1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478828 inlägg · 4078 ämnen

FBK-MoDo 2013-10-12

1593431 · » Till forumet


Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Ni har väl inte missat denna...


Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
zigge: Haha ja jag läste det där Hehe =) ja åberg blev nog stjärna samtidigt som sullivan för han var tydligen oxå en stjärna hos oss?!
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
zigge: Tollefsen försökte med allt, går ju inte att stoppa Roadrunner, meep, meep!

http://www.youtube.com/watch?v=BERQ68Gtcso
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Berka: Var det rejäl Gravöl i Karlstad efter matchen?  Å när blev Åberg "stjärnan"? När han serverade PÅge pucken? :-)
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
zigge: Det var i den situationen som jag förstod att det skulle bli en jobbig kväll! Att vi vinner över såväl FBK som domarna är ett otroligt styrkebesked!!
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

zigge: Domarna vill ha det till att han förstärker.

Det är en vansinnig, ska vi kalla det kapning för det var ungefär vad det var och possler kanske förstärkte det hela men det kändes mest som att det var för att inte krossa båda knäskålarna.

Att possler åker ut är enligt mig tjänstefel då slashingen som det väl rubricerades som från OKT var så våldsam och solklar att han hade stått på näsan med benen i luften oavsett om han inte förstärkt situationen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Fy Jäsiken så underbar seger igår! O ffa då Fuskestad försökte alla deras kända trick för att vinna, som alltid i hemma i varglyan.

Nån somn sett sekvensen, o kan förklara varför Possler fick för diving, när han blev fälld? Som jag uppfattar det, var det ju rätt grov fällning, o domaren blåser o pekar på FBKaren. Efter lite kackel mellan domarna o FBK's vanliga gnäll, blir det också diving för Possler. Kan nån förklara, för mig som inte kan (vill) förstå?

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
J F K: Såg att K-fop varit inne på ett enda mål i BP. Imponerande med tanke på att han får en hel del speltid. :-)

BP har ju faktiskt funkat riktigt bra. Känns som vi har en hel hög alternativ att spela i BP också. Skröder spelar väl t.ex. knappt alls BP längre?

Förr om åren var det ju nästan katastrof om Susse blev utvisad...
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Jag varken menade eller skrev att de var förstavalet, men de får förtroende och det gillar jag skarpt!
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Berka: Fördelen med att spela K Fopp och Öberg är att man knappast sliter på deras offensiv. Risken är annars att man sliter för hårt på vissa spelare i BP så de inte orkar offensivt, men här har vi två killar som inte spelar oerhört mycket annars som kan ta den biten.
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

J F K: Kfop och öberg är nog aningen placerings-säkrare men det är ohyggligt bra fart på ungdomarna och jag kan ibland tycka att dom faktiskt gör ett bättre jobb i boxen än det 2 mer meriterande.

Men förstavalet får nog vara kfop och öberg ett tag till

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

spud: De är inte förstavalet, men de får absolut spela. Det känns som K Fopp och Öberg är de två man helst stoppar in i BP, men att Possler, Hedberg och Bengtsson alla får spela.

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Fan vad lycklig man blir när man ser vilka 2forqards som får förtroendet att spela bp när det är 3min kvar.
Hedberg och Bengtsson, och ännu gladare blir man när dessa herrar forecheckar helt idiotiskt på FBK backen som ska hämta pucken. Men de gör det så bra. Och de är sen först hem och försvara. ;)
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
OffSaida: Välkommen tillbaka ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

ULTIMAVICI: Och av en "slump" så visade det sig att det var Christian Berglund som kom in från båset och försökte skapa nåt sorts bråk. Nu är inte Cumiskey nån hetlevrad spelare, men tanken kommer, om det hade varit t.ex Skröder eller nån annan med kort stubin.

Vilket som, nu blev det inget men frågan är, var det "sura" spelare eller "sura" ledare som låg bakom?

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

ULTIMAVICI: Jag instämmer, alla utvisningar var riktiga, men det blåste bara åt ett håll i 3:e och det höll på att kosta oss dyrt. Såg även ryggknuffen på kc, tycker inte det var snyggt men tyvärr inte ovanligt.

Tycker domarna gör en hel del förbryllande domslut som jag satt och retade mig på. När modo hade 3 st i utv. båset och modo precis rensar ner pucken i fbk zonen så kommer första modoiten in, en miss av båspersonalen som släpper ut torp som inte ska få komma ut förens vid nästa avblåsning, domarna blåser av och rättar till misstaget men man flyttar upp tekningen i mittzonen fast pucken vi d avblåsning låg bakom förlängd måljinje i färjestads zon, varför kan man undra?

Vid en tekning mellan kfop och wallin i modo´s zon så går wallins klubba av vid tekningen, då blåser domaren av och teken går om, varför?

Vi ett tillfälle skall modobacken lägga ut pucken ur egen zon, den styrs på fbk spelares klubba vid sargens passningsficka och ut över sargen, tekningen skall då flyttas till närmaste tekningspunkt utanför anfallande lags anfallzon, men inte denna gång.

 "Om ett spelstopp orsakats av en anfallande spelare i hans anfallszon ska 
nästföljande nedsläpp ske på närmaste tekningspunkt i neutrala zonen."

Det är mycket sådanhära små saker som retar mig nå jävulskt, inge jättegrejer, men det är så genomskinligt partiskt att man sitter ju bara å skrattar åt de

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Angående gårdagens match!

Utvisningarna Modo får emot sig i tredje är korrekta allihop, och att man missar slashing, holding och hakning från FBKs sida får vi ha överseende med (kan ju inte varit publiktrycket som gjorde att domaren "missade" dessa). Nej det som gör mig riktigt förbannad än idag är när Cumiskey kvitterat till 3-3 får han först en knuff i ryggen av en FBK försvarare. Den får man ha överseende med ( händer då och då) men när han åker mot Modobåset för att köra den sedvanliga handklappningen kommer först en knuff av ännu en FBKare och sekunden senare åker ytterligare en FBK spelare in och ger en tackling.. Detta under avblåsningen för mål. Domaren står 2 meter ifrån... Ska vi ta ut spelare som touchar en klubba men släppa på idiotiska överfall mot en spelare som är på väg mot båset under avblåsning? Nej domarna visade än en gång att bekväma domslut tas hellre än att döma efter boken!
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Bad_Brett: Okay okay

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Berka:

Skulle inte tro det, Skellefteå är ju hemma för honom. Sedan skrev han väl nyss på ett kontrakt över fem år.
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Berka:

Han skrev ju kontrakt till 2019... Då är han 35 år.

Om Enström och Steen återvänder till MoDo då kanske han vill vara med. Men troligtvis inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Skulle det finnas någon möjlighet att modo skulle kunna locka tillbaka jocke lindström till övik och Modo hockey, har han någon anknytning kvar i staden?
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

J F K: Jag fick fel.

Örebro - Modo 5/10 -2013

Gusse: Med MoDo-logik kan det mycket möjligt bli en niopoängsvecka...
Lumber Jack Svara | Gilla +1   2013-10-05 10:31

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Salle: :)
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

J F K: Den vart så bra att jag blev tvungen att sno den till twitter.

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Hedberg 0+2 idag

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Sawchuk: Det är spel-ledigt nu fram till fredag vilket är bra med tanke på skadeläget. 

Hoppas det gick bra med possler

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Någon som såg Skröders intervju?
När han säger "Ja bra scouting av Masken på målet"

Scouting tipset var alltså stenhårt slagskott kliniskt placerad i krysset? :-P
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Monno: Var det inte en nollpoängsvecka vi hade framför oss? SAIK, LHC och FBK... Det känns bra nu.
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

S-vikaren:

Så jävla skönt med en vinst. 

Detta var något av en mardrömsvecka med möten mot SAIK, LHC och FBK och vi kommer ur den med 6p och det är starkt.

Sedan är det bonus att vi denna vecka gjort oss av med Sullivan och slipper den lönen. Enda som kan göra att veckan blir bättre är att man skriver kvar Salmela säsongen ut.

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Berka: Fick en redig armbåge av Liffiton innan 1-1 målet. Så vi kan nog glömma honom några matcher är jag rädd.
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Berka:

Var det inte han som fick Liffitons armbåge i huvudet?

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Berka:

Possler fick en ful armbåge och utgick. Hoppas att det inte är en hjärnskakning.

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Numo:

Om man jämför med spelarfotot (där hans näsa är normal), så är det tydligt att han har fått en snyting. Han har spelat mer fysiskt på sistone, så det har förmodligen skett nyligen.

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Bad_Brett: Det känns som att rätt killar fick göra mål i modo.

btw. Vart tog possler vägen?

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Berka:

I Karlstad är det dock enkelt; Färjestad får göra vad de vill, gästerna åker ut för minsta lilla.

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Tänkte skriva en matchrapport men väntar till imorgon! Är för arg och glad på samma gång för att kunna vara sansat "objektiv"
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Bad_Brett: Otroligt vad ojämna domarna är, det måste ju vara helt omöjligt att vara hockeyspelare och veta vad man får göra och inte?!
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Bad_Brett: Skröder har fortfarande näsa för mål.

På tal om det. Hans näsa är sneare än vad jag är van att se. Har han nyss fått en snyting?

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

J F K:

Så in i helvete rättvist. Länge sedan jag var så upprörd under en match. Riktigt härligt att Skröder fick avgöra med en rackarrökare i krysset. Härligt!

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Berka: Kristian forsberg kan verkligen inte slå ut pucken utan att slå iceing.

3 poäng härligt 

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Berka: Jag är nervös.

Hahaha! Fan. Rättvisa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
S-vikaren: Hoppas vi inte tappar detta nu, alltid kul att något ofötjänt sno massa poäng i värmland

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Bad_Brett: När Modo gör reklam för den sjätte utespelaren menar man publiken. I Karlstad är det domaren som avses.
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Berka:

Smart utvisning av Påsen. :)

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Bad_Brett: DET SKA VARA SKRÖÖÖÖÖDER
Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Bad_Brett: SÅJA

SKRÖDER!

Nu håller vi i det här....

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Bad_Brett:

De får göra precis vad de vill. Kul.

Jävla skandal är vad det är. Tidigare har de dåliga insatserna åtminstone missgynnat båda lagen lika mycket.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

Gerdin:

Domarinsatsen är lika tragikomisk som vanligt. Silar mygg och sväljer kameler.

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12

nu är det blytungt...

Kommentera

Sv: FBK-MoDo 2013-10-12
Bad_Brett: Fan Forsberg. Är det där matchen?
Kommentera

1593431 · »