1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478744 inlägg · 4078 ämnen

Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

1457378 · » Till forumet



Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
NikkiNine: Lugnt, vi förlänger väl vår streak till 11 matcher helt enkelt?;) Hur svårt kan de va=)
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

Åtta matcher kvar till uppehållet, sex av dessa mot direkta konkurrenter. Snacka om viktiga matcher!

borta mot AIK
borta mot LHC
hemma mot HV71
borta mot FHC
borta mot BIF
hemma mot VLH
hemma mot DIF
hemma mot AIK 

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
NikkiNine: Jag håller inte med. Han har varit bra de två senaste, men är fortfarande lite valpig. Långt ifrån Bomans nivå, men att säga att han spelar som en veteran redan ställer jag inte upp på.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
För övrigt är det en ganska skön känsla när man inte behöver oroa sig för Byströms spel i Elitserien. Det blir ju annars lite läskigt med två juniorer och en allsvensk spelare som det var igår men det hjälps ganska bra när Byström spelar som om han vore en veteran i Elitserien.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

Slakten på Hannes Hyvönen, ett fall för disciplinnämnden?

   

http://www.youtube.com/watch?v=V-aK_1MOvGA&feature=player_embedded

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
renen:Längdfel, ska nog vara 4 kilometer,men visst låter det skönt ändå?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Gidde: Ja 4 mil på längden är jäkligt långt, är nog ett skämt.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
J F K: Att Axelsson har större potential känns givet, han är ett underbarn när det kommer till typ boll känsla. Däremot kommer han aldrig komma till Nhl, den inställningen han visar ska han vara glad om Detroit enda vill ha över han på camp.

Angående Danielsson tror jag han kan komma in om han får rätt (perfekta) förhållanden. Styrka brukar magiskt nog komma till många spelare när dom kommer till amerika. Sen så har Danielsson en fördel i att han jämfört med Axelsson hårt in och bara kör. Ibland jagar han ju skiten ur motståndarna.

Men men man vet ju aldrig. Bäst var det är blir k-fopp vårt nästa nhl proffs:-)


Eller nä.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

Wayne Gresky:

Å andra sidan skämtar dom friskt på Twitter med varandra, så jag vet inte ens om det där var sanning. Det kan lika gärna ha varit slalom omräknat till 4 mil ;-)

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Wayne Gresky: Mistanken om känningar av ljumskarna har förstärkts efter de senaste insatserna i alla fall.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

J F K: Angående Dicks insats igår så undrar jag om det här twitterinlägget kan avslöja en del, och då pratar jag inte om hummern:

Dick Axelsson
 
4mil skidor idag med ! Jävla go kille det där! Nu middag och hummer hos

10 Jan

Min erfarenhet av längdskidåkning säger nämligen att det väldigt lätt känns i ljumskarna dagarna efter om man inte är van.

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
spud: Danielsson har enligt mig inte en chans i NHL. För vek och har inget egentligt vapen. Visst gör han många mål, men det är procentuellt sett inte tack vare ett välriktat skott utan tack vare att han helt enkelt skjuter så mycket...

Axelsson har större potential tycker jag. När han åker skridskor (som innan jul) är han riktigt snabb, han har en gudomlig teknik även om jag tycker att han använder den på fel sätt och han kan bryta mönster. (med på fel sätt menar jag att han lite som Zlatan gjorde från början dribblar för mycket och vill stila istället för att bara dribbla ibland och istället variera sig med ett snabbt skott eller passning).
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

spud: Håller med om Dicks spelstil aldrig kommer att hålla i NHL. Men sätter han bara fart på rören och slutar hänga med huvudet som är han absolut en av de mest sevärda spelarna i ES. Men som han spelade igår så kan han lika gärna sitta på bänken där han gör någon nytta. Han verkar emellanåt vara aningen drabbad av naiv hybris.

Det kan iofs. inte vara lätt att ha Inga-Gill huvud och samtidigt nästan ha magrutor. Det matchar liksom inte och det är huvudet som framträder för åskådaren.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

NuMo: Dick Axelsson är nog hockeyns motsvarighet till Tomas Brolin. Följer man twitter så målas åtminstone för mig upp en bild av en person som inte kan stå emot la dolce vita. 
Fattar han inte att ishockeyn idag bygger på explosivitet och snabbhet? Han spelar ju som Ulf Thors gjorde på 70-80 talet(enligt de videor jag sett), funkar kanske här ännu men i NHL är han ju chanslös. 

I MODOS trupp finns det nog 10 spelare som har större chans att spela i NHL i framtiden. Nicke D torde vara en spelare som lär få chansen nästa säsong. Han blir väl för övrigt den 3e spelare som Susse hjälper till poängliga titeln om han får vara frisk. Vi förstår inte hur bra Susse är.. 

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Poffa: Först såg jag hans hopp som ett bevis på att han faktiskt ser Tjärnqvist, men det är ju faktiskt möjligt att han hoppar för att ta ned pucken på bröstet, även om det kan kännas en aning oortodoxt.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

zigge:

Tror ni inte att tidningarna (Expressen i det här fallet) bra gärna underblåser fetmamobbingen av Axelsson. Att lägga in bilden av honom som startade allt i den här artikeln påminner lite om den elaka stora fula ungen som kärvänligt håller om axlarna på sitt offer, ler  samtidigt som han viskar att "Du skall få stryk sen".

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

Paddan:Freudiansk felsägning?  Du hade väl 5 min på dig att rätta,haha...

Dicken verkar ha humor iaf, liksom Tolle på twitter.

Såg även att Per Ledins far har mer humor ( o vett?) än sonen, köpte banderollen m texten "Råttet är mågat, tjockis!" Coolt!

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

Poffa:

Vadå igen?

Nej verkligen inte. finns ingen anledning för dig att sitta och försöker vara lustig. Jag bildar mig en uppfattning över situationer precis som vem som helst annars. får man göra det?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

Poffa: På tal om idiotgrejer, eller snarare avsaknad av dem:

"I den individuella statistiken återfinns MODO:s Anton Hedman i topp. Hedman har tacklats 103 gånger så här långt vilket på 37 matcher ger ett snitt på strax under tre tacklingar per match. Noterbart är att Hedman inte blivit utvisad en enda gång för ett regelbrott i samband med en tackling."

Hedman ligger för övrigt på delad 80:e plats i elitseriens utvisningsliga, ett ras från fjolårets femteplats.

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

mattias - 74: Vilka idiotgrejor? Har du bildat en uppfattning utifrån vad kvällstidningarnas sk experter tycker nu igen?

Den första är en kollision, en helt olycklig sådan. Absolut ingenting. Den andra situation är mer oklar, men jag hävdar med bestämdhet att det utifrån TV-bilderna är jävligt svårt, för att inte säga omöjligt, att säga om Tolsa ser, eller inte ser, Tjärnqvist förrän det är för sent. Hans ryckning precis innan kollisionen kan lika gärna vara medvetet som en helt omedveten försvarsmekanism.

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

Lumber Jack:

Frågan är vad Tolsa får för sina 2 idiotgrejer igår på Ölvestad och Tjärnqvist?

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Paddan: Gårdare, inte hårdare... jäkla korvfingrar.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Lumber Jack: Äh, han är både hårdare plus att han är ett berömt namn, så han får nog betalt av Disciplinnämnden istället.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
AM: På tal om Hari. Han blev ju som bekant avstängd fem-sex matcher för att ha skrikit okvädningsord till domaren. Vad tror ni, kommer Marcus Nilsson att ens få hälften så många matchers avstängning av difciplinnämnden?
Kommentera


Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

Finns Hedmans övekörning av Fanny Lindström att se på nätet någonstans?

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
MorganaLefaey: Ekonomiskt är det väl också ganska trevligt med få hemmamatcher just nu? Säkert många som spenderat mycket på jul/nyår som tvingas vänta in löningen.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Wayne Gresky: Är ju dessutom inräknat FBk 3st raka matcher mot moståndare som slåss om sista slutspelsplatsen/tomhet/kval. Vinst i de två kommande och det ser otroligt mycket bättre ut. Förlust i bägge och blöjan måste på igen.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
NikkiNine: Med tanke på bortaformen är det lysande!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

spud:

Vilket spelschema vi har egentligen. Inräknat dagens match så spelar vi fem av de sex närmsta matcherna borta.

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Presskonf. 
Ingen tränare avgick. Alltså helt avslagen. 
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Tre poäng upp till sjätteplatsen. Köööör!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Bad_Brett: Bad_Brett: Ytterst tveksamt då han aldrig har spelat i landslaget tidigare. Killar som Oscar Dansk (BIF), Niklas Lundström (AIK) och Marcus Högberg (LHC) går klart före i nuläget. Skall nog till att han får stå ett antal matcher i ES och dessutom göra det bra för att han skall ha en chans.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Var Moe godkänd ?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Berka: Haha...
Närå, förklaringen är enklare än så: jag var på väg att läsa lite i Timråboken men råkade pga feltryckning hamna i er bok och i hastigheten märkte jag inte mitt misstag förrän det var för sent.
Svårare var det inte.    ;-)
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

Berka:

Ja, det är han. Men Ullmark kanske har en chans?

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

Gustafsson:byström måste ju vara given, hur är det med forsberg i kassen, blir han för gammal?

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

yngwie: det är erats och arnios bästa kompis, gullig trio de

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Berka: Minst två. Byström och Possler/Bohman.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

spud:

Du har en poäng där.

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Dexter : Ne i efterskott. Guldet från 99 ska hem.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

Berka:

Vem är Huge?

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Huge: Tar ni ut SM-guldet i förskott nu?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Huge: tappat bort nappen?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

Berka:

2-3 st?

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
yngwie: Är mer orolig för vårat lag, det sliter väldigt att köra på så få spelare.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Mano: frågan är hur många modoiter vi ser i nästa års jvm-trupp?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12

Berka: " dom snackade ju inte en sek. om våran match öht."

Lugn bara.
Ni kommer att få ert lystmäte vad gäller bevakning så fort KS drar igång...

Kommentera

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2012-01-12
Borde inte bensinen snart ta slut för Växjö?
Kommentera

1457378 · »