1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534203 inlägg · 4126 ämnen

Hur gör Foppa?

Sv: Hur gör Foppa?
Nikki Nine: Fanbärare, fanbärare!

Nikki Nine: Helt otroligt att han och inte Dackell sitter på planet.

Nikki Nine:

"Ett sista hemligt test som gav det besked alla ville ha."

Vadå alla? Detta innebär sannolikt att det blir mycket svårare att gå till slutspel för oss.

Visst jag vet att det är många som uppskattar Tre Kronor och visst tycker jag också att det ska bli skoj att se Sedinarna, Zäta, Lidas, Tobias och de andra, men MODO kommer alltid i första hand.

När det gäller liv och död för MODO då skiter jag högaktningsfullt i om centalmakten i Stockholm får ihop ett landslag eller ej.

Mitt OS-tips blir alltså följande:
- Sedinarna slår poängrekord redan till kvartsfinalen
- Foppa tränar sig i form genom att spela match med Tre Kronor
- Sverige åker ut i kvarten
- Foppa kommer hem hel och tar sju raka med MODO.

Sedan får gärna Aksel Lund Svindal vinna störtloppet och lag Anette Norberg sätta sista sten som i Turin

Frisco: hahaahaha nu fick jag ju ont i magen....

Frisco:

aaaaaaahahaha, humor!

Ja och Ove, borde inte Ove vara med? Han 21:an? De måste ha blandat ihop 21:orna.

hellge: jag vill bara säga att jag känner precis exakt samma som dig, modo går först.

hellge: Jag unnar verkligen Peter att få vara med. Han har kämpat så hårt för detta.

Wayne Gresky:

Äh, han sitter ju för fan på flyget och undrar hur han ska ljuga för att slippa spela semin. Han vill hem till sitt Modo. Det vet vi, det har han sagt flera gånger. Modo i första hand, centralmakten i andra.

Han gör säkert en sån där Danderydare i tekningen i slutet av kvarten.

Wayne Gresky:

Okey da, han kanske tycker det är lite roligt också

Om jag får fortsätta på mitt OS-tips så blir Foppa fanbärare, halvvägs inne på stadion drar Foppa i en dragkedja på mitten av den svenska fanan och ut kommer den Ångermanlänska med de tre laxarna.

Foppa ger Silvia fingret och vi får Ångermanlänsk-separatistisk motsvarighet till Black Power i Munchen 72. Foppa blir portad från OS kommer hem och tränar powerplay och tar sju raka. Timrå klarar sig kvar genom kvalspel. Leksand går äntligen upp.

Suck...

Redigerad kommentar

hellge: Vilken dåre.

HAHAHAHAHAHAHA.

hellge: En Angerman utan Ånger. Fight the Stockholm empire. :-)

Björn W: Heja Foppa, fixa ett guld till Sverige igen! Fanan tycker jag han ska bära också.

arnio: Ta det där det hör hemma, i landslagsboken. Och sen kan du logga ut.

spud: I landslagsboken? Tycker nog att det hör hemma i OS gb:n om inte Foppa i OS ska behandlas härinne.

Hahl Bundy: Ja om han är med för att åka bob eller nåt annat som inte har en egen bok, men då 3 kronor är med i OS är just landslagsboken ett perfekt ställe att dryfta landslagets framfart i OS.

spud: Själv har jag inga problem med att dryfta Foppa härinne eller i OS boken när det är OS.
OS är OS även när 3 kr är med.
I så fall kan man dryfta alla sporter i OS individuellt i resp. bok eller hur? Skidsport i skidsportboken o all annan sport i övrig sport.
Då behövs inte OS boken, helt onödigt med ditt resonemang mao.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Ja visst, förutsatt att curling skidskytte skicross osv har en egen bok, men då det inte är fallet vore det ju tråkigt om dessa sporter översvämmas av en massa snack om 3 kronor då de har en egen bok.
Här inne kan saker som har med foppa-modo tas, sånt som berör hans status i MODO. Och för övrigt så kan inget som arnio någonsin skriver accepteras.

spud: O jag anser att alla sporter som deltar i OS kan diskuteras i OS-boken. Gör en OS-hockey tråd isåfall.
OS är vart 4:e år, det största som finns o där ingår Hockey.

Så jag samlar gärna alla sporter som ingår i OS, i den boken, under OS.

Hahl Bundy: Blir det större att skriva om hockeyn i OS boken än i landslagsboken? :) Inte ens arnio kan komma på det.

spud: Nä, det jag menar är att varför dela upp sporterna under OS när man har en OS-bok?
Allt som rör OS oavsett sport, bör behandlas i en OS bok när du säger att man inte kan snacka om att Foppa ska bära fanan eller inte härinne i er GB.
Tycker att det är lämpligare bara när du säger som du gör.
Jag menar varför snacka om Foppa ska bära fanan i OS i en annan bok än i OS-boken i såna fall? Det är ju mer lämpligt där eller?

Redigerad kommentar

spud: Tänk om Foppa visade sig ha för många kvinnliga könshormoner så att hon tvingades vara med i damlandslaget i hockey i OS. Då borde vi vinna, om det inte blir för många utvisningar förstås. Man vinner ju inga matcher i utvisningsbåset.

spud: Oj vilket grin det blev, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt felplacerade inlägg men jag ville liksom visa er modoiter min beundran för Foppa.

Jag hade inte observerat att det fanns en OS-bok och där kommer jag att placera inlägg som har med OS att göra i framtiden, eller kanske i brynäsboken där det brukar vara lite mer avslappnat än det är här.

arnio: Varför i OS-boken?
spud anser det hör hemma i landslagboken det där med fanan o hockeyguld i OS.

Hahl Bundy: men det är ju OS

arnio: Säg det till spud :)

Hahl Bundy: Lite smågrinigt här ikväll?? Ähh, öppna en Zeunerts , det är ju fredag! SKÅL!

spud: Foppa bär den svenska fanan........Det skulle ha varit Dackell......:-)

sylf: Eller Ove....

Huge:
Någon i MoDo måste stänga vägen för super-Ove i finalen. Tänk om gamle Ove är en ny Ove, Dixon är den nye Bissett och Markström är den nye Honken....jag ryser. Vem vet, kanske Hasse Jonsson dyker upp igen i en final mot Brynäs..och Petter R kommenterar.

Det finns ingen bättre fanbärare än Foppa. Två OS-Guld mm, plus att han är hur stor som helst i ett hockeytokigt land som Kanada, det blir häftigt att se!

MODOJohan:
Här bär MoDo-legenden den svenska fanan.

Icing-Ove: Jag undrar om inte foppa kommer bli uttagen till nästa OS bara för att han var så jävla bra på att bära fanan. Enda hotet mot det scenariot ska väl vara om sedinarna flyttar hem och någon av de vill bära.

spud: Äh låt dackell bära fanan nästa os

Berka: Kan inte Salle få göra det, så han får en värdig avslutning på karriären?

Dream Team: Nej, han har ett(det första räknas inte) SM guld, det vore synd att solka det med att bära en flagga. Foppa har inget SM guld.

spud: Undre vilket av Salles båda guld som ligger honom närmast hjärtat? Det första, som alltid brukar vara speciellt, som han tog med DIF, eller det andra med er?

Dream Team: " Vad är det roligaste minnet?

– Det är svårt att peka på något speciellt, för det finns många roliga stunder. Men guldet med Modo är helt outstanding."

En fingervisning.

spud: Ja, det var ju ord och inga visor det där. Det var alltså inte alls så svårt för honom att peka ut en rolig stund då, alltså?

Dream Team: Precis, en fråga man kan ställa sig är vad Styf har för bästa minne av karriären?
När han fick sitta på bänken i MODOs alag är väl inte en alltför vågad gissning.

spud: Ja men gud, det var ju stort. Bra mycket större än avancemanget till ES våren 2000.

Dream Team:
Silvret 2007 då, när TIK var bara en ramträff från ett SM-guld?

Icing-Ove: Hehe.. skoj ;) Men ett silver är ju ingen seger, Styf håller nog våren 2000 rätt högt tror jag.

Icing-Ove:

Hyfsat stolt kille den där floppa.

Icing-Ove: "Någon i MoDo måste stänga vägen för super-Ove i finalen. Tänk om gamle Ove är en ny Ove, Dixon är den nye Bissett och Markström är den nye Honken....jag ryser. Vem vet, kanske Hasse Jonsson dyker upp igen i en final mot Brynäs..och Petter R kommenterar."

Fast nu har ni ju inte 2 äppelkindade tvillingar som snurrar i sarghörnen och vänder arslena mot sina motståndare hela tiden.
Dom har utvecklats en del sen sist, minst sagt...   ;-)

Dream Team: Vadå? Att kvala sig upp till ES innebär ingen seger, möjligen en 11-12:e plats.

spud: Sluta göra narr nu av min gamla vän styfen nu. Han största minne än naturligtvis obs-cupen någon gång på tidigt 90-tal då vi slog sundsvall i obs-cupen med antjärns ik i finalen med 2-1 och jag slog in segerpucken på ÖT

Helt klart de största för perra. ;)

Berka: Satan så konstigt jag skrev... får skylla på kaffet

Berka:
Du får titta på den här nya YLE-dokumentären om Foppa och Aravirta istället...

« · 1237905 · »