1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531729 inlägg · 4125 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Wayne Gresky:

Hehe, mästerligt mästrande såhär i pre-match nervositetens linda :-D

shinzawai: Vad bra att min klocka på datorn går fel också. Men det är bara bra, då har någon en timme på sig att hitta numret, eftersom de uppenbarligen tänker börja sändningen 10 minuter efter avtackningen...

He iväg er till matchen nu. Sitt inte här.

Werner ska hyllas och det är slut på ståplatsplåtar. 0 kvar står det modo.se.
Det finns fortfarande några sittplatser, 156 stycken. Det är väl de som är bakom spelar- och utvisningsbåset.

Om någon tar reda på vem som producerar skiten (som tom är sena med produktionen, JÄVLA ARSLEN!!!) så ska de få ett lätt uppretat samtal från en som vet hur man skäller.

shinzawai: Beskrivninen av "separated shoulder" var väl ganska uttömmande i artikeln jag länkade till. Är det något specifikt du inte förstår? ;)

Wayne Gresky: Och vad betyder "separated shoulder" då, Dr Drygjävel?

shinzawai: Axeln ur led är "dislocated shoulder". Jag tror att du behöver läsa på här.

Nikki: Axeln ur led alltså..

Victor Hedman blir borta tre veckor. I övrigt lite skrämmande att man får vända sig till kanadensiska medier för att få information.

Cyklob: Jag har ändå viss förståelse. Vi har en stomme där de flesta är out of date inom de närmaste 1-3 åren. Jag tror inte att Svartvadet, Salle och Jonsson kommer bli bättre med åren direkt, och när vi ska ersätta spelare i den kalibern kommer det att kosta.

MEN - you gotta spend money to make money. Framgång föder framgång och med allmän frustration och irritation på läktarna så är det inte konstigt att publiken sviker. Det är löjligt att vi ALLTID lägger oss så fort det blir lite budgivning.

Cyklob: Och vad vet vi om huruvida MODO bjöd på Niskala eller ej?

Wayne Gresky:

Nä det är ju helt klart sant, men känns som att vi aldrig kommer få se sådana namn i MoDo så länge vi har den styrelsen vi har. Vi har top 3 ekonomi i elitserien och endå är vi inte med och bjuder när det dyker upp bra namn på marknaden tom timrå som knappt har ekonomi kunde bjuda på en som niskala. men man kan ju alltid hoppas :).

Cyklob: Om han nu mot all förmodan skulle vara tillgänglig så vill man ju inte uppmärksamma konkurrenter om detta. Skulle det komma ut att Pirnes var ledig skulle ju halva elitserien bjuda som galningar.

Cyklob:

Man kan väl lita på båda? Rindell har bara sagt att Pirnes är en drömspelare för honom. Inte att han är på väg hit.

Gusten:

ASG!!

Du gav just gubbsjukan ett ansikte ;-)

Gidde: Just nu skriver jag med en hand ;)

bisterfinnen:

Du glömde nämna att hon dessutom är jävligt söt!!

Eller hur Gusten? ;-)

bisterfinnen:

Glömde kopplingen till trådämnet, naturligtvis ska Alice sjunga nationalsången i Swedbank nästa säsong

Lumber Jack:

Lilla Gävle-Alice är het!

Även hos Kiss, scrolla nedåt på deras åffisiella och spana in videon

Wayne Gresky:

Fulheterna hade kunnat pareras med en lika stor kraft åt motsatt håll istället för att koncentrera sig på att falla stilfullt. Om Hedman, som såg idioten hade satt emot allt han har och om Aasen hade gett fan i att kasta upp vänsterbenet i luften i vad som såg ut som en förberedelse till en triple toeloop så hade vi åtminstone haft 2 färre skadade.

Susses ryggonda var nog pga överträning under uppehållet dock.

Poffa:

Jag trodde det var åldern...

Wayne Gresky: Hållbergs ryggproblem kommer sig väl av att han spelat med ömmande ljumskar, som hans kropp kompenserat för. Susse har haft problem med ryggen hela säsongen, men inte så illa som det är nu, om jag förstått intervjun med Susse rätt. Jonssons skada vet jag inget om.

Det kan vara slumpen, det kan vara någonting som är fel i träningsupplägget. Obra är det, i vilket fall.

Wayne Gresky: Sedan tycker jag det är fascinerande hur bra de verkar vara på att ställa diagnoser. Från "day-to-day" till att i nästa andetag konstatera "vi får nog vara glada om spelaren är tillbaka i laget om 3-4 veckor". Eller är det bara jag som är spektisk

Bad_Brett: Fast tittar man på vilka skador vi har nu så berodde Aasens och Hedmans på fulheter från luleaåspelare och Salles sjukdom är ju svår att skylla på inställningen. Det man däremot kan ifrågasätta är att Sundström, Jonsson och Hållberg drar på sig likande skador mer eller mindre under själva uppehållet.

shinzawai:

Precis. Det känns som att MoDo alltid åker på mest skador i de matcher då de INTE kämpar ordentligt. När man går in för fullt i varje närkamp så mjukas kroppen upp om man blir mindre skadebenägen. Om man däremot tar det lugnt eller tvekar vid närkamperna så blir man stel och får adrenalinbrist, vilket leder till att man lättare för illa sig.

Lumber Jack:

Det ska väl sägas att det är de senaste 10 åren som jag varit skadefri, det är väl endast högertummen som varit lite sliten av allt zappande..

Lumber Jack: Det är väl snarare de som glider och försöker komma undan en närkamp som blir skadade?

hellge: För att bli skadad måste man även ta i. Det går inte att lalla på bara, då är det ingen risk.

Paddan:

Nu är väl han bara "knådare" och fystränare. Men jag vet inte.

Jag har en teori som funkar på mig, det är kanske inte min teori, men den stämmer rätt ofta på många andra också. De som drar och sliter i sina muskler blir ofta skadade - alltså streching.

Själv har jag aldrig varit skadad - och aldrig stretchat

shinzawai:

Det är väl inte första gången Modo försöker mörka hur allvarliga skadorna är. Eller så är det bara nån av läkarna som är lite mindre bra.

Paddan: Om de preliminära utlåtandena, day-to-day-skador som drar ut i veckor och månader samt skador som ständigt återkommer kan man ju undra. Jag har inte hört något rykte innan du skrev det där, men jag har däremot ifrågasatt kompetensen på vår läkar- och rehabstab.

Om nu Håkansson tror att de kan bli borta resten av året, hur kan det då stå 7-10 dagar på hemsidan?

hellge: Undrar ju hur mycket som är sant i det som man hör ryktas, att spelarna ska vara missnöjda med Håkansson och hur denne bland annat sköter rehabiliteringen av skadade spelare.

Mixery:

Torkki och Pirnes!

SPELA HOCKEY, FINNJÄVLAR! SPELA HOCKEY, FINNJÄVLAR!

Det börjar bli Tik-level på antalet suomilainen, fast "Snällman" kan vi väl skeppa när våra gubbar har blivit hela igen.

"- Det skulle inte förvåna mig om dom blev borta till efter jul", sa han sjukgymnasten/fystränaren i morse om de två ryggskadade och den fotskadade.

Huvva, säger jag. Undra om inte Susse är elitseriens i särklass viktigaste spelare. Det mesta står och faller med honom. Konstigt att inte riksmedia har fattat hur bra Susse är. Det bevisar väl bara det vi länge vetat. De har mycket små kunskaper om hockey

shinzawai: Så här stog det i AB:

Tredje raka förkusten och Modos skadekris är ett faktum.
Till veckan hoppas man kunna presentera ett nyförvärv.
Högst upp på Harri Lindells önskelista: Esa Pirnes.
-Honom vill jag ha säger Modo-tränaren.
Enligt rykten är den poängproducerande toppforwarden på väg bort
från Atlant i KHL.
Han är en fantastisk lagspelare säger Lindell.

Hoppas verkkligen att något händer under veckan, blir det Pirnes blir man mer än glad!

Icing-Ove: Pirnes? Jadu, långsökt var ordet.

Hörde nyss att Rindell vill värva Esa Pirnes (hans önskespelare) enligt Aftonbladet (står ej på webben än). Låter ganska långsökt att Modo skulle satsa på honom...

shinzawai: Äh, Jämtin når inte upp för att dra Lumber Jack i håret. Möjligtvis om han åkte omkring med en trappstege, men hur dumt skulle inte det se ut!

Lumber Jack: Hmm, Jämtin skulle bara dra dig i håret.

Lumber Jack: Ska vi bilda stabilt backpar?

shinzawai: Jaha, jag får väl byta om då och dra mitt strå till stacken.

Icing-Ove: Själv skulle jag nöja mig med ngn som är minst 1,85/90 kg. Vi har för många killar under 1,80. Vi är för lätta.

Nikki:
När Pasi Tuominen stack dröjde det ca. 3 veckor innan man värvade Blatny den 12 januari, så vem tar Werners plats? All heder åt juniorerna, men det måste in ytterligare någon spelare till innan slutspelet

Saknar tyngden och tuffheten i årets lag, spelare som Micke P, Blatny, Döme, Morrison, Öberg, Wernblom är underskattade rollspelare när det hettar till i matcher.

Nikki:

Får väl skriva nåt givande också.

Tycker att det är rätt att Ecke letar efter karaktärs- och energispelare. Vi har trots allt, på pappret, spelare som ska kunna producera. Sen att de inte kommit igång än är en annan sak. Ska kanske inte ge upp än. Det vi inte har på pappret är spelare som kör 150% och tacklar och åker skridskor och aldrig ger upp. Det finns en, eller två, kanske. Ser gärna att en kille som Blatny eller Torkki kommer in, så det blir lite jävlar anamma i gruppen.

Berka:

Tänk dig då hur kul det kan bli med Tuokko och Torrki.

Nikki: Trodde de va de vi värvade tuokko till

Berka:

Kan vara kul med nån som vill tacklas regelbundet.

MorganaLefaey: vad ska vi med sami torkki till?

Lumber Jack: Hade det handlat om ett byte så visst. Men var inte det jag hörde. Men när du säger det så tycker jag det vore ett riktigt bra byte. Kanske ska hoppas på att det inte handlade om något annat

« · 1088625 · »