1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530943 inlägg · 4122 ämnen

Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Rytter: Ni kanske skulle testa er på att göra en "tränar-rokad" med Leksand! Perra<----->A.J. ? Kanske lyfter båda lagen det...

Kattgubben: Nej tack! Ingen AJ i Leksand då vi är nöjda som det är. Efter 22 omg är vi faktiskt bara 3p efter Modo vid samma ant omg förra året. Med all sannolikhet blir det ändå kvalspel till våren men med några snipers så ska det nog gå vägen;)

Modo är som en båt i sjönöd. Ingen kapten, inget roder, inget segel, inga åror och redan tagit in vatten till bristningsgränsen.

Tarasov: Problemet är ju hur fan vi ska ha råd. Då är det nog någon lokal som gäller.
För Rönnqvist lär va jätte jätte dyr och Kenta bara dyr.
Plus de 1200 andra tränarna vi har under kontrakt.

Sawchuk: > "Sen är det väl mer regel än undantag att spelare som underpresterat i Modo lämnar och gör bra ifrån sig någon annanstans."

Man läser ofta att detta skrivs på denna lista. Men stämmer verkligen det? Jag kan iallafall inte komma på så många exempel som stämmer in på påståendet.

Visst, Salle fick ett lyft när han gick till Djurgården.

Jag ser inte SHL i år men jag skulle bli förvånad om Torp, Welch, Reideborn och Djuse spelar väsentligt bättre.

Att Grundström spelar bättre i år än ifjol var väl väntat när han fortfarande växer.

Filppula kanske är bättre i år, men han var ju rejält på gång redan i slutet av sin tid i MoDo.

Tambelini, Schremp, Kabanov, Önerud etc. Blev det verkligen duktigare i sin nästa klubb?

Nja, jag tror mer på att vi tar hit fel spelare än att de skulle underprestera när de väl är på plats. Men det ena utesluter förståss inte det andra. Men som sagt jag tycker inte det är uppenbart att det är så som ni skriver.

WarEvryPractice: Ryno? Rosén? Jacke Blomqvist? Hersley? Alsenfelt (okej han sög nåt enormt här men lyckades ändå i Leksand) för att bara nämna några de senaste åren.

Sen får vi inte glömma bort "släkten är värst-syndromet". Så fort vi möter ett lag med nån gammal Modo-produkt vi dissat och som fått leta sig någon annanstans, så vem är det som alltid gör mål och ofta det avgörande mot oss? Tänker tex på J. Olofsson i KHK förra året, och V. Öhman som sänkt oss bägge matcherna i år.

Monno: tror nog modo har råd ialf om man ska tro tomas ros från sprtbladet i hans nyaste artikel.

dempa: Det här kan ju bli en evighetsdiskussion. :)

Ryno, Rosén, Jacke Blomqvist, Hersley och delvis Alsenfelt var iofs allsvenska spelare när MoDo värvade dem till SHL. Spelare under utveckling med andra ord.

Du kan ju se det som att Blomqvist, Rosén och Hersley fick sin skolning i MoDo

Tror tex inte Hersley var redo för SHL när han kom till MoDo. Däremot är det totalt jävla tragiskt att MoDo inte såg potentialen i tex Hersley och Blomqvist. Att man inte behöll dem. Rosén var ju omöjlig att behålla ekonomiskt.

Ryno dealen kändes skum. Om modo fimpade honom så tidigt, helt frivilligt så är det ju sinnessjukt. Men det kändes mer som att Salo blåste Oskarshamn på honom med MoDo som mellanhand.

KingCobra:
Ros är kontraindikator nr 2 efter Wennerholm när man inte riktigt vet vilket ben man skall stå på;)

Tarasov: Hela Tomas Ros är en bisarr upplevelse. Hockeykunnandet där ryms bra precis i en fingerborg modell liten.

KingCobra: "Svarten måste kompletteras med en stab runt sig"
Ungefär precis det Modo gjorde inför säsongen alltså?
Ros din mupp.

dempa: Var det inte Viktor Öhman från Skåne som avgjorde förra matchen mot Västervik?

Släkten är värst är något alla tycker sig lida av. Dels kan det bero på att man taggar till extra inför familj m.m. (se bara Farley) sen tror jag en annan sak är ren inbillning. ;-) Man kommer ihåg matcherna dom gör mål men de matcher dom inte bidrar förtränger man.

WarEvryPractice:

"Du kan ju se det som att Blomqvist, **** och **** fick sin skolning i MoDo"

Nä men sakta i backarna och stopp, stopp, stopp.
Man kan se det så, men riktigt rätt är de ju inte.
Måste dessutom fråga Jacke nån gång varför han lirade en match med erat J20 vid 25-26års ålder :p
Uppladdat:

500x0-img_1702.png

Eller: Och utan länspump!

Monno: Gör en konsekvensanalys!
Vad är alternativet? Som det ser ut nu så blir det ett negativt kval. Och vi vet hur det går i ett sådant.

Sven Tuta: Norrettan har aldrig varit sämre...

Herminator:
Visst får man känslan av att han betygsätter varmkorven i de olika arenorna:);)

Monno: aha, det kan nog stämma - när du säger det reagerade jag i första matchen mot Västervik att de hade två V. Öhman! eller har de inte? jag orkar inte kolla upp det.

seriöst så tror jag vi kan glömma att Modo tar sig tillbaka till finrummet, åtminstone som det ser ut nu. om 5 år, vem vet. 10? beror väl helt på talangerna som kommer upp, att lyckas tajma dom innan de drar samtidigt som spets verkligen flippar ihop med en stomme som man fått behålla 2-3 säsonger i rad. göra en Örebro eller Rögle, typ.

Tarasov: Jo precis, samt Mazarinspaning enligt Jonassons upplägg..
Ros tillför inte ett skit, så enkelt är det.

dempa: Jo dom har två st. En från Skåne (Malmö?) samt då Öhmans pajken härifrån.
Skåningen har lyckats bättre i år han snittar väl nästan 1p per match tro ja.

Monno: Visst var det han från Skåne som åkte dit för rattfylla?

« · 1780321