1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Wayne Gresky:

Hehe, mästerligt mästrande såhär i pre-match nervositetens linda :-D

bisterfinnen: Skulle inte du på matchen?

shinzawai:

Jo. Det skulle jag. Hela familjen skulle upp. Men det blidde inte så.

Tyst nu, jag letar telefonnummer!

bisterfinnen: Trist.

bisterfinnen:

Och en annan var nyss i Gävle i stället för hemma i SA. Men oroa dig inte, nu är jag i Sandviken.

knaskamilla: Kom igen modo kom igen... =) 1-0

shinzawai:

Sorry it took so long. Naturligtvis har P-A Gullö ett stort fett långfinger med i spelet. Det borde man ju fatta med den produktionskvalitén.

Vem minns inte TV3-s gräsliga VM-bevakning. Huvva!

www.dream-team.tv/

Berka:

Det var ett snabbt insläppt mål. Jag har tippat 15-1 till Skellefteå, men Frisco tyckte att jag var onödigt negativ så jag ändrade mig till 8-0.

knaskamilla: Haha nä inte 8-0 men väl 2-5 till saik är väl ganska troligt.

knaskamilla: Snygg assist av linjedomaren där.

Uppförsbacke... =/

Berka: Jag tycker att Modo är för bra idag!

källan: Komentarer e överflödiga. När pierre hedin och co: lär sig lägga ut pucken ur egen zon så ska jag engagera mig i matchen, nu ska jag äta

Har en efterlysning, 3 backpar som senast sågs i mododressen innan landslagsuppehållet, då var de klädda i en röd tröja svarta byxor röda damasker vid det tillfället bar de skridskor, de har dem förmodligen inte på sig idag.

Vi är helt utspelade.... Ja inte ens för att hedra werner kan man spela hockey! Nästan fullsatt iaf. de e bra, fast jag e glad att jag inte är där!

spud:

Tack MoDo för att man är borta på sitt spel redan efter 15 minuter :)

Hade 3 st 1:or ikväll på Es hockeyn.

Berka: Det är nästan så man borde kräva 2 forwards och 1 back till nästa match. Kosta vad det kosta vill. För med den här laguppställningen så blir det inte många vinster i november.

spud: De 3 backparena sågs senast yra omkring uppe i kempis detta var vid 18:30 tiden idag! Kan någon fara och hämta dom snälla?!

MorganaLefaey: Surt, men spela inte på elitseriehockey den blir konstigare och konstigare.

MorganaLefaey: Ja men vilka ska man väva? Finns de några intressanta spelare? Vi sjunker som en sten i tabellen och i matchen tyvärr

spud: Vem sköter försäsongsupplägget i Modo med tanke på alla skador ni dras med?

Jag tror inte att MoDo har gjort en så här dålig period sen i början av 1992 eller så. Helt otroligt uselt! Nu kan det faktiskt bara bli bättre. Hedin är usel, Wargh ger bort varenda puck och det skulle vara bättre att spela box play hela tiden och Westin är nog det sämsta jag sett på en elitserieis. Korpen nästa!

mikenomad: Jag börjar tro att vi värvade den där som ni gjorde er av med för att slippa skador. Kan inte vara någon annan anledning

Berka:
Personligen tycker jag att det skulle vara mer spännande om transferfönstret spikades igen en vecka innan säsongsstart. Och om det blir skador eller om enskilda spelare inte platsar får man bara plocka upp lirare från dom egna j18 och j20 leden.

Jag fattar bara inte varför det behöver bli så många mål. Kan dom inte förlora med ett mål åtminstone!

MorganaLefaey: Nja....det var läkaren det. Försäsongskillen (vi kan kalla honom det) är kvar här...så än har inte vi blåst faran över.

Per HApps: De skulle helt klar bli mest rättvist så iaf. fast som du ser skulle vi nog knappt överleva i es för våra junisar e faktiskt inte speciellt bra.

Per HApps: Ja visst hade det varit en bra sak både för utvecklingen och för för juniorerna.
Men jag tror att produkten elitserien mår bra av lite nytändning av artister som kommer in i serien vid och det kan snackas lite om dem också.

Jag skulle nog vilja hävda att Ecke är en stor skurk i sammanhanget. Efter förra säsongens alla skador på backsidan borde han insett att det är för lite med 8 backar när en av dessa är en osäker junior och en annan notoriskt skadedrabbad och dessutom förföljd av usel plus/minus-statistik.

Wayne Gresky: Och speciellt när hedin,hållberg och hasse redan förra säsongen hade grova problem att hänga med i tempot!

SÄLJ HEDIN; eller bara ge bort han

NordaBoy: Han har rätt angående Krizan. Dessutom går det en jävla massa rykten om Krizan, om ens bråkdelen innehåller någon som helst sanning så är det beklämande.

Sedan är jag tveksam till att Ahonen är rätt ersättare.

NordaBoy:

Konstig artikel av Wennerholm. Finns ingen anledning att sparka Krizan, han tillhör i normala fall en av elitseriens bättre målvakter, men det är sant att han inte kommit upp i samma nivå som guldsäsongen. Men trots det vill jag inte se att han lämnar oss eftersom vi vet vilken kapacitet han har.

Jag tror också att det inte hade spelat någon roll vem vi haft i mål de senaste matcherna med tanke på hur försvaret/laget har spelat i överigt.

Poffa: Om vi ska kicka krizan känns ett nyförvärv meningslöst när vi har 2 bra målvakter varav den ena är riktigt grym (Svedberg) ,istid till han och zacke så har vi 2 bra målvakter och framförallt från egna ledet.

Berka: Två bra efter Karol?
Varken Zacke eller Niklas håller för förstaspaden idagsläget.
Vi får hoppas att Karol återfår självförtroendet.

Berka: Zacke kommer aldrig att bli en ordinarie ES-målvakt. En hyfad back-up, men aldrig ordinarie.

Lumber Jack: Instämmer till fullo. Ingen av Svedberg eller Zacke är i dagsläget beredd att ta förstaspaden. Svedberg har dock potentialen att göra det om några år.

Att byta förstamålvakt är väl troligen mest aktuellt efter säsongen. För då går väl Krizans kontrakt ut. Stod det inte i någon tidning att Ecke hade kollat in Tjeckernas målis under Euro Hockey Tour?

Någon som vet mer om honom? Jag har då inte en aning vem det är iallafall.

Rytter: han heter nånting med miroslav kopriva elelr något sådant iaf :

Poffa: Äh, tacka vet jag Ben Perreault!

Rytter: Han har iallfall bra statistik

Rytter: Jag har sett Miroslav Kopriva live ett par matcher... Och han kan vara ännu såsigare än en Krizan med sargat självförtroende. Jag tycker dessutom att vi bör behålla Krizan för den vinnarskallen han har... Bänka honom i ett par matcher, låt Zacke stå och få Krizan att känna lite press på sig.

Tänk vad man kan drömma ändå, tänk om modo skulle köpa en både pirnes och torkki så skulle vi fått ett grymt lag ju :D

Första: Zucca, Susse och skröder

Andra: Salle, Pirnes och Yerman

Tredje: Torkki, Svartvadet och Toukko

Fjärde: Enström, Warg och Wargh/steen

eller fjärde går att skifta mkt.

Men det lär nog fortsätta vara en dröm :(

MODOJohan & Rytter:

Krizan är seriens bästa när han funkar socialt. Det vet vi MODO-iter. Det är ytterst få som inte håller med om det. Men å andra sidan verkar han vara emotionellt underutvecklad, eller nåt. Just nu verkar han problem både på och utanför isen.

Se till att ta hit en polare till mannen som gillar att träna, har goda matvanor, är måttlig med biran och socialt begåvad. Slovakien är ett EU-land och omfattas av fri rörlighet för människor. Han behöver inte vara hockeyspelare. Betala karln 20 000/månad för att vara Krizan polare resten av säsongen.

Sen, när säsongen är slut, tackar vi av Karol i lugn och ro för allt han har gjort för oss.

Nästa säsong vill jag hitta en annan keeper. En stabil pjäs, efter nogrann scouting

hellge: Vi får tänka lite på att de inte bara är krizan som har problem, titta svarten, han har knappt styrfart i mittzonen,hedin försöker spela enkelt men de blir bara petigt och fel, hållberg gör varken till eller från, steen försöker och försöker men det händer inte så mycket, ja å så kan man hålla på om alla spelare i skrivande stund. Om utespelarna får igång spelet och självförtroendet så tror jag krizan oxå lyfter sig, men de är kanske dags att släppa han efter säsongens slut, nog bra för båda parter.

Berka: det är kanske inte bara Krizan som behöver en kompis.Salle och Svarten behöver kanske en kompis för att funka åxå eller
Behöver dom sälja en båt eller vad behövs för att få fart på dom?

Gusse: En stor dos självförtroende får ordineras omgående. Att spela under isen istället för på den går aldrig i hockey.

Gusse: Ja en låtsaskompis till alla ;) Jag tror att man kommer rycka upp sig och spela den hockey vi gjorde före uppehållet (bara de inte dröjer för länge)
Sen måste vi försöka hitta minst en back och en forward, för får vi en skada har vi knappt ersättare som är elitseriemässiga. De där du sa om att sälja en båt kan vara nått oxå... De e ju därför!!! Dom kränger inga båtar nu, de e ju för tusan böveln snö och is ute! :)

« · 1088625 · »