1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531692 inlägg · 4125 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Paddan: Ahh det förklarar saken

Tikinmyheart: Tyvärr passade han inte in i vår lagprofil då han vägrade att byta namn till Mario Swedbank.

Cyklob: "Varför värva när vi fostrar egna ? :) känns ganska ologiskt i min mening"

Mario Kempe valde Rögle???????????????

NuMo: Okej men då var jag inte helt ute å cykla denna gång iaf..

General_Moisio: Jo, men han fick skoskav.

Skulle inte Kari Eloranta träna MoDo nästa år?

Cyklob:

Vilken låg nivå på debatten det var här då. Min pappa är hundra gånger starkare än din.

Nej min pappa är triljarder gånger starkare än vad du någonsin kan komma på, det finns inget större.

Det enda man kan konstatera är:

Modo har vunnit två gånger. Resten av gångerna har man varit loosers.

Cyklob: Dom kommer få chansen de vet jag, sen är det upp till dom att ta den också, men challe har tycker jag matchat in dom på ett bra sätt så jag är inte orolig.

Snoop:

Ja dom säger det, men det är inte första gången dom har bra junisar på väg sedan försivnner dom lika fort pga man inte tar vara på dom. Så vänta med att säga det till serien startat och gått halvägs då kan man se om dom får fullt förtroende :).

Cyklob: Timrå kommer satsa på både Sebbe och Moe och Lander.

Snoop:

Nä det är givetvis många spelare man inte tackar nej till, men vi fostrar så många egna och det funkar bra och så länge det gör det så finns det ingen anledning att hålla på att köpa sönder sig heller. Timrå får ju värva istället för dom inte lyckas ta vara på sina egna produkter som kan bli något det som skilljer klubbarna lite, nu har ni ju iof Erixon och Moe men känns inte som dom kommer sattsa på dom heller.

Snoop: Hur många har ni i A-laget som har kommit från timrå produkt? timrå är ett jäkla köparlag

Cyklob: Tro inte Modo skulle tacka nej till Pääjärvi oavsett om ni får fram egna :)

Snoop:

Varför värva när vi fostrar egna ? :) känns ganska ologiskt i min mening.

Frisco: Många ggr men inte idag. Ni verkar ju ha somnat härinne i väntan på att försäsongsträningen trappas upp.

Hahl Bundy: Provat bubblor eller brev?

Snoop: Mycket.

Hahl Bundy: och att du orkar kliva in och bry dig, hur snyggt är de då? :P

Snoop: Att du orkar diskutera med spud, som tror han vet allt om Nubben o om Timrå IK:s val av sportchefer inkl. Hahl mm mm.
Fantastiskt.

spud: Nej jag hoppas inte på för mycket, jag har hela tiden undrat varför MPS bara förlängde 1 år, men stannar han längre så blir man ju överlycklig men som sagt jag hoppas inte på för myckt där för då blir man bara så besviken.

Paddan: Ja kanske det, men MPS tror jag kommer lyckas och bli en fantastisk spelare. Han har imponerat väldigt denna säsong, men självklart kan man inte ta något för givet.

Snoop, att han skrev på för ett år tyder ju på att han har andra planer än att lira i tik, annars skulle ett 2, 1+1 kontrakt vara ett smartare alternativ.

spud: Jadu han lär ju ha en hel del alternativ, och nästa år kanske han gör mer poäng i es, men han kan nog spela vart han vill, bara hoppas Lander övertalar han att stanna i Timrå.

spud: Samtidigt ska man inte underskatta Sophomore Slump, eller andraårssjukan som man också skulle kalla den. Alltför många spelare har fallit igenom efter en succéfylld debutsäsong för att det inte skulle ligga något bakom myten om denna Sophomore Slump

Snoop: ja verkligen, han var nog den tik som gjorde bort sig minst i semin. Men att tro att han kommer lira en säsong till i TIK efter nästa år då hans kontrakt går ut är naivt. Men nästa år kommer han vara ett fynd!

spud: Ja de vore ju konstigt om dom inte fick de, Pääjärvi är ju en supertalang så.

Snoop: För din skulle man ju hålla tummarna då, för det är en hyffsad chansning!
"Svesses grabbar" kommer nog få erbjudande från VF vad det lider.

Salle: Han har värvat spelare som mot all förmodan kan tänkas trivas spela id en vedervärdiga klubben, och bara en sån sak kräver ju att man får ett rakt och bestämt NEJ från 99% av alla som nångång haft på sig ett par skridskor.

spud: Jag är inte ett dugg orolig över att robban o linan ska lyckas, fortsätter dom på den inslagna vägen som nubben hade med sitt resande till finland så löser sig allt, jobbar dom som nubben gjorde kommer dom lyckas galant.Vi har svesses grabbar så de är lugnt.

spud: Nubben bättre än Ecke?
Nubben har värvat en massa bra spelare men vad har det gett kennelklubben. Förutom skador, dubbla löneutgifter och äran att slå ut ett blekt MoDo i detta slutspel.

Ecke hade inte behovet, då vi hade kompetens inom föreningen, att värva såsom Nubben men lyckades istället hitta kompetens som ju gav oss ett Guld.
Oh Ah Kuusela!!!

Snoop: Jo men man ska ju ha redskapen för att få ut något av den viljan också, och tydligen ansåg er ledning att ett gäng hade bra mycket bättre redskap än de ni anställde, tex så ansåg de våran ASSISTERANDE tränare vara ett bättre val än er NUVARANDE sportchef.

Sen märkte man ju direkt att svesse slutade agera hovleverantör till er, krisse skickade han till löven istället.

spud: HAha ja du försöker ju iaf, jag tycker våra sportchefer känns jäkligt bra, man ska ha folk som brinner för klubben och som gör allt som krävs för Timrås bästa.

Snoop: Nubben är säkert bättre än ecke, men ecke är lite ny och det bör även nämnas i en jämförelse, men nubben är ju samtidigt frölundas man nu. Och att inte tro att han lurar brallorna av er det är en efterhands konstruktion. Hans intresse för halh tyder ju om inte annat på det. Hur känns det att ni anställt ert 6e val till en så viktig position som sportchef?

Vi vek ner oss sannerligen. Men det gjorde ju ni också och ingen av oss vann guld så båda är vi förlorar. Och jo TIK vek ner sig, ni var inte ens nära att ha en chans mot HV, de dominerade er.

Sen att du skulle ha vänner gör hela ditt mail löjligt!

Frisco: Med de lag vi hade hade jag förvänta mig mer mot HV, Timrå såg fan livräda ut nere i kinnarps och när man ser sånt kan man inte vara nöjd med säsongen.

Snoop: Klart du måste vara nöjd med säsongen. Den är väl med i topp-2 när det gäller Timrå.

spud: Du svarade endå inte på frågan, när skrev jag att jag var nöjd med säsongen ? och snälla snälla nån, ska du som modosupporter snacka om att vika ned sig ? Vi utklassade er och de tyckte modospelarna va jobbigt och dom vek ner sig, Timrå viker aldrig ner sig.

spud: Oj ni verkar gilla de där när ni tror att nubben lurar timrå osv, bara pinsamt och alla vet att nubben är 1000 ggr bättre en "Ecke".

Snoop: Du det räcker med att ögna igenom er GB i 5 sekunder för att förstå att ni är nöjda med er säsong trots att ni vek ner er innan det var färdigt.

Snoop: Är du allvarlig när du skryter om att ni kan värva landslagsspelare?
Är du medveten om att alla som du skryter om har värvats av nubben som nu tog nästa steg i karrirären och lurade brallorna av er fans?
och att vi inte kan värva landslagsspelare från sverige beror ju främst på att vi inte haft det behovet, så den vetskapen har vi ju faktiskt inte just nu.

Lumber Jack: Ja skyll på de du, vi smiskade er och de gjorde vi även när ni hade timmy o Hållberg.

spud: När skrev jag att jag var nöjd med säsongen ?

Snoop: Det var lite otroligt att vi fick stryk i kvarten. Vi var sämre än främlingslegionen. Fast tröttheten hade mer med virus att göra.

Snoop: Du, det klarade vi av ganska bra själva, förstår inte hur ni kan vara så himla nöjd med eran säsong? Jag läser hela tiden hur nöjda ni är och kan inte förstå eller se eran bedrift. Ni hade en trupp som var bra mycket bättre än erat resultat, men fick likt oss inte alls till det.

Cyklob: Sen kan jag säga att vi i Timrå haft en hel drös med svenska landslagsspelare genom åren, ni skulle däremot ALDRIG kunna få en svenska klasspelare till klubben som inte är från övik, känn på den du :P

spud: klart dom inte va trött förra säsongen, men nu är dom de och de märktes väl när vi gjorde er till åtlöje.

Snoop: Jag antar att han tog en randomized bild som visar ångermanlänningar som inte är trött?

Lumber Jack: Vad vill du komma fram till ?

Snoop: Alla håller inte med. En bild tagen för några månader sedan.

www.ornskoldsvik.se/images/18.195ae3db111fad24c7480001/MODOTorget.jpg

Cyklob: Ni har bara trötta ångermanlänningar och de är inte att hurra för ;)

Snoop:

Hellre svenskar än en främlingslegion :)

Cyklob: Hellre finnar som spelat world cup och flera VM än norskar :P

« · 1029982 · »