1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479816 inlägg · 4078 ämnen

Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

1590531 · » Till forumet


Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

J F K: Säger inte emot, tycker du har helt rätt.

Vet inte vad dom har för inställning dock? Är det hellre fria än fälla eller vad utgår man ifrån? Alltså ska man bevisa att det inte är ett godkänt mål eller bevisa att det var ett godkänt mål?

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Monno: Jag tycker fortfarande att det inte tar på HV-killens klubba. Det är solklart en spark, så frågan är ju om HV-killlen rör pucken. Det man tycker är att pucken borde ändrat riktning, men det gör den ju absolut inte. Den åker exakt samma väg hela tiden, indikerande att det alltså var helt uppåt väggarna att döma mål!
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Lumber Jack: Ja, Björk kan ju inte göra annat än att lita på måldomaren. Men nog märktes det tydligt att han var väldigt osäker/tveksam att det var någon klubba imellan där. HV71s måldomare borde åtminstone få en tillsägning. Gärna rejäl sådan, med medföljande spark i röven.
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Dags för en ny måldomar-time out. Det spända tonläget i samtligas röster känns avslöjande.

http://www.tv4.se/sport/klipp/domaren-om-sparkm%C3%A5let-den-tar-p%C3%A5-klubban-2456849

Här vore det verkligen på sin plats att domarbas Andersson klev fram och förklarade måldomslutet.

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Monno: Jag har hela tiden tyckt att laget är bra med tanke på att vi bygger försiktigt för att spara pengar, sen har vi juniorer som leder laget och det finns ju några till på gång. Jag tror vi är bättre men jag har tippat oss som 9:a så det är väl ungefär där nånstans jag tror vi kan komma att ligga.

Jag skrev för en tid sedan att jag tror att modo kommer vara ett topplag om en 2-3 år, då våra talanger fått växa in i kostymen på allvar, ja om dom inte drar över pölen då vill säga. =)

144 poäng, lätt ;-)

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Berka: Vi får väl ta dom resterande 144 poängen då. :-)

Nä men vi närmar oss gränsen där vi måste börja ha ett stabilt grundspel annars är vi nog inte bättre än såhär.
Men va fan. Var ju en jävla bra stämning i hallen den där matchen mot SSK för ett par år sedan. ;-)

Nä men. Det blir oerhört spännande å se om det kan bli en bra slut produkt av detta lag. Vi har som inget val. För nån ekonomi att värva ett gäng slovaker vid jul har vi knappast...
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Dexter : Ja det är tråkigt att vi har en tendens att alltid spela bort säsongen tidigt, tro om vi kan plocka in Alex steen några matcher så vi har chans på slutspel i vår ;)
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Berka: Det är som vanligt då. Har vi tur kanske vi får se ett samspelt lag direkt från början någon gång 2019. :)

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Monno: Näst sist i tabellen, 1 p före växjö med en match mindre spelad, sammanlagt 1st  3 poängare på 7 matcher, och 7 inspelade poäng av 21 möjliga, nu börjar läget bli brunt på riktigt..
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Rytter: Challe hade förklarat hur Timashov har huvudet uppkört i röven eller liknande...

Men tycker inte Dima kan lastas allt för mkt för målet ändå. Possler skötte sig inte mkt bättre på point. Får märktes faktiskt att dom har en bit upp till t.ex. Regehr som i princip aldrig lägger pucken på första försvararen. Än om han inte träffar mål så ofta heller...
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Rytter: 2:a perioden var Modo oxå bra framåt och mycket tack vare en bra defensiv, sen åker vi på några bp som blir riktigt struliga, men att vi inte släpper in ett mål på i stort sett hela 2, och 3:e trots en heltokig chansoffensiv ser jag som riktigt bra. Jo jag regerade oxå på intervjun han gör, han känns övertygande och lugn. challe haha ja han hade nog blivit spydig å förbannad ;-)

Dima gör en bra match som debutant och öhnerud är riktigt riktigt bra idag , men bäst måste nog hedberg vara, han jobbade galet hårt idag

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Berka:

Det du beskriver såg man bara i tredje perioden då HV höll på att skita ner sig av rädsla för en kvittering. Syndes att det var ett lag som också haft det tufft när vi var på väg ikapp.

Ta t.ex det stabila BP som vi visat upp, av det såg man inte så mycket idag, så nej jag är absolut inte nöjd med defensiven.

Offensivt är det mer att glädja sig åt, tar de rutinerade ett litet steg till samtidigt som Ritola kommer tillbaka kommer vi kunna hota betydligt mer offensivt.

Sedan är det skönt att efter Challe åren ha coacher (först uffe och nu forsberg) som kan intervjuas utan att man skäms. Så skönt svar av Forsberg när han blev pressad av Wikegård angående Timashow på point i PP. Förklarade att han ville ge honom chansen och att han tar på sig det som hände i BP som ledare.

Challe hade väl sågat det stackars grabben sönder och samman.

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Rytter: Och det är helt okay.

Visst fanns det tillfällen där det vart struligt i defensiven, speciellt i början men sen tycker jag man rycker upp sig och står för en godkänd match.  Man flyttar pucken snabbt och kan spela sig ur zonen många gånger och de snabba puckarna gör ju att forwards kan komma med bra fart och hur många gånger kunde vi bara transportera in pucken i anfallzonen och skapa lägen.

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Monno:

Samtidigt kan man inte dra för stora växlar av den här matchen. Om man ändå ligger under med 4-1 tycker jag att det är helt rätt om coachen säger något i stil med:

"Nu har vi allt att vinna. Gå ut och våga testa nya grejer, det spelar ingen roll om vi förlorar med 4-1 eller 7-1."

Jag såg mycket spelglädje i de två sista perioderna, trots resultatet och det känns trots allt ganska positivt. 

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Monno: På tal om saker som funkar, Possler-Påhlsson-Skröder funkade oväntat bra tycker jag. Dom fick en del tryck faktiskt.

På tal om saker som inte funkade, kommentatorn på Csports. Hur många felaktiga uttal och felsägningar får man ha? :-P
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
J F K:

Håller med! Defensiven går bara att bedöma fram tills att HV gick ifrån. Men redan innan det såg det sämre ut än tidigare.

Sedan är det helt rätt att släppa på allt och köra, men efter det är det omöjligt att bedöma defensiven för den fanns inte. Tror också att det var viktigt att Fp ösa på framåt och känna att man kan skapa och få dit pucken. Bättre att förlora med 5-3 och chansa än att slå stopp och förlora ändå. Kan göra att vi får ihop bitarna snabbare.
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Berka: Hägg var ju faktiskt frustrerande dålig idag. Eller dålig. Han gjorde varenda situation ungefär 500ggr svårare än nödvändigt.
Killen är duktig. Men att konstant välja den svåra vägen är inte kreativt. Det är korkat.
Antagligen känner han väl press att spela just kreativt. Men tycker Anders borde säga åt honom att det faktiskt är ok att spela enkel sarg ut eller liknande ibland.

Tycker Hensick såg piggare ut. Frågan om verkligen han har rätt partners? Bengtsson-Hensick-Öhnerud kanske vore något att testa? Tänkte mest för att få in Öhneruds skott där.
Hedberg känns som en kille man kan placera lite varsom faktiskt.
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Då kan vi konstatera att du och jag har väldigt olika bild av vad godkänd defensiv är!
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Rytter: Defensiven var något svagare idag redan i förstaperioden, men jag tycker också att HV har en del extra flyt. Studsarna till både 1-0 och 2-0 är ju väldigt turliga.

Försvarsspelet efter 3-1 är ju med skygglapparna på, men jag köper det i och med att vi var tvungna att chansa. Hade vi lagt oss på försvar och hoppats att HV skulle göra misstag hade vi spelat av 40 minuter bara, utan chans att vända.

Sedan tror jag att det självförtroendemässigt är oerhört bra för laget. Man känner att man kan spela väldigt bra offensivt. Givetvis begriper man att man inte kan spela så huvudlöst offensivt, men ändå måste känslan efter de två senaste matcherna vara att "fan, vi kan ju!".

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Rytter:

Jag tänkte kommentera, men lät bli, eftersom det känns meningslöst. Defensiven var inte dålig idag, den var obefintlig. Till slut skrotades den helt och ersattes med anfall-är-bästa-försvar-taktiken. 

Är nöjd med att juniorerna fortsätter ta för sig, men rent spelmässigt finns det inte mycket att glädjas åt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Rytter: Ja defensiven var bra idag, anledningen är väl att vi hamnar i ett tidigt underläge och tyvingas upp i banan vilket leder till kontringar, sen har HV71 många riktigt skickliga spelare så att dom skulle skapa lägen är helt väntat även hur bra våran defensiv varit.

Jag skrev inte att den var perfekt, men den var godkänd

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Berka:

Funkar defensiven bra idag? Såg vi samma match? Tycker att vi var sämre defensivt idag sett till hela matchen än tidigare.

HV hade ju läge på läge att döda matchen om och om igen vid 4-1.
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Patrik Källstr:  Ja hur summerar man en sådan match?!

Vi kliver ut och tappar in några snabba puckar vilket gör att vi får överge allt vad sunt förnuft heter och 22 min in i matchen tvingas vi gå allt på ett kort vilket faktiskt ger utdelning då HV faktiskt är riktigt uselt.

Glädjande så funkade många av uppspelen bra och vi dumpar många smarta puckar och vi är 2 stolpskott från att få 4-4 tidigt i 3:e, skröder (som för övrigt verkar ha varit förkyld som det lät på rösten) fick helt plötsligt massa bra puckar att jobba på när possler kom in i kedjan. Dock missar vi fortfarande många utlägg ur zonen och får rätt knepiga vändningar på oss men i mittzonen var vi klart stabilare än tidigare. Ullmark hade ingen lätt uppgift och kan inte göra mycket på de 2 första, dock skulle jag önska lite tuffare tag av våra spelare framför eget mål, det ska göra ont att kliva in i målgården på lösa puckar.

Åter igen funkar defensiven riktigt bra och jag måste faktiskt säga att alla backar var riktigt bra idag överlag, dock har robban kommit ner på jorden igen efter en för bra försäsong men där är jag inte orolig än. De faktum att vi på bortais skapar lägen och kommer tillbaka ur ett näst intill hopplöst läge kan vi ta med oss, men fortfarande kan man önska lite mer spets i PP. 

Ja sen får vi inte glömma ifrågasatta Skröders första balja, jag är den första att gratulera 

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
J F K:

Säger som tjejen sa. Ifall den hade tagit på en klubba borde inte pucken ha ändrat lite riktning? Nu gick den ju i en spikrak linje från skridskon in i mål.
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
J F K: pucken ändrar aldrig riktning eller förändrar sin bana efter sparken! Det är ju tillräckligt för att förstå att den inte hade fysisk kontakt med något annat än isen..
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Rytter: Istället för att bara trycka gilla så får jag hålla med !

Vi spelar 3-3 mot Hv borta(tycker jag) , de gamla får upp farten med uppblandning med de yngre som bara kör.

2-3 matcher till är vi jäkligt svårslagna om målvakterna fortsätter med fint spel.

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Berka: Jag kan säga att jag har en riktigt bra projektor, väldigt stor projektorduk och matchen gick i HD. Jag är väldigt övertygad om att den inte tar på en klubba.

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Rytter: Fasiken vad jag saknar Ritola...
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
J F K:

Vi tar med oss att offensiven och pp börjar komma igång. Sedan ser det ut som de rutinerade börjar växla igång. Tycker att hensick var mer delaktig och jobbade hårdare idag.

Får vi ihop defensiven samtidigt som offensiven sitter kommer detta bli bra tror jag.

Sedan ska salmela och ritola in också och då är vi ännu starkare.
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Nu är det värre än när det var som värst och då var det värre än vanligt
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

J F K: OM den inte tagit på en klubba vilket den förmodligen gjorde så då är målet korrekt

J F K: Dommaren "tar ut regehr" 2 minuter utv.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Berka: Det hade varit tjänstefel att inte spela Regehr där. Rätt att skjuta direktskott också.
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
NuMo: Synd att en av seriens allra värsta dommartabbar avgör. Hur kan en människa missa att det är en tydlig spark??? Avgå alla.
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
NuMo: Tyvärr tar han ut regehr med minuten kvarn det vill sig inte. Vi är sämst i shl grattis till oss
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Berka:När du skiver så där då vet man att det blir precis tvärt om
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Berka: HV spelar spelförstörande så det står härliga till. Det skulle vara skönt om tvålen studade ut till lite fria modospelare snart.
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Rytter: Snacka om boost för själförtroendet i modo om man kommer ikapp målmässigt och plockar poäng
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Patrik Källstr:

Fy fan vad vi ska vara glada att inte HV gjorde 5-3 där. Vilka lägen vi bjuder på!
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Jävlar vilket spel nu!!!
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Bad_Brett: Det är ju ett " Allt på ett kort spel" som man tvingats till vid ett kraftigt målmässigt underläge.
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Monno:

Ja, det är du inte ensam om att undra... Men ganska typiskt MoDo på något vis.

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
ULTIMAVICI: Hägg parkerar framför deras mål. Känns inte stabilt direkt.
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Bad_Brett: Man undrar ju fortfarande var spelet vi hade mot AIK kom ifrån?
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
ULTIMAVICI: Tror ärligt talat att han inte sett någon tidigare match.
Frågan inför 3dje nu är väl om man ska fortsätta på idiot hockey och hoppas vi fortsätter vara bättre än HV på det eller om man ska lugna sig en gnutta?
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Berka:

Vi har ju tappat allt vad grundspel heter. Finns ingen synbar taktik överhuvudtaget. Bara soloåkningar och chanspassningar. Såklart nödvändigt när man ligger under stort, men det är verkligen inte ett spel jag vill se i kommande matcher.

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Monno: Ja räknas inte de tidigare då defensiven är det bästa vi haft?
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01

Bad_Brett: Jag är nöjd med att man tagit tag i spelet efter att hv gått ifrån målmässigt, att man har visat jävlaranamma och arbetat sig tillbaka och gjort match av det igen, så där är jag nöjd.

Att man inte är med i matchen i början och åker på massa skitmål är naturligtvis inte bra, och något som måste bli bättre, men ett steg framåt helt klart

Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Berka: Får väl hoppas på att de kommer igång ordentligt nu, vare sig de tar poäng idag eller inte. Sen vore det ju bra om man kunde sluta slarva så i pp, de har sett bra ut ikväll, synd bara de som hände Ullmark där. Kan bli en roligare säsong framåt nu :=)
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
ULTIMAVICI: Wikegård ser en enda match och dömer helt efter den. Jävla idiot.
Kommentera

Sv: Hv71 - MoDo Hockey 2013-10-01
Berka menar nog att vi höjt oss en hel del! Fram till 2-0 spelade vi faktiskt godkänt över banan!
Kommentera

1590531 · »