1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474583 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Björklöven 170106

1788810 · » Till forumet


Sv: Modo - Björklöven 170106
Jaca: I Tingsryd hade DP 5 defensivt stabila backar runt sig, hela laget var väldigt stabilt defensivt, dessutom fick han ju spela oavbrutet i PP. I MoDo har han haft 5 backar runt sig som varit minst lika darriga som han själv defensivt, och förpassades snabbt till PP2 till förmån för Jesper Lindgren! Lindgren är en puckkladdare utan dess like och tar ofta felbeslut, personligen skulle jag satsa på Paris i PP1, men här har ju Karlkvist, Molin, Lindgren, och Björklund gått före
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Vill tacka för en trevlig match, håller med om att MoDo var snäppet bättre i 5 mot 5 men i bp fanns det mycket att önska och att vi äntligen fick utdelning i pp!

Jag är inte sen med att hålla med om att vissa utvisningar var lite tvivelaktiga och det kan kanske skyllas på en kombination av domare och tre domar systemet, däremot vet jag inte vart "vissa" får det ifrån att Farley kastar sig hela tiden??
Menas med det då Mini Wernblom tacklade honom i ryggen??
Där kan man väl säga att han missade en utvisning och i SHL hade det nog till och med renderat till matchstraff!!
Han är sjukt bra Mini Wernblom men kanske bör slipas till något, är rädd att han kan komma att bli överkörd och då hjälper inte generna honom!!
Han är så pass duktig att han inte behöver göra såna saker..

Sista utvisningen som ni fick för hög klubba var helt fel, kunde säkert ha avhjälps om zebran som assisterat kunde ha släppt sargen vid blå och inte försökt fixera sin blålinje så kopiöst hårt, vilket han även det missade ibland, och då åt båda hållen!!
Ser man krasst på det hela så var det lika åt båda hållen, vilket jag inte väntar mig att "vissa" här inne håller med mig om.. ;)

Men att vi lyckades vinna utan Thörna och "Messy" som är skadade trodde jag inte före matchen om jag ska vara ärlig..
Även om vårt problem inte är så mycket i anfallszon utan mer ligger i egen zon!! Där finns det mycket att önska

Angående Farleys tid i MoDo så är han inte den första transatlanten som inte lyckats i Modo, om det nu beror enbart på honom eller på MoDo är svårt att säga..
Men det alla kan konstatera är att det finns ännu en i MoDo (DP) som är som en skugga i jämförelse hur han var i fjol i Tingsryd!!
Tror att scoutingen var lite dåligt utförd om jag får säga vad jag tror..

Men nu tycker jag att både MoDo och Löven biter ihop och tar sats för att peta ner nått lag från södra lansdelen, för där uppe hör båda lagen vara sett med mina ögon i alla fall...

God fortsättning på det nya hockeyåret önskar jag er alla
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Tarasov: Visst är det olyckligt med fyra BP- mål i röven. Men det får gå under kontot "shit happens", det har väl hänt konstigare saker med denna förening. Förutom att viljan inte var på topp, så spelade vi inte sådär jävla skitnödigt som vi gjorde för 12 omgångar sedan. Vi får räkna med sådana här dikeskörningar emellan åt. Jag känner att det går åt rätt håll, så att måla himlen svart är väl drastiskt. Nu är Leman tillbaks och förmodligen kommer det väl en center snart så att Eriksson kan gå tillbaka som back. Ja, då har vi väl en hyfsad backuppställning. Tänk positivt, nu ska jag ägna mig åt att se vilken wirre som kan tänkas lindra min förkylning. Nåt rökigt får det bli, Octomore 7.2😜får det bli.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
WDY:
1 mål på 13 BP hörde jag kommentatorn säga
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Att analysera gårdagens match är ganska enkelt; Björklöven var hetare. Det märktes ganska snabbt, efter sisådär tio minuter, att det här var en av Lövens viktigaste matcher för säsongen. Det har gått troll för dem, men nu kommer stora Modo på besök med tusen+ supportrar, "vi ska fan visa dem" osv. Modo kändes inte lika heta som i mötena mot ex. Timrå där det bara varit ett lag på isen, dessutom saknades Ritchie något enormt. Han må vara totalt usel framåt men bakåt är han kanske Modos bästa och viktigaste forward. Modo har inte bredden i laget för att stå utan honom.

Men den här förlusten var ganska enkel att ta, främst på grund av spelet sista tiden. Efter Mora-matchen satte sig Styf och AJ ner, Styf sa i princip "ska jag vara med här så vill jag att vi gör såhär i försvaret", det låter mer intensivt än vad det var, men efter det har det fungerat mycket bättre. Nu var ju box play ett mörker igår men sånt händer. One of those games, liksom. Såg nån statistik om att Modo var 90%+ i BP senaste matcherna så det känns som att det är på rätt väg det också.

Tror ändå vi ska ha tillförsikt en stund till, det känns bättre och bättre och nu visar dessutom spelare att de vill vara med på den här resan. Det kommer fler inom kort och det är väl nog så viktigt att få in lite kontinuitet i både spel och spelartrupp så att vi kan bli en riktig ishockeyförening istället för den sandlåda det varit.

Angående Farley, kul att det går bra för honom men orka känna nån bitterhet, funkade inte i Modo, funkar i Löven, shit happens. Modo spelar ju bättre utan honom också :-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Monno: Bara att lägga detta till handlingarna och gå vidare till nästa match
Vi har stora problem med försvaret, dom är väldigt ojämna i sina prestationer.
Nu har vi landat och insett att vi är ett mittenlag, för vi förlorar alltid när vi är nära att ta nästa steg upp i tabellen
Blir vi sämst 8 så får vi vara glada
Vi är inte bättre än så helt enkelt
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
hanzon: Tycker vi snackat nu och då här hur många varit rätt överens om att Hedman och Eidstedt varit sämst på plan.

Jag har flertalet gånger uttryckt oro över att Hedman är en helig ko också.
Dock verkar hans istid sjunkit på slutet åtminstone.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Sawchuk: Håller med dig angående Hedman, sällan eller aldrig näms det att han gör en dålig match, varför inte bänka honom någon match för detta måste vara hans sista säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Rytter: Man kan inte hitta på en egen verklighet Rytter... 2 av Farleys 5 mål har kommit i pp och 1 av hans 3 assist. Inte ens du kan få det till att det är de flesta av hans poäng :P

Jag gissar att du inte sett någon annan match än den här med Farley i Löven då 5 mot 5 spelet är det han fått mest cred för i Löven.

Oscar Hedman måste vara Allsvenskans sämsta back, Paris som får mycket skit har +3 och hur kass han än ser ut så är +3 betydligt bättre än Hedmans -9.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Monno: Lag före oss då om du är nöjd
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Robin Ztorken L: Din bittra stackare.
Nr 1: Dom möter Västervik så är väl långt ifrån en given seger.
Nr 2: Hästen kan som bäst vara 7a efter nästa match. Nu vet jag ju inte hur man läste mattematik i din skola. Men du kan ju fundera på vad "Den övre halvan av tabellen" är av 14 lag och sen försöka svara modomille igen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
modomille: När v möter Hästen är dom före oss så det är bara lag på övre halvan
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Rytter: Fattar inte varför alla beter sig som att jorden går under när man förlorar en match. Alla lag kan göra en botten match,även det bästa laget. Vi har stora chanser att sluta topp 8,topp 6 eller varför inte topp 4?.Serien är så jämn att en förlust kan betyda att man rasar ner flera placeringar eller gå upp nån placering. Vi är inget botten lag för att vi förlorar en match. En jäkla viktig match på Onsdag mot Vita hästen,efter det så möter vi bara lag på den övre halvan ett tag tror jag.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Monno:

Angående Farley så har han definitivt förbättrat sitt poänggörande i Löven, dock kommer flesta av hans poäng i PP och han är ganska ojämn i de matcher jag sett, faller ofta bort ur spelet i 5 mot 5. Idag var han dock lysande tycker jag men hade nog skapligt med tändvätska.

Kul att höra att Farley ger AJ cred och säger att det är en bra coach, förklarar att spelet i Modo främst berodde på honom själv och lågt självförtroende och spänning i en ny liga.

Personligen så har jag inga problem att Farley lämnat, Modo har blivit bättre utan honom och Löven har haft en sämre formkurva efter bytet. Ska vi vara ärliga var han ju usel i Modo, fick spela i första och andra kedjan med bra spelare och massor med PP och mycket istid och fick inte ut mer. Han fick alla chanser i modo men det fungerade inte helt enkelt.

Kul för Farley att det går bättre för honom nu, verkar ju vara en skön kille.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Carl Lejonkräk:

Känns ändå bra trots förlusten, ser positivt på chanserna att sluta topp-8.

Känns som att avsaknaden av Byron idag gjorde mycket, speciellt vårt BP spel blev lidande. Nej det kan bara bli bättre nu med Byron tillbaka och sedan borde väl Enström vara på gång snart och då får vi tillbaka rutinerade spelare som ska bidra med stabilitet.

Sedan är det intressant att vi typ har mer fans med till en bortamatch än vad lillebror har hemmasnitt ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
WarEvryPractice: Du har helt rätt, Skröder är en bra passningsläggare.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Domsjö: Jag är helt seriös. Du behöver inte hålla med, men det är vad jag tycker,

Emil, Byron och Lindgren kan också passa. Karlqvist och Rundqvist har sina styrkor, men jag tror Skröder passar pucken bättre än dem.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Och mitt jävla inlägg blir raderat, vad i helvete? MEDANS fittstorken får ha sina jävla inlägg kvar? Otroligt. Bye bye
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
WarEvryPractice: Skröder en av lagets bästa passningspelare?
Jorå ..Hedman tycker jag klart är den mest tekniske ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
WarEvryPractice: Haha hade missat det där. Vilket fantastiskt korkat uttalande av en marknadsansvarig. Horribelt dumt faktiskt.
Han ska ju snacka om att det här är det stora som gäller nu. Kunnat håna Modo lite till å med vore vettigare. Bygga upp rivalitet ännu mer. Inte låta som världens sur**k.
"Nåja det är mycket folk nu men det går nog över ska du se"
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Monno: Jo, löven hade flyt, men det har vi haft på slutet också. Enda sättet att vinna en match säkert är att vara överlägsen. Och inget av lagen är direkt det om man säger så.

Jag tycker Skröder nu har visat att han är en av lagets bästa passningsspelare. Det är ju kanske inte det som ska vara hans primära uppgift. Men det är så det ligger till tycker jag. Ska MoDo värva mer spelare denna säsong så är det någon som kan passa pucken.

Kul att se att Emil Molin var så duktig idag. Hans förlängning var väldigt glädjande.

Derby-stämmingen verkade härlig från TV-soffan. Sköter MoDo och Löven sina kort rätt så kan detta bli en av landets största matcher. Typ som Edsbyn-Bollnäs i bandy.

Jag stör mig dock på Niclas Bornefjord, Björklövens marknadsansvarige, när han säger att intresset beror på nyhetens behag. Må så vara, men det hans arbetsuppgift att haussa och inte baissa. Han säger:

"Dels är det så pass nära och dels är det två gamla storklubbar. Sedan är det kanske också lite av nyhetens behag"

www.allehanda.se/vasternorrland/ornskoldsvik/modo-pa-besok-en-utmaning-for-bjorklovens-arena-far-testa-akustiken-pa-riktigt


Om klubbarna vill förmedla att publiksuccen beror på nyhetens behag, så kommer det nog också att bli så till slut.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Jag anser att Oscar Hedman har ett ostabilt spel, han är inte som han var för några år sedan, känner stor oro när han är inne på isen, skymmer målvakten och hans passningsspel lämnar mycket att önska, detta måste bli hans sista säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Gavelo: Minst tre av Brejcaks utvisningar har man sett på lång väg att de ska komma. Man sitter bara och väntar på att domaren ska blåsa. Jag tänker på den idag, en mot SSK och den första utvisningen i hans debut.

Han blir överspelad och hamnar därefter totalt ur balans (både på skridskorna och mentalt) och sedan kan han inte behålla kylan utan då börjar han be om att han ska bli utvisad. Han måste bli lite kyligare i "andra läget". Man behöver inte gå bananas bara för att man kommer lite efter, särskilt när spelet är bakom målet.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Tarasov: Nu missade jag stora delar. Men av det jag såg är detta ändå en bättre förlust än de bottennapp vi haft tidigare.
Vi hade iaf press ibland m.m. Det var dels att Löven hade lite flyt på några mål samt att vi inte var noggranna nog.
Små marginaler. Hade Hedman inte styrt in 1-1 kanske vi kunnat växla på därifrån.
Det är inte som matcherna där vi egentligen inte haft en suck.

Sen måste man ju ändå ge Sawchuk att av det man såg i Farley idag var betydligt mer det han beskrivit än det han visade i Modo. Sänkte AJ honom så mkt? Samtidigt tycker man ju att den fysik och frenesi han visade ska man kunna ha än om man inte spelar precis som man vill.
Nåväl, kul för honom att han verkar trivas där. Mindre kul för oss/Modo och framförallt jävligt segt för Svartvadet.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Rytter: poängsnittet senaste matcherna är kanon. Men det reflekterar inte helt och hållet spelet och kvalitén på laget. Haft mycket med studs för en gångsskull.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Robin Ztorken L:
På uppgång, vi besökte sistaplatsen några minuter.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Tarasov: ...än så länge mitten.
Men närmre botten än toppen
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Robin Ztorken L:
Mitten än så länge.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Robin Ztorken L: Det framgår väldigt tydligt att vi har för svag backbesättning. Sedan kan man ju undra över varför det inte fanns 2 backar vid blå när man tog ut målvakten.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Rytter: Vi är inte bättre 5-5 skitsnack.
Detta var en riktigt viktig match för att få lite häng uppåt, men man misslyckas som vanligt, och vi tillhör bottenskicktet, inte toppen av ligan,
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Robin Ztorken L:

Är man ett bottenlag när man ligger på plats 7 i serien?

Du är så jävla negativ, måste vara jobbigt att kliva upp varje morgon och titta dig själv i spegeln.

Tycker ändå inte att vi är helt usla idag som vi varit i början på säsongen. Vi är bättre i 5 mot 5, det är i PP löven är riktigt bra och har en sjuk medstuds, hedman styr in 1-1, klubban går av vid 2-1 och ställer hanses, är det vid 4-3 som skröder täcker skottet så det sedan studsar och ställer karlsson i rent läge?

Jaja förlora matcher gör man, och denna förlust är inte i närheten av Pantern borta eller andra bottennapp, bara se till att studsa tillbaka, fortsätter man vinna 2-3 matcher och förlora en kommer man klättra i tabellen.

Vårt snitt senaste ca 10 matcherna är ju riktigt bra.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
J F K: Du gnäller på domarna i varje match, börjar bli tjatigt. Sen tar du brejcak i försvar "han är stor och stark" va fan har det med saken att göra, då får han se till att anpassa sitt spelsätt som passar dessa usla domare eftersom dom inte kommer ändra sig och Modo tjänar inget på att ha han i utv. båset.
Nä det är hål i huvudet att ständigt spela på ett sätt som gör att man blir utv oavsett
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Gavelo: Du menar på fullt allvar att man inte ska röra motståndarna? På riktigt alltså? De ska få stå fria framför mål, man ska inte tackla dem längs sargen?
Jag hoppas bara på en bättre domare nästa match som inte gå på filmningarna, för vi måste självklart spela fysiskt. Allt annat är hål i huvudet.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Gavelo: Visst är det tripping situationen ni diskuterar?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
modomille: Bara det att domarna mobbar sönder den typen av spelare. Det Farley kan göra, kan Brejcak få 2 min för.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Webmaster: Modo som vanligt trendbrytarlaget, Löven hade fyra raka torsk innan detta.
Uselt Modo, som kunde fått lite häng uppåt, men ett bottenlag ä rett bottenlag, bara att konstatera.
Vi får hoppas på nästa säsong, nya tag då
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
J F K: mer än dig kompis
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
J F K: Brejcak borde spela fult och mangla ner Farley så han inte vågar hålla i pucken alls. Om man är stor och stark så borde man sätta skräck i dom mindre spelarna.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
IF Björklöven - MODO Hockey 6-3
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
J F K: Då är det en halvmeter som gäller för det hjälper definitivt inte laget att sitta i utvisningsbåset
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Gavelo: av det jag såg var Björklöven mycket bättre mer konstruktiva och spelskickliga. Så det bättre laget vann.. var väl inte oväntat som vi haft tur och fått poäng med oss på sistone. Laget är inte ett topplag i AS spelmässigt även om poängfördelningen varit åt det hållet på slutet.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Gavelo: Du kan ju inte påverka hur motståndarna filmar. Så länge spelare som farley kastar sig kan man inte spela. Om inte domarna är bättre så är ända alternativet att aldrig vara inom en halvmeter från motståndaren.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
J F K: sant, MEN då kanske man någonstans måste ransaka sig själv och börja spela på ett sådant sätt som tillåts
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Gavelo: svårt att gnälla på den utvisningen. Han nuddar ju knappt farley som kastar sig. Han åker på många utvisningar för att han är stor och stark, samt att domarna är katastrofalt usla i den här serien.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Hem och träna boxplay era sopor
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Brejcak sitter ofta i utv. båset
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
IF Björklöven - MODO Hockey 5-3
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Carl Lejonkräk: Dessutom filmade han sig till den där utvisningen så han ska ha Credit för att ha kastat sig som en fotbollsspelare hela kvällen.

Men Lejonkräk tycker ju att han inte platsar i allsvenskan...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
J F K: Attans luktar 5-3, Björklöven känns en klass bättre 5v5
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 170106
Lolol: 3 poäng på Farley
Kommentera

1788810 · »