1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527383 inlägg · 4121 ämnen

Hockeyligan - the Lockout Story

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

J F K: Oj vad det känns tydligen när man klagar på Modo! det här var skitkul!

Men hur ofta svarar Guden Näslund tidningar och framförallt en hel artikel. Oftast har han svarat -Ingen komentar...

Kan ni inte acceptera att ni NHL-dopar? i stället för att komma med massa bortförklaringar som att vi har en skada, eller är inte med i kartellen mm.

Men pengarna från "kartellen" vill ni ha...

J F K: Demonen är en ny arnio, vad får dom alla ifrån?

Demonen:Näslund får en fråga och svarar. Att sedan du inte ens klarar utav att läsa innantill är häpnadsväckande.

yngwie: Inte Modo som upprör, utan myglare som upprör.

Till och med Näslund verka tycka att det är pinsamt, nör han få gå ut i tidningen och förklara sig... pinsamt att läsa att allt i Övik handlar om Modo...Twin Peak-varning..

Demonen:

Det ploppar bara upp nya tomtar från Brynäs-lägret i parti och minut. Modo berör.

Lumber Jack: och hur gick det för honom då? han fick ta sitt straff!

och lilla tomte, vad menar du med parti och minut?

Bragd-Birger:

Huh? Pågår den här debatten fortfarande? Trodde bara det var Helber som inte hade gett sig.

För det första är det givetvis rätt komiskt att Timrå var en av de klubbarna som röstade JA till NHL-spelare, ända tills det visade sig vad Z skulle kosta. Precis som Brynäs, som förmodligen inte tyckte att det var värt att plocka in Bäckström.

För det andra så är inte överenskommelsen någonting nutt som enbart gäller NHL-spelare specifikt, utan alla korttidskontrakt. Omröstningen gällde huruvida detta skulle fortsätta gälla, och då röstade man JA.

Tidigare har det dock funnits en möjlighet att plocka in spelare på korttidskontrakt om en nyckelspelare blir skadad. I MoDos fall blev Samuel Påhlsson, en kille som har lirat fler matcher i NHL än Z, skadad fram till jul. Jag har svårt att tänka mig ett mer solklart fall, men helt plötsligt infördes en ny paragraf i överenskommelsen att NHL-spelare inte är tillåtna då heller.

Alla är så egoistiska att detta blir pinsamt. För trots att MoDo är mitt favoritlag, kommer jag njuta om jag får se Duchene göra hattrick ivkäll.

Okunnig: Jo det var ju tur att vi tog in en NHL spelare som kunde göra laget bättre. T.ex. visade han ju säkert Starkbaum hur man räddar över 94% av puckarna.

All kneel for the Steen almighty! (Reserverar mig för stavfel)

Lumber Jack: allt som inte är förbjudet är tillåtet.

NuMo: Ja, självklart är det så. Plus avundsjuka dårå. Med dessa två slutklämmar vet vi att diskussionen gått varvet runt.

Bragd-Birger: Bitterhet för att Z:a dissar Timrå. Klart storebror får ta skit.

Demonen: Dopare, är inte det sånt Brynäs köper i parti och minut?

Redigerad kommentar

Demonen: Att som brunassa har synpunkter i stil med att Alexander Steen inte ska spela i ES är väl som att kasta handgranat i ett litet tätt rum? 

arnio: Förstår inte varför ni vill jämföra er med Timrå, eller rättare sagt att ni har dom som avskräckande exempel.

NHL-doping & Dollardoping är vad Modo håller på med, överenskommelse eller inte!

Wayne Gresky: Så där sa Lance säkert ofta. 'Nä visst, kämpa som en galärslav genom franska alperna och kom på 31:a plats om du tycker att det är kul...sucker!'.

NuMo: Som sagt, om Modo vid omröstningen sagt 'nej, vi vill inte rösta om detta utan tycker att alla ska få göra dom dom vill' hade det varit en annan sak.

Jag tycker inte heller att det är Modos bekymmer att Timrå avvaktar. Varför skulle det vara det?

Bragd-Birger:

Modo har brutit mot de andras överenskommelse.

Timrå däremot är ju eniga med beslutet.

Det känns inte som att det är Modos bekymmer.

Bragd-Birger: ja kartellen måste hållas hemlig nu när den är olaglig. Vissa till inte vara med i kartellen längre och självklart så är det inte de som ska kritiseras.

Wayne Gresky: Allt för att "Vi ger aldrig upp!" skall eka extra tydligt i Eon...

Bragd-Birger: Nej ni föredrar en bottenplacering och 4000 på matcherna. Grattis och mycket nöje!

arnio: 'Smyga', 'hemlig kartell'...hoho. Du är allt en riktig trolltomte du.

Wayne Gresky: Halvt avsågade efter 3 omgångar? Om lockouten fortsätter - vilket den i dagsläget ser ut att göra länge till - kommer samtliga lag förstärka. Inför kvalet är det en självklarhet.
Men nä. Timrå hade inte gjort en Modo. Det får ni stå för själva, något ni verkar ha lite besvär med.

Demonen: Timråstilen funkar bättre med negativ doping från allsvenskan och från elitseriekollegors avbytarbänkar.

Som sagt NHL-doping lönar sig inte i längden... fuskare får alltid ta sitt straff.

Nu har Björn kommit med del II i sin krönika om MoDo och dess framtid. Läsvärt!

Bragd-Birger: det jag menar är att överenskommelsen inte är bindande eftersom att den i sig är olaglig. Att kritisera Modo eller Frölunda för att de gör någonting som de har all rätt i världen känns mer fel än att kritisera den som smyger med sin hemliga kartell.

Bragd-Birger: Om Timrå varit halvt avsågade i tabellen och haft möjlighet att undvika kvalserien genom att plocka in några NHL-stjärnor så är jag helt övertygad om att man gjort det. Såvida inte timråledningen är utvecklingsstörd? Åker man ur elitserien så är man nämligen inte heller med i kartellen längre.

arnio: Lever du under en sten, eller? Det finns fortfarande en överenskommelse. Och nä, klubbarna kan inte tvingas att ta in lo-spelare. Sen att den blivit tämligen tandlös p g a svartfoteri är en annan sak.
Och nä, Timrå hade inte gått i bräschen även om pengar funnits.

Bragd-Birger: fast nu har ju inte Hockeyligan rätt att bestämma vilka spelare klubbarna anställer och överenskommelsen finns alltså inte längre. Hacka inte på Modo nu, ni hade nog värvat med om ni haft pengar.

Modos placering i tabellen kan sammanfattas väldigt kort: NHL-doping.

Sen tror jag ni har missat något, det är till våren det avgörs...

Nu har jag inte ens tagit upp om att Steen är som en varg.... fridlyst...

Lycka till

ps. svara bäst f-n ni vill, jag kommer inte läsa denna sida fler gånger.

Bragd-Birger: Vem fan har någonsin påstått att Modo ersatt Ritola med Steen? Steen ersätter Påhlsson. Ritola har aldrig haft någon ersättare. Och ingen har någonsin påstått det utom konspiratoriska tomtar som dig själv.

Håll dig till något som är sant iaf om du ska argumentera.

MODOJohan: Jo, för FBK och HV lär ju ha jätteproblem att kapprusta med Modo och Brynäs om det behövs.

El Maco: Och du tror att de flesta klubbarna i Sverige är så pass pantade att de faktiskt inte vill ha lockoutade spelare i deras lag? Hävdar fortfarande att det handlar om konkurrens, vilka som kan få de bästa möjliga spelarna till det bästa möjliga priset, och där så fattas det en hel del hos klubbar som HV, FBK LHC mfl.

Dexter : Den olagliga kartellen hade en omröstning, med Modo som röstande medlem. Att man gör tvärtemot majoritetsbeslutet är en sak, att man likt en olydig skolelev upprepar 'vi har bara ersatt två skadade nyckelspelare litegrann' samt smyyyyger in Ritola dagen efter att Steen debuterat är en annan.

Hockeyligan har som uppgift att 'tillvarata Elitseriens intressen'. Hur detta bäst görs beslutas av de 12 klubbar som för tillfället ingår. Men visst. Man kan ju alltid göra som man vill. Om man exempelvis gemensamt bestämmer att 'vi ska inte anmäla varandra för Disciplinnämnden', så betyder ju inte det att ett FBK som inför en 7:e och avgörande SM-final anmäler och får 3 nyckelspelare i Modo avstängda gör något annat än det korrekta. Hjälper det dom att vinna guld så lär ni vara dom första att gratulera.

El Maco: Buhu. Modo är så elaka som går emot den olagliga kartellen. NHL-proffsen får bara komma hit i februari lagomt till slutspelet börjar, annars förstör de balansen i svensk ishockey!

MODOJohan: Du är dålig på att läsa innantill? Jag tänker inte upprepa en gång till det jag just skrev så försök på egen hand.

El Maco: Det är väl bara att värva er ur krisen eran då, om nu Modo har värvat sig till toppen av serien med att ersätta Påhlsson med Steen, så kanske ni kan göra samma sak. Vadan denna hype i år, jämfört med förra lockouten? Jag fattar inte varför... Det är väl förjäkla trevligt att krydda Elitserien med riktiga proffs

yngwie: Snicksnack Bamsetramse. Timrå (och för övrigt även jag) är för lockoutspelare. Timrå (och även  jag) är för att man ska ha samma regler för alla. Om majoriteten av medlemmarna i den där klubben som även Modo är med i, Hockeyligan, röstar nej till att klubbarna ska ta in spelare innan man vet om lockouten blir långvarig så tycker jag (och vad jag förstår även Timrå) att man även som nedröstad medlem får finna sig i att följa beslutet tills man kommer fram till något annat. Humor är när ungefär samma personer som grinade över Loobens dubbelspel med att spränga hockeyligan för en europaliga häromåret slår sig för det tunna bröstet och mopsar sig om att Modo minsann gör som de vill.

Det finns en pågående process där det ska utredas om överenskommelsen att avstå lockoutspelare ens är laglig. Men den processen har ni inte väntat på utan helt enkelt kört ert desperata race.

Jag hoppas innerligt att din favoritklubbs val att i ett utsatt läge skita i majoritetsbeslutet får negativa konsekvenser för din favoritklubb i längden. Poängen som ni tagit har ni kvar. Beteendet är värdelöst ändå.

yngwie: När Nubben var för gick han ut och agiterade för att Hockeyligan skulle ändra ståndpunkt. Sen slutade han med det. Det känns ju...jättehyckligt. Förutom fantastiskt roligt, dårå.

El Maco:

Det som är komiskt är ju att Timrå var för lockoutspelare tills Nubben insåg att det inte fanns pengar att värva. Då ändrade han sig. Humor.

El Maco: Uppenbarligen är inte desperationen så stor eftersom vi endast tagit med en kille i laget som kom förbi träningen och frågade om han fick vara med på tvåmål.

spud: Jag röstar för att hela steen´s kedja ska vara imuna mot domslut, det skulle kännas rättvist på nått sätt!

Å skulle modo ändå råka förlora så ska man ha rätt att överklaga resultatet och få det ändrat i efterhand!

Nybbe: Du är rolig du.

NuMo: Vad bryr det er ..ni som har så mycket pengar som du säger i Timrås HS

NuMo: Jag har aldrig fört en debatt med dig .. är det svårt att förstå undrar hur du halkade in ?

Härligt med dagens besked! 
Då får vi hoppas att domarna fortsätter att följa detta regelverk, man får inte hindra Steen från att spela ishockey genom att visa ut honom. Gårdagens domare var skicklig på detta!

Nybbe: Det gör ju inte ditt inlägg till mig i debatten mer begripligt. Snarare tvärtom.

NuMo: Det du skriver !

Nybbe: Jag skrev att vi uppenbarligen har råd med vår trupp. Vad tycker du att jag har skrivit?

NuMo: kommer du ihåg vad du skrev ?

El Maco: fast att strunta i en överenskommelse som visat sig vara olaglig måste ju vara helt ok eller? Bra eller dåligt för svensk hockey på sikt med Lock-outare i ligan är svårt att säga, men att hålla fast vid den otillåtna överenskommelsen känns värre än att bryta mot den. Hela Europa plus Allsvenskan släpper in Lock-outarna, hur farligt kan det vara?

Kanske idén var god från början men nu börjar det bli löjligt med försöken att behålla det som går av den spruckna kartellen. Givetvis borde Hockeyligan gå ut officiellt och göra avbön från kartellen och säga att detta inte är någonting som Hockeyligan har mandat att stoppa. Bara att acceptera att förutsättningarna förändrats och göra det bästa av situationen.

« · 1526414 · »