1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531057 inlägg · 4122 ämnen

J-20

Sv: J-20
Rådisinvasion i Swedbank i kväll 19.00.

AIK IF förresten. Lite hängslen och livrem över den...

Salle: Äh, först är man rent allmänt klubbade, sedan så inskränker man sig till att förenas kring ishockey... svårare än så tror jag inte det är.

Salle: Självklart.

Vad gör man inte för att dricka en kopp gott Fairtradekaffe?

Mot arenan!

Frisco: En blek match av ett MoDo som på nåt sätt var bättre än AIK men ändå lyckades förlora i Sudden. Om man nu förlorar en match där man får med sig en poäng. 3-4 blev resultatet.

Inte för att matchen hade nån betydelse egentligen då MoDo simmar omkring i ingenmansland och AIK var fast cementerade i botten av J-20 SuperElit Norra.

Efter att ha följt J-20's framfart nu några säsonger så kan man inte annat än undra lite. Det har alltid funnits potential i MoDos trupper och många spelare som tagit steget upp till Senior men det har ofta gått tungt för dom. Ofta utanför "Toppserien" efter jul och några gånger tom missat slutspel eller åkt ut tidigt. Dessutom så förlorar dom ofta matcher pga inställning och slarv (som idag typ) fast dom egentligen är det bättre laget.
Är det verkligen rätt gubbar bakom dessa frön eller är det mina MoDo-ögon som ser dom bättre än vad dom egentligen är?

Frisco: Här har du några Fairtradekaffestunder under jan & feb...

Lördag2008-01-12 13.00MODO HockeyMora IK
Söndag2008-01-13 13.00MODO HockeyAIK IF
Onsdag2008-01-23 19.00MODO HockeyIF Björklöven
Tisdag2008-01-29 19.00MODO HockeyIF Björklöven
Fredag2008-02-22 19.00MODO HockeyLeksands IF
Lördag2008-02-23 15.00MODO HockeyLeksands IF
Söndag2008-02-24 15.00MODO HockeyTimrå IK
Fredag2008-02-29 19.00MODO HockeyMora IK

Salle: Fan! Har du tråkigt Salle?

NuMo: Inte alls. Men man har ju inga problem att multitaska.

Dessutom kunde jag inte ligga i soffan och se på denna match. Stod tom upp sista 2 min.

Salle: Jag stod upp sista tio. Dessutom så vankade jag mellan tv och köket där det står en förförisk vinflaska öppen. Frugan höll på att lägga ungen när jag vrålade vid 2-2 målet.

NuMo: Jag har lite ont i halsen nu men det är smällar man får ta. Jag tippar att Forsberg avgör på passning av Victor, vaddå hemmablind :)

Martin S: Gärna för mig.

Martin S: Du tror inte det...du hoppas det :P

Man blir less ... att Kanada alltid ska ha flytet med sig. Hedman och Forsberg gör dock en ruskigt bra turnering! De har framtiden för sig...

EfordeM: Tycker mest bara att Foppa var bra idag, har inte tyckt att han varit så där superbra tidigare i turneringen. Å andra sidan har jag inte sett alla matcher så jag borde självklart inte tycka så mkt. :)

shinzawai: Hur i hellvete kan målet godgännas när 3 spelare står "offside" i målgården...med reservation att du inte stör målvakten" putta undan målvakten å sen göra mål stående i offside när du gör målet!!!!! WHY??? Är de canadas regler eller???

Victor Hedman gjorde tabbar i försvaret under hela matchen...Han gjorde en skit passning som ledde till Kanadas vinst mål.

källan: ja vilken idiot passinng han gjorde på sista målet. Han borde ju skämmas.

ajon: Förbannat lätt å vinna en match när canada bestämmer allt!! Hört talas om offside i målgården vid störande av målvakt!! Kul de känns att titta på hockey när reglerna är partiska!!!!!!!!

Berka: jo dommaren borde ha gett Canada några utvisingar till tycker jag.

ajon: Han får ju betalt för de så......

Berka: löneavdrag för dommarna säg jag bara. Dom tjännar ändå mer än vad dom är värda att tjänna dommarna.

ajon: Tjännare, hej hej

AM: Ingen rapport från dagens match emot Mora.

Eller var det så händelsefattigt att det inte går att beskriva???

Salle: 4-1 till modo

AM: Vi kan väl rapportera om ett effektivt MoDo idag också.

Paddan: Apropå lillebror så kommer nr2 på besök imorrn.

Salle: Eldebrink, Anders?

Dream Team: Oj så nära men samtidigt så inåt bomben långt borta...

Salle: Pihl, Andreas?

Dream Team: Svullo?

Salle: Syster Yster?

Salle: J20 möter Löven hemma på onsdag, i Löven spelar både Jens Ledin och Philip Sundström. Båda har kända storebröder.

Idag var det Lundgren show igen, tyvärr. Ändå gör han nog en av sina bättre matcher i Swedbank Arena.

MoDo gjorde också en bra insats och vinner med 7-5 trots att man förlorar skotten ordentligt.

Småttingarna var förresten förstärkta av A-lagarna Jonasén och Tobbe Forsberg. Var sitt mål från dom.

Salle: Jörgen Lundgren är en skam för sitt efternamn. Det tragiska är ju att han är domarutbildare i Ångermanland. Hur faen det nu går ihop.

Värst var väl när Mattias Forsberg slänger sig efter pucken och petar bort den, för att sedan snabbt resa sig upp igen och jaga pucken. Lundgren, den stolpen, visar då ut Forsberg för diving.

På tal om utländska juniorimporter, hur har Tim Weber skött sig hittills?

Tufft schema i helgen.
2 ggr Leksand (fredag & lördag) också ett länsderby på söndag.

Hur skall vi på läktaren orka med. Tur man kan vila med A-laget framför TV:n på lördagkväll.

Salle: Ahaa, så det är en kvällis på C+?? PERFA!! Trodde jag skulle måsta genomlida reprisen på PPV, men en enormt erbarmelig kommentator, utan repiser av värde... Mycke fotskador nu - ge läkarn foten?

Salle: Härligt med mkt hockey. Men söndagens match struntar jag i.

Viasat Sport 1
16:00 Chelsea–Tottenham. Engelska Ligacupen. Wembley, London. Final.

2-3 efter sudden. I paus visade de tydligen högklassig underhållning på TV:n.

knaskamilla: Jasså förlorade dom, dom ledde med 2-1 när jag kikade på swehockey.

Cyklob:

Enligt rykten...

knaskamilla: Jo dom förlorade mycket riktigt med 3-2 på sudden tungt.

Cyklob: Speciellt tungt då kvitteringen "tydligt" sker efter en domartabbe.

Detta såg inte vi från våran (och de flesta åskådarnas) position i hallen. Annars hade vi nog kommenterat det igår.

[url=
www.youtube.com/watch?v=TveRNuHVyeg]Men det är ju offside[/url]

Härlig match idag mot Leksand.
7-4 till slut efter 4-0 i sista perioden.

Tufft, hårt, J20.

Frisco: Du har inte ångrat dig...

Referee:Nordin, Roger 
 Linesmen:Edvardson, Kristoffer 
  Persson, Daniel

Salle: Roger Nordin? Rix-b..g..n från MorronZoo?

zigge: Han skulle nog inte göra ett sämre jobb...

Salle: Nä. Däremot har jag varit ner en sväng på J18.

Fredrik Eriksson, back, Höga Kusten Hockey
Anton Kling, back, Modo Hockey
Viktor Byström, forward, Ramsele IK

Har ingen aning om hur bra dessa är, men det vore ju intressant att veta om de har tackat nej till modos hockeygym eller om de inte platsade där.

De har iaf antagits till hundskolan och då de kommer från klubbar som historiskt sett är förknippade(eller rent av är) som hovleverantörer finns det vissa frågetecken som bör rätas ut.

spud: Ingen aning om de du räknade upp har tackat nej eller inte platsat, eller ens sökt, men de som är antagna till MoDos hockeygym är följande enligt åffisijälla:

MV: Anton Forsberg, AIK Härnösand
Elias Axelsson-Svensson, Ramsele

B: Isak Ahrling, Björklöven
Daniel Bertilsson, Frölunda
Jonathan Carlén, Jonstorp
Jonathan Zaar, Jonstorp

F: John Westin, Kramfors
Christian Lundin, HKH
David Rydell, Djurgården
Sebastian Magnusson, Jonstorp
Zebastian Possler, Björklöven
Anton Byström, Modo