GodJul-tråden
Oj, är det redan jul? Ja, det var tur det, min pojkvän gnäller på mig att jag spelat så mycket julmusik att han tröttnat på julen. Jag sa att han får stå ut tills julen är över.
www.youtube.com/watch?v=qqxRbWUiS40
Nu ska jag beställa julklappar på ticnet. Nästa lördagsderbyt mot Timrå till svärfar och svärmor samt morsan och farsan. Snällt va?
Här är en till
www.youtube.com/watch?v=JyPq3uzTHOk&mode=related&search=
Bedrövligt och vackert!
God Jul
Nu bär det av till sydligare delar av Sverige. Släkten ska få stå som värd för årets julfirande. Om jag inte kan smyga förbi en dator på julafton och skicka en hälsning så:
GOD JUL TILL ALLA PÅ HS!
I mellandagarna tar vi nya tag, först och främst ska vi förnedra Salo.
Poffa: Ja, jag vet... Ni kan ju exempelvis flyga ner till Göteborg och ropa "Shoppa Salo, shoppa" eller vad det nu är man säger.
God jul ja, det får man väl passa på att önska alla och envar även om man nog lär häcka här länge än... om jag känner mig själv rätt...
Men dö då för faan, tomtejävel. Och god jul från Södertälje till er alla.
Salle: För er som har svårt att komma på vad ni ska ha för dryck till maten kommer här ett tips.
"Bäst till julen passar dock Genever, för det rimmar så gott på bäver"
God Jul!
Trevligt!
Själv var jag och klippte mig hos Timmys svärfar häromdagen :)
Trodde Timmy var i Sollefteå idag, men det kanske är där du bor förresten?
Poffa:
Men dö då för faan, tomtejävel.
Jessie, Christmas Murder Dog, taking care of business:
Uppfostrar, knaskamilla: ?
Jag sitter mest i soffan med benen uppdragna, och skriker.
Har nu bokat bord för 12 på O'learys på fredag kl 16:30. Vi blir nog uppdelade på två eller tre bord.
Anyway, hoppas ni får ett bra 2007
Jag har spelat in en julvideo med barnen när de massakerar och äter upp pepparkakshuset samtidigt de sjunger en helt omgjord variant av den gamla jullåten "Marys boychild". Ni vet den som låter så här.
music.barnesandnoble.com/search/mediaplayer.asp?ean=028947002222&disc=2&track=21
Den är helt grym, en treåring, en femåring och en sjuåring som sjunger med tomte- och modomössor. De har först tränat in texten ett 20-tal gånger. Så här går texten till refrängen:
Moooodo till slutspel gå och Timrå åker uuuur.
Vi ska vinna SM-guld och, Timrå åker ur.
Tyvärr kan jag inte lägga ut videon med respekt för kottarna men jag lovar att det var en av julens höjdpunkter. För övrigt vill jag inte att Timrå ska åka ur, bra nästan. Typ missa slutspel jämt.
2007! Hoppas ni alla får ett bra 2007
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
gott intill morgontimma.
Månen sänker sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast Poffa är vaken.
Är inte sämre... är i Ånge nu... hmpfff Finns en del sämre nissar här.... Långsele nästa
"snön lyser vit på fur och gran"
Det kan väl diskuteras. På Nygatan är det snöfritt men det finns faktiskt en gran på trottoaren.
Likasamma är det med julstämning men man får väl offra sig för Jesus så som han offrade sig för oss. Eller var det Påsk?
God Jul!
Men det är skare på den snö som är! I alla fall här ute. Perfekt för hundrastning på lägdan.
Äh, god jul på er!