ja, nu är det två räddningar.

Nästan tre nu och nu blev det mål. :(

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
NuMo: Haha tycker det är en rätt häftig värvning. Korkad men häftig.

Men Donald är ju antagligen en bra kille i omklädningsrummet m.m. Om inte annat visar väl det att Foppa tydligen är sån pass vän med honom trots den korta tiden i Philly att han borde va en hyfsat trevlig kille iaf.

Men ja den känns ju inte så modern denna värvning.

Men nu är inte Ahnelöv tyngst längre! :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

ULTIMAVICI:

Jag håller med Monno. Det här har en förbannad Peter Forsberg som själv betalt för att lära nästa person som nästan ostraffat tacklar en modoit i huvudet vad man inte får göra.

Det blir en utvisning, sen åker han hem igen. Det måste nästan vara gratis när jag tänker på det.

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
ULTIMAVICI: Ingen lär väl stå framför mål som honom:)
Vad jag förstår har han noll förväntningar på speltid.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Vad ska Brashear göra i PP? Vad jag vet har han knappt lirat PP och spelsinnet är ju inte det bästa.... Nä den här värvningen kan aldrig falla väl ut.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
NuMo: Märklig värvning. Men vem vet...det kanske blir flip.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Fuck this shit, i'm sick of it, you're going down. This is a war...
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

Ben Perrault:

Han har gjort nästan lika många matcher som Henrik Sedin.  1025. - Respekt.  205 poäng. Det är det inte alla som nått upp till.

Tycker faktiskt att  det är lite spännande.

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Blake: Jag tar det igen då du inte verkar läst mitt inlägg. Han lär inte spela någonting alls förutom i pp.
Och för andra också. Han lär inte spela förutom i pp.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Skönt att ingen svarar Brynäsanhängarnas uppenbart felaktiga påståenden. Ingen mening att ens försöka diskutera hockey med folk som inte ser matchen, utan läser statistik på swehockey.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

Cyklob: Som att vi inte har nog med utvisningsminuter redan? Ja herregud.. motståndarna lär ju försöka få honom utvisad hela tiden - vilket dom lär lyckas med. Längtar redan efter mera boxplayspel... 

(nej jag gillar inte värvningar av "tuffa" spelare som bara kan slåss) 

Hoppas jag har fel och att han faktiskt tillför något på planen... 42 år gammal.......

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Vad fan har ni betalt domarna ikväll ett jävla skämt detta!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Ben Perrault: Skicka in Brashear och ta bort sådant som Scott där. Djävla idiot som crosscheckar där. Förvisso löst, men det är väldigt farligt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Vem var det som satsade på att Torp skulle göra sig illa! Win på den iaf!
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta åt matchen och så går modo ut med man värvat en 42 ice fighter ja det luktar panik lång väg. Allså vi är så jävla dålig i pp.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

Bad_Brett:

Torp är ju tyvärr inte den enda i laget som inte kan pasa på bladet. Klyschan att det är bara att hålla ner klubban gäller ju inte i alla fall. Vi passar ju oftare så att passningsmottagaren måste byta till backhand än på rätt sida för direktskott eller snabbt spel. Speciellt i PP.

Så dök Torp igen. Han har antagligen felslipat.;)

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

ULTIMAVICI:

Av alla spelare som finns så väljer man Brashear

Måste ha betalat ordentligt med pengar till modokassan för att få vara med

jaja, känner mig väldigt pesimistisk just nu med 1-0 till Brynäs dessutom

Känns inte som det finns nån som ens kan göra mål ikväll:((

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Rytter: Klart att det handlar om att Jensen, Hedman med flera får tackla i huvudet helt utan att SHL agerar.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
NuMo: Skulle inte förvåna mig om Foppa betalar hans lön ur egen ficka ba för att han är förbannad.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

NuMo:

Kan ju placera honom framför mål i PP. Skulle vilja se den SHL back som vågar stå och crosschecka honom i ryggen.

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

supertr?tt:

 

Fast  Brashear kan väl spela hockey, det har jag i alla fall för mig.

Meeen?  Är det svårt att slåss på stor rink? 

 

Undrar om inte Foppa blev less nu när det är tillåtet att tackla folk i huvudet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
ULTIMAVICI: Sån sjuk värvning.
Lite kul är det väl att vi faktiskt löser problemet med att våra stjärnor får utstå mkt fult med att helt enkelt värva en goon. Känns modernt. ;-)

Kan inte tänka mig att han får nå mkt till istid? Han lär ju ändå mest ba slåss å va avstängd så.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
ULTIMAVICI: Han lär verkligen inte spela mycket, men förhoppningsvis lär inte Hedman och Jensen våga sätta in idiottacklingar mot oss. Han kunde väl gått in och markerat vid Scotts jättefarliga tackling mot Skröder nyss.
Kostar i princip ingenting. Gör inget om han blir avstängd. Kan spela i pp och för respekt med sig.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

J F K:

Ja det är svårt att begripa.

 Brashear  lär ju bli utvisad efter fem sekunder bara på sitt rykte. Spännande.  Kan inte Wernblom göra comeback också.

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno: Toronto måste ha krävt någon som kan skydda Lill-Nyllet, annars är det total förvirring i ledningen nu.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
NuMo: Det är ju helt sjukt. Brynäs är det enda laget vi varit överlägsna mot varje match. Det enda lag vi spelmässigt varit bättre än kanske till och med.
Likt förbaskat lär vi förlora.
LHC kan däremot spela ut oss, men vi kan vinna ändå.
Kommentera

« · 1641357 · »