1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527948 inlägg · 4121 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
NuMo: Aagard är sämst på banan ikväll och man kan likna han med en dansk fad øl.

Dansken 29: Problemet är att vi skapat en duttkultur i egen zon som är svår att ta sig ur. Nu verkar vi börja med att TA I och då får vi se ifall vi klarar oss från utvisningsbåset.

MoDo kan mycket väl komma igen den här matchen och stjäla den. I första spelade vi hyfsat även om vi även då hade svårt med AIKs kontringsspel.

Aagaard. Vart är han. Pucken studsar och har sig och han vet knappt hur han skall få grepp på den.

Bernhardt och Näsén- Livsfarliga, åt båda håll. Livsfarliga bakåt i lika hög grad.

Gusse: Både Woods och Aagaard snittade mer poäng än någon Lövenspelare i fjolårets slutspel.
Nu säger inte det allt, men

Sigge: Ja, det är det jag nämnde igår, att Ledarstaben, kaptensgruppen och de informella ledarna driver inte och sätter inte tonen.

Rytter: Kan hålla med angående Halloran men vi skanar fysiska spelare för många som väger alldeles för lätt. Inte många närkamper som vi vunnit.

Sigge: Japp tröttaste kaptenen på länge. Skulle kändes i alla fall auktoritär.

Bad_Brett: Nej, vi ska ha in killar som i BIK.

Jag har inte givit upp.

{10015}: Huvudsaken är att Hinken och Karlin är extremt noggranna med att enbart få in de rätta karaktärerna. I MoDo har vi inte plats för några diviga Rockwoods som inte är villiga att göra jobbet!

{5647}: Jag ser det som ett gigantiskt fel att Wahlberg blev kapten också. Om inte tränarna kan ryta ifrån måste man ha en kapten som kan höja rösten ibland.

Wahlberg är ju närmast stum och inte direkt en energiinjektion.

Ne nu går vi ut och vänder på det här! Om vi har gjort det mot DIF så kan vi göra det mot det här dynggänget.

20minuter kvar av lidande börjar nu…

{5647}: Björklöven viker aldrig en tum när det blir slutspel. Man snarare höjer sig. Det är den stora skillnaden mellan Modo och Björklöven. Löven spelarna älskar slutspel och att spelet blir hårdare.

Aagaard och Woods gör bra grundserie igen. Men båda två blir helt osynlig när det blir slutspel.
Till nästa år måste Hinken hitta några grisar även om dom är sämre spelare..

Padrone78: Han är oerhört skicklig på att göra taktiska förändringar. Däremot synbart usel på att driva på laget och skapa energi.

Gavelo:

Man behöver inte bara ha stora starka forwards. Kolla på Halloran bästa forward över alla matcher, fastnar nästan aldrig vid sargen, klarar att slå mycket större backar.

Nyckeln är att dra upp tempot och det klarar vi inte just nu.

Samt att agera som ett lag där alla spelar för varandra och hjälper lagkamraterna och inte sätter varandra i skiten.

Där är nyckeln, inte att vi saknar stora starka spelare.

Gavelo: Förut var det mardröm för mig att Löven skulle gå upp. Nu vill jag bara inte att de ska vara ivägen. Fattar inte vad som ska stoppa dem den här gången.

Rejal: Haha sa nyss samma sak till frugan att sundell bör fälla ner brillorna på näsan så kanske han kan bidra med något.

{6870}: Modo är ett gäng bandyspelare. Nr 7 vill jag inte se nästa säsong. Vem bryr sig om 3 andra assist mot Tingsryd i november. Har aldrig gått in i en närkamp.

Men men. Vi har ju bäst corsi och mest puckinnehav. Det som betyder nåt.

{5647}: #matchcoachen Karlin. Senaste idag rapade Lückner upp att Karlin är sån matchcoach. Helt disconnectat från verkligheten...

{10015}: Många lag som höjt sig vi har inte haft så många dippar egentligen det är snarare motståndarna som börjat spela på sin rätta nivå. Vi fick mycket gratis i början vi vann många matcher på tur mål med.

{6870}: Sundell har ju glasögonen på huvudet hela tiden, kan vara därför han inte ser det vi ser.. bara en tanke

{7639}: där slog du spiken på huvudet, vi har backar men de gör ett dåligt jobb framför mål. De måste låsa klubborna på motståndaren.

{10015}: Enligt dom flesta så var vi bara nedtränade första 2 månaderna men vi skulle bli ostoppbara i slutspelet.
Jag tycker det ser ut som vi åter igen har ett för klent lag med för små och mesiga spelare som hellre fyller år än att göra ett grisjobb.

Jag har fortfarande löven som klara favoriter till Shl och den känslan har inte ändrats på 4 månader nu.

Foppatofflan:
Vadå vi har väl inte förlorat matchen än, det finns kvaliteter i det här laget tror man kan vända

Foppatofflan:
Vadå vi har väl inte förlorat matchen än, det finns kvaliteter i det här laget tror man kan vända

Heyerdal: AIK blir mosade av Löven.

Dundee: det kanske blir AIK- DIF som slåss om Shl- platsen

grimiss: Där är du inne på något. Karlin får gärna vara kvarr som huvudtränare, men vi behöver få in någon med energi som kan ryta ifrån.

Karlin kan ju aldrig någonsin ha höjt rösten med tanke på hur laget sett ut långa stunder. Därför som Guden behövde ryta ifrån i matchen mot SSK till exempel.

Vi har ett obalanserat tränarteam där alla ser ut som sorgsna hundar oavsett om vi leder eller ligger under. Här förväntar jag mig att Hinken agerar nästa säsong när vi nu kommer åka i kvarten.

Lag 1 kanske blir utslaget av lag 10. Kan väl knappast ha hänt innan?

{7639}:

Fast det beror inte bara på backarna. Forwards hjälper ju knappt till hemmåt eller sätter press i försvarszon.

AIK får åka runt med pucken och byta sida som de vill, blir ju omöjligt för backarna när forwards inte hjälper till att få stopp i spelet.

Tycker främst det är våra forwards som inte hjälper till tillräckligt i försvaret som gör att vi får långa tunga anfall mot oss, forwards måste orka ligga nära sina motståndare.

Robin Ztorken L: Laget uppträder som en avslagen jävla pripps blå, Karlin har lärt sig av Styf att time out "finns inte", Tex bör inte stå fler matcher i slutspelet och vad I helvete uppfyller Sundell för roll i båset? Hinken begick det största misstaget med att inte plocka in/regga en målis!

Foppatofflan: ne nu får vi fan steppa upp i tredje och gå ut med ett jävlaranamma🤬🤬

Dundee: Har så svårt att fatta hur det kan ha blivit så här. Vi ledde serien med 18 poäng och lyckats tappa ALLT. Inte bara poängen men också passningsspelet och produktion från våra bästa spelare. En sak är tydlig och det är att ballongjäveln sprack när vi torskade två raka matcher, den där förlusten mot Löven innan nyår blev oerhört kostsam. Och med Dickinson är vi ett lag, utan honom är vi ett helt annat.
Det är så jävla förbannat att det ska vara något varje år. Är i stort sett tradition i HA att serieledaren går upp, och det känns som att vi borde göra med tanke på hur dominanta vi varit stora delar av säsongen. Men allt är bortblåst, tyvärr.

Gusse: Tveksamt om vi ens kommer till semifinal skulle nästan kännas som en stöld i sådana fall. Aik har varit bättre en oss i alla matcher. Vi förlorar alla kamp moment och tävlar icke på samma nivå som Aik.

Robin Ztorken L: va fan, laget består väl inte av ett gäng dagisbarn. Ska inte behövas en tränare för att professionella välbetalda spelare ska gå ut och ge 110% i en slutspelsmatch.

Thors 22: Ja, man värvar ihop ett lag som tycker det är roligare att spela ut Tingsryd och Vita Hästen än att tvingas möta tyngre kämpande lag i slutspel.
Spelande tvåvägsbackar prioriteras i lagbygget och då ser det ut som det gör när motståndarna vinner kamperna framför MoDomålet.

Thors 22: Såg SSK-Mora igår, skillnaden i intensitet och rakt spel utan slarv är monumental.
AIK började uselt och bjöd oss på läge efter läge, dom slarvar enormt i uppspelen och har en en svag målvakt.
ÄNDÅ lyckas vi fan hitta ett sätt att torska. Alla åker runt och ser lite mätt och less ut.
Innan 4-2 syntes att man bara åkte runt och väntade på paus.

Det här jävla brödgänget kommer ALDRIG ta oss upp.

Dundee: Japp. Det där kommer jag fundera på länge om vi ryker i kvarten. Att hinken vågade vara så kall med våra målisar.

Jag brukar alltid försvara Karlin, men börjar fundera på om vårt tränarteam faktiskt inte är riktigt balanserat. Blir tydligare och tydligare att alla tre är analytiker ut i fingerspetsarna. Ingen har en hårtork eller energi under matcher. Får mig att sakna Samuelsson när han gick totalt apeshit i båset.

Dundee: Jag tycker att det beror på Att vi sänker oss till AIKs nivå. Man såg inledningsvis och egentligen till stor del i första att vi är mycket bättre än dem når vi låter pucken göra jobbet, hjälper varandra och åker mycket skridskor. Låter vi de ta ned tempot som vi nu gjort, så tappar vi vår överlägset största styrka.

Sigge: Måste ta kampen framför mål, surt att alla våra backar är så jäkla slappa framför eget mål. Brickley, Kapten Wahlberg, B&N, Berg. Precis allihopa, lås en klubba det är slutspel.

Thors 22: varför låter inte Modo supporterna välja lag vi vet ju hur matcherna har sett ut inte fan hade vi valt AIK iallafall

Vi får ställa in oss på minst sex kvartsfinal matcher även i år. Även om vi lyckas ta oss vidare så tror jag inte det här spelet håller i en semi. Mora har också ett hårt kämpande lag. Vi saknar tyvärr fysiken ännu en säsong. Spelare som varit här ett tag och har lite hjärta för klubben ska vara bästa spelarna i ett slutspel. Tycker inte vi har tillräckligt många sådana spelare.
Oj vad Sebbe saknas ikväll

Sigge:

Ja det är fel att matcha in Tex, han har knappt spelat på 1år. Han är inte tillbaka i form.

Vi har inte råd att låta honom leta efter formen i ett slutspel.

Målvakterna kommer bli vårt fall. Kolla t.ex räddningen som lindström gör på Woods öppna mål. Det är sådant målvaktsspel vi behöver i ett slutspel.

Robin Ztorken L: jag tror säkert att modo grejar det här över 7 matcher, men det finns inte på kartan att vi ens kan ta 1 match mot tex björklöven längre fram i det här slutspelet. OM det nu skulle bli aktuellt.

Steken84: Varit inne på det förut vi har seriens kanske skickligaste lag. Men I ett slutspel handlar det om kamp grisa spela fysiskt inge skönspel. Vi försöker spela fin lir och det funkar ej. AIK har bättre spelare för slutspel en vad vi har. Vela är väl egentligen den enda som spelat lite slutspelshockey och går in i närkamper bökar stökar är upp i ansiktet och tjafsar.

Försvars mässigt saknas en rejäl defensiv back General som kan rensa och spela fysiskt framför mål det ska göra ont att stå framför mål nu är det bara lite petande och Aik kan parkera fritt hur som helst.

Tarasov: Håller med. Han är inte bra alls. Något eller några av målen, även om de inte är tavlor måste han ändå rädda. De har gjort mål på alla lägen de fått tyvärr.

Nucky: jag har svårt se att vi ska bli bättre nästa match vi blir överkörda av AIK o deras tuffa spel oerhört blekt av de flesta

Padrone78: Vi har liksom tre guppies till ledare i båset som putar med munnen efter luft. Exakt noll handling, noll energi och noll djävlar anama.

Tyler Durden: Precis. Man skulle ha tagit lärdomar från förra slutspelet. Mmmmmmhm..

Dundee: Vi ska också komma ihåg att AIK borde vunnit första i övik, där hade vi bara tur att vi vann.
Detta blir en jobbig nöt att knäcka, känns inte som vi är påslagna och fattar att slutspelet börjat
Geniet Karlin o hans ledarstabe är vilse i pannkakan, som sagt har alltid hört vilken trollkarl han varit o ändrat matchbilder.
Handlingsförlamaning känns ner rätt

Thors 22: Att peta in ett mål i 3e och vända kändes görbart, men 2 vette fan, AIK har inget att förlora så dom kommer inte skita på sig. Utan kommer slita på. Så blir nog svårt.
Om ci nu skulle vakna. Maken till blöta spelare i slutet 2a var länge sen man såg.

« · 2506593 · »