1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Modo - AIK 29/9-2016

« · 1764376 · » Till forumet


Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk: "Farley är Ofarley och skulle behöva bytas ut. "

Tycker du fortfarande att Farley är alldeles för dålig för allsvenskan och att han måste bytas ut? Nu är jag inne på att man behöver prestera bra varje match, men jag tycker att det är rätt naivt att komma med tvärsäkra uttalanden efter ett par matcher. Speciellt om en spelare som aldrig spelat på stor rink förut...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Sven Tuta: Tycker inte det var så muycket stöld över denna match, sett över hela matchen så var det jämnt, med chanser åt båda hållen, dock så hade AIK fler farliga chanser, men båda lag tycker jag spelade bra hockey.

Roligt att TV12 ochså tar sig tid o visar vilka "fina" supportar AIK har, jösses de skulle jag inte vilja möta i en mörk gränd..
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
OffSaida: Ja större förlorare får man leta efter( möjligtvis Grinpellen från Staaaaan). Melin tårfyllda ögon i tv intervjun efter matchen där han gnällde över den dåliga domarinsatsen.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
WarEvryPractice: Härligt med oförstörda ungdomar som bara kör på, snart är han inne i spelet som går ut på att minimera riskerna så passa på att njuta nu.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
mr_brasco: Bra sammanfattning. Men jag tycker att vi sätter upp den här matchen på Farley-kontot. Vilka vackra avslut.

Wernblom gladde nå enormt. Vore så roligt om någon kunde klippa ihop lite Lukas highlights från hans genombrott. För han kommer ju få ett fett genombrott i vinter. Matchen igår tex, det skulle va just att se hur han bara tar pucken från motspelarna, hans tackling och den där målchansen (utelämna baklängesmålen bara :) ) .

Leifby skriver ju så roligt: www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/marcusleifby/article23621612.ab
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Mydar: blir Björklund borta länge? har inte råd med Edblom borta med som sagt. starkt av laget att vinna ändå!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
OffSaida: Jag är mer oroad över hur det gick för Edblom, det såg otäckt ut och reportern sa att det tagit på ögat, någon som vet något mer?


I övrigt var det faktiskt riktigt kul hockey att kika på, jag tycker passningar etc var mycket bättre än då de spelade i SHL
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Tarasov:
På tal om intervju. AIKs andretränare Patrik Klüft tycker att dom hade snålt om PP i 3:e medans MODO fick gott om dom.
Att båda lagen fick 2 utvisningar var blev nog lite för svårt att räkna till.

Det är fascinerande hur olika verkligheten är ibland.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Tarasov: noterar Tommy Enström med bäst +/- i Modo
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno:
Har för mig att han sagt det i nån intervju, men kommer inte ihåg vilken.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
mr_brasco: Nä hittills passar inte HA hockeyn Hedman alls tycker ja.
Känns som att han väntar sig att motståndarna ska agera på ett vis dom inte alls gör.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
mr_brasco: Hoppas bara inte Modo får hybris nu och tror att man är oslagbara igen för så är det verkligen inte.
Matchen kändes svängig och Modo blandade å gav, hade AIK haft mer flyt eller inte slarvat i avsluten så hade denna tillställning varit stängd efter 2 perioder.
Jag är förvånad över hur skriskosvaga många forwards är och hur pass ostrukturerat det är när vi får spelvändningar på oss (nu säger jag oss, menar såklart Modo) detta är verkligen något dom måste jobba på, varenda kontring känns livsfarlig när backarna inte räknar in och forwards är svaga i hemjobbet.

Starkt som tusan att ha moralen att kunna vända å tro på detta trots underläge 3-1 med 20 kvar.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Tarasov:Jag hade helt glömt bort hur det känns att bli glad av att titta på hockey.....och jag är sjukt imponerad Wernblom. Vi har länge saknat spelare som fattat att om man ska vinna matcher ska motståndarens målvakt inte se mycket mer av matchen än en ryggtavla. Vi vinner inte matchen pga av Wernblom eller någon annan utan det här får vi sätta på tur-kontot.

Hedman har inte varit bra i början av säsongen och idag fick han inte många minuters speltid. Där bör det rimligen finnas mer att hämta.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Fantastisk tredje period. Skandal att domarna inte märker att AIK spelar med SJU spelare i en minut.
Kommentera


Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: hur funka Farley- Rund- Whalgren? Fsrley verkar iaf vaknat på rätt sida.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Ja och AIK fick spela bra länge med 7man på isen på slutet också tydligen. :-)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Confusius: Vad skönt att få vara glad för en gångs skull
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: domarna var absolut dåliga åt bägge håll, men Melin säger ju att Modo fick chansen att komma in i matchen igen tack vare domsluten. Med en ytterst liten gnutta objektivitet borde han kunnat erkänna att aik faktiskt gör två mål medan deras kille skulle suttit 2+2 för kvällens mest solklara utvisning.

Dvs, jag har förståelse för domarkritiken, men när Melin insinuerar att domarna gav Modo chansen tycker jag att det luktar riktigt riktigt illa. Bitter gammal gubbe det där tydligen.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Ja, den vändningen såg man inte komma! Känns jävligt gött!
Förvalta detta momentum nu!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Tycker dock AJ tar det riktigt jäkla bra! För domarna var dålig åt alla håll. Missade mkt och gavs mkt.
Filmningar funkar ju ännu bättre i HA med bara en domare.

Men med tanke på Edbloms öga så är det magstarkt att säga att man missgynnas något speciellt.

AIK förlorar på att man inte har skärpan att sätta ribb/stolpträffarna och att man gör misstag där man inte får. Man ger ju Modo matchen. För än om jag tycker vi tidvis var riktigt bra offensivt i 3dje så bjöd vi på rätt mkt chanser till AIK också.

Sen slutkläm, den där Wernbloms pajken, han kan nog bli nått han.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gusse: Lite andrum nu i alla fall...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Vet inte hur hon ser ut men jag har sovplats!!!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Dexter : Djävligt magstarkt av Melin att grina på domarna. Fy fan vad pinsamt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Webmaster: Starkt. Känns som att det var längesedan Modo tog en sådan här seger. Kul att se Lukas också!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Hoppsan. Som MoDo-supporter är man inte så bortskämd med denna typ av vändningar. Låt oss hoppas att det var ett omen att 3-5 i öppen kasse kom efter 19:21
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
AIK - MODO Hockey 3-5
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
hockey_21: Alltså missar AIK med vilje idag? 5 i ramen och missade öppet mål!!! Men grattis till segern. Det tar sig.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
hockey_21: Roligt att se att Modo kan ha lite tur också. Vi var inte värda tre poäng idag. Men det skiter jag i och njuter istället.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Hockeyallsvenskan är rätt jobbig att titta på, är det fyra i ramen nu?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Vem fixar en sängplats åt Farleys morsa?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: Die Rote Wand
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: JAAAA
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Tarasov: 1min
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
E d mkt kvar?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: sparka AJ.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Ååstin Farlig!!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: modospelarens klubba hölls fast, så att rundqvist åkte ut var riktigt billigt tycker jag...

Skitsamma:)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Så ja härligt av Molins jävla pajken!
Och Werner skymmer grymt bra!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
AIK - MODO Hockey 3-3
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Och där kompenserade domaren. :-)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Men vilken jävulskt dålig utvisning att ta. Framförallt då vi redan har boxplay.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: förut passade man bara kompisen med pucken och fick avblåsning.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Ögonskada också tydligen. Inte bra...

Vi tappar allt efter vår reducering.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
AIK - MODO Hockey 3-2
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Jag har funderat på en sak.
Om man vill ha mer mål i hockeyn. Varför gör man inte om hands regeln? Helst kanske vänder på den helt. Men framförallt att du inte ska få passa hur som helst med händerna i egen zon.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Ser den höga klubban på Edblom igen. Det är en bedrift av domarna att missa den. Fullkomligt obegripligt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Jakobsson är snabb nanting! Härligt!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: fick en puck där:)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
kulltorp: Det stämmer tyvärr bra. Det känns som om modospelarna funderar för mycket och blir därför passiva.
Kommentera

« · 1764376 · »