1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527505 inlägg · 4121 ämnen

Hockeyligan - the Lockout Story

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Nybbe: Hahaha! Nu slog du nog nytt rekord. Det du skrev nu kan du rimligen inte förstå ens själv. I Vanliga fall är det bara vi andra som inte förstår vad du menar.

NuMo: Vad bryr det er ..ni som har så mycket pengar som du säger i Timrås HS

Frisco: Modo kan lämna hockeyligan. Då slipper ni massor av saker som klubbarna kommit överens om. Eller så är man med på det som passar när det passar. Är man desperat så struntar man i överenskommelser.

Frisco: Som Looben säger. De har kämpat och bjudit och vunnit buden på de bästa lediga namnen. Nu är pärninga slut. Åsså kommer plötsligt ännu bättre spelare ut på marknaden och det visar sig att vissa klubbar har snålat eller på något annat sätt har råd med dem, vilket innebär att de kan ta de spelarna. Orättvist på nått sätt.

Redigerad kommentar

El Maco: Fattar inte varför motståndare ska bestämma vilken laguppställning vi ska ha.

NuMo: Jepp. Som US Postal. Tog också eget ansvar för att nå framgång. Kanske inte på samma sätt som övriga stall men de tog tag i saken i alla fall.

El Maco: Vuxet Modo moget att ta eget ansvar för både sin ekonomi och sin egen organisation.

Salle: Så länge vi är överens om etiketteringen så. Desperata Modo värvade lockoutspelare när de förlorat omröstning om saken i hockeyligan.

El Maco: Hellre ett "desperat" lag som efteråt tagit expresshissen uppåt i tabellen än ett snart tokdesperat lag som måste kriga för att hålla näsan ovanför, nåt av de två, strecken.

Salle: Men framförallt måste man vara ett tillräckligt desperat bottenlag.

El Maco: Det gäller ju att ha råd att kunna handla också om tillfället ges.

NuMo: Desperata bottenlaget modo handlade ju först.

Och Helber drar den fantastiska slutsatsen att nu tvingas bottenlagen att värva korttidsspelare för att inte riskera att åka ur.

Annat har det ju varit tidigare säsonger, då bottenlagen som riskerar att åka ur bara accepterat faktum och villigt spolats med och följt med virveln ner till de lägre divisionerna. Eller hur?

Tänk fördelarna den här säsongen för ES-lag som ligger i farozonen. De har ju chansen till fantastiska kvälmatcher mot NHL-stinna allsvenska klubbar. Bra för publiktillströmmningen och bra för omsättningen av ES-lag.

Redigerad kommentar

Blake: Så hockeyligans ej enhälliga begäran att få vara en olaglig kartell hörsammas fortfarande inte.

Det var ju skönt.

Icing-Ove:Nee, Daniel ska väl spela med Cergy?

Bo granne med Ibra.

Serieledning och man satte den avgörande i hockeybockeyn.. Tur man är rutinerad och ödmjuk.

Mattias Eks blogginlägg irriterar mig något. Inte för att han dissar Steens "tackling i ryggen", tvärtom.Att han däremot sätter likhetstecken med den erövringen av puck men Foppas spelstil. Det gör mig illa berörd. Kan han inget om hockey?

Redigerad kommentar

NuMo: Fick det lukrativa att se väldigt luckrativt ut.

Redigerad kommentar

Salle: Nästa fredag ska det fjantas igen...

Salle: Kommer så fort jag får ett luckrativt kontrakt. Just nu så gräver jag djupt i kistan ens för att ha råd med en rutten rova.

Lumber Jack & NuMo: När hyllar ni hjältarna med ett besök igen då. Och då räknar jag INTE fjanteriet borta i Restaurangen. ;-)

Lumber Jack: Dessutom Cumiskey en gigant, men vacklade lite en hel del i mittperioden, men i det stora hela, jättebra!

NuMo: Öberg växer dessutom. Var riktigt på bra idag.

Vi är bra och vi vinner tom. tveksamma matcher som ikväll, helt utan tvekan. Hur mycket bättre blir vi när Pålsson ansluter och hittar formen?

Modo kan vara ett mycket starkt lag i Jan-feb.

Som det är nu är jag imponerad av alla. tom Forsberg. Det säger mycket när Susse får största kritiken. Å^andra sidan finns det många som som vanligt vill att Skröder skall sitta för att han inte levererar. Ett moment 22. Sitter han lär han inte leverera.

Erat: Modo vann 2007 utan att vara bästa laget. jag orkar inte skriva något om andra årtal, för jag har har lärt mig att brynässupportrar inte klarar av att diskutera saker på forumet.

J F K: "Det bästa laget vinner inte alltid..."

Vinner man bäst av sju matcher i tre omgångar, så är man det bästa laget.... Kolla på vilka som har dominerat hela 2000-talet....

zigge: Konstigt! Kan det bero på att Forsberg, var Duchenes idol när han var yngre? :)

Icing-Ove:Ytterligare ännu en gång bekräftas sanningen, axiomet:

Alla vill till Sveriges Viktigaste Lag!

Synd att inte alla får plats.

J F K: Det har väl bara hänt 1979 och 2007?

arnio: Visst är det så. Aftonbladet har två journalister som tippade Modo tolva och nu efter tio matcher så är vi alltså ett topplag. Wennerholm har ju inte fel i sin artikel om man gör en bedömning precis nu när vi har 10 matcher på raken med poäng, men form är en färskvara i sport. Modo kan med ett par skador eller om Starkbaum tappar självförtroendet befinna sig precis ovanför slutspelsstrecket om fem omgångar...

Personligen är jag oerhört glad om vi kan tillhöra topp fyra och därför bör det vara ambitionen, men jag blir inte oerhört besviken så länge vi tar oss till slutspel. Väl där vet vi att det inte bara handlar om skicklighet, utan man måste ha lite flyt med studsar och det faktum att nyckelspelarna måste vara i riktigt bra form. Det bästa laget vinner inte alltid...

Berka: Håll dig borta från kvällstidningarna för de är ju så fruktansvärt värdelösa. Om du ändå läser så bry dig inte, fatta att de drar slutsatser och byter åsikter oftare än du själv byter kalsonger.

arnio: Jag Tycker det är så trist det man läser i tidningarna!

Tex. Modo har ju blivit ifrågasatt 100 ggr på försäsongen ang att man värvat 13-14 importer, att det blir tungt att nå några bra resultat osv osv. Nu har det ju gått väldigt bra för modo får man väl säga, ja då kan man helt plötsligt läsa i media "Så blev modo ett topplag",??, Jaha så de där med att vi inte skulle nå några större resultat varken ekonomiskt eller sportsligt för en månad är glömt nu och istället är vi ett topplag helt plötsligt, FAST det bara är spelat 10 omg.

Vem fan vet vart vi är vid omgång 20, några torsk å så e vi nere på plats 10 igen, är vi då ett fuskbygge igen då? Nä det skrivs så förbannat mycke smörja så man blir galen, nog för att det är smikrande när sk. experter talar gott om ditt favoritlag men det får ju fan finnas nån rim å reson kan man ju tycka!

Ajja..

zigge: Helber hade väl en sex-sju NHL-spelare i laget under förra lock-outen? Vad jag vet så har de inte konkat än.

digitalbath:Präxis, kan inte erinra mig att Loob/Helber klankade på Växjö ifjol, när de värvade tex Holös? Men nu kan helt plötsligt inte klubbarna hantera sin egen kassa, nu ska de överbeskyddas, av de som tidigare inte behövt hålla igen.

LÖJEVÄCKANDE,  Loob/HellBeer!!

Tycker det är stor humor hur de forna storklubbarna, som efter flera år av ekonomisk upptrappning genom dyra värvningar, helt plöstligt anser att samma beteende är skadligt för svensk ishockey. Plötsligt får de inte ihop 1+1 och bestämmer sig då för att ändra spelreglerna för hela Hockeyligan så den passar deras utdöda hierarkitänk. Klubbar som år efter år rånats på egna talanger skall helt plöstligt finna sig i att se sina egna välja andraligan i Tyskland för att Loob och Helber inte ser egen vinning i att ha de på hemmaplan.

Jag säger bara karma is a bitch =)

Smart av Foppa att tipsa Duchene om Frölunda...

McFire: Ja, nu har jag läst din mening igen, men inte bivit klokare. Men å andra sidan så är vi ju överens egentligen eftersom du är överens med mig så jag nöjer mig med det.

Lumber Jack: Ska Looben gå fri menar du? :-P

Peja: Ge 20 miljonersböterna direkt till LHC. Så får det bli.

NuMo: Nej verkligen inte, se min text igen:

"Det finns dock en "regel" som säger att man INTE får följa hockeyligans såkallade överenskommelse, det är olagligt. "

Det jag syftar på med detta är precis det du skriver i din text. Hockeyligans medlemmar hänvisar ju numera nästan dagligen till "överenskommelsen" och har väl även påpekat att Modo brutit den osv osv, när man fått skriftligt på att det kostar hockeyligan 20 miljoner kronor i vite att göra exakt det dom gjort senaste tiden. 

Vad dom enskilda klubbarna gör är ju exakt vad KKVs beslut handlar om numera upp till var och en.
Du måste missförstått det jag skrev, jag är fullt insatt i ämnet. Jag har bara svårt att förstå hur merparten av hockey sverige kan bli så jävla dumma på så kort tid. 

NuMo: Konkurrensverket klagar även på att klubbar (t.ex LHC) hävdar att de inte vill värva lockoutspelare med MOTIVERINGEN att de ämnar att följa hockeyligans överenskommelse, som ju är en olaglig kartellbildning. Det betyder att t.ex LHC aktivt försöker upprätthålla den olagliga kartellbildningen, vilket är en sak som konkurrensverkar hugger på.

Redigerad kommentar

McFire: Du har missupfattat vilka regler som bryts. Hockeyligans medlemamr verkar inte ha fattat heller eftersom de fortfarande uttalar sig som om det finns en överenskommelse och att man därigenom försöker sätta press på "utbrytarlagen".

Det är kartellen och kartellbeteendet som konkurrensverket hugger på, inte vad de enskilda klubbarna väljer att göra. Det är alltså fullt tillåtet att inte ta in NHL-spelare, däremot så bekräftar man ju korkat nog fortfarande att man gör det pga. överenskommelsen.

Bragd-Birger: ja det är olagligt, det är också olagligt att inte ta in före detta dopad spelare. Det som är till ert försvar är att ni har en färgad spelare och det är ju olagligt att inte ha också.

McFire: Så du menar att exempelvis Timrå är kriminella så länge vi inte tar in en lockoutad spelare? Ooookej.

NuMo: Diskussionerna och kommentarerna som flödar överallt är inte bara löjliga och patetiska, dom är helt jävla oväsentliga också. 
Det finns som sagt ingen regel någonstans som säger att man inte får kontraktera lockoutade spelare.
Det finns dock en "regel" som säger att man INTE får följa hockeyligans såkallade överenskommelse, det är olagligt.

Så, hur i helvete kan detta fortfarande vara en diskussion? 

Tweets

Eventet "Hockey/Pengar". Lyssnade på Konkurrensverket mellan kl 3-4. Hockeyligan illa ute. Vi ser 10-12 nya lockoutare inom kort i Elit.

renen:

Jo men borde inte alla klubbar få vara med?

mattias - 74: Handlade om överklagan av KKV.

« · 1526125 · »