1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484882 inlägg · 4079 ämnen

Brynäs - Modo

« · 1630896 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Modo
J F K: Det säger ju lite om potentialen i karln, man tycker han duttar i anfallszon ändå har han flest skott på mål...
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno: Carlssons utvisning var dock helt korrekt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Jo, hänga i armen är sällan ok.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno: Höga poäng på den dykningen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno: Nordqvist är den nya Järnkrok.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Tungt på en filmningsutvisning
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Nu får man ta tag i filmningen. Nordqvist har kastat sig som ett höstlöv de två gånger någon varit nära. Den första var utvisning, men den andra tveksam. Vid båda tillfällena ska det vara två minuter för filmning.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
ULTIMAVICI: Sitter ju i väggarna med fuskandet tydligen...
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno:

Oj oj vad starkbaum ramlar!
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno: Utanför målgården, riktigt dåligt av domaren när Starkbaum söker upp den
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno: Jag har nog aldrig sett ett lag filma så mycket. Starkbaum glider ut ur målgården och kastar sig vid kontakt. Seriens värsta fuskare som vanligt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Sedan undrar de varför intresset för SHL gått ner..
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
ULTIMAVICI: Roche är ju puckförare. Tar man för så enkla screening då blir det många
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
God natt..
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Roche åker även mot pucken så är inte ens självklart att kalla det screening

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

ULTIMAVICI:

 

Helvette SKRÖDER! Vad håller du på med?

 

HAHA! Fan vi kan ta hem det här ändå.

 

Nähe. hundrade utvisningen. Skit också.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
ULTIMAVICI:
Mål och starkbaum klagar. Hahaha vad ville han ha det till?
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Så fruktansvärt jävla rättvist.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Är iaf en korrekt utvisning tyvärr
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Tack för den Pålsson 
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
ULTIMAVICI: och ska domarna vara konsekventa är det en solklar interference vid sargen. Domarna ger matchen till Brynäs genom att vara så djävla dåliga att de borde få betala tillbaka arvodet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

ULTIMAVICI:

Det var då faan. Vårt BP står sig slätt mot Brymäs idag. Bisset måste ha börjat igen.

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Trots att sista är en korrekt utvisning så blir vi totalt rånade av domarna idag... Helt omöjligt att få till ett spel när vi blir så totalt bortdömda
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K:

Med förra säsongens boxplay och målvaktsspel hade det kunnat gå vägen ändå.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Flanagan har inte fattat de här. Man måste kasta sig handlöst för att få med sig en utvisning. Har vi inte lärt oss av Brynäs att filmning är det bästa anfallsspelet?
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
NuMo:
På tal om flytmål styrning i röven på joonas och in.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Dexter : Påhlssons säger jag inget om, men en brynässpelare tacklar en icke puckförare Bengtsson när han åker mot backen. Oerhört mycket mer utvisning är Roches.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Rytter: Man blir ju då jävla förbannad när dom filmar så oerhört mycket! Skit samma att Påhlssons utvisning var korrekt. Jag spyr av Brynäs fuskar fasoner.

Sen borde vi kunna spela bättre men ändå...
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno: Visst irriterar det att tappa poäng mot det dåliga lag. Ännu värre när de vinner sina poäng på att de filmar någonting helt djävla sanslöst. Jag hoppas att det får kvala, för fuskare tycker jag inte om. Inte konstigt att publiken inte kommer, de skäms över alla filmningar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno: Forsberg är överens med resten av världen. Brynässpelarna agerar höstlöv.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Filma är en sak, att premieras för det är så jävla illa. Hörs om ett tag, nu blev jag otroligt osugen att titta på SHL på ett tag
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K:

Brynäs kommer inte sluta före oss i tabellen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
ULTIMAVICI: Ja enda nackdelen med att börja bötfälla filmare som man ska börja med i NHL är att Brynäs skulle gå i konkurs.

Eller nackdel å nackdel...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Att Gävle kommun var så rika att de ger Brynäs förmånen att slippa reklam på dräkterna och gnällspikarna på läktaren.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

ULTIMAVICI:

 

Ja, de där domherrarna skulle man ju gärna ha vid sitt bord en pokerkväll. Lättlurade jävlar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

Rytter: Nej, det tror inte jag heller. Jag tycker att vi är ett bättre lag, men ikväll spelade vi omständigt och det var först på slutet som vi släppte på skridskoåkningen. Då blev det plötsligt klassskillnad.

Vi måste tillbaka till att jobba stenhårt för varandra, åka mer skridskor och släppa pucken snabbare. För många vill för mycket med pucken varje gång så vi tappar tempo. Roche, Possler, Ritola, Hari med flera har börjat att nästan leta pass för ofta, istället för att ibland nöja sig med ett enklare pass och söka ny yta. Eller varför inte helt enkelt skjuta.

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
NuMo: Nä fyfan hörni. Nu vill man bita igenom bordskivan och slå ett par rejält hårda knytnävar rakt in i en pappvägg. Men väl mött på lördag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Ja vi kan inte skylla på domarna helt å hållet. Mkt dumma situationer och utvisningar där vi får skylla oss själv. Samt att spelet måste upp ett par snäpp. Vi kan bättre än såhär.

Men man blir ju lite väl upprörd över alla filmningar. Blir svårt att de nyanserat då det ingår ett gäng fuskare.
Liksom låt gå att det förstärks i nån situation nån match. Men att ha det satt i system är ju helt sjukt.
Är det Tommy må tro som inte skyr några medel?
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

Monno:

Publiken i Gävle vallfärdar till arenan, hela 3722 såg dagens match. Fast det är ju iof bra siffror för ett innebandylag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

Monno: Filmningar? Jag brallar på mig... Är det för att "husguden" eran, allas vår Bagdad Bob- Anders Forsberg som vanligt fann bortförklaringar i allt utom det egna spelet? Han hyllade ju Modos spel. Brynäs gör en dålig match ikväll. När Brynäs spelar så här illa och Modo gör en bra match blir det alltså 4-3 till Brynäs...

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
bradberry: Förstår ju att ni Hollywood supportrar inte kan se när ert lag filmar. Är man uppväxt med det kan man väl inte se hur det egentligen ska vara helt enkelt. :-)
Och om du kan klockan så ser du att jag klagar på filmningar långt innan Anders intervju.

Kan hålla med om att jag inte är överens om att vi skulle spela speciellt bra. Bättre kan vi.

Att ni inte skäms över filmningarna är föga förvånade.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Rytter: Det är ju tydligt att hockey drar mer publik än simhopp. Är ju bara kolla å Brynäs publiksiffror för att inse det. ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno: Det är första gången på forumet den här säsongen det klarats mycket på filmningar. Det var första gången A Forsberg nämnt det hittills i höst.
Det är ingen som helst tvekan att det var avsevärt många fler filmningar än vi sett tidigare.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Monno:😂
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
bradberry: Ouch vilken comeback. ;-)

Hoppas verkligen man tar efter NHL till nästa år och bötfäller filmare. Det ska bort ur hockeyn!
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Brynäs kommer alltid att vara lite snyggare och lite bättre än Modo. Ha en trevlig dag!
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Starky gjorde några frivolter igår. Fast det gjorde han även när han stod i Modo. Fast då var det lugnare i den här boken när det gäller filmningar ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
Powerfade: Inte lika uppenbara filmningar i sådana fall. Nordqvists två jättedyk var skamfulla.
Nåja, Modo har problem med lag som inte drar upp tempo. Vi har svårt att själva göra det och när sämre lag som Brynäs och Leksand gärna drar ned tempo så blir det jobbigt. Då har vi lättare mot lag som vill styra spelet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo
J F K: Nåja såhär dagen efter har jag lugnat mig lite, nog för att systematiska filmningar gör mig illamående, dock kommer detta börja slå mot Brynäs inom kort då det även är förödmjukande för domarna att ta felaktiga beslut för att några gör flygande svanen. Kommer troligtvis bli alltfler korrekta utvisningar som frias mot Brynäs istället.
Trots allt gör vi en ganska platt match och visar på en dålig inställning, vi har redan visat prov på att vi kan spela en snabb effektiv hockey, igår var det 70-80% genom större delen av matchen och det är snarare det än filmningarna som "fäller" oss. Vi har inte många spelare som kan kliva fram när laget inte kollektivt jobbar hårt och jag hoppas slippa se fler sånna här insatser.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo

Tror verkligheten börja komma ikapp er. Ni har tippats i botten av alla experter och har ett av seriens sämsta lag. Hybris efter inledningen.

Filmningar? Anders Forsberg har alltid haft något emot Brynäs och konstant efter varje möte sagt "vi var klasser bättre" trots förlust. Igår valde han att spela ut det klassiska filmningskortet, samma som han körde med i finalspelet 2012. Nu lyckades han få med sig andra som egentligen inte har analyserat situationerna själva men väljer att hålla med när det blev förlust. 

Kommentera

« · 1630896 · »