1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534198 inlägg · 4126 ämnen

Hur gör Foppa?

Sv: Hur gör Foppa?
Nikki Nine: Fanbärare, fanbärare!

Lumber Jack: Du har ju helfel du.

Rubriken angående Svedberg i Expressen lyder : "Nästa bakslag för Modo Stjärnan kan inte spela i kväll."

Svedberg är Stjärnan i Modo.

Läste att CuJo 42 år inte fått några nya kontraktsförslag och därför väljer att lägga av. Skulle inte det kunna vara Modos nästa stjärnmålvakt?

Hahl Bundy: Jag håller med. Vi har ju inga elitseriemålvakter så han kunde gott bli permiterad tills att det dyker upp någon.

Lumber Jack: Det är ju bara domarens fel att ni ligger där ni ligger. Ni kommer säkert ta sm-guld i vår igen bara ni slipper dom där domarjävlarna.

Lumber Jack: Underligt o underligt?
Jag tycker det är underligt när man söker felen hos målvaktstränaren
t om härinne. :)

John K: Ja det är märkligt att vi undrar hur rehabilitering för Elitseriens överlägset bäste spelare går, allra helst nu när det går riktigt tungt oss. Vi är ett underligt släkte som inte skriker AVGÅ COACHJÄVEL vid minsta lilla motgång som man gör i den riktiga hockeyvärlden.  

Foppa, Foppa, Foppa, Foppa hela tiden. Det är patetiskt det som pågår!

hellge: Är det? Det visste jag inte.

73Sjöbba:

OS är en gammal grekisk tävling som arrangörerna numera mutar sig till och utövarna dopar sig till.

DET ÄR ELITSERIEN OCH MODO SOM ÄR DET VIKTIGA :)

hellge: Undra hur det blir med Foppa?

Bad_Brett:

Komiskt nej, tragiskt ja.

För att negga ytterligare kan man också konstatera, som Hasse skriver i på hemsidan att: "Inför länsderbyt på Annandag Jul borta mot Timrå hade MODO Hockey futtiga två poäng till slutspel, hela åtta poäng ned till seriens jumbo.

Nu har man fyra poäng till jumbon och åtta till slutspel, nio med målskillnad.

Trenden är övertydlig, jag sänker oddsen för att gå till slutspel. De är nu 1 på 10. Det är bara att sätta igång att lira, satsa en hundring och du får en tusing tillbaka om MODO går till slutspel.

hellge:

Borta minst fyra matcher till. Hela situationen börjar kännas tragikomisk.

MorganaLefaey:

Vi ska inte ge upp ännu, det är helt riktigt, men man bör se nyktert på verkligheten . Vi har, som Nikki skrev, HV, Frölunda, LHC och FBK två gånger till, medan våra konkurrenter har mycket lättare program och tre segrars försprång.

Rimligtvis kommer det inte gå, ska vi säga 15-20 procents chans?

Sen om Foppa läker ihop och får MODO att ta poäng kommer han missa matcher efter OS också. Vi kan kanske hoppas att han gör en Stocksund/Danderydare i kvartsfinalen och stänker in några självmål så att Sverige missar semin.

hellge: Man skall väl inte ge upp än. Men nog kändes det som att man spelade bort chansen till slutspel mellan jul och nyår då man kunde gått ikapp ordentligt men i stället sög ordentligt.

Laget ser uddlöst värre ut utan Foppa och att man tyckte allt var bra när han dök upp är en gåta för mig. Man borde lärt sig av föregående försök och faktiskt värvat en forward som kunde tillföra något flertalet matcher.

Att man sedan inte lyckats hitta en back än fastän man hela säsongen sett att backarna varit ett av de större problemet är inget annat än skrämmande. Hade man varit lite smart hade man verkligen legat på innan den 1jan så man kunde använda sig av de gamla artistreglerna. Men det är nu också för sent.

Jag hoppas verkligen att de når slutspel. För några få ruskigt bra matcher kan laget verkligen klämma ur sig. Speciellt om Foppa är hel då.

spud:

1. Publiken kommer fortsätta att svikta vilket kommer att göra att vi är tvungna att sänka budgeten för att få saker och ting att gå runt. Vi kan inte lita på att spelarna går in med pengar varje år. Vi kan inte budgetera med 7000 pers längre utan snarare 6000 (snittar idag 6246 och då har vi Foppa) vilket är 2.7 miljoner mindre om vi räknar på att en person drar in 100 kronor till kassan vilket är ganska snällt räknat.

2. Inte spelarna han signar jag är irriterad på, jag är irriterad på hur han snackar hela tiden utan att backa upp det med någonting. Det sprider bara dåliga vibbar. Jag har sagt det förut, jag saknar Hedins tid då ingenting kom ut i förtid och man inte talade i pressen om man absolut inte behövde. Men tiden börjar rinna ut att värva den här backen han tjatat om sen förra året.

3. Fast vi har bevisat att vi är tämligen förlamade om inte Foppa spelar, och det gör han ju en gång varannan månad, om vi har tur. Nu kommer det uppgifter om att han inte kommer spela varken den här veckan eller nästa. Fyra matcher till minst med andra ord.

Vi har en målvakt som är helt under isen och flera backar som är detsamma. Lägg därtill att vi ska möta HV, Frölunda, LHC och FBK två gånger till. Brynäs ska i princip bara möta bottenlag (SSK, RBK, TIK 2 gånger t.ex) och är åtta poäng före oss. Förlåt mig att jag inte tror att det här laget helt plötsligt ska börja spela underbart och håva hem poäng i parti och minut (vi har vunnit 8 matcher efter full tid, sämst i serien).

Nikki:

Jo, det här är slutet på eran, den korta som resultatmässigt varade i lite drygt ett år, men mediabevakningsmässigt varade i tre år.

Visst finns det chans kvar, men den är liten och minskar hela tiden.

Det är bara Foppa som kunde rädda MODO i år, det har man kännt rätt tydligt en längre tid. Laget är för svagt.

Ett alternativ till bolagisering är det som Kaj Kunnas förespråkar. Att stenrika före detta hockeyspelare investerar och tar över klubben, som han menar att några har gjort i Finland.

Henrik, Daniel, Markus och Peter skulle alla kunna göra det var för sig, alla fyra tillsammans skulle kunna skapa Sveriges överlägset bästa rikaste och mest framgångsrika klubb.

spud: Hur får du ihop det resonemanget - att vi skulle bli mer konjunkturkänsliga av en ägare som har ett kapital än att vi som idag "ägs" av cirka 3 000 personer som inte har något kapital och till 99% inte dyker upp på årsmöten eller skriver några motioner?

Aktier kan ju vem som helst äga och ställer man löpande köpav aktier i relation till att betala en medlemsavgift till föreningen i resten av sitt liv så kommer man snart att äga en större del av klubben än vad man gör nu. Jag är dock medveten om att det kan finnas ett ideologiskt agg i Norrland mot ordet "aktiebolag" som inte ska föraktas, men diskussionen kommer att bli allt mer oundviklig ju närmare vi kommer en situation där önskemålen från supportrarna inte matchas av förmågan att finansiera.

Det ligger ju trots allt en ganska rejäl skillnad i förmåga att bära sina kostnader hos ett lag som tar sig till slutspel år-efter-år, jämfört med ett som börjar cementera fast sig i streckstrid, år-efter-år.

Redigerad kommentar

Björn W: usch, inte jag, tänk vad vi kommer bli ännu mer konjunktur känslig då. Tror många tappar känslan av att gå och se på vårt MODO när det i själva verket är någon annan som äger det.

Nikki Nine: Fyfan vilka depparjeppar.

1 Vi har lika hög budget som i stort sett alla andra lag. Och om den nya marknadsorganisationen får ordning på saker och ting ser jag inte varför den ska behöva sänkas.

2 Vår nuvarandre sportchef har kanske signerat 30% av den budgeten, ska man då döma honom efter vår nuvrandra trupp som han har ärvt, eller ska man ge han en chans innan vi skeppar honom?

3 Det är ca 50 poäng att spela om fortfarande, att som supporter kasta in handduken nu känns aningen för tidigt. Om alla bara ger upp lär inte förutsättningarna förbättras. Det finns en stark tendens bland många här att försöka övertrumfa varandra vem som är den största pessimisten, sånt får jag utslag av.

Nikki Nine: Bolagisera elitverksamheten och arenan i ett bolag nu och bli en drivande kraft gentemot RF för att det ska bli tillåtet att släppa mer än 50% av aktierna till externa ägare?

Jag börjar komma allt närmare den åsikten i alla fall.

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: Nytt kontrakt klarar oss bara så långt. Vi kommer ha ännu uslare ekonomi nästa år, mindre stjärnor, vi har fortfarande en sportchef som lovar för mycket och en tränare som inte vill göra ändringar i laget. Konstig försäsongsträning, dåligt läkarteam. Vi får nog börja räkna oss till samma skara som Rögle och Södertälje snart och den här gången tvivlar jag på att något manifest kan få till stånd ändringar.

Nä, jag är inte bitter.

Wayne Gresky: "Revanch 2009/10 ?? " Vad blire nu? "Mot Elitserien 2011 "?
Fyy faan!! Hur ska MoDo ha råd kreditera 50% på priset? Nejvisstja, Freddan har ju inte spenderat ett enda öre extra i år!

Nikki Nine: Då övergår säsongens målsättning till nytt kontrakt.

Vi kan definitivt sluta drömma om slutspel. Foppa spelar inte imorgon.

" Förhoppningen om att Modos superstjärna Peter Forsberg ska göra comeback igen i torsdagens bortamatch i Karlstad mot Färjestad sprack på onsdagen.

Forsberg klev av isen efter halva träningen.
- Jag känner av revbensskadan. Det blir nog svårt att spela igen på torsdag, säger Peter Forsberg till TT."

Nikki Nine: Härlig inställning av Foppa som vanligt. Hoppas verkligen att han är fit for fight till OS, jag är lite godissugen.

Nikki Nine: Senaste nytt i Foppagate...

Och Foppa säger att han är redo 26/12.

Nikki Nine: I hate Timm-rahw.

Nu vill jag se Foppa vila mot Luleå (vi klarar oss rätt bra utan honom också) och sedan tacka nej till landslaget (en snöbollschans i helvetet) för att vila upp sig och göra comeback mot Timrå den 26/12 tillsammans med Danny.

hellge: Den kvällen var magisk, videon hade varit fulländad om den även innehöll Högardh tjaffsande med Peter innan han gjorde uppåkningen.

hellge: Gåshud? =)

Hur gör Foppa, säger rubriken.

Ja, hur fan gör karln?

Ni har säkert sett den här hyllningsvideon, meen kolla in hastigheten på Forsberg innan Pikka gör mål. Och kolla hans passningsalternativ. Han kan se vilken av de tre passningsalternativen som kommer att att stå på rätt stödjeben.

Man sitter där uppe med full pandoramablick och undrar om han ska passa Macke eller Svarten, istället kommer passet bakåt till Pikkarainen.

Fy fan vad vackert!

www.youtube.com/watch?v=BAQvIZ4tdlo&feature=player_embedded

mikenomad: Tack! Vi har inte glömt ditt numera klassiska uttalande! :-)

ojoj Macke också..

mikenomad: Får göra samma sak och säga grattis till Svensk hockey som får se dessa ikoner spela tillsammans. Ja, nu är jag inte överlyckligt glad det handlar ju om Modo:)

Vilka två kommer att bänkas till att börja med, för det lär väl bli fyra som får nöta bänk när Hinote och Sussi kommer tillbaka?

renen: Nu tycker jag att var och en drar sitt strå till stacken genom att tokkonsumera modoprylar den närmaste tiden. i know i will, jag ska årsdebutera i swedbank på torsdag.

mikenomad: Officiella hemsidan verkar mer eller mindre havererat.

Nikki Nine: Känner att jag vill kika in och gratulera till "nyförvärven". Så tikare jag är så kan jag inte motstå den kittlande känsla det innebär att få se vad dessa båda herrar kan uträtta tillsammans igen. Ska bli mkt intressant att följa! :-)

Annars; Är väl bara i Ö-vik (samt kanske även Jkpg) som alternativet till äktenskap ff är celibat....

shinzawai: Grabbarna spelar utan lön. Satan vilket hjärta dom har detta finns bara inte!

Vilka andra spelare skulle gjort något liknande?

Wayne Gresky: Hyfsade förstärkningar, bara att gratulera!!

Wayne Gresky: Med Madsen och Green? Jepp.

shinzawai:

Gör inte ont att ha loge-plats ikväll :-D

Nikki Nine: Får vi Hinote så kör jag in honom där.

shinzawai: Hur formerar vi laget? Jag skulle nog nästan lira med Svarten tillsammans med Foppa och Macke. Behövs någon som tar det defensiva ansvaret så att de andra två kan göra det de är bra på. Dessutom så är Svarten bra i år. Susse med norrmännen och en tredje kedja (inte nödvändigtvis tredjekedja ;)) med Madsen-Green-???.

Nikki Nine: VAD I HELVETE?!?!??!??!1 Glädjefnatt!!!!

Nikki Nine: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!

NÄSLUND OCKSÅ!!!!!

« · 1237906 · »