1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527192 inlägg · 4121 ämnen

Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Alla!:

HÅLL KÄFTEN!

NuMo: Jag tycker tyvärr att coacherna med all önskvärd tydlighet visar att de skiter i resultatet när de matchar Svartvadet med slovakerna. Det är grovt tjänstefel eller ett tecken på en otrolig inkompetens. Jag vet inte vilket av de två alternativen som känns värst.

73Sjöbba: Det där är ett 30-årsprojekt, just nu är många Öviksbor fortfarande i fasen att de står och gapar av förvåning över en sak som inträffat i 40 års tid.

Sakta men säkert kan attityden som leder till sådana här artiklar raderas ut, men det ska nog gråtas och tandagnisslas i 48 timmar nu, minst.

Redigerad kommentar

Bara Challe kan inse att Svarten inte är en spelare som ska lira med en producerande femma! han ska göra det jobbigt för motståndarna med sin svepande Easton-klubba. Inte glida på en grilla och försöka lägga mackor som Susse kan...

Björn W: Du har fastnat på repeat.

Björn W: Jaha, jag som trodde att det var en 28års cykel.

Gustafsson: Jag håller på en förening som stått på repeat i några decennier.

NuMo:

Vill jag ha Svedberg som förstemålis? JAA! Han är en av de bättre målvakterna i ES enligt statistiken, sedan vad du personligen tycker är ju inte så intressant.

Han har ju tagit över förstespaden för tusan, Svedberg har stått de senaste 7 matcherna.

Björn W: I eran repeat kommer iaf ett guld efter en väntan, i TIK's repeat kommer KS och AS ;-)

Atjoo91: Tyvärr är vår tränarduo fortfarande märkta av förutfattade meningar kring våra spelares kompetens. Vi känner spelarnas egenskaper mycket bättre.

Fisken, Curre, Sandlin och tom. Boorken, kulle ha sett sanningen för länge sen.

NuMo:

Det sorgliga är att det blev en enorm förbättring när K-Fop fick ta Svartvadets plats, trots att han knappast är optimal där heller. Varför inte bara testa Rosén? Vad har man att förlora? Det kan ju knappast bli sämre.

Bad_Brett: Tyvärr lever spelarna i sina jävla dollarbubblor. De har ingen aning om vad, eller varför man skall skämmas när det går åt helvete. De bara kör på och Öhh! Va? Var det ABK vi mötte i dag??? Trodde det var ett Stockholmslag direkt när jag såg ett höghus utanför tågfönstret. Vettefan. Det kanske var Njujork.

Redigerad kommentar

Bad_Brett: Precis, Robban kan ju kanske utvecklas till nåt.

Nee hoppas verkligen att dom tränar EXTREMT hårt imorgon mellan 08-12 sen
får dom återhämta sig lite med lunch på Victory. Efter det kan Challe och Andreas gå igenom Timrå hur vi lägger upp spelet. Sen att Markus eller Lubos ger grabbarna ett riktigt pep-talk.

NuMo: Kanske säsongens viktigaste match på Torsdag.Inget av lagen får förlora!

Blizzard: Lugn du, efter torsdagen har ni chans på SM guld igen. Våra spelare håller nämligen på att ställa till det för sig själva. Ingemansland var målet för extra lång semester. Macke fixar dessvärre lite spetskompetens och vips så lägger alla ned allt vad ett strukturerat försvarsspel kallas.

Men se på fan, nu är man på väg mot kvalserien med stormsteg och då blir det en lång säsong liks förbannat. En miss i beräkningen för semesterjägarna. 

Fast de kanske talar emot en Timråseger ändå? Det blir spännande och se om man inte trots allt tar sig i kragen och slår vakt om ingemanslandsplatsen trots allt. Semester is the shit.

Gusse: Bara därför kommer bergis ett göra det.

Lumber Jack: Jag är så jävla förbannad så jag vet inte vad. En match i rad, det går jag med på. Två, det är en för mycket. Men tre. Ja, dåjävlar skall det inte finnas några som helst förmildrande omständigheter.

Idioter!

Björn W: "Jag tror vi vinner mot Timrå, jag." Hur då eller var det ironi?

bj21: Vi har ett ganska halvhyfsat hockeylag som skulle bli lite bättre om Susse känner sig redo. Överlag tycker jag nog att Timrå är snäppet sämre sett till spelarmaterial. Sedan har vi ju tagit 15 trepoängare på 45 omgångar - en var tredje omgång, ungefär.

Åsså kommer ju spelarna få veta att de lever i två dagar, genom en total avsaknad av ryggdunkar och kanske till och med några dova muttranden på stan.

Precis vad tabelldoktorn ordinerade.

Redigerad kommentar

Björn W: DRA ÅT HELVETE!

Susse borde bli petad. Det läste jag här för länge sen.

NuMo: Tack, men nej tack. Skulle inte du skita i det här?

mikenomad: Vi är inte ombord på KS-tåget på ytterligare någon omgång. Det är en omgång upp till det andra tåget. På torsdag lär vi väl torska mot lillebror!
SATAN va tungt det känns just nu!

Björn W: Sluta vara possimistisk. Vi är körda. Mitt intresse för Modo är noll.

Nu är det en viktiig match mellan Borg och McEroe på ESPN classic. Borg har större chan sän Modo.

Redigerad kommentar

Björn W: Låter bra det där. Nu surar vi några dagar och sen tar vi och förvärrar tabelläget för tikarna!

bj21: Det jävliga är att tik är ett helt annat lag borta än hemma, detta blir en ångestavslutning.

NuMo: Jag är frälst - nyckeln till ett lyckat supporterskap kan ses som en känslomässig hedgingstrategi. Fira ett SM-guld med att konstatera att det var då fan vad tomt vi har på sådana flaggor i taket, egentligen. Sörj förlusten genom att konstatera att vi är mycket närmare slutspel nu än när jag tog kvalserien för givet i november.

Det enda man förlorar med den här supporterstrategin är de totala euforitopparna och de massiva hjärtattackerna, som ikväll.

Ses på torsdag, för det gör vi.

Redigerad kommentar

Björn W: Vafan snackar du om?

Det här är hockey!

Dynga, nonchalans och felbeslut ända ifrån TT där bak till CH/AJ i toppen.

Tycker f-n synd om Rosén som blir petad av KFop som spelfördelare när coacherna efter 5½ perioder inte inser att Svarten har några handleder.

Nu kommer man dock att sönderavla hyndorna analt på Torsdag så att hela världen (läs ÖA's upptagningsområde) tror att ALLT är frid, fröjd och finalklart igen.

Fy f-n.

NuMo: Precis och du kommer att fortsätta bry dig om den i många år till.

Hepp, nu fick jag en fotbollsvändning som känslomässig avkastning på kvällen. Apropå ishockey, alltså.

Björn W: Hockey är det värsta jag vet. Som tur var så sammanknippar jag inte tikarna med hockey, så de gillar jag ett litet grand.

Ojoj. Nu måste jag tröstäta.

Redigerad kommentar

Björn W: varför ska man bry sig det går ju bara åt helvete.finns ingen anledning att hoppas på seger man blir ju bara besviken.

Kvalserien här kommer vi.

NuMo: NuMo's kylskåp is by far the best kylskåp the world NuMo has ever seen.

Magsår, har man nog snart. Till Timrå matchen vill jag se nått nytt, även om Tarkki spelade bra i dag vill jag se Dahlberg. Sen vill jag se Rosén med slovakerna. Då vinner vi!

Bad_Brett: Jag håller med, och jag fattar inte varför det blir så här, i princip, varje gång vi har chansen att göra ett bra resultat i en "måste-match".

Har våra kulturbärare skapat denna sorts jargong? "Det går att spela på 90% nu när vi är i slutspel på målskillnad. Glid in i situationerna grappar så blir ni inte skadade heller. Vi fixar det här ändå ska ni se."

Är Svarten en alltför "snäll" kapten? En hönsmamma som ser alla och bekräftar alla utanför isen men som inte kan få med sig en grupp genom sitt spel på isen?

Det är något som är fel.

Den dagen som alla våra "äldre" spelare har lagt av så ska det bli intressant att se ifall det blir någon förändring eller ifall det sitter i väggarna i vår kära klubb.
Det som är otroligt positivt i allt mörker är att vi har en GM som jag har väldigt höga förväntningar och förhoppningar på. Tror att Macke ser och tänker hockey som många, sunda och vettiga, skribenter här. Läs: Modoiter ;)

Matchen mot Tikarna är ännu en ångestmatch. Vet inte ens om jag orkar gå dit och uppleva eländet live...

Bittesehr: Det sitter absolut i väggarna! Så här har det alltid (så när som på några gyllene säsonger) varit att vara modoit. Klart du ska dit och uppleva ångesten. Ångest är synonymt med ditt suppoprterskap!

yngwie:

Tarkki spelade bra? Två dundertavlor och ett tveksamt ingripande på tredje målet.

Kollade just igenom MoDos spelschema och det ser verkligen hemskt ut. Om inte någonting radikalt inträffar, så tror jag att det blir kval. Tyvärr.

Bad_Brett: Han har gjort betydliget sämre matcher.

Kval, de blir det inte. Men de är tuffa matcher kvar helt klart.

yngwie: Om vi inte vinner dessa matcher dom våra bottenkollegor så blir det inte slutspel iaf sen så hoppas jag verkligen att vi kan undvika kval.

Mardrömmen vore ju om både vi och Timrå hamnar i kvalserien.Då blir det ju Slaget om Västernorrland del 3

Modoante: På ett sätt tror jag de är bra att de är mer lag från den övre halvan, då kanske de kan gå vägen. De verkar ju inte gå att vinna mot bottenkollegorna.

yngwie: det måste ju blir ett målvaktsbyte mot Timrå Dahlberg måste få chansen nu och Svarten ska fan inte spela med Slovakerna.Hoppas att Susse är med igen mot Timrå annars in med Rosen i den kedjan.

yngwie: Det har vi nästan aldrig kunnat!

Björn W: Hej, jag tycker om Brynäs. Jag heter Olle.

Modoante: Hoppas verkligen att Susse kan spela.

bj21: Då är det på tiden.

Det kommer bli ruggigt tufft att fixa slutspel, har suttit och spånat på matcherna som är kvar. Vinner vi dom 5 av 10 som är kvar, då blir de 75 poäng. Jag tro fan det blir nog så tufft att ta det. Vi har dock 1 poäng tillgodo om de skulle bli målskillands affär troligtvis, även om den försämrats på slutet. Men tar vi 17 av dom återstående 30 ska de va lungt, å det blir inte lätt med tanke på vilka matcher det är.

Lumber Jack: Till råga på allt elände, borde man inte vara orolig över Bartecko? Två poäng på senaste sju matcherna, mönstret där han är grym i inledningen för att sedan förvandlas till en medelmåtta känns farligt nära...

PontusJ: Bartecko straffades rejält av att spela med Svartvadet de två senaste matcherna, men helt klart har han tappat.

J F K: Var tvungen att kolla upp Barteckos stats, eftersom han ju har ett rykte om sig att gå ut stenhårt för att sedan krokna.
Och visst, kollar man på poängproduktionen de senaste fyra åren är det ju så. 07/08 sjönk hans poängsnitt med nästan 30% efter dom första 10 omgångarna. 08/09 hela 58%.
I FBK i fjol höll han hela grundserien, men så spelade han bara dom sista 11 matcherna också. Räknar man in efterföljande slutspel dippade han dock med 50%.

I Modo så här långt håller han sitt urverkssnitt (1p/match de första 10, där är han konsekvent år för år), men sedan har han skjutit bom. Ser man på tidigare mönster kan man dock förvänta sig poäng på torsdag. Högst olägligt om ni frågar mig.

westerlind: Äh, så där säger du bara för att Domsjö inte fått någon chans till revansch mot hörnettborna på 63 år och inte har något endaste DM-guld i hockey.

« · 1344091 · »