1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527964 inlägg · 4121 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
NuMo: Aagard är sämst på banan ikväll och man kan likna han med en dansk fad øl.

Modo har fått drömstarter i alla 4 matcher med tidiga mål. Ändå klarar man inte av att bygga på det i egentligen någon av matcherna utan har tappat momentumet varje gång. Där måste tränarna vara mer på tå.

Sigge: Hade verkligen en positiv känsla inför kvällen. Trodde att vi skulle köra över Gnaget!!

Men det här är ju pinsamt!! Vi har enorma problem med ett ytterst mediokert AIK.
Vårt försvarsspel i egen zon är icke existerande, vi är extremt passiva både i 5 mot 5 och i BP. Härnadsväckande helt enkelt.

Vi sätter ingen press överhuvudtaget på puckhållaren, eller på någon motståndare överhuvudtaget! Det måste vara på order från ledarna, det är så extremt passivt i egen zon. Vi viker undan i ALLA närkamper, vi tacklar inte, ingenting

SKULLE vi ta oss förbi AIK, viket inte alls är säkert med tanke på hur det sett ut, hur fan ska det gå i semi- eller final med det här spelet????

Ber om ursäkt verkligen, men ser bara mörker just nu.

Padrone78: AIK jobbar hårdare än oss över hela isen.
Vi ser en aning magsjuka ut och dom maler på.
Hoppas vi kan överleva och vinna en sjunde o avgörande vad det lider.
Med dessa problem med bottenlag som AIK, lär vi ryka mot nästa motståndare, vilka det nu än kan bli.

Robin Ztorken L: skäms för å vara Modo:it!

erjo: RiIÅ!

Kolla ansiktena på våra spelare i båset
Dom har sett uppgivna ut i 30 minuter nu!

HAHAHAH DETTA LAG…..

Tamt agerande

Confusius: Fy fan vilken skitmatch. Är så jävla besviken på alla inblandade.

erjo: Pinsamt. Det hoppas jag var säsongens sista match av Tex också..

Foppatofflan: Måste Brickley ta sina spelare så hårt framför mål..

Dicken kom å fräls oss snälla!

Foppatofflan:

Varför låter man lagets sämsta tekare (av centrarna) vara inne och ta defensiva tekningar.

Tänkte redan innan målet att denna kommer niederbach förlora och det kommer bli farligt.

jonsson: firma Berg och Brickley har en dålig dag

Vad är det för försvarsspel? Aik briljerar vi ser ut som koner.

{10015}: Kuggfråga
Vilka är sämst:
1:Berna/Näsén
2.Berg/Brickley

?

{10015}: Skiter i detta. Sånt jävla losergäng.

Lovar att folk kommer skylla på Dickinsons skada när vi som enda topplag inte lyckas leva upp till förväntningarna.

Dundee: Jag är så jävla förbannad på Börje!!!

Gusse: Brickley ser Bagenda komma i slottet, väljer att försöka ta passet istället för att låsa Bagendas klubba. Därför han spelar i HA antar jag...

Basti: Berg och Brickley har inte funkat en enda match, men slappt av hela kedjan.

Vart är Norén? Kan inte vara mycket speltid på honom.

modomille: Har modo en kapten? Har inte sett eller hör han på hela säsongen.

Confusius: Vi kunde inte överträffa oss själva och nu ser det mörkt ut, inte bara på Kameruns avbytarbänk.

MoDo har tre konfererande tränare på bänken som står och håller i och pekar på en taktiktavla. Det kan ju se kreativt ut, men de verkar inte överens. Att hålla på och dividera om olika geniala lösningar just nu håller inte.

Dansken 29: haha ne bättre å sova nu och hoppas de gör jobbet i 60 på lördag

Basti: vrider på huvudet, ser att Bagenda kommer.. tar en funderare på om han ska bemöda sig att markera bort honom.. ähh orka.

snowden: och visst är det härligt å ha tuffa OP i laget…ni vet han som älskar slutspelshockey!

erjo: Bekvämligheten i laget är något som byggts upp över tid med Karlin vid rodret. Det går inte att ändra på en dag eller ens en säsong. Laget är byggt för en grundserie där man kan vara skön och slippa hårda närkamper.

Om vi ska ha en chans nästa säsong är jag övertygad om att Karlin INTE är rätt man för jobbet. Jag skulle vilja se nytt blod i båset. En driven tränare med hög kravställning som Jeremy Colliton eller Martin Filander.

Bad_Brett: Modigs saknas

Jag har haft detta på känn långt innan slutspelet att vi skulle få problem. Men samtidigt måste man spela om det först. Men jag har som någon annan skrivit Löven som favoriter till att gå upp.

19MoDo21: Där kom den!

19MoDo21: Han hade lyft detta sopgäng.

Känns bra att Hinken förlängt...

Robin Moberg: Varför spelar man inte någon som alltid går in med kropp, har ruskigt bra skridskoåkning och alltid tränar extra i ett slutspel? Förlåt men Karlin din jävla fegis som inte vågar sätta Näsén åt sidan när han inte gör nånting rätt på en halv säsong men Norén får inte ens spela när han förtjänar det som mest….

19MoDo21: Hur många minuter har vi övertygat i den här matchserien egentligen? 30 minuter totalt?

Sigge: förstår inte varför man inte kan ändra i kedjorna heller. Sätt ihop EJK-kedjan och vela, woods och halloran i en. Gör något bara..

{10015}: Det är något ruttet i denna trupp.
Hur 20 spelare kan underprestera så alla samtidigt.
Karlin bör slå upp ögonlocken nu och vakna till liv.
Vi blir ju bara sämre o sämre för varje byte som passerar.
Invalidiiserat Modo

Robin Ztorken L: Josh är det enda som kan rädda oss nu. Han måste gå in och spela som han gjorde under hösten. Om det inte sker är vi helt dödsdömda.

Sigge: Jag vill ha Karlin, men att man kompletterar med en galen tjeck eller vad nu Ove brukat säga. AIKs halvgalne coach signalerar i alla fall engagemang.

Vi har en trio som vill spela schack utan tacklingar.

Vi har spelare för att vända detta och tror faktiskt vi vinner den matchen, men hade jag varit Hinken så hade jag övervägt att ta in någon med energi i båset. Någon som inte accepterar när man bromsar in i dueller, som blir förbannad när man kör en alibimarkering osv.

Robin Ztorken L: Nästa år så värvar vi bara en klasspelare in i truppen. Det hade räckt med Vela/Halloran in denna säsong.

{10015}: nästa säsong hoppas jag att jag slipper se Tex, OP, Nässén och min gullegris Svenningson.

Töm glöm gå vidare, ta nästa match. gå igenom vad som har gått fel i denna match så tar ni detta i 4-2 matcher

om spelarna inte vill spela för märket på bröstet, så är det väl inte direkt någon förlust på vilka spelare ni förlorar nästa säsong eller?

det lilla jag har sett ifrån andra perioden är att det är väldigt loj inställning på en hel del spelare där det skvätts puck och skicka över problemet för sin " backkollega "

en sak bör er tränare se till nästa match är att 7+40 inte ska spela ihop något mer i 5v5 spelet bara i powerplay.

sen eran målvakt ikväll känns verkligen ihålig

{5647}: Jag är tyvärr upptagen.

{5647}: Jag röstar in en galen Norsk och en grinigt jävla sur domsjöbo men namn Sundström bredvid Karlin.

{6870}: OP förtjänar inte A:et. Skiter i om han har ”MoDohjärta”, det visar han ju inte direkt på isen. Största besvikelsen i det här slutspelet. Bidrar med exakt 0 förutom kanske 5 matcher per säsong

Offside-Lennart: Problemet är att ingen av våra backar tar kampen framför eget mål. Tyvärr inte bara B&N.

{10015}: Och en målvakt.

Undra innerst inne vad krav bilden från föreningen på spelarna är igentligen ??

{10015}: Inte speciellt svårt att förstå: Grundserie är en sak, slutspel något helt annat!

Man MÅSTE bygga sin trupp för slutspel

{10015}: OP är väl ”härlig i omklädningsrummet”.

{5647}: Karlin är trött. Han gillade att slå ur underläge i Västervik, och fick vara den som ryckte upp MoDo... Men han brinner inte nu. Ser ut som en bitter gubbe.

Det här är icke godkänt på något plan.

{10015}: Undra vad Hinken ser i honom som förlängde hans kontrakt med tre år?

« · 2506593 · »