1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534195 inlägg · 4126 ämnen

Hur gör Foppa?

Sv: Hur gör Foppa?
Berka:
Jag vill ha två spelare som bryter mönstret, Justin M och Döme var sådana AHL-spelare som tillförde tuffhet och målskytte, en annan dimension till laget. Madsen har med sin vilja att bli något, tillfört en hel del.

Spännande att Forsberg bestämt sig....för att fundera mera.

Foten är noginte hundra så han vågar nog inte lira i dagsläget.

arnio: du är en tänkare av rang. Smakade makaronerna gott?

Wikegård har varit i Ö-vik och levererar ett Näslund-rykte.

arnio: Nä, foten är bara 75...

arnio: Foten är bättre än när han lirade sina 3 matcher med modo har han ju själv sagt.
De jag tror de sitter i är om hur bra han är, i modo räckte de till skapligt, men i karjala så dög de inte, och han är själv besviken för han trodde att de skull gå bättre.

Är jag för dålig för nhl eller inte, de tror jag hans tankegång

Paddan: Hahahaha den där gamle toffeln hade jag nästan glömt....

Jag blev mest tom när man hörde om Foppas ickebesked.

Sen när man ser/hör Vikegårds smått erotiska "rapport" från Swedbank tidigare idag så undrar man ju verkligen HUR Foppa tänker.

Salle: Macke har beställt klubbor. Det var trots allt ett bra besked, ifall det nu är sant.

Wikegårds Modologik brukar ju var trotsålderslik. Tvärtomleken brukar ju gälla så man vet ju inte, men jag känner nog att det verkar logiskt det han kommer fram till. Varför skulle Marcus köpa hockeyklubbor om han inte tänker använda dem?

arnio:

Modoit.

Salle: Kan man egentligen bli förvånad?

NuMo:

Kan vara så att de klubbor som det pratas om ska till någon ungdomsverksamhet. Vet att Macke är inblandad i dela ut utrustningar via NHLPA bl.a till Järveds IF.

Men jag kan kolla när jag träffar honom imorgon ;-)

Gidde: Hälsa

73Sjöbba: Wikipedi svarar såhär på förvånad :

om person) som inser att något inte står till på det sätt som personen i förväg hade väntat sig att det skulle stå till, vanligen också med en känslomässig reaktion på detta

Vet inte vad du har för känslor eller förväntningar för Peters beslut men det är klart att de var personliga .

Borgen:

Okidoki! Vi brukar träffas sisådär 2-4 ggr i veckan, beroende på vem av vi eller våra respektive som hämtar på diverse träningar (fotboll, innebandy, dans)

Ska jag hälsa från Borgen, Söderberg eller någon annan? ;-)

Bissett19:
"arnio:

Modoit."

Shhhhhh, skvallra inte i brynäsboken..

Gidde: Hälsa från mig me, hälsa att ställer han inte upp å spelar efter jul så får han minst en snigel på ögat ;)

Berka:Tränar med Modo just nu.

Det där, det är jävligt bra information!

renen: tränar foppa med a-laget just nu ?

Cyklob:Japp fick direkt info på sms, kan väl inte vara annat än att han stannar?

renen: Det är nog bara för att testa ett skosnöre på skridskon i fullt tempo och om inte det fungerar riktigt som han tänkt sig så meddelar han Horava att det är 7% osäkerhet kring vad han skall göra.

renen: Känns konstigt att det inte skulle offentliggöras isf. Kanske låter honom vara med för att få ett "sista" test med lite bättre spelare?

NuMo: Hehe, klockrent.

shinzawai:Han vill nog ha så lite publicitet som möjligt.

renen:

Har svårt att tänka mig han går upp och tränar med modo om det inte är så han ska stanna han sa ju själv han inte ville röra om i gruppen tills han bestämt sig.

Cyklob: Kanske inte vill bjuda Brynäs på den biljettrusningen det skulle innebära heller.

renen: Eftersom J-20 hade 3 matcher på tre dagar nere i Stockholm så slapp dom kanske träning idag. Och det ger ju inte så mycket att träna helt själv ens om man är Foppa. :-)

Och hade jag läst ÖA-artiklen INNAN jag skrev så hade jag inte skrivit detta.

Redigerad kommentar

Foppa klar?

"The report says Forsberg told Vancouver Canucks General Manager Mike Gillis that he will remain in Sweden this season.

Gillis CONFIRMED the news after speaking with Forsberg Monday morning. On Feb. 25, 2008, Forsberg signed a contract with the Colorado Avalanche for the remainder of the season, but played in just nine games due to a groin injury. "

Nikki Nine: Artikeln från sportsnet.

Nikki Nine: Förståndigt om det är sant.

Nikki Nine: Ja det vette fan med den mannen, men det ser ju lite lovande ut. Modo eller ingenting.

Nikki Nine: Nu har text-tv snott din länk. Sid 303

renen: Så har Aftonbladet funnit artikeln och översatt.
Man kan bara hoppas nu.

berghult: Expressen med, fan killen har större nyhetsvärde än Obama och miljökonferenser m.m :)

renen: Samma sak som om om Hon däruppe skulle skicka tillbaka sin skäggiga avkomma. :-)

Salle: Det är ju en Han för i helvete.

Ambroo: Kines?

Kanadick tillika amerikan ;)

Skarin: Forsberg spelar i kväll mot Brynäs

Skarin: Du snackar alltså, som man sa på 70-talet, om en transatlant. Ett uttryck som allt för sällan används idag.

arnio: Gunnar. Alltså är det lite mer substans i det hela än de vanliga kvällstidningsspekulationerna.

Lumber Jack: Jag törs inte jubla ännu, men helvetet vad det vore trevligt.

shinzawai: Jag jublar i samma stund det står på officiella. Men inte innan dess. Fast jag håller med dig, det vore inte fel med det som skrivs nu. Även om jag undrar lite över hur Hinotes form är.

Poffa: Vi har väl ingen källa på Hinoteryktet förutom Nordström?

shinzawai: Nej, jag har det inte i alla fall.

Poffa: Luktar tidningsanka lång väg.

shinzawai: Fast jag tycker att Nordström verkar för säker på sin sak för att hitta på en sån sak. Hade det varit Ros hade jag inte trott en sekund på det, men Gunnar är urmodoit och har för många kopplingar till laget och spelarna för att sprida dynga hur som helst. Hinote känns mycket rimligare som värvning än Krog.

Ja detta är ju vad det snackades om innan landslagsuppehållet, men de tveksamheter Peter kände då och känner fortfarande är orsaken till att det dröjt.
Nu jävlar gäller det att laget inte ställer sig åt sidan och låter detta bli Peter show, utan nu måste alla bidra om det ska bli något lyft. En sån som Molinder som varit på gång måste forsätta att jobba och vara aggresiv.

« · 1199947 · »