1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530176 inlägg · 4121 ämnen

HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
dempa: Stukat lag helt klart. Alla som varit skadade har inte kommit till vad de presterade innan.

Majbrasan: kommer börja bojkotta modomatcher. Ger inget att ens kolla på matchen.

Robin Ztorken L: Tycker både Vela och Halloran varit bra. Brickley varit en besvikelse, och Niederbach varit en rejäl besvikelse tyvärr 🥺

Brickley var jag oerhört tveksam till att värva. Men valde att knipa käft, för att slippa bli hängd här på forumet!
Dom gånger jag hade sett honom innan vi tog hit honom, tyckte jag alltid att han såg trög och seg ut.
Men valde att lita på Hinken.

EJK en av få i grym form just nu, kul att se!! Och snälla snälla Karlin, kan vi inte få se EJK och Aagaard tillsammans resten av säsongen, SNÄLLA?!!

Och med en åsnas envishet vill ja be om att vi går tillbaka till den center-uppsättning vi spelade med första halvan av säsongen, som gjorde oss till överlägsna serieledare! Dickinson - EJK - AP - Jacobsson.

Tycker det blivit uppenbart att omkastningen bland centrarna efter nya killarnas intåg och Dickinson s frånvaro, inte fallit väl ut tyvärr.

Vela - Dickinson - Woods
Halloran - EJK - Aagaard
Mannberg - AP - Niederbach/Södergran
OP/Södergran - Jacobsson - Ohlsson

Sveningsson
Niederbach

Och så länge Dickinson är borta, låt då Niederbach centra där. Så man inte rör till det för mycket.

JoakimE: den feta damen har inte sjungit än, men det ser inte bra ut. Inga medstudsar.
Nej mina vänner, vi ser fram mot Modos bästa säsong, silly season

JoakimE: Att du tycker det är pinsamt att hålla på ditt lag är nog mer din egna personliga osäkerhet om du inte ens vågar stå för ditt lag i med och motgång. Så tröttsamt de börjar bli med alla er som bara är här och snackar skit.

modomille: Nej nej nej. Karlin och c/o detta håller inte utan är en stensäker kvartsfinal förlust och jag har gett upp.

{10015}: ja jag hoppas det kan tända igång modo! Gärna många kassar framåt

erjo: Tex var seriens bästa målvakt på straffar i fjol, vi vann väl 6 stycken helt på grund av honom och Nordin.
Att vi inte gör mål på straff är ingen nyhet.

Surt, men vi leder fortfarande serien. Sträck på er.

Paninaro: Det ser inte bra ut men inte kan vi ge upp än!

Rytter: Ja, han kommer säkert vara stekhet efter att inte ha spelat på tre månader.

Hur ser det ut enligt din uträkning efter kvällens match? Var det en av de där matcherna som du räknade med att vi kunde förlora?

{7639}:

7-8 timmar i buss hem så man hinner tänka igenom matchen.

Confusius: Nej detta var en lidelse rakt genom!

Paninaro:

Spelarna i MoDo åkte inte inte fram till bortastå och hälsade på oss i kväll, inte ens det vågar man

?!?

modomille: nionde bästa lag senaste 20 matcherna inger respekt!

Gavelo: Bra att laget får lida men vi får såklart inte tappa serieledningen. Tror dock att vi vinner på onsdag mot Västervik och dom resterande fem matcherna. Kom ihåg vart du läste det först ;)

Foppatofflan: Fan vad dåliga alla andra lag måste ha varit i höstas. Hur kan vi ha spelat så dåligt så länge oxh förlorat så mycket utan att tappa förstaplatsen ännu?????

En klok man lärde mig tidigt att ta aldrig ut en seger eller en cup vinst i förskott. Man måste alltid spela om det. Och det är det som lätt blir för många att man svävar iväg och börjar tro allt är klart. Bara för man vinner serien är det ju inte klart att det blir det laget som går upp.

Jag må låta mycket negativ i mycket men jag går alltid in med tänket inget är klart förens det är klart. Man kan tycka vi ska slå hästen med 10-0 men så funkar det tyvärr inte.

dempa: Vad som talar för oss är att det är ganska långt till slutspelet. Minns allt djävla gnäll på forumet 2007 också. Inte bara då, utan i fem matcher av slutspelet också. Vi hade tappat fart, var usla osv osv osv

KRB: otroligt dåligt. Det är supportrarna som betalar deras löner..

{5647}: ber till gudarna att du har rätt…börjat tappa hoppet!

Dundee: Nej, Löven torskade med 1-0 mot Hästen för att ta ett exempel.

Dundee: starkt att som seriegiganten sno en poäng i Himmelstalundshallen.

{5647}: Fast de fyra sista matcherna av grundserien 2007 snittade vi 5 mål per match.

Så dåliga som vi är nu var vi inte ens 20/21.

Äsh bara töm och glöm ta sig vidare efter denna roadtrip : ) träna rätt, gör rätt saker kommande matcher få bra vanor börja vinna lite, så kommer nog en hel del knutar släppas, sen kanske få tillbaka Ingman igen i laget och hoppas på att inte vela blir borta allt för länge

och att alla andra spelare kommer tillbaka från skador såklart, detta hattande mellan kedjorna är inte hälsosamt överhuvudtaget

Vad Modo behöver nu är fylld arena och att alla lyfter fram laget! Hade jag haft möjlighet hade jag varit på plats varje hemmamatch men jag bor i södra sverige och det blir för långt och dyrt för mig att åka tyvärr.
Vi leder fortfarande serien! Snart slutspel och jag är övertygad om att Modo kommer öka tempot och spela bättre när det väl gäller. Det blir nog ännu bättre när Dicken kommer tillbaka dessutom!

Dundee:
Jag tror snarare problemet är att förluster tas ut i förskott.

{10015}: Ska vi bli som Liverpools supportrar och starta namninsamlingar så fort vi känner oss orättvist behandlade? Nej tack! 😉

Confusius: Tycker EJk visar ikväll att han är vår 2e center. Sen känns det som det bara är Vela vi träffat rätt på bland nyförvärven hittills. Halloran med bättre omgivning kan fortfarande bli succé.

{9108}: det luriga är att det inte bara är att trycka på en knapp när slutspelet kommer…att vinna matcher är en del i att skapa sig bra vanor. I höstas var man aldrig orolig när vi låg under i matcher…man visste att vi skulle ta det till slut ändå, och det var säkert något som spelarna också kände. Något som satt i ryggmärgen till följd av en mängd matcher som man lyckats med det. Nu har vi istället en mängd matcher där vi inte lyckats göra mål och där vi tappat ledningar etc. Oavsett om vi på träning tränar exemplariskt så får vi inte förlora för mkt pga tappat självförtroende.

Tyler Durden: Problemet för Halloran i mitt tycke är att han nästan inför varje match får en ny kedja, vilket kommer leda till att ingen kemi kommer kunna byggas upp

Tarasov: Är vi på väg att ta nytt Allsvenska rekord , 17 raka förluster

Räcker fan inte med en psykolog nu. Hela laget behöver typ besöka Dr Phil eller nåt

atomragnar: Man måste vara stark för att va MoDoit.
Dom svaga tar ut förlusten i förväg för att va förberedd på mörkret, så att det inte krossar en.

{9108}: Ja nu har det ju blivit extremt med skador o avstängningar. Skulle gärna vilja testa honom med EJK som Center.

Foppatofflan: Klart det är lurigt , och det är ju det som är grejen om hur man tar sig vidare ifrån denna svacka..

det stora problemet är att det är mycket hattande i kedjorna inför varje match mer eller mindre, samt att en del spelare har gått o gömt sig lite mer rädd att göra fel än att det blir rätt av vad dom vill göra.

den offensiva kraften modo hade förr var att första kedjan i modo tog i takt pinnen, andra kedjor följde efter och det var så det gick väldigt bra för modo.
nu är det så att ni inte ens har en leading line och det har inte ni haft sen Dick och Riley gick sönder. Vilket leder till att nån enstaka spelare kanske är " okej " den matchen men resten är underkända

{5647}:

Jag hade kallt räknat med att vi skulle ha en formdipp, precis som andra topplag brukar ha ett bra tag innan slutspel. Topplag har ofta råd och antagligen krävs det en nedträningsperiod för att kunna släppa upp och få riktig fjäder i benen till de viktiga matcherna i slutspelet.

Hua! Inte vet jag. (egentligen) Bukar det bli så här illa? Nu råkade våra två viktigaste spelare gå sönder precis i fel läge. Transatlanter. De som i världen gång på gång visar sig vara vinners, för det är ju den amerikanka traditionen/uppfostran. Segra eller dö.

Men så värvar vi. De bästa spelarna i ligan. Resultat. De dyker ner i källaren för att käka möglig lingonsylt. Ingen! och då menar jag INGEN! spelare, spelar så bra som de är. Det är ju rena rama katastrofen.

Nu står hoppet till att Karlin & Co är genier som outsmartat oss alla. Det finns matcher kvar, men hur boostar man självförtroende och fixar ett välsmort spel efter det här?

Tyler Durden: Niederbach är vårat klart bästa ”nyförvärv” och extremt omtyckt av Hinken, dock är han ung och orutinerad så det är väl heller ingen man kan luta sig emot för mycket när det blåser. Än.
Vela och Brickley har väldigt mycket att bevisa, Vela hänger inte alls med när tempot skruvas upp och Brickley blir för lätt stressad, dock har dom båda storleken vilket kan bli viktigt i täta brunkmatcher i slutspelet.
Haloran får inte ut någonting men samtidigt så måste han få samma chanser som övriga nyförvärv så där får vi ge han mer tid.

Men kortfattat har inte Hinken levererat några storheter direkt och stämmer man av mot deras prislappar så blir Hinkens scouting icke godkänt.

Nu gäller det bara att försöka spela av serien och placera oss topp4, sedan är det bara att ta en match i taget och hoppas vi tar oss till semifinal.

{9108}: Han måste ju spela med någon som kan göra mål på dom chanser han skapar. Idag igen så gjorde han tre fyra bra passningar men ingen som kunde förvalta chanserna. Para ihop han med Aagaard tills Josh är tillbaka. Halloran borde faktiskt gå före Woods just nu.

{7639}: Och vi är nog många som börjar bli less på er gnällspikar som gnäller på gnällspikarna! Ni är ju snart mer gnällspikar än gnällspikarna själva!!

Låt folk reagera som dom gör, vi är alla olika.

Och det är väl inte så märkligt om folk är frustrerade just nu?? Vi har snart bränt ett 19 poängs försprång, och gått från överlägsna serieledare till ett av seriens sämsta lag formmässigt.

Och detta lagom till slutspelet. Det finns naturligtvis en möjlighet att vi "mörkar" formen! Men frustrationen bland supportrarna är fullt förståelig!

{9108}: "det stora problemet är att det är mycket hattande i kedjorna inför varje match"

Sylvass analys med tanke på att Karlin vägrade ändra i en enda uppställning under 10-15 matcher. Om något så har det sett lite bättre ut efter att han blev tvungen att köra lite nya konstellationer.

NuMo: Genom en utskåpning mot Västervik på onsdag. Kommer vara över efter halva matchen.

NuMo: Fast det finns ett ganska bra svar till hur man boostar sitt självförtroende igen, det är ju inte så att spelarna inte kan spela hockey för det finns mycket hockey i dessa, men det har blivit för mkt byten i t.ex powerplay uppställningarna alla kedjor m.m

gå tillbaka till basic, och bygg vidare på kedjorna som funkar/funkade med spelarna i dom.
te.x

Aagard EJK Halloran
Woods Dick Niederbach
Södergran AP Mannberg
Ohlsson Vela OP
----
Bern - Näsen
Berg - Ingman
Folin - Wahlberg
Brickley/Noren

pp 1
Dick
Woods AP Halloran
Bern Näsen

pp 2 Vela
Aagard Niederbach EJK
Ingman ( ? )

Confusius: Vi vinner serien, längtar till slutspel när Theo och Norén är med in A-laget på fulltid igen.

Majbrasan: Styf var bäste MoDo-back, alltid något.

Men när Näsén(för all del Bernhardt) ser en chans att spela fast laget i egen zon får jag kramp i magen. Dom är bra på att släppa till horribla kontringslägen vid offensiv blå med i o för sej.

Men ett glädjeämne till, typ. Guden är dock bra. Och dansken såklart

Majbrasan: Glömde en viktig sak, vi leder serien :)

Bad_Brett:

Uträkningen är samma som tidigare såklart då den baserades på en gissning hur många poäng vi behöver för att säkra seriesegern. Men vart vi behöver ta poäng ändras efter dessa 3 matcher.

Tror fortfarande 11p till kan räcka till serieseger då serien känns jämnare i år så segraren kommer ha mindre poäng än tidigare. Det betyder att Löven måste ta 14 av 18 poäng för att gå om.

Vi skulle vinna tre av matcherna borta mot Almtuna, VH, SSK, KIK och Tingsryd.

Efter gårdagens bonus (1p mot SSK) och förlust mot Almtuna behövde vi gå rent mot VH, KIK och Tingsryd. Det har vi misslyckats med och då vi bara fick 1p betyder det att vi måste ta 2p hemma mot något av SSK, DIF, BIK (som alla var satta till 0p), återstår och se om vi lyckas ta en 3:a mot Västervik. Det känns som ett måste.

Vägen har såklart blivit svårare då vi tog 2 av 9 på denna roadtripp.

Men vi har fortfarande seriesegern i egna händer med ledning på 3p.

6 matcher kvar, 4 hemma och 2 borta. Det är dags att hitta en väg att vinna matcher nu.

{7639}: Ni som kallar mig negativ… jag ser samma tendenser säsong efter säsong. Fråga Harald som vann guld med Modo. Det ska alltid vara så snyggt här uppe sa han.

Jag känner en enorm passion för Modo och blir så irriterad när vi ännu en gång klantar bort nåt bra. Så grattis ni som älskar Modo utan att man får kritisera. Vi åker i kvarten och ni kan fortsätta gulla kravlöst. Jag vill möta Fbk och ni nöjer sig er med art förlora mot Vita Hästen. Grattis 😁

Statler: Tror ingen är nöjd just nu. Men vissa här inne verkar inte förstå skillnaden mellan att kritisera och spy galla. Du verkar vara en av dom.

modomille: Har något lag i Allsvenskans historia blivit så fullständigt värdelösa så fort efter att ha dominerat så kraftigt?

« · 2474688 · »