1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480747 inlägg · 4078 ämnen

Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

« · 1699103 · » Till forumet


Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

Amitiel:

Det är lätt att vara efterklok. Det var inget gnäll här för en vecka sen, om att man skulle ha värvat Jesper istället för någon av nyförvärven. Nu gjorde han en grym match mot Modo och några börjar sitt gnäll.

Men ja, man ska värva hem Jesper så tidigt som möjligt. 

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Var sjukt besviken när vi inte värvade hem Jesper Olofsson och då han gick till Karlskrona(??) och det är jag självklart fortfarande.
 
Tycker det är riktigt dåligt faktiskt. Egen talang, från Örnsköldsvik, som nu kommer att göra dundersuccé i ett annat SHL-lag... Ung dessutom. Kan tycka att dessa spelare ska spela i MODO.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
modomille:
Tycker även det var stort misstag att inte värva Jesper och tycker dom ska värva hem han så fort hans nuvarande kontrakt går ut, tror man kan göra plats för båda utan att dom slås om samma plats med varandra.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
modomille: Jo förhoppningsvis kan vi få en liten grund att stå på i framtiden! Vore skönt.
Inget ont om Hedman å Skröder. Men dom gör inget lag.

Men jag skulle bli förvånad om inte Possler och framförallt Olofsson gör något NHL försök. Olofsson imponerar ju varke gång han är på camp.
Även Leman är nog "för bra".
Sen är det ju dessa ryska/tyska/Sweiziska ligorna också.

På tal om framtid. Tror ni det skulle vara möjligt att få tillbaka Mario Kempe en dag? Eller är han för mkt djurgårdare...
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
mr_brasco: verkar gå bra för Karlkvist i Mora 4 mål på 4 matcher tror han blir viktig nästa säsong,vi kommer ha en bra grund att stå på om två tre säsonger då spelare som Djuse,Carlson,Runesson,Leman,Possler,Ottoson,Petterson,Olofsson,Karlkvist kanske inte når NHL och väljer att stanna i Modo istället om vi är ett mittenlag eller ett topplag då förstås annars är det svårt att behålla svenska spelare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

And Erk?n: Reiderborn har i mina ögon gjort två ok insatser, varken mer eller mindre. Jag tycker dagens match var ett fall framåt. Mot Örebro var det ca 50 min hönsgård, idag var vi nere på ca 30 min. Om det beror på att vi mötte lättare motstånd idag låter jag vara osagt.

Jag är en av många som klagat på Torp tidigare, men jag tycker han visade potential idag. Blir så glad när han han istället för att satsta på en tackling går in och trycker fast motståndaren mot sargen.

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

J F K:

Jag tycker inte att man kan utläsa att Grundströms tackling gav energi, snarare att det blev mindre förvirrat utan honom. Gillar han fart framåt och fysiska spel men långt i från en given SHL spelare sett till hela registeret.

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

Den som klagar på Reiderborns insatser så här långt borde nog gå och lägga sig. Jag såg matchen mot örebro på plats och det var BARA tack vare Adam att det inte blev 8-1.

Tyckte han kändes stabil genom hela den här matchen mot Karlskrona, första målet kan jag tycka ser lite lätt ut, annars har vi bara utesepelarna att skylla på de andra 3 målen. 

Jag kan tycka att Lapierre ser lite slö ut i sina vändningar och vissa avslut, men det är nog inget att oroa sig över. jag lovar att han kmr bli bättre för varje match han spelar. 

Jag hoppas Foppa kmr och är med på varenda träning inför fredag så blir det nog en intressant match mot Linköping!

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Monno: Fast samtidigt tycker jag att grundströms tackling vänder matchen. Rätt att ge två plus tio, men det gav energi till Modo.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Premiär för Olsson i Sundsvall. Inget optimalt läge men gjorde det väl ok rent statistiskt iaf.

OLSSON, Markus 35 GK 19 2 17 89,47 30:25 3,95
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Monno: För övrigt ett plus i kanten till Runesson som visar att man inte behöver förstöra en motståndare bara för att man kan!
Han väljer axel i en situation där Karlskronaspelaren kommer med huvudet i isen väldigt lågt. En axel mot huvudet och han hade inte spelat på nå månader.

Och minus till Grundström som helt onödigt halvmördar en KHKare.Han ser BARA siffror. Måste sovit på SHLs genomgång av spelarsäkerhet.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
jeensen: En i tom kasse på slutet. Det kunde man ju satsat nå hundringar på...
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

Tycker Djuse borde ta en plats i laget nu, så pass bra han ändå var ifjol.

Vem hade förresten trott att Torp/Hedman och Heshka så långt skulle vara våra bästa backar? 😂(inte så svårt visserligen)

När jag såg Heshka under SCA-cupen hade jag kunnat satt en hundring på att han skulle få lämna innan Welch kommit.. Men skillnad på försäsong och säsong, oavsett vad trollen från Brynäs hetsar om.

Butler är redan en favorit, jävlar vad avig och snabb han är! Kul att se att han inte verkar hämmas av sin gamla skada iaf. Whitney helt under isen, skadad på underkroppen tydligen. På Huras låter det som en äldre skada, undrar om det är foten som spökar för honom igen? isåfall lär vi inte se honom i Ö-vik länge till..

Ruggigt tuffa matcher framför oss nu, man måste tokgnugga försvar. Det finns egentligen inga ursäkter för hur man även ikväll kan bjuda på sådana sanslösa lägen där de får stå soprena framför mål och avsluta. Linköping på Fredag kommer inte bjuda på lika många mål, samt utnyttja våra misstag betydligt bättre.

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

önerud 2måls skytt idag för hv:(

Fast roligt för han iallafall tror han kommer göra succé i Hv.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Carl Lejonkräk: Bjurö är väl den som kommer att få lämna, tror ja i alla fall.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
hanzon: Reideborn var klart bästa målis på plan i alla fall.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
hanzon:
Jämfört med Ullmarks start förra säsongen så känns det stabilt.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
hanzon: Ja men det är väl knappast oväntat? Tycker Reideborn gör det bra.
Man kan ju utgp från att han ska prestera som den bästa målvaktstalang vi någonsin haft.

Hur gör det för övrigt för Olsson i Sundsvall?
Kommentera


Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
ivandrago: Enligt Allehanda så har Whitney en skada på underkroppen. Kan nog vara därför det går lite segt. Inte match förrän på fredag nu det ger killarna en välbehövlig träningsvecka.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
ivandrago: Jämför man med Ullmark så känns dessa målvakter som darriga i sitt spel.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
hanzon:
Vilka brister då. Tycker han ser bra ut.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
snowden: Lapierre är ju helt sjuk på tekningarna. Vid tekning i anfallszon stod ju Skröder bara bakom och laddade. Tror han fick iväg iaf 3 skott på så vis?
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Rytter: Håller med om Torp och Hedman. Även om Heshka. Han hade vissa riktigt fina lösningar i spelet.
Tänk vad lite försäsongen kan säga om spelare.

Nilsson-Pettersson-Possler var riktigt bra också. Gillar verkligen Nilsson. Och Possler skyddar pucken riktigt bra.

Tycker även Skröder var bra. Än om han var borta vid nå mål.
Hataaja kör på trots lite istid. Och Butler kan bli riktigt rolig i vinter!

Men defensiven är riktig jäkla katastrof. Hade vi mött ett effektivare lag hade vi aldrig vunnit.
Men kul att Jeppe fick stänka in nån iaf. Helt sjukt vilket skott han har! Han missade mål en gång och trodde fan han skulle knäcka plexit, med en handledare!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
hellge: Men, det kan mycket väl ha varit pga skada. Whitney hann inte med skridskomässigt. Jag både hoppas och tror att det var något som strulade.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

Känns bra med 3 pinnar men inte mer än så. Vi ska inte släppa 4 mål idag. Samma problem med försvaret tyvärr.

men det som är positivt är att vi tekar bra igen! Maxim låg på 70% tex. Sedan att våra sjärnor får göra mål var viktigt. Sist men inte minst vinner vi på hemma plan! Say whaaat?! :)

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

J F K:

Pratade precis med en person som sitter precis bakom Modos bås. Han påstod att Whitney blivit bänkad att bl a Alavaara tydligt pekat åt honom att sätta sig på bänken.

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
hanzon:Skitsnack, Adam har vart lysande båda matacherna.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Rytter: Whitney måste ha någon skada. Det syntes att hans skridskoåkning var konstig. Jag tror att det var därför han kom fel och slog felpass. Dålig balans och inte den rörligheten han vet sig ha så blir det liksom fel i hela agerandet.
Nu får gärna Djuse komma tillbaka. Kan han spela enkelt lär han bli en tillgång för juniorerna är valpiga och tar en hel del felbeslut.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
jämtland: Det var väl Wilson på trean och Skröder på fyran. Samtidigt är jag oerhört tveksam till att backar och center ska spela sådär. Jag vill inte att en ytterforward ska vara den enda framför eget mål, för då blir vi sårbara. Mer zon/överbelastning tack.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

dempa:

Ifall vi inte får ordning på försvarsspelet spelar det ingen roll vem vi ställer i mål. Kan inte vara lätt när alla spelare får stå fri i slottet och prickskjuta. 

Men idag hade fan Torp och Hedman en riktigt bra match, få misstag och stabilt spel av dom. Tycker även Heshka kommer igång mer och mer, den största besvikelsen nu är ju Whitney som blev bänkad mot slutet.

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
dempa: Herregud vad skröder stirrade puck på 5-4 målet.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
hanzon: va? fick pris som bästa spelare i modo ju.

men jag är orolig inför att det kanske inte håller, så blir definitivt inte förvånad om det värvas en till målvakt och Bjurö får lämna med ursäkten "Bjurö hade hoppats få arbeta med Masken och när han väl lämnade så.." 
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Ser brister på målvaktssidan, ut och jaga en ny målvakt.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
modomille:

HURA HURA HURA HURAS!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Jesse: klassiska modo syndromet spelar ingen roll hur mycket vi leder med ändå kommer vi tappa det....
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
tror vi har två slagpåsar här..
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Finns inte ett rätt i försvarsspelet. Fan det är skämmigt reder vi ut det här ska vi tacka målisen i khk att vi vinner.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Nieminen: Svängdörrar 😩😩😩😩
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Finns inga ord. Har någon i modos lag någonsin spelat defensivt? Sparka den defensiva coachen nu!!!!!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Steken84: Där var Modo på läktaren
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
ivandrago: Nog finns det att slipa på, suck!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
NuMo: bara står som koner i egen zon. 5-4 nu oxå..... Pinsamt!!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Det är otroligt. Att man inte klarar av att nypa fast motståndare och puck i egen zon, sen räknar man så dåligt så att min son som har dyskalkyl ser ut som ett mattesnille.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Aöeh men förfan
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
ivandrago: Av erfarenhet....suck
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Ska vi bli ligans bästa defensiva lag, så finns det iaf nåt och jobba... Bobby B är min nya favorit:)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Ben Perrault: Puckjakt igen som straffar sig. 5-3
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
modomille: Hur ser Karlskrona ut? Känns som de blir slagpåsar i år...
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
jeensen: jäklar så snyggt, helt plötsligt är det lite fart
Kommentera

« · 1699103 · »