1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532535 inlägg · 4126 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
erjo: För mig är han en oskön jävel som han beter sig och jag är glad att inte Karlin eller någon annan i Modos ledarstab är lika pinsam.

{10015}: Nu lär det komma fram att en del spelare försvinner från J18/J20 till nästa säsong.

Snackar folk fortfarande om den där jävla Blomqvist? Han gjorde inte ens någonting fel.

Gavelo: När fan blev världen så lättkränkt?
Jag håller med om att det inte var snyggt att säga att man ska spela fult, det är otroligt klantigt och det är väll mycket möjligt att han får böter för den.
Att han däremot hyllar sina egna fans samtidigt som han pikar modofansen är väll knappast ett tecken på psykopat, eller tycker du att det är jobbigt att han påpekar det uppenbara att det är mer drag på hovet?
Att han försöker öka sitt eget lags chanser genom att sätta press på domarna, både i media och när han står i båset är väll smart av honom. Det är ju ändå AIK's enda chanser, enda stället de kan matcha modo är i det fysiska.
Tycker vi ska försöka uppskatta att det finns människor i ligan som försöker sätta färg och inte bara står med armarna i kors och svarar med den allra största portionen av klyschor och mediaträning, det bidrar till exponering och reklam och det behövs verkligen i allsvenskan om vi ska få mer tv-pengar i framtiden.

Sedan förstår jag inte vad det har med saken att göra att han är skåning?

MorganaLefaey: Riktigt trist med torsk för J18, släpper in ett mål med sju minuter kvar och kan inte ta igen det. Säsongen över.

JoakimE: ja det är just att det kablas ut live som jag tror är det största problemet. Har svårt att tro att det blir något. Men som du säger så kanske vill ligan att man visar att det inte får snackas så när andra kan höra.
Jag tror inte han menar att de ska skada, men för en stor del av tv tittarna så kanske det uppfattas så, vilket sätter ligan o sporten i dålig dager.
Men vad ska man om vi nu säger att han ska få smäll på fingrarna göra? Böter, tillrättasägelse, avstängd?
Jag tror man kommer säga att ordvalen var dåliga o sen är det slut.

JoakimE: Blomqvist är en psykopat och skåning, han visar gång på gång vilken fruktansvärt oskön människa det är.
Började att döma ut publiken i Övik för att det inte låter lika mycket som alla testosteronstinna ultras på hovet, sen grinar han i media när han tycker domsluten går emot, sen beordra han laget att spela fult vilket tas ordagrant och sist så drar han på sig en misconduct när han gestikulerar åt domarna när han tycker Woods filmar efter en solklar crosschecking i ryggen helt utanför spelet (som AIK sysslat med i 5 matcher nu)

SEN står han och försöker skönmåla sig själv när han blir konfronterad i media efter matchen!

Jag hade skämts så in i helvete om Karlin varit hälften så satans puckad som Blomqvist verkar vara.

MorganaLefaey: Jag tror dock att problemet är att han säger det i Live tv och det reflekterar vad HockeyAllsvenskan accepterar i sina primetime sändningar. Antingen så markerar de nu och visar att det inte är ok att snacka på det här sättet eller så sätter man en praxis här och visar att man accepterar denna nivå på språket.

{297}: "det han säger är alltså att vi kommer inte gå för att vinna denna match utan vi ska försöka skada motståndarna och just den delen med skada är viktigt att hålla i åtanke då han inte säger det specifikt men om du definierar en clean tackling så är det en regelrätt tackling och då är motsatsen en ful tackling som medför skaderisk". Du väljer alltså att citera en halv mening för att få din poäng igenom det bevisar din karaktär, antingen kommer du med konkreta argument eller så slutar du bara svara

{297}: haha men vafan har du en dålig helg eller? Jag totalsågade både Ingman och OP (på hans avstängning). Varför jag ska såga Aagard är obegripligt, men han verkar ha provocerat dig iallafall.

Orkar inte med ditt trollande längre. Gå ut i solen och ta in lite positiv energi. Det verkar du behöva. :)

MorganaLefaey: Hade Blomqvist sagt ”gå ut och ta en avstängning” så tror jag han hade fått sparken av AIK. Hade han sagt ”gå ut och tackla Bernhard varenda chans du får, han har ont i vänster axel” så tror jag han hade fått applåder (inte av er så klart). Det han faktiskt sa tycker jag landar in nånstans mitt i mellan.

Om han verkligen menade ”gå ut för att skada” så hade han inte lagt till ”inga avstängningar”.

{297}: det jag tycker han träffar bäst på i den krönikan är att han själv delade ut ett antal riktigt tveksamma tacklingar.
Men håller smått med. Såklart de uppmanas tackla en spelare med skada mer. Såklart de uppmanas att smälla på lite extra tacklingar om matchen redan är över.
Tror det händer överallt.
Blev bara fel nu iom ordvalet och att micken var där.

Tror inget kommer hända o tycker inget bör hända.
Kanske en liten smäll på fingrarna om att tänka på ordvalen. Men om han verkligen menade fult som att skada med flit, ja då borde han få vara utanför båset.
Men det tror inte jag och det är också omöjligt att bevisa.

Dexter : Det är väl skillnad på vad man säger och på vad man gör? Som exempel så har ni Stadler, här i chatten som SÄGER (skriver) att jag är kränkt men han BETER sig som att det i själva verket är han som sitter och lipar. Som sagt, det är skillnad på vad man säger och på vad man gör.

Nu är det ju ingen i media som diskuterar den enda fula grej som aik faktiskt gör, rappet på OP. Det enda som diskuteras är vad han sagt och min poäng är att det händer hela tiden. Om du som JFK säger att du ska slå ner mig med en hockeyklubba så tycker jag att det är mycket allvarligare om du faktiskt gör det än om du bara säger att du ska göra det.

KB: jajamen 🙂 jag spelar på Gnaget imorgon 😂

Tarasov: haha jag lägger gärna pengar bara modo vinner🙂 man borde betta på att löven går upp 😬😬😂😂

JoakimE: ” det han säger är alltså att vi kommer inte gå för att vinna denna match utan vi ska försöka skada motståndarna”

Det var alltså EXAKT det du skrev. Det där är alltså ett citat från ditt inlägg med dina exakta ord. Är det du som läser in mellan raderna vad Blomqvist inte sa men faktiskt menade, enligt dig, som ska gälla för fakta?

Randy Marsh: Det kallas hyckleri men lilla Olle-ponken förstår inte sånt. Gissar att han har en hemlig crush på MoDo ❤️💚🤍

{297}: Haha. Det är ju exakt samma sak. Löven hade torskat matchen och gick uppenbarligen ut för att spela fult.

{297}: 2-2 J18, Nils Pettersson målskytt. Viktigt att få igång honom.

Randy Marsh: Fast det är ju en viss skillnad kan jag tycka. Rahimi satte in en bentackling som pajade resten av säsongen för Hartmann och Hellström satte in en huvudtackling så timråspelaren (minns inte vem det var) fick hjärnskakning. Det var kulmen av en period där löven hade förlorat matchen och åkte runt och jagade timråspelarna så att man fick sätta förstalinan på bänken på grund av skaderisken.

Hade AIK gjort det igår hade jag fördömt det med. Blomqvist säger ”play dirty” han säger inte ”gå ut och ta ett matchstraff”. Ingen allvarlig incident inträffar ju heller. Det blir mer gruff än vanligt efter avblåsningarna men det enda som händer är väl ett rapp på vaden och ett nacksving på en aik-spelare framför kassen?

Jag tycker aik gör bort sig, genom att tappa fokus så kommer dom ge bort matchserien till er, precis som löven gav bort SHL-platsen till Timrå. Förhoppningsvis behöver ni inte få lika många skadade spelare som vi fick.

{297}: Nej, för att kontexten är helt annorlunda. Abbotts uttalande är inte alls att förlora matchen, men spela smutsigt. Tvärtom vill de vinna matchen. Blomqvist skiter uppenbarligen i resultatet av matchen, utan vill att man ska spela fult och smutsigt.

Det år som att du är helt oförmögen att förstå att det är helt olika kontexter, att en vill vinna matchen och den andra vill göra illa motståndarna.

Därmed inte sagt att jag uppskattar Abbotts uttalande och att det är ett tydligt tecken på svaghet om man förminskar sitt lag på det sättet.

{297}: "För det första så sa han väl aldrig något om att skada en motståndare" - Du läste inte mitt meddelande alltså. Stäng ner webbläsaren nu och sluta diskutera då du inte ens har mage att läsa våra argument.

{297}: Du är som en liten golvmopp som bjäbbar för att verkar större än du är. Ni har aldrig någonsin vunnit nåt av värde så lite ödmjukhet vore på sin plats. Slå upp det ordet 😄

{297}:

För det första så vill jag säga att jag själv älskar hårt spel och slutspelshockey. Men tycker det är lite intressant ändå att du försvarar AIKs tränare som uppmanar sina spelare att gå in och spela "dirty" eller fult när matchen är över med tanke på hur du själv reagerade när Björklöven gjorde samma sak mot er 2021?

"Det är inte en NHL-match från 1992 vi tittar på, den här skiten som löven håller på med hör inte hemma i modern hockey och det bör straffa sig. Mike Helber är ett skämt som romantiserar det löven sysslar med."

Du var rosenrasande på Walsson och duon Rahimi/Hellström skulle straffas hårt (med all rätt).

Det var ett meddelande av väldigt många som du själv skrev. Nu blev ingen spelare i Modo skadad på det viset men det hade absolut kunnat sluta likadant när arga hockeyspelare får order att gå ut och "förstöra festen" när matchen redan är över.

{297}: Olle, det du drar upp händer väl rätt ofta bland supportrar väl?

{5647}: Vi alla här älskar väl hockeyn och hatar skadorna.. Vi vill väl se en TUFF hockey men det betyder inte att det ska vara fult. För mig är TUFF och FULT extremt olika ord

JoakimE: För det första så sa han väl aldrig något om att skada en motståndare och för det andra så finns det ju skaderisk även vid en schysst tackling så jag vet inte om jag håller med om att hans ord bevisar att han vill skada modospelare. Som sagt, Abbot i Rögle sa också att han vill att sina spelare ska spela ”dirty” mot Skellefteå, det blev inte ens en axelryckning av det.

Offside-Lennart: Samma här men ibland kan man inte vara tyst 😅

Det blev nu mer hätskt stämning på planen efter och det kunde slutat illa. Jag ser det som en fortkörning, alla gör det och nu åkte Blomqvist dit för han var klantig. Alla ser ju att det är en uttalad taktik ändå. Han får ta smällen och betala böterna.

Haha det är ju bara för roligt. De får gärna fokusera på sånt så kan MoDo spela hockey 🏒

{297}: Själv tror jag att det är precis det som Sanny skriver som gjorde att han slutade som hockeyinvalid. Märkligt att efter man läst om hans vidriga berättelser om hur han inte orkade ta hand om sina egna barn, bara orkade jobba halvtid och knappt det, försvarar det beteende som ledde till den situationen. Den som kostade honom ett värdigt avslut på sin karriär och umgänge med familjen.

Var det värt det Sanny? Tycker du att andra förtjänar ditt öde? Tycker du att vi inte ska bättre oss?

JoakimE: Alla gånger som när vi sett hockey vm och gnällt på amerikanarna att dom spelar fult och vårdslöst för att dom förlorat matchen. Nu är det tydligen helt okej.

Offside-Lennart: Nu var det ligan själva som valde att anmäla Blomqvist.
Jag kan tycka att det inte hade varit något att utveckla vidare om matchen spelats av i fysisk stil, men när man sista 15 efter den timeouten alltså tar 41 utvisningsminuter varav en misconduct och en game penalty enbart för att skada motståndare så tycker jag att det är bra att ligan markerar.
Sista 15 är ingen hockey jag vill så och då skall det påpekas att jag älskar fysisk hockey

{9233}: Vad du står för är din ensak. Vissa supportrar klarar av att såga egen spelare ibland då det är befogat, andra är totalt blinda för det. Hela grejen med Ingman bevisade väl det då dom flesta här inne tyckte att det var dåligt gjort av honom medan vissa tyckte att Ingman inte hade gjort något fel alls.

{297}: Läste hans krönika nyss och tycker han glömmer en viktig del i vad AB säger. AB berättar för sina spelare att de nog inte kommer vinna matchen längre och SEN ska de spela fult, det han säger är alltså att vi kommer inte gå för att vinna denna match utan vi ska försöka skada motståndarna och just den delen med skada är viktigt att hålla i åtanke då han inte säger det specifikt men om du definierar en clean tackling så är det en regelrätt tackling och då är motsatsen en ful tackling som medför skaderisk, därav uppsåt att skada Modo spelarna med direktiv från tränaren i live tv.

{297}: Exakt det är min poäng, alla lag har någon spelare som " hånar " motståndarlagets bås m.m

inget lag är några guldstjärnor

{297}: haha men lugna ner dig, vad menar du att Aagard gjort som jag som supporter inte kan stå för?

Komedi på detta inlägg

Offside-Lennart: jag minns inte vilka mål mot er du menar, det var så många mål mot er.

Pekka Arbelius: Jag lägger mig inte i allt för mycket diskussioner för jag ser ingen poäng i det , jag gillar att kolla på hockey :D

fast anmälan mot Blomqvist är väl bland det löjligaste jag har sett på väldigt länge, likt det som hände Glader under säsongen i hockeyallsvenskan

roliga är ju att AIK's supportrar tror att det är Modo som har anmält händelsen osv, så ni kommer väl få höra ett eller annat nere på Hovet, för dom är lite lättkränkta på Hovet en del av dom

KB: Ja faktiskt, jag tror det var då ni spelade mot SSK. Endera hemma eller borta, jag minns inte. Alla hånar väl mer eller mindre motståndare men i den matchen åkte Aagaard förbi hela båset med armarna utsträckta och vrålade och det var uppenbart att han ville håna. Tror ni ledde matchen med 2-3 mål och det var några minuter kvar. Det är en sån där grej man aldrig glömmer, det hamnar permanent på minussaldot och ställer i övrigt lite frågor kring spelarens karaktär tycker jag. På samma sätt hade jag länge svårt för Wernblom då han åker ut och lägger in en bentackling på timråspelare i första träningsmatchen i SCA-cupen för x antal år sedan. Tror det var hans första byte. Det hamnar direkt på mitt Rahimi-konto men som sagt, där tycker jag han bättrat sig enormt mycket.

Offside-Lennart: Det är så uppenbart att Olle mer än något vill hålla på MoDo och han är så välkommen även om hans kunskaper och insikter är rätt löjliga 😅 Han är bara här för att provocera och det funkar inte 👌🏻

Det är mycket trevligare med människor som du som visar respekt mot andra

{297}: Lite som när Dahlen firade sina mål mot just oss i serien då? det tycker du var helt okej va?

ni var ju väldigt glada över när han gjorde det. lite hyckleri varning på dig

{297}: 2-1 till Lule efter första perren för J18

Gavelo: ”gris” kanske inte är rätt ord. Aagaard är ju bevisligen begåvad offensivt. Tycker han är lite som Lodin var i Timrå. Kan göra riktigt bra grejer i offensiv zon och producerar bra men kan också då och då göra grejer som man helst inte vill stå för som supporter för man vet att man hade spytt galla om det gällt en motståndare.

{297}: Känns som att du har hakat upp dig på någon enstaka situation. Har säkert hänt fler än en gång men upplever verkligen inte att Mikkel har gjort det till någon sorts vana att håna motståndarbåset?

{5647}: Gällande Blomqvist så tror jag Sannys krönika är ganska ”spot on”. Förstår om hans ord inte är lag för er modoiter men han har ändå sett insidan av ett hockeylag i slutspel i många år. Tror det är som han säger att det här sker hela tiden.

www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2023/03/26/vad-ar-det-som-hander/

{297}: snarare att han aldrig fick chansen. Bröt ju handen/handleden under försäsongen så missade ju mycket. Sen var han ju nästan alltid 13e forward eller i en fjärdekedja. Svårt att producera då

{297}: Här håller jag med, Aagaard är en dryg jävel som är en retsticka, dock är han kanske allsvenskans mest kompletta spelare sett till alla mätverktyg så man får nog passa sig att kalla honom gris även om jag förstår vad du menar.

SPOODI: Skulle ändå inte vilja sätta Wernblom i samma fack som Aagaard. Wernblom kunde skicka ut en bentackling men klagade sällan hos domaren. Blev väl också i princip bestraffad för sitt oslipade spel genom mindre och mindre speltid innan han blommade ut i Mora? Sen var han för dålig för SHL ända till kvalet nu i Malmö där det blev succé. Wernblom gjorde mycket skit men klagade aldrig (vad jag kunde se, ni har sett honom mer). Aagaard gör ju mindre allvarliga grejer men desto oftare och verkar aldrig stå för något av det. Inte ens Skröder åkte förbi motståndarbåset och hånade efter mål, vad jag minns.

KB: spelar en rödig på AIK i game 6 då

modoitmagnus: Du har ett uppdrag. Bara att fortsätta lasta pengar.

{297}: Aagarad, hutching och Wernblom osv är ju spelare som sitt egna lag älskar och alla andra hatar. Alla vill ha några enstaka sånna spelare i sitt lag.
Domaren sätter nivån varje match och enligt domarna var det endast en spelare som grovt gick över gränsen igår vilket var Norin. Och då får man respektera det.

« · 2510290 · »