1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

Hockeyligan - the Lockout Story

« · 1552279 · » Till forumet


Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
NuMo: Det är väl mest en suporter som gör det, resten är väl mest oroliga för om vi har en Dumlöv som Sveriges bästa sportchef....
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
J F K: Lite roligt ändå att läsa de brynässupportrar som raljerade här inne nu när de slår ut med armarna och försöker göra juridiskt hållbara efterkonstruktioner i sin egen gästbok.
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

spud: Nu tror jag äntligen att jag förstod vad du skrev.

Nej, det stod ingenting om att vi inte anmäls, men inte motsatsen heller. Jag känner mig ganska säker på att vi inte anmäls, för då kommer hela karusellen med KKV dras fram igen. Däremot har Brynäs eventuellt brytit mot en regel som finns i NHL-avtalet. Då är det möjligt för HL att faktiskt vinna.

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
spud: Nu skrev jag det lite snabbt, men visst stod det att vi och Frölunda inte anmäls i mitt inlägg?
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
J F K: Nu läste jag lite snabbt, men det stod väl inte att vi inte kommer bli anmäld?
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

El Maco: Lite lustigt det där. DopingModo och Fusklunda anmäls inte, men däremot Brynäs som agerat helt klockrent. Märkligt för vissa här inne kan man tycka.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article16107441.ab

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Nine: Godwins lag!
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Anders Öman kallade precis Tomas Ros för nazist på Twitter. Börjar bli lite jobbigt för Öman tror jag...
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Monno: svårtolkat. I alla dimensioner.
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
El Maco: Exakt vad han syftar på får du nog fråga honom själv :-)
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Monno: syftar inte Nordlund på att man kan vilja olika saker snarare än tolka saker olika? Så läste jag meningen. Oaktat sakfrågan alltså.
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Monno: Tydligheten har en tendens att variera med tabellplaceringen
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Expressen har sysslat med rundringning idag tydligen angående Franson. Två uttalanden fångade mitt intresse:

"Göran Hellström, ordförande i Rögle

- Ingen ska dömas på förhand men är det som det framställs är det helt oacceptabelt. Regelverket är om möjligt ännu tydligare när det gäller denna fråga (jämfört med Modo och Frölunda)."

"Pär Nordlund, ordförande i Skellefteå

- Det här ska vi ta i ligan, vi har gjort det tidigare och vi har möjlighet att göra det ganska snart. Men oavsett regelverk kommer vi alltid hamna i situationer där vi har olika uppfattning."

Göran Hellström tycker alltså att reglerna är solklara i både detta fall och det med Modo och Frölunda. Isf måste det finnas betydligt mer information än vi fått se? För åtminstone fallet Modo Frölunda så är ju reglerna allt annat än tydligen, tror fan inte någon är säker på vad som gäller?

Pär Nordlund däremot tkr jag är den första som faktiskt ger ett sken av att regelverkat går att tyda på olika sätt. Vilket inte gör det så tydligt kanske? Ett tydligt regelverk ska inte gå att tolka på en massa olika sätt...

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Spinningswede: Tyvärr är det så. Hans utspel igår gick ju lite stick i stäv med allt han predikat tidigare.

Som jag ser det är det bara Brynäs som kan ligga lite pyrt till om man släppt iväg Franson utan att denne hade en out-klausul, för då är man lite inne på förbundets tassemarker. NHL-avtalet bråkar man inte lika lätt med.

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
McFire: Han är en kappvändare utan motstycke, ena stunden ska "de tre" straffas i nästa stund finns det inget att straffa dem för.....
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

De största, bästa och rikaste klubbarna behövde inget NHL-folk för att ta sig till slutspel.
Och det är knappast Alexander Steen som gjort att Modo ligger 23 poäng före Växjö i tabellen.
Modo har inte förlorat en enda match vid full tid sedan Steen försvann.

Wennerholm tuggar vidare..

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

spud:Precis. Hockeyligan har ju inte det sportsliga ansvaret för ligan, hur mycket de än vill det.

dock är det så att blir det upp till förbundet hamnar det på Christer Englunds bord och då lär ingenting hända. Han är ju hockeysveriges största mähä och hans paralysering har gjort situatuonen värre.

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
McFire: "IQ som en badboll", fyfan, va bra!
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
J F K: Som tillägg kan ju sägas att brott mot hockeyförbundets regelverk kan rendera i poängavdrag.
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Carl Lejonkräk:Det vi vet är att ett av scenarios gäller.

1. Brynäs har ljugit och sagt att det inte finns en out-klausul, men det gör det.

Kontenta: Brynäs får vackert stå med mössan i hand och erkänna för hockeyligan att man ljugit och tagit in en korttidskontrakterad spelare väldigt likt Steen.

2. Brynäs hade ingen out-klausul.

Kontenta: Brynäs har brutit mot NHL-avtalet och därmed kan man faktiskt få inte bara hockeyligan, utan också svenska hockeyförbundet mot sig. 

Jag vet inte vad som gäller, men det finns liksom inget mer alternativ. 

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
spud: Nä självklart vet vi inte om Brynäs har agerat korrekt sett till bestämelserna eftersom att vi inte vet hur det ligger till. Men vi kan ju bara se till de FAKTA som finns.
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Carl Lejonkräk: Haha, vi det inget. Ingen har dömt er till nåt straff. Det är NI som vet att ni agerat rätt. Så var glad för det. 
Och jo det är du. 
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
spud:

"Carl Lejonkräk: Haha du är alltså knäppskallen som för nån timma sedan krävde källa på mig när jag hävdade att det fanns en outklausul. Nu förutsätter du att den finns. 

Ridå game over fuck off!"

Klart att det vore bra att du visade en källa när du påstår att det finns en outklausul. Jag säger som jag sagt hela tiden att VI INTE VET och anledningen är att Brynäs inte kommenterar detaljerna i kontraktet. Jag har ingen aning om det finns en klausul eller inte och därför påstår jag inte att det finns en sådan heller....Eftersom att vi INTE VET så är det inte läge att döma någon är min bestämda uppfattning. Knäppskalle är jag inte utan jag tycker bara att det vore bra om du har belägg för dina påståenden.

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

McFire: "Carl Lejonkräk: Han "också" ska det stå va?
Ryck upp dig nu. Du tror inte på detta själv, du är inte så vansinnigt bränd att du inte begriper detta, det förstår jag med. Du kan ju till och med skriva. Det är den IQ nivå som krävs för att förstå."

Så om Brynäs inte blir dömda/straffade för sitt agerande så är det alltså du som är bränd eller?

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Carl Lejonkräk: Haha du är alltså knäppskallen som för nån timma sedan krävde källa på mig när jag hävdade att det fanns en outklausul. Nu förutsätter du att den finns. 

Ridå game over fuck off!

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

spud: Brynäs har ju varken bekräftat eller förnekat någonting när det gäller en eventuell klausul.

Vad vet vi?

Cody kontrakterades för hela säsongen och kontraktet är brutet efter att Cody köpt ut sig. Cody gick inte till NHL när han hade kontrakt med Brynäs (jag tror inte ens att han skrivit på för Toronto ännu) utan kontraktet bröts först. Ingent korttidskontrakt, ingen övergång till NHL av en kontrakterad spelare....

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Så sjukt ironiskt att den OUT-klausul som hela världen vetat om men BIF förnekat är den som kan rädda dem för detta.. Och om den finns så har de bara brytit mot HLs överenskommelse. 
Haha  
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Carl Lejonkräk: Han "också" ska det stå va?
Ryck upp dig nu. Du tror inte på detta själv, du är inte så vansinnigt bränd att du inte begriper detta, det förstår jag med. Du kan ju till och med skriva. Det är den IQ nivå som krävs för att förstå.
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
McFire: Skämma ut? Är det inte den där Öhman som skämmer ut sitt lag?
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Peja: För att slippa fortsätta skämma ut föreningen Brynäs IF?
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
J F K: Brynäs har ju inte kommenterat hur kontraktet var skrivet och just det kan ju knappast göra att de bryter mot NHL-avtalet. Tänk till innan du skriver nästa gång.
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Icing-Ove: världsklass. Genom sitt dribblande och att inte erkänna att Fransom haft en out-klausul kan Brynäs gjort något direkt mot gällande NHL-avtal. Så går det när man stoppar hela handen i kakburken.
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
El Maco: Du kan det här hör jag. Timrå lirar helt klart i en annan division.
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
spud: Ingen tycker om er, ingen vill va med er, för att ni luras, sådeså!
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
El Maco: Ja vi döper den till Allsvenskan, så får vi möta er nästa år ändå!
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Icing-Ove: Starta en egen liga.
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Tur att NHL drog igång. 11 klubbar i Hockeyligan hade nämligen röstat igenom en gentlemannaregel om att alla klubbar förbinder sig att inte kontraktera rödhåriga spelare födda 1980...
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Berka: Jag tvivlar på att spelarfacket skulle vilja offentliggöra hur jävla överbetalda spelarna är... ;)
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Peja: Du tror alltså att anledningen till varför man aldrig svarar Ja lr Nej på frågan om Franson har en outklausul lr inte är för att man inte vill röja detaljer i kontraktet och inte för att man har något att dölja?

Ja det får du väl tro om du vill om det känns rimligt...
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Peja: kanske man skulle börja tillåta att alla kontrakt som skrivs ska vara offentliga handlingar för att minska risken för detta?!
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
McFire: Varför skulle Brynäs gå ut med alla kontraktsdetaljer i media?
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Avd. G L A S K L A R T


Hur mycket betalade Franson?

– Jag kan inte kommentera summorna

Fransons agent sa redan i höstas i kanadensisk media att det fanns en klausul att han kan bryta. Kommentar?

– Vi pratar aldrig om avtal med våra spelare. Jag kommenterar inte alls hans avtal, säger Karlsson.


Hela den här affären. Varför har ni inte lagt alla kort på bordet och sagt som det är för att slippa spekulationer?
– Det har vi gjort. 

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Rytter: Den fungerar ett tag till, men lägg gärna in "permalänken". Det där är en länk till hans blogg, men skriver han ett nytt inlägg så blir din länk direkt felaktig.

Hur som helst så har Robert P återigen slagit huvudet på spiken. Han har haft oerhört bra synpunkter under hela "konflikten" som lockouten inneburit.

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Bad_Brett:

Pettersson med ett inlägg angående Franson och Brynäs: 

www.hockeysverige.se/blogg/robert-pettersson 

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Berka:

Det är klart det med flickvännen stämmer, men det skumma är om Växjö förhandlade med Rosén direkt. Det naturliga när det gäller kontrakterade spelare är att man tar dialogen med klubben som äger spelaren.

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Bad_Brett: vem som tog första kontakten kan jag inte med säkerhet säga, men rosen hade väl en flickvän som var sjuk, typ epilepsi eller liknande och man ville komma närmare familj osv då sjukdomen var eller blev värre. Detta kan ju ha varit en mörkning för att få lämna AIK, men varför skulle han vilja lämna den klubb som gett han enormt förtroende och blev poängkung?
Växjö betalade ut rosen, säg ha kostat 5 mille och att rosen skrev på för 5 år vilket kanske vittnar lite om att han faktiskt ville hem till Växjö.
Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Zappaholic:

Intressant uttalande av Öhman:

Tycker du det skiljer sig från Modo och Frölundas agerande?

– Inte ett skit, jag tycker det är värre.

 

 

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Zappaholic:

Växjö-fansen menar att det var Rosén som tog första kontakten. Jag vet dock inte om det stämmer eller om det ens spelar någon roll.

Klubben har bara funnits i 15 år och består till stor del av gamla eldsjälar. Nu har de fått låna 256 miljoner av kommunen och värvat en massa dyra spelare för pengarna, vilket gör att de framstår som en relativt etablerad klubb, men så är det förstås inte.

Förmodligen har de total panik nu när de inser att de lär missa slutspel. Många av de spelarna som har floppat sitter på saftiga kontrakt. Det blir intressant att se hur de ska lösa detta.

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Var det inte Växjö med VD Öhman i spetsen som kontaktade Rosén när han stod under kontrakt med AIK? Det var väl Växjö som gick bakom ryggen på AIK och bröt en hederskodex som alla klubbar i ES följt i flera år?

Brynäs må har agerat omdömeslöst och halvskumt, men Växjö borde kanske sopa rent framför egen dörr innan de kastar spjut i radhus.

Rätta mig om jag inte har fel...

Kommentera

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
spud: Tror han kommer skriva den tillsammans med Renberg. Kommer rubriceras som "ORÄTTVIST!"
Kommentera

« · 1552279 · »