1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532562 inlägg · 4126 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Saleva: helt bortsett från Blomqvists hjärnsläpp så tycker jag det är bedrövligt av cmore att spela in vad som sägs för det betyder ju egentligen att det är bättre att inte ta timeout alls och försöka justera taktiken ”on the fly” istället för att motståndaren ska veta exakt vad man ska hitta på.

{297}: fast ger det så mycket då? En skicklig tränare korrigerar spelet efter hur det ser ut på planen/isen inte på vad motståndarna säger att se ska göra

KB: det är självklart en utvisning men är det en avstängning?

{297}:
Fanns ja, men hockeyallsvenskan gick in och godkände det för att höja publikupplevelsen eftersom det blivit succé i handbollen.
Som sagt, har inte koll hur det är i shl.

Gavelo: fanns det inte en regel förut som sa att man inte fick plocka upp ljud från timeout? Så klart för att ena laget inte ska kunna plocka upp taktiksnacket från andra laget.

Bad_Brett: Jo, Brickley delar ledning i backarnas poängliga med Bernhardt. Det är ingen tvekan om att han spelat upp sig, men han sätter sig tyvärr fortfarande i skiten genom att vara senfärdig eller slarvig med pucken stundtals.

Mannberg och Ohlsson lyfte vårt boxplay. Nu gjorde de väl ändå ett mål i pp, men då kändes det som att alla redan hade fokus på nästa match.

Saleva: Nu ser ni till att stänga den här serien i morgon. Trevlig dag för Västernorrlandshockeyn igår annars. Vi höll liv i vår serie på skönaste möjliga vis, när episk rättvisa skipades genom ett felaktigt domslut i vår favör och ni klädde av AIK i allmänhet men Blomqvist i synnerhet. Snacka om bortgjord! 😂

Pekka Arbelius: Med modos nya rekord i antal filmningar per match skulle jag väl vara lite mer ödmjuk men nu skrev jag att han förstärker, inte att han filmar. Tycker faktiskt att det finns en skillnad där. Fjant!

Gavelo:
Säger ju det, under huvudmatcher är det i princip mikrofoner I båsen. Fenomenet att avlyssna timeouter i alla matcher är dock inte jättegammalt. Har för mig att det infördes efter MoDos intåg i ha, men jag kan ha fel.

{297}: Säljer in dem, du måste skämta? 😅Du är väl van Hartmanns divingar så har viss förståelse för din okunskap men skriv i ditt egen tramsforum istället. Fjant!

Saleva: På huvudmatch så har Cmore som bekant ett intervju team i arenan och kamera mellan båsen under match, därifrån tar man alla intervjuer under och efter match som ni vet, det är även därifrån man filmar för att snappa upp stämningen i båsen under matcherna, skapa en känsla för tv tittarn osv.
Te.x. så filmades det rätt mycket på Bagenda som surrade med gubbarna i modobåset så att man även hör Blomqvist under timeouten är ju inget nytt fenomen, man har hört det som sagts i time-outer och andra händelser under flera år.

Sputnik: Sila mygg och svälja kameler… Håller man på ett lag som har Hartmann och hans pappa i föreningen skulle jag varit väldigt ödmjuk men det ordet kan inte ni tall-diggare stava till 🤷‍♂️😅

{297}: Om du tänker till lite så inser du nog att smärtan syns direkt. Det är inte så att han hade en chans att tänka till och förstärka.

Exakt alla slashinhar tar likadant. Det kan aldrig vara så att vissa tar på kanten av benskyddet, att vissa är med mer kraft, utan alla har känts likadant...

Saleva: tycker det är kul, såhär dagen efter tycker jag inte att det Blomqvist sa var ett övertramp. Det var på gränsen men inte över den.

Tarasov:
Jag är emot mikrofoner i båsen under timeout men när det är huvudmatch i cmore är det väl oundvikligt då det är kameror och mickar överallt. På de mindre sändningarna brukar de ha någon som sträcker in ett långt stativ med mikrofon in i båset, jag minns när Särkijärvi fick ett jävla spel och kastade iväg micken när han stod i MoDos bås.

Jag vet inte hur det är i shl men hockeyallsvenskan tog väl efter handbollen för att göra den mer publikvänlig, ett otyg tycker jag.

Blomqvist anmäld till disciplinnämnden.

Sputnik: Den där varianten torde dock vara väldigt vanlig. Sök upp en för dagen lättretad spelare i syfte att starta en fight som man "vinner" ett pp av

Eftersom du länkade, kalla mig gärna enögd men jag anser inte att "gå i klinch" , "ta en fight" , "vinn en tvåa" är att likställa med att säga till en hel bänk, det här har vi förlorat "play dirty".

KB: Brickley har nu gjort fler poäng under slutspelet än under sina 20 matcher i MoDo under grundserien.

{297}: Jag satt inte jättelångt bort från den där situationen. Tror inte att OP behövde sälja in det där hugget, även om han för all del kunde spela efteråt.

Sen är kanske inte själva hugget livshotande men nog tycker jag aktionen i sig är riktigt ful om man tar in hela sekvensen.

Monno:
Jag tror faktiskt de svenska spelarna missuppfattade honom pga engelskan.

{297}: Ja min hälsena går upp i huvudet på mig, har du problem med det?

Han hugger honom 3 ggr dessutom, knäveck eller hälsena spela roll.

Och exakt vad har mottagarens hälsoläge överhuvudtaget med situationen att göra.

Norin kör 3 yxhugg på en motståndare efter att ha blivit uppmanad av sin tränare att spela fult, klockren avstängning.

{297}: Det är OP vi pratar om. Hade det inte gjort ont hade han slashat tillbaka i vredesmod...

{297}: Om det träffar "rätt" i knävecket så gör det extremt ont och knäet viker sig. Oftast blir det ingen skada, men man kan ibland inte stödja på benet på några minuter, och har ont i några dagar. Men jag kommer ihåg att jag såg en slashing för några år sedan som jag inte tyckte va så märkvärdig men spelaren (kommer inte ihåg vilken) blev borta från spel i flera månader.

{5647}: Har fått massor av såna där genom åren, jag tror han säljer in den lite. 20% smärta 80% show. Jag kan ha fel. Det är en slashing hur som helst men avstängning? Kom igen.

Om jag vill att du slår mig med en hockeyklubba? Nej jag vill att du växer upp och konverserar som en vuxen människa.

{7639}: Snyggade till det? Kallas "damage control"

Gavelo: Och ja det blev precis som jag förutspådde, att det skulle ifrågasättas varför det var en mikrofon i båset! :)

Så har det varit så länge jag kan minnas, att man alltid försökt sticka in en mikrofon i båset vid time-outer. Och jag har aldrig någonsin hört en tränare säga något som ens varit i närheten av det Blomqvist hävde ur sig.

Monno: Mannbergs tackling på Flood gick inte av för hackor heller, en riktig propp. När Flood sen åkte tillbaka till båset med huvet nere så fick han höra ett å annat från publiken 😁

Bra match av grabbarna och bra stämning i lyan ikväll, lite så där lagom hetsigt som det ska vara😁

Nu stänger vi det här på måndag!

{297}: OP ramlade ihop direkt för att det gjorde ont. Det var ett rejält rappa på ett fullständigt oskyddat område. Vill du så kanske du kan ställa dig med ryggen mot mig så svingar jag en klubba mot dina väder.

Att sedan OP spelar senare är väl inte konstigt då smärtan går över rätt fort.

Men, det som gör det så fult är att det är så sjukt onödigt. Det handlar bara om att åsamka smärta

Monno: Mannberg proppade någon back rätt rejält där också så att bortabåsdörren antagligen behöver repareras efter psykbrytet av AIK spelaren.

Hela grejen att ta en timeout vid 5-1 bara för att säga play dirty känns för mig rätt skal... Play dirty innebär i princip det som hände med OP. AIK spelare såg sin chans att göra en ful sak när han trodde domaren tittade bort. Skada spelare, bara det inte ger avstängning...

Sen skrev någon tidigare om att A-lag och juniorlag inte är samma sak osv. Barn gör inte som vuxna säger, barn gör som vuxna gör. Gör deras förebilder en massa skit så kommer de ta efter.

Sen påminner Gath mig mer om Pelle Bäckman. Egentligen en väldigt sympatisk person som det brinner till för när han vill vinna. Han gormar och gastar och gapar på domaren, men får inte intrycket att han manar spelarna till att spela fult utan snarare att han lever sig in i situationerna och har lika mycket synpunkter på domarinsaterna som jag och JFK tillsammans.

Gavelo: Haha inte oväntat, dom där supportrarna är väldigt speciella. Den klubben har väl alltid dragit till sig speciella människor sedan Black Army skapade sig sitt våldsamma rykte på 80-talet, och sedan Firman Boys dom senaste 20 åren.

Sedan hade dom ju Johan Segui som ordförande för fotbollen i många år, han var väl även ordförande i både hockeyn och bandyn ett tag. Segui som tidigare var ledare i Hells Angels i Stockholm, säger en hel del, tycker åtminstone jag.

Så den klubben har då enligt mig en rätt oskön aura.

Jag var osäker inför denna match och långt in i första perioden. Men efter matchen och AIK:s utspel så är jag övertygad om att vi aldrig kommer sumpa det här. Inte en chans att vi torskar Game 7 nu (om det går så långt). Tror att detta får alla att knyta näven.

Rytter: Det är något jag retat mig på sedan match ett. Åker vi in framför för att ställa oss mellan vår målvakt och deras spelare börjar de gruffa direkt. Sättet vi gör det på är inte bråkigt alls utan bara en markering, stå inte så nära. Inga handskar, ingenting, men svaret blir ALLTID att de försöker knuffa oss in i vår egen målvskt, 3 sekunder efter avblåsning.

AIK kastar sig på oss med handskar i ansiktet bara vi är 2 meter ifrån deras målvakt, konstant.

De ger sig på Sebbe och drar av hans hjälm, en spelare som är en riktig jävla gentleman. Likaså EJK.

Måste säga att jag är djupt imponerad av våra spelares kyla i detta och att avstå från att ge igen.
Bråket efter sargduell i hörnan med Ingman där han checkat fast en AIK spelare och ska åka ifrån där Ingman får en handske i nyllet bakifrån och får hjälmen avdragen är en så jävla fet extra tvåa på AIK. Ruskigt bra av Ingman att sätta idioten på plats. Man ser verkligen hur Ingman bara håller fast honom medan AIK spelaren försöker få in boxningar/handskar i ansiktet. Domarna måste se bättre vem som driver sådan skit och ta en extra tvåa oftare när det bara är en som driver.

Jag hoppas domarna tittar på matcherna i efterhand, för nog tycker jag vi börjar få mer sådana situationer med oss när vi är kyliga.

Confusius: Är du säker på att din hälsena inte går ända upp i huvvet på dig? Man brukar inte prata om att man blir slashad på ”hälsenan” när man får ett rapp på vaden. Jag har sett dom repriser dom körde under matchen. Jag tycker 5:an är tuff och avstängning är ju helt otroligt. 2 minuter hade räckt. Har förståelse för om du känner annorlunda. Kunde Pettersson spela mer eller klev han av? Han låg ju ändå dubbelvikt i smärtor där efter slashingen på hälsenan.

Monno: Tyckte han snyggade till det i intervjun efter matcher, klart man blir lite het.

{8225}: bra gissat resultat😉👍

Tarasov: Möjligt, var svårt å se där jag satt. Men fick ju med sig en extra 2a så seger på den. :-)

Ang. Blomqvist så jag är inget fan av honom. Men tycker väl det görs väl stora proportioner på det hela. Det är inte snyggt och hade dom haft en Frycklund i truppen så hade någon skadat sig.
Tycker det han säger hamnar mellan att säga "gå ut och skada någon" och "gå ut och markera inför nästa match, spela fysiskt". Och det är väl det han skulle sagt och det jag tror/hoppas han menade.

Samma som Björns kommentar, ta en fight med Hutchings, så hör man ju att det handlar om att varken gris mot honom så han gör något dumt. Inte att man ska slå näsbenet va honom.
Men, som sagt hamnar väl i samma kategori som Blomqvist den.
Men tror de flesta spelarna förstår att man ska ut och markera, spela fysiskt och göra tjuvnyp. Inte gå ut och skada.
Problemet är väl att det finns en klick spelare som inte förstår det utan tar det som att man ska gå ut och hugga benet av någon.

Confusius: Nej hälsenan sitter i vadmusklerna som fäster på lårbenet.

Struntsamma. En slashing bak på vaden där man är oskyddad gör ont.

Sen var det inte en slashing i den sekvensen. Det car väl tre inom 20 sekunder?

Monno:
Tror faktiskt det är han som börjar gruffet om man tittar noga på reprisen

Confusius: Slutar inte hälsenan mitt på vaden?🤪😆

Confusius: När man läser på främst twitter så är det ganska komiskt att många AIK supportrar inte ser något som helst fel i att Blomqvist säger som han gör men tycker det är helt åt helvete att Cmore har en kamera mellan båsen som snappar upp vad han säger.
Snacka om att inte se skogen för alla träd.

Sen verkar många anse att vi spelade fult och att Brickley filmade…. Här fick ju enögdheten sig ett helt nytt ansikte!

{297}: Är du seriös??? Hälsenan går från hälen upp till knävecket!

Och utan att ha sett en enda repris hävdar du bestämt att jag är ute och cyklar??

Skruva på korken på hembränt-flaskan, och gå och lägg dig

Tyler Durden:
Rimligen bör han gå före Umegård/Styf så gissar att det är någon skada.

Tyler Durden: ingen. Det är inte mig du ska argumentera med haha. Men att man skulle peta honom nu? Isf har det.ju hänt något.

Tarasov: Ursäkta, vad???

grimiss: Möjligt att Sveningsson var krasslig? Men har svårt å se att han tar sig in i laget nu. Vem ska han peta?

Bad_Brett: På Cmore sa man att han var skadad

Rytter: Halloran är lite kul att se när man pratar slutspel.
Han spelar verkligen 0% fysiskt. Knappt en tackling. Men håller sig på något vis undan att få som också och gör som sagt en jävla massa poäng, så man ska inte klaga. :-)

Sen backarna, Näsén och Berna är som vanligt dom, inget rakt och rejält, men jäklar när det går.
Och tycker Brickley har lite väl många puckar som studsar och far för honom. Rädd det kan kosta mot bättre motstånd.

Majbrasan: Nä som Tex sett ut är det naturligtvis rätt val att spela Guden.
Jävligt illa bara att vi inte har en bättre målvakt!

« · 2510080 · »