honken21: Alla Modoiter har Brynäskomplex. Även kallat Oveus Molineus Bissuts. Det är en allergi som upptäcktes strax innan milleniumskiftet och är tyvärr obotlig.
Har själv försökt komma över mitt förakkt för Brynäs, men det går bara inte...
Att sen Brynäs som lag och dess supportrar fortsätter att göra sitt bästa för att vara illa omtyckt förvärrar ju bara tillståndet. ;)
Redigerad kommentar
Dexter : Det är ju mest några tomtar här på forumet som snackar om att brynässpelarna filmar, till och med Anders höll väl en låg profil på presskonferensen igår eller har jag missat nåt?
Det blir ju lätt så att förlorande lag gnäller på domarna, filmningar, otur osv. och det är ju helt normalt om ej optimalt.
Dexter :
Surt att förlora mot filmstjärnorna. Men är inte speciellt orolig än att de ska sluta före oss i tabellen när säsongen är över. Kollar man på matchen var det en dålig match från oss jämfört med tidigare (slarvigt och dåligt tempo), medan spelare, ledare och vissa brynäs fans tycker att dom tar steg framåt. Ifall dom tagit steg framåt i denna match så vill jag inte veta hur dåliga dom varit tidigare.
Modo som lag tror jag har en högre nivå än brynäs, det gäller att vi visar detta 60 minuter under match samt att det håller över flera matcher, får vi detta på plats hamnar vi före brynäs när säsongen är över.
Kollar man på matchen så är Brynäs 1-0 och 2-0 rejäla bjudningar och inte frukten av bra Brynässpel, första är en jämn period där det känns orättvist att brynäs leder med 2-0. Sedan kommer 3:an och 4:an i PP där speciellt Nordqvists filmning som ger PP lämnar en bitter smak. Att åka ner till Gävle och vara så nära poäng trots att man ger bort 2 mål känns ändå positivt, hade vi varit mer skärpta hade vi garanterat tagit poäng.
Rytter:
Att Brynäs ställer upp och spelar bortalagsspel i sin egen hemmaarena bekräftar ju din tes om att Brynäs själva vet om att de är det sämre laget. Tyvärr går Modo på det knepet lite för väl då man ligger på och försöker föra spelet utan att ha fötterna kvar i myllan.
Om Modo inte får småhybris som den här gången där man slarvar och tappar puck gång på gång, utan i stället skärper till disciplinen så kommer man att vinna de här matcherna.
Vårt BP var heller inte speciellt imponerande igår, men det var det ju Leksand heller så där finns det sparkapital.
Nordqvists filmningar var ju frustrerande, faramförallt att de lättlurade domarna gick på set. Starkbaums sätt att spela är i stället smart. han söker ju själv upp situationen och faller när Modoiterna passerar och träffar hans skridskor. Men det är ju upp till oss att vara smartare och genomskåda det. Målvakter med bra spelsinne kör ju det där knepet ofta.
NuMo:
"Att Brynäs ställer upp och spelar bortalagsspel i sin egen hemmaarena "
Kanske därför dom lockar hela 3700 åskådare till match.
"Nordqvists filmningar var ju frustrerande, faramförallt att de lättlurade domarna gick på set. Starkbaums sätt att spela är i stället smart. han söker ju själv upp situationen och faller när Modoiterna passerar och träffar hans skridskor. "
Håller med dig, smart av Starkbaum och omsmart av våra spelare att ge honom möjligheten till detta. Men tycker ändå att han spelar över i situationerna. Men de utvisningarna säger jag mindre om än Nordqvists, på reprisen ser man ju hur fruktansvärt han förstärker i situationen och verkligen kastar sig upp och fram, bägge skridskorna är ju fan i luften.
En spelare som verkligen försöker att stå på benen i situationer ramlar inte så "tydligt" utan det ser mer "dråpligt" ut ifall ni förstår hur jag menar. En spelare som bestämt eller har mindsetet att lägga sig lätt reagerar ofta lite snabbare i situationerna så att fallet blir mer tydligt, som i nordqvist fallet. En spelare som kämpar för att stå på benen använder all tid till att just försöka stå på benen så där kommer fallet ofta lite senare och ger då intrycket av att se dråpligt ut.
Rytter:Modo har aldrig dragit speciellt mycket folk! Men jag håller med siffran är usel. Onsdag är inte en optimal dag eller rättare sagt att lägga matcher olika dagar olika tider är inte optimalt, bättre förr lira tis tor sön. Jag tror fler lag än Brynäs får svårt att fylla hallarna. TV styr.
J F K:"Påhlssons bentackling var en korrekt utvisning"
Nja att det var en utvisning var korrekt men en korrekt utvisning på det hade varit match penalty.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Det här är vad våra domare har att rätta sig efter och då är matchstraffet ganska solklart
Slewfooting
En spelare som
använder sina skridskor eller ben till att ”sparka” bort motståndarens ben bakifrån,
tar en arm och drar spelaren bakåt samtidigt som han placerat sitt ben bakom motståndarens skridskor och på detta sätt fäller honom,
ska ådömas match penalty.
spud: Faen åxå - torsk igen då! Gläder väl arnio iaf. Men iaf 2 som kommer tillbaka, Torp o Norda. Kändes ju ganska uddlöst, iofs mot sAIK, vår skräckmotståndare, men ändå.
Possler & Skröder får börja sätta dem på egen hand nu. VO o VÖ kan ju också stänka in nån balja.
Då kör vi igång Torpbingo..
Hur många matcher tar det innan han blir skadad?
HUr många utvisningsminuter kommer han dra på sig innan nästa skada tvingar honom att avstå en match?
Hur många indianer hinner han slå till dess?
Utslagsfråga: Vem skadar honom nästa gång?
spud:
Kommer bli tufft utan våra centrar till 1:a och 2:a kedjan. Känns som omöjligt uppdrag imorgon.
J F K:
Det tar jag gärna. Förlora skotten med 40-15 men vinst med 3-1 skulle sitta otroligt skönt.
Skiter egentligen hur det ser ut imorgon bara man vinner.
zigge: Grundström trycker in hela brynäs + puck i målet.. taktiken är klar, inga konstigheter!
zigge: Det trodde jag Starky plockade upp från Modo-tiden? Skall bli intressant att höra vilka ursäkter Anders "Mumien" Forsberg kommer med OM Modo skulle förlora...
ULTIMAVICI: Kollat på matchen på morgonen nu och kan konstatera att det filmades en gång i matchen och det var en finne i Modo. Sen borde Påhlsson stängas av ett par matcher för sitt tilltag.
Att ni är dåliga förlorare kan jag först för det är jag själv ibland..