JoseGonzales: ni har toppat med korttidslån som är riktigt bra också. Försvinner våra så tar vi in motsvarande, medan jag tror att ni inte egentligen vill ha 15 forwards I truppen.
{5647}: Dåligt med drag här trots att det bara är 90 minuter kvar innan nedsläpp. Det är naturligtvis inte viktigt att vinna idag, men det skulle kännas bra om vi gjorde det. Försäsongen är bra för att sätta rätta vanorna...
{5647}: Men Grundström kommer göra många poäng. (Och sitta utvisad massor). Han är precis som i Modo fysisk, med full fart och rakt mot mål. Hans satsning mot Skelleftebacken var dock jäkligt ful. Från blind side med full fart, väldigt sent och armar/klubba högt. Det var bara tur att backen hann se honom, för annars hade det kunnat bli otäckt.
jonsson: Rätt trist match. Kanske inte någon riktig nerv och verkligen inte någon hatmatch som det tydligen ska vara. Det är försäsong och ingen publik. Utan publiken blir det svårare att engagera sig.
Domarnivåm var helt olik mot alla andra försäsongsmatcherna jag sett. Det släpptes massor som dömts annars. Jag tycker faktiskt att nivån var för hög när det handlade om slashing mot klubbor och liknande.
{5647}: Och så kom 2-1, men I först i sudden. Ett ganska taffligt ingripande av Poulin då Wingerli kom så till att han bara kunde skjuta en backhand. Wingerli åkte enkelt runt Andreasson, men hade inte mycket vinkel att skjuta.
Messias : Men Granberg får ju inte såsa på sådär. Hade han åkt skulle grundström aldrig hinna förbi där. Förstår inte varför inte backen går mot första stolpen så Grundström kan slå honom.
Jo, men det är såklart en riktigt bra spelare på den här nivån. Han går alltid stenhårt på mål.
gizzo: Jag tycker att Canata var riktigt bra och att bara Bartosak var bättre i HA, men jag har precis som dig framhållit att han hade det klart bästa försvaret framför sig också. Han fick oftast se puckarna och Lövens backar tog bort returerna.
Men, då tycker jag att Bartosak var på tok för bra för allsvenskan. Han skulle spelat i NHL utan sina demoner. Jag hoppas att han blir fri från den psykiska ohälsan.
udden: ska jag vara ärlig så tror jag hans siffror beror på att han hade HA:s bästa försvar framför sig. Pettersson hade bättre siffror. Ska bli riktigt spännande att se hur det går i Oskarshamn. Jag tyckte att han var bedrövlig mot er. Långsam i sidledsförflyttningarna. Bartosak tyckte jag var klasser bättre av det jag hann se.
{5647}: Jo på pappret ser det bra ut. Sen vill jag ändå påstå att favoritskapet ska läggas på Löven och Timrå och nåt lag mer, inte på Modo. Jag tror att det är bra att Modo i år är lite underdog så att killarna får chans att i lugn och ro utvecklas som lag och vara bäst när det drar ihop sig till våren.
M Horava: Ärligt talat tycker jag att det är ett misslyckande om vi inte kommer topp fyra. Ja, vi har en massa nya, men ärligt talat så är det en högkvalitativ trupp enligt allsvenskt mått.
Jag undrar om inte Omark är ett riktigt bra tillskott. Han verkar lugn, pedagogisk och vara väldigt duktig på att analysera spelet. Det kan vara väldigt bra att han får tiden och möjligheten att jobba individuellt med spelarna på ett sätt jag inte tror att Hellkvist hann med.
Ärligt talat gillar jag årets spel bättre än fjolårets. Inga gigantiska skillnader, men forecheckingen ser mer sammanhållen ut och vi bjuder inte alls på lika många fria lägen i egen zon. Visst sorterade vi dåligt stundtals igår där två spelare gick på samma motståndare, men det kan vi nog styra upp.
Nucky: Ja, även om det tar emot i modohjärtat att säga så är ju Löven skyhöga favoriter till att rulla på och ta hem serien även utan Steen. De har kontinuitet i truppen från förra säsongen (då de slog poängrekord!). Modo med nytt lag har inga garantier att laget kommer att bli bra för allsvenskan. De kommer säkert att få kämpa med att få ihop spelet/gruppen fram till slutspel (om de ens tar sig dit). Löven behöver inte värva mer nu utan borde fundera på att få in spets i februari inför avgörandet om de har behov av det vill säga..