1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532453 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Wayne Gresky:

Hehe!
Jo, det skulle se ut det!!

Nä, vi kan inte bygga ett lag BARA med en massa spelare födda i början av 70-talet.

Lite ungt blod måste finnas kvar också....

spud:

Han har väl osedvanligt bra hörsel. Typ "The Sentinel"

Rufus The Great: Kvittrar en fågel imorgon? Hur lyckades du höra det kvittret?

Gidde: Tänk er förstakedjan: Näslund-Forsberg-Renberg, alla dock scratchade pga ljumskproblem...

Rufus The Great: modorelaterad?

Rufus The Great:

Nä!
Vi vill inte ha Renberg! ;-)

Hehe ser att det finns snaskiga rykten hos MoDo också, och i morgon kvittrade det en fågel att det kommer en snaskig nyhet till ev...........

spud:

Det är synd. Han kommer att bo i Nordamerika i 10-15 år om han vill när han väl blir proffs om något år.

hellge: Han har ju i en intervju förklarat att han redan nu tänkt på juniorligan på andra sidan.. En sån kille känns som att han kommer att dra till andra sidan innan han fyllt 20 oavsett.

Martin S:

"Hedman den större blev idag invald i all-star för Jvm-18åringar. Han blir därmed den första modoit(så vitt jag känner till) att komma med i all-star ett år för tidigt."

Jag har inge bra koll på vilka MoDobackar som kommit med i all-star team. Men om jag inte missminner mig så kom Pierre Hedin med i något all-star team, antingen för 16- eller 18-åringar.

Senast MoDo fick fram en så lovande spelare var det två stycken som kom samtidigt, Daniel och Henrik. För att inte MoDo ska missa denne supertalang tycker jag att det ska: Skriva kontrakt med pajken nu!

En spelare som nästan två år för tidigt kommer med i JVM:s all-star team bör inte vara så mycket att tveka om. Jag tycker det var synd att man inte spelade honom redan förra året, om inte annat för att markera att de kommer att satsa på honom.

Ge honom ett kontrakt som han inte kan tacka nej till. Victors väg till NHL är utstakad men under tiden han håller på att mogna bör han spela i MoDo med sin bror i 3 år.

Jag antar att MoDo har vissa principer där de inte vill ge juniorer allt för höga löner. Problemet är bara att det finns andra klubbar som inte har samma principer. Enligt vad jag vet har Hedman jr fötterna på jorden och kan säkert hantera den lön han kommer att få. Det finns idag och har funnit tidigare hockeyspelande elever på gymnasiet i Ö-vik som har mer lön än deras lärare. Så om Victor har en lön på 25.000 eller 60.000 spelar förmodligen ingen större roll.

Gidde: Fast lite lägre nivå än vanligt...

Wayne Gresky:

Men jag tvivlar på sanningshalten i det där...
Typiskt SS-rykte skulle jag vilja påstå...

Berka: Snaskigt!

spud: Vilket jälva trams! Är det för att du ska känna dig bättre till mods som du gör det, eller är det för att det förväntas av dig? Oavsett vilket så är det patetiskt.

bisterfinnen: Jo de e ju spelare med hjärta för klubben som vi vill ha så jag håller me... NÄSTA! Men så hörde jag ett rykte bland de strejkande snikarna på ombygnationen av gamla vårdskolan i ö-vik där jag jobbade förra veckan, rycktet sade att macke" ev är på väg hem efter en avslutad relation med frun å att hon å barna flyttar hem.. för att få träffa sina barn så ska ryktet säger att han ev. är på väg hem!! Om de är sant eller ej har jag ingen aning om, men mackes syster jobbar ju oxå där åt peab så de kanske finns nån liten sanning i de ryktet iaf. ?!

Poffa: Även en sån person som du måste veta att det är inte logiskt att vara supporter. Fast det är klart, det är ju DU..

LHC kan mer eller mindre garantera en plats i förstakedjan, med mycket speltid både i fem mot fem och i powerplay. En kvalificerad gissning är att Weinhandl är tänkt att spelas med Mårtensson och Håkanson, som skulle vara en snudd på idealisk omgivning.

Kunde Modo matcha den konstellationen och de planerna? Fanns det jämförbara förutsättningar i övrigt? Övik är (hör och häpna ;) inte direkt världens centrum, även fast stan är trevlig för sin storlek. Som sagt, Weinhandl har nog samlat på sig en ganska rejäl slant vid det här laget, så att det är pengarna som styr har jag svårt att tro.

Berka:

Bara enögd, inte stolt. Det duger inte i MoDo.

Nästa!!!

spud: Jag vägrar tro att lönen var en liten del av hans beslut. Eller du glömde kanske skriva "inte" där uppe, eftersom du efteråt skriver "men inte alls så stor som tidningarna gör gällande".

300 000 är nog inte så långt ifrån det dubbla av vad MoDo hade betalat honom.

Jag klandrar honom dock inte. Enkelt val isåfall =)

spud: Hockeyhora för att han väljer en annan klubb än MODO? Jag trodde att man var hockeyhora som spelare om man gick från klubb till klubb till klubb. Det är inte fallet för Weinhandl.

Du kan inte vara sur på honom för ett val du kanske också gjort, ändå är han en hockeyhora? Herregud...

Berka: Jag får känslan att det är en massa olika saker, där lönen är en liten del. Men inte alls så stor som tidningarna gör gällande.

Hur kul är det att flytta till den kommun där ens ex bor(kommer ifrån iaf)?
Speciellt när det knappt finns kvar någon kompis i laget.

LHC har säkert lovat en massa saker.

Linköping är en studentstad där det är en jävla massa människor i Weinhandls ålder, vilket man inte exakt kan säga om Övik.
Det är sjujävla mycket närmare hans familj från Lkpg än Övik.

Jag kan inte riktigt vara sur på honom för ett val som kanske jag också gjort i hans situation. Men han är ändå en hockeyhora..

"Jag struntar i om vår granne är världens trevligaste kille. Han är ändå en idiot. Så är det." Homer Jay Simpson.

spud: Jag tror faktiskt lönen styrde de mesta i hans beslut... sen kan de vara så att han blivit lovad mer speltid i clubben... fast de e bara spekulationer från min sida. Nä jag läste oxå de att han sagt att de bara varit lhc som gällt!?

När man hörde weinis igår på sportradion lät det som att MODO inte varit med i bilden öht. Skulle vara kul att höra ecke förklara hur han arbetat för att få hem #13.

Berka: Vi får kasta in Hasse och Timander mot han i vinter och ge han ett par riktigt sköna open ice tacklingar.

spud: Jo absolut... =) glad är jag för de... firade rejält utanför mamma mia i söndags =) Fast man e lite små sur att wenis valde bort modo för clubben...

Berka: Jag vet inte hur det är med dig, men denna sida får mig på bättre humör.

Jag är sur på wenis....

immelmann:

Det var därför jag la in "Sen så kan nog familjen faktiskt spela in en hel del, även om han har boende och vänner här uppe." Weinis har visat riktigt fint hjärta när han spelade här under lockouten utan ersättning och det tycker jag är stort.

Då man inte pratat med honom personligen så kan man inte säga vilka premisser han gått efter. Vad han rankat som viktigast osv. Familj, chans på guld, tränarens spelplan, familj, vänner och lön. Det går bara spekulera och det tänker jag inte försöka sätta mig in i. Det enda man kan säga är att det var tråkigt och hoppas det går bra för honom. Men hellst inte så bra så han förstör våra drömmar om guld även nästa säsong. :)

Wayne Gresky: Ja, han är en gnällspik. Sen kanske hans split-vision har blivit sämre av ögonskadan?

Hawerchuk: Weinhandl är faktiskt en ganska skicklig passningsspelare och relativt spelintelligent. Han är inte helt beroende av bra medspelare men han gynnas helt klart av det samtidigt som skickliga medspelare även kan dra nytta av hans skicklighet. Däremot tycker jag att han är rätt klen i det fysiska spelet och i mina ögon så är det lite loserkänsla över honom.

kärran: Och mest glänste han 01-02 när han spelade med en sådan offensiv centerkraft som Miroslav Hlinka. Lägg ner det där snacket om att Weinhandl är beroende av ett passningsgeni. Han är tillräckligt bra för att skapa på egen hand.

MorganaLefaey:
fast mattias har själv sagt att han blivit erbjuden mer pengar i schweiz och nhl, han antydde tom att svenska klubbar erbjudit mer pengar.

anyway måste jag erkänna att den klubbkänsla de spelare som har modo som moderklubb visar är imponerande. fast det är klart det är annorlunda med killar som foppa som redan har x antal miljoner kr på banken, en kille som weinhandl måste tänka mer på att spara ihop några slantar tills den dag karriären tar slut.

Weinis har kanske inte blivit en så stor målgörare som många gått omkring och trott. Han glänste under tiden han fick passen från Foppa eller Sedinarna. Var ingen som slet så hårt hemmåt. Backarna fick ofta rädda upp det han slarvade bort i mittzonen.

Men därför är det ju inget som säger att han inte kommer att passa bra in i LHC:s bygge. MODO får sätta in Timander som bevakar honom när vi möter LHC, och lite kroppskontakt så är han kanske inte så snabb att söka sig framför mål.

En tidigt tips inför nästa års finalspel LHC kommer bara till semin och MODO är i final mot Frölunda.

knaskamilla: Stoppa ner koncernledningen för m-real i kofferten, så kanske de bra bruken kan säljas ut innan hela bolaget brakar samman.

immelmann: Självklart så förstår man att han ställer in sig hos lokalpubliken. Inte direkt så att man tror att han skulle säga: Anledningen till att jag spelar här är för att LHC betalar klart mycket mer. Eller: Egentligen ville jag spela med modo då det är klubben jag hellst ville till osv.

Om det stämmer vad han kommer att tjäna och vad man hört att han blev erbjuden så förstår jag fullständigt hans val. Sen så kan nog familjen faktiskt spela in en hel del, även om han har boende och vänner här uppe.

qwertas:

Jag tror inte att jag kommer att ha tid till det. Och sen är risken att jag råkar se fel och ta med mig personen i länken i stället.

65selander: Men i regel så är ju de som är något över medel i ES sådana profiler och hjältar att de ofta hamnar som försäljare i en bilhall eller på nåt annanstans där deras popularitet används. Tvivlar på att det är så många ES spelare utom pecka som går runt och slår dank. Om de visat 3 uns av långsiktigt tänkade nångång i karriären.

Det är klart att han säger det var ett enkelt beslut, det handlar snarare om att han vill att LHCs-supportrar och spelare ska tycka om honom än nåt annat.

qwertas: sorry..

Gusse: Tänk på också att många är utan yrkesutb o s v, självklart att de försöker dra in så mycket kuler dom kan innan dom skall försöka tjäna pengar på vanligt jobb. Risken är ju stor att de kan bli idrottsinvalider också men nu för tiden så har ju alla en fullgod försäkring.

Gusse: Tjänar Gusse, tjänar! ;)

knaskamilla: Kan du göra en liten avstickare och hämta denna högerskjutande finnen i Lukko Rauma?

Rytter: det skulle ju vara för jävligt om nån hockeyspelare fick lov att jobba efter hockey kariären var slut ..Det skulle vara så synd om dom ..tänk när dom slutar sitt jobb har en del 30 år kvar på sitt jobb...jag förstår dom som vill käna massor av pengar ...skulle aldrig falla mig in att tycka synd om en hockeyspelare som känar mer pengar i månaden än dom flesta svenssons på ett år

Salle: Utanför erbjudandet? Det borde väl finnas en massa människor på resan som inte tänker använda sin ranson? Då kan de väl köpa ut åt oss?

Rytter: i realiteten handlar det ju om bra mkt mindre än så med tanke på skatterna för inkomster i de där storlekarna.Visst skillnaden är en årsinkomst för en kvinna inom statligtjänst, men det rör sig om "peanuts" för honom.

Jag tycker inte det märkliga var att han skrev på för lhc nu, utan att han spelade näst intill gratis lockout.. DÅ skillde det massor, det gör det inte nu.

spud:

Var ju inte så att jag menade att han hade tjänat så lite att han inte kunde leva. Men tänk dig själv, över en halv miljon mer per år är jävligt mycket pengar. Ska mycket till innan man ska tacka nej till det.

knaskamilla: Då jag antar att taxfree-sprit är utanför erbjudandet...

[bild]www.adolfstrom.com/handel/images/bilder/991170.jpg[/bild]

knaskamilla: Kuusela om han åkt hem.

Rytter: Det är ju inte direkt så att weinis inte lyckats skrapa ihop ett hyffsat kapital. Killen har ju innan denna säsong spelat åtminstone 2/3 av säsongen i NHL under 3 säsonger, det borde väl ge honom minst 10 miljoner intjänat under 3år.. stackarn.

Susse var det ju snack om att han inte mjölkade så mycket han kunde pga enligt media att han tyckte att modo kunde lägga degen på annat.

knaskamilla: Jag kan ta en liter 80% strohrum.

« · 876315 · »