1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531057 inlägg · 4122 ämnen

J-20

Sv: J-20
Rådisinvasion i Swedbank i kväll 19.00.

AIK IF förresten. Lite hängslen och livrem över den...

torsk med 3-2 efter bif´s segermål kom i näst sista minuten

Spännande inför sista mellan bif och modo.

Idag: Timrå IK - MODO Hockey 3 - 5 (1 - 2, 1 - 2, 1 - 1)

Frisco: Bra betyg för Tobias Forsberg emot Tjeckien.

En fantastisk match ikväll mellan Modo och Björklöven där bortalagets destruktivhockey lönade sig. Sarg ut blandat med kontringar. Något spel hade man inte under de 60 minuterna. Fantastiskt bra målvaktsspel av Lövens Daniel Wälitalo.

MoDo - Löven 2-3 (0-1,1-2,1-0)
Skott 48 - 28 !!!!!

Publik: Jag, AM och några till.

Frisco: Ja va fan, jag dyker upp jag också.

MoDo mot Björklöven idag klockan 19.00 i Arenan.
Funderar på att lämna centrum för att se hokeymatchen och dricka ett par koppar Fairtradekaffe.

Nån som tänkt se matchen?

De chanser som J20 hade att nå fjärde plats i Superelit norra verkar som bortblåsta så här i slutet på andra perioden mot SkAIK. Plantorna ligger under med 0-4 och det grusar i princip den chans de hade på att nå top 4.

Salle: De matcher jag sett i år har då Molinder och Forsberg tillhört de som gett mest energi. Hade boork varit coach i modo hade man behövt halva ståplats att göra om till en frysbox där de äldre fått försöka hålla värmen, medan Forsberg t.ex hade varit given i truppen.

Ikväll fick vi se en snabb och mycket välspelad match.

1:a perioden klart till gästerna SAIK och en rättvis ledning med 1-0 fram till att MoDo med 13 sek kvar av perioden kunde kvittera.
Men till 2:a så tajtade MoDo till i mittzon för att få ner farten på bortalaget. Dessutom fick man utdelning på en av de få chanserna så man gick till vila med 2-1.
I 3:e så fortsatte man spela disciplinerat och gjorde halvvägs in i den även
3-1 så det såg mycket bra ut. SAIK fick några chanser i PP men med hårt jobb och lite flyt så klarade man dom också. Sen gjorde man 4-1 i öppen kasse med halvannan minut kvar.

Bra match av hela laget men extra plus till Svedberg och 2*Forsberg Tobias & Mattias) 
Tobias Forsberg gör 1+2 idag och borde vara den som får åka med de stora grabbarna till Småland imorrn.

shinzawai: Lill-Foppa 1+2, han lär åka till Knutby 71 imorrn.

Frisco: Fan vad junisarna shapat upp sig på senare tid då, känns som om de aldrig förlorar längre.

Äckligt diciplinerat, för att använda ett gammalt Malmöuttryck.

MoDo - Skellefteå 4-1, skott 15-27.

Inga matchstraff idag.

Salle: Borde ju gå att få tag på via swehockey. Han är väl överdomare, den där Jörgen Lundgren.

audiblegiraffe: Så j-a kul att se det igen. Hur i h-e skall Lundgren kunna försvara sitt agerande när detta bevis finns.

Som man hör är det många som gör sin röst hörd precis i slutet av filmen. Han som filmade skrek "ge mig din adress så kan du få en kopia av filmen" eller nåt liknande när det blivit lite tystare. Nån som vet Lundgren e-postadress :-)

Salle: Ha ha ha ..om några år kanske junior Wimmelborg kommer

Paddan: Ja fast det var ju domaren som backade in i spelaren denna gång.

Nu var det ju tyvärr inte första eller sista gången Lundgren var lite snett ute i denna matchen. Så återväxten är god i domarkåren.

Salle: Låter lite grann som första hemmamatchen i Kempis efter "Skandalen i Kempehallen". Under en matchsekvens mitt i banan backar Salle oavsiktligt in i domaren, som av någon märklig anledning gav honom matchstraff.

Frisco: Dagens pajasinsats såg länge ut att gå till Victor Hedman för ett byte i första perioden där han dels föll som en fura helt oproverat.

Fast ÖverDomare Lundgren ville annat.

I slutet av 3:e så backar han in i MoDos Markus Jonsson, som är på väg emot eget bås, och druttar på ändan. För detta så får Jonsson 5 abuse of official + 20 MP och är därmed avstängd nästa match.

Heja Domaren!

Spännande sistaperiod idag i J20 mellan MoDo och Mora. Det slutade i alal fall 5-3 till hemmalaget som vann oerhört rättvist.

NordaBoy: Om du tiittar ett inlägg tillbaka i den här tråden så får du se lite om hur Viktor skötte sig.

Hur skötte sig Viktor hedman och tobias forsberg

Måste bara kommentera och kanske nominera Victor Hedman till årets byte i dagens match emot Leksand.

5.10 i andra utvisas Rödström, Axel (2min Trip) & Forsberg (2+2 (Hi-St)
Alltså 3-5 i 2 minuter. In med (bla) Hedman.
Han spelade hela första 2:an, utan att ens titta åt båset, innan han tog pucken djupt i egen zon avancerade för att 7.26 sätta 1-0 oassisterad.

Imponerande

Matchen vanns förövrigt med 3-1.

Dagens vanhedersomnämning går till LIF:s #10 Niklas Skiöld som med 1:42 kvar av 2:a åker ut för en solklar interference, käftar till sig en 10:a. "Lugnar ner sig" i nån minut för att när perioden är slut säga nåt väl valt till domare och därmed få 10+20 till.

Martin S: Har man ändrat från MP till GM, alltså?

Wayne Gresky: Tobias Forsberg spelar imorgon och är alltså inte avstängd.

Frisco: Utan Tobias då...

Wayne Gresky: Spelar väl ingen roll i vilken tråd man skriver;)
Imorgon är det bortamatch mot Luleå igen.

Vinst mot Luleå med 5-3. Tre mål och en assist av Lill-Foppa. I den första perioden så lekte Svedberg Krizan tydligen.

En trevlig match att beskåda. Tufft och hårt, dåligt passningsspel och kamp hela tiden. De två första Modomålen är misslyckade skott.

Det anmärkningsvärda under matchen var att Timrå hade ca 20 kaptener. Har aldrig någonsin beskådat ett gnälligare lag i J20.

Han Skåningen med nummer 21 var duktig på skridskorna. Modospelarna fick agera rundningsmärke några gånger men det kvittade idag eftersom han tappade bort pucken efteråt.

Bäst i MoDo var Svedberg. Hans spel i första perioden var strålande.

Wayne Gresky: Det borde stått ENG på en av Staals pyts igår då. ;)

shinzawai: Empty Net Goal antar jag.

Salle: ENG = uttagen målvakt.

Salle: Det borde det väl ha varit, med tanke på hur lite tid det var kvar? Gissningsvis hade Timrå aldrig någon målvakt vid tekningen som följde efter 2-3-målet - ni vinner teken alternativt att den slutar oavgjord, sen efter lite stök och bök rinner pucken in i det öppna målet.

Dream Team: ENG?

Salle: ...tha fat lady sings!

60.004 - 2 EQMODO28. ERIKSSON, JonasENG
 (46. BJUHR, Elias)

It aint over til...
59.383 - 2 EQTIK49. ERIXON, Christopher 
 (46. JOHANSSON, Oskar
 51. LANDER, Anton)
59.33GK outTIK1. BACKLUND, Jesper

Dream Team: Håll dig till rätt råd vetja :-)

59.093 - 1 EQMODO15. ENSTRÖM, Thomas 
 (11. WEBER, Tim)

Martin S: Svårt att se vem som var bra och dålig ikväll. Det var ju utvisningar åt båda hållen mest hela tiden.
Det är även svårt att se om Svedberg är mogen för a-lagsplatsen om 2 säsonger. Men jag ser positivt på det hela och säger ja (g hoppas det).

Frisco: Är Svedberg redo för förstaspaden då Krizans kontrakt går ut om två säsonger? Hur som helst en mycket intressant målvaktstalang. Vilka andra var bra i afton?

Dagens match mellan Modo och Mora slutade 3-1.
Den föredetta elitserielinjedomaren Lundgren visade återigen att han bestämde på isen genom att ta utvisningar på precis allting hela matchen. Det var lustigt att vid flera tillfällen se 10 förvånade spelare på isen efter att han höjt armen.
I övrigt var Svedberg i Modokassen bäst på planen.

J20 vann idag borta mot Mora med 4-3. Min egen gissning är att Svedberg var hyfsat bra i andra perioden.

Frisco: Rapporten? Du får väl hålla reda på dina egna porrtidningar, för böfveln.

Frisco: Den har siktats

Modo - AIK 3-1.

En bra insats av laget men segersiffrorna skulle varit betydligt större.

Poffa! Var är rapporten?

Petey21: hockeymagasinet.com har ju redan börjat dra liknelser med Broad Street Bullis :)

Martin S: Håller med om att det smäller bra med denna upplaga av J20, var och kikade på matchen och de höll inte direkt igen i närkamperna. Men det är ju så hockey ska vara, har alltid gillat den kanadensiska stilen, så det blir nog till att beskåda en del J20-matcher för min del i vinter.

shinzawai: Mitt tips är att Hedman jr inte spelar många juniormatcher denna säsong, vore dock coolt att se han spela J18 mot Teg och göra 7mål och spela fram till 8 eller så :)

« · 950207 · »