1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480380 inlägg · 4078 ämnen

HV71 - MoDo 2011-11-23

1430894 · » Till forumet


Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
Frisco: Hur effektiv är en avstängning på en långtidsskadad spelare?
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

Icing-Ove:

Tänka sig vad grym Pikkarambo var första året alltså!

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
Frisco: Och vi som trodde det var när den ena Abboten fick stryk som den andra fick ont.

Den där junisen borde nog DNA-testas...
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
Lumber Jack: Ledin var en stor del av underhållningen igår tycker jag. I Luleå hade de också underhållning.

"Efter Andreas Jämtins matchstraff sprang Luleås civilklädde Cam Abbott ner från läktaren och sökte upp Jämtin i spelargången. Enligt vad Corren erfar riskerar nu båda spelarna avstängning"
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

zigge: Ledin, den lille fjanten, var underhållande att beskåda igår. Han gjorde allt för att försöka prvocera fram något gruff. Pyttehjärnan gick på högtryck, men inget som fick MoDo-spelarna att reagera nämnvärt lyckades vaccumpumpen pysa ur sig. Bäst var när han försöker reta upp Tollefsen, som småflinandes tycktes säga: "Vi vet ju båda att höjer jag handen mot dig gömmer du dig som en strykrädd loppbiten byracka."

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

yngwie: Pikkarambo satte alla puckar i krysset:

www.youtube.com/watch?v=T9TZ_2VPFFU 

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

Tänk om Modo haft en Jason Garrison på backen i pp. Herrejösses vilket skott karln har!

EDIT: Haha, å där gör han mål i PP.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

Icing-Ove:

Snarare så har de studerat hur Frölunda, AIK och Luleå spelar...

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

zigge:

Ulf Dahlén verkar lite sur över att MoDo köttar fram med 5 man i mittzon. Ny taktik tro? Har Harald lyft luren? Smart tycker jag. MoDo är ett köttarlag med kontringar. Allt bra börjar med en dryg defensiv...

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

NuMo:Ujujuj, sån underbar seger! Som Bad Brett var jag innan dubbelmötena fullt nöjd med 5-6 poäng, nu redan 8 av 9! SUPER!

O tom KFop hatarklubben måste ju ge honom cred ikväll, otroligt bra överallt. o tom diLeva Andersson bra (kanske skulle MoDo haft nån tripping-utv till,möjligen?)

De var inte hemmadomare.

Roligast kanske var dels tippandet av målbur över Amdersson i 1:a (så snopen han såg ut!), dels se Ledin vara inne på minst 2 av målen, ifrånåkt av Mårten! SOm sagt, söm e överskattat en sån häringa kväll!

MEN inte kan väl MoDo vinna 4 raka (nästan)? Kan Gnaget vinna 3 raka? Jaja, på fredagkväll vet vi!

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

NuMo:

Precis, huvet på spiken!

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
Sjödda: Hehe. Ja, en del har ju redan nästan allt.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

NuMo:

Snabbare uppkoppling?? ;-)

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
yngwie:Konstigt vore det annars. Vad skulle man annars drömma om? (Bortsett från överraskande god sex?)
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

Bad_Brett:

Det du egentligen menar är, att du drömmer om slutspel du med. ;)

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

yngwie:

Nä, inte precis. Kval kvalen är i färskare minne...

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

yngwie:

Nä, inte precis. Kval kvalen är i färskare minne...

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

yngwie:

Jag är nöjd bara vi undviker Kvalserien, men eftersom det är lika många poäng upp till slutspel så finns det ju ingen anledning att sikta lägre.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

NuMo:

När Modo plötsligt vinner några matcher på raken, då börjar man drömma om slutspel igen. Någon som känner igen sig?

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

bj21: Bara för att ha är en av USAs största talanger, betyder det ju inte att han är mer än en medelmåtta i Modo.

- Bra reklam.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
NuMo: Så grymt skönt med seger. Fick tyvärr ge upp matchen i 3:e för jobb. Men vilken viktig seger.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
NuMo:Det var Henrik du och jag trodde på innan säsongen började va? Men jag kan ju inget om hockey som sagt!;-)
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

Gustafsson: Det jävliga är: Vi har nästan för positiva juniorprestationer.

Varenda en tar chansen när de får den och visar att de kommer att vara att räkna med.

Alla, utom möjligtvis Henrik. Men han är ung och vem vet vad som kommer? Jag är inte säker på att jag är säker på att han inte kommer att göra bra ifrån sig vad det lider.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

spud:

Fredrik gjorde ett hästjobb i defensiven. Hans boxplay tillsammans med Sundström gjorde mig tårögd.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
spud:Vi kanske skall lämna Skröder hemma nästa borta match åxå.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
Icing-Ove: Vad menar du? 
Tycker Fredric Ritola och Svensson var den överlägset sämta linen ikväll, helt utan kemi. 
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
Bad_Brett:Absolut! Kan man inte önska tre?;-) AIK, Linköping och Timrå.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
NikkiNine: Jävligt skönt om Fredric Andersson tuggar fast en plats i topp-6, grymt bra jobbat ikväll....
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

NikkiNine:

Tja, jag klagar inte över den där uppställningen om Axelsson kan prestera bättre än tidigare. Men jag skulle gärna se Ritola i en något mer kreativ omgivning:

Skröder-Sundström-Danielsson
Schremp-Ritola-Madsen
Axelsson-Andersson-Svensson
Hedman-Forsberg-Westin

Hursomhelst ser det riktigt bra ut. Till och med K-Fop var ju bra idag.

För övrigt...

Säcken tycker att det var Mannberg som var respektlös. Linköping är ett annat lag jag inte skulle sakna om de åkte ur.



Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

NikkiNine:"Jag ser helst Växjö och AIK i Kvalserien om jag får välja, men det ser jävligt mörkt ut för Timrå."

Jag har absolut inga problem med att se Timrå i kvalserien. De förtjänar att känna på hur det är! Men MoDo måste till varje pris se till att undvika en sådan vår till!

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

Bad_Brett:

Man vill gärna hoppas att det är så men i realiteten lär vi inte få se Hari och Possler något mer innan någon blir skadad/sjuk. Bombsäker på att det ser ut såhär på fredag:

Skröder-Sundström-Danielsson
Svensson-Ritola-Andersson
Axelsson-Schremp-Madsen*
Hedman-Forsberg-Westin

*Madsen kanske går som center om man ska lita på rapporter från träning-

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

Gustafsson: Väger upp för räknefelet med den här:

www.youtube.com/watch?v=6G355lRYFXo

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
NuMo: Jo visst, men precis som Zlatan påverkar bredden i landslaget så är jag rädd att Dick ska påverka det övriga laget negativt nu när vi fått till lite inställning och energi.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
Wayne Gresky: Precis, då kommer vi redan ha säkrat seriesegern. Lätt att räkna fel i glädjeruset!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
spud: Dick är inte en breddspelare, utan en spetsspelare. En spelare man behöver för att avgöra viktiga matcher. Får vi bara ordning på bredden så kommer Dick att vara mycket bra för oss. - Tror jag.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

Lyckat att canal+ hade någon form av fri visning ikväll så att man fick se denna skräll. Viktigt! Vågar man verkligen hoppas på en fjärde raka på fredag?

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

spud:

Dick lär få kämpa för sin plats. Han är långt ifrån given om laget spelar såhär bra.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
Bad_Brett:Ja jag är pckså nöjd med spelet, men lite orolig. Nu är Dick tillbaka, det är ju ingen kille som rättar in sig i ledet utan han kör sin grej. Hoppas han inte påverkar de övriga i någon negativ riktining utan går in för lagets bästa hela tiden.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

Gustafsson:

Jag är försiktigt optimistisk. Nu spelar MoDo som ett lag och har vunnit tre raka matcher. Det kan mycket väl bli Kvalserien, men fortsätter de spela såhär kommer de knipa en slutspelsplats, det är jag övertygad om.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
NuMo: De behöver bara 43 miljoner till i sin insamling och sen har Nubben fixat ett helt nytt lag åt dem. Då blir de livsfarliga! Vi gör nog bäst i att ligga 31 poäng före dem med 10 omgångar kvar.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

NikkiNine:Jag ser gärna TIK i KS, som de betedde sig ifjol är de väl värda den njutningen. Mest pga de stod med mössan i hand och bad om vapenvila när det såg som mörkast ut för dem vid årsskiftet för att sen njuta så max av vår kräftgång. 

Men nog om KS, nu njuter vi av segern och så hoppas vi att vi kämpar ner gnaget i nästa!

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
NikkiNine: Ok. då. Men bara för att tikarna har så ödmjuka och trevliga fans.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

spud:

Jag ser helst Växjö och AIK i Kvalserien om jag får välja, men det ser jävligt mörkt ut för Timrå.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
Gustafsson: och slappa sista 10?
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23
Vi har fortfarande tre poäng upp till ingenmansland, vi har inte åstadkommit ett skit ännu. En ödmjuk inställning och stenhårt jobb i 22 matcher till är det som gäller!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

Bad_Brett:DEt kommer det göra på fredag så du kommer få som du vill. Hoppas jag.

Jag tror det blir AIK och TIK i KS.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

spud:

Jag ser mycket hellre att det går dåligt för råttgänget än för tikarna.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

NuMo: Haha, tänkte precis skriva samma sak. Skulle ha varit trevligt ifall AIK tappat någon poäng i den matchen.

Vilken match det kommer att bli på fredag.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

Bad_Brett: äNDÅ. eTT MYCKET EMPATISKT BETT.   Oj.

Lite hundlikt bett.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 2011-11-23

Bad_Brett: Fan det är alldeles för tidiigt att börja titta efter vilka resultat i de övriga matcherna som är bäst för oss.

Njut av vi vinner och att TIK förlorar. Det gör jag.

Kommentera

1430894 · »