1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480196 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Björklöven 30/12

« · 1860628 · » Till forumet


Sv: Modo - Björklöven 30/12
Jaca:

Var pucken i mål innan han landade? Sluta trolla för det betyder att han var i luften ca 3 sek.

mobile.twitter.com/DoktorHockey/status/947203991330574336/video/1

Tycker inte tacklingen är ful, men han kommer med rejäl fart.

Det folk klagar på är att man inte blåser av direkt när det är misstänkt huvudskada. Detta är direktiven. Kan man inte ta beslutet på 3 sek ska man kanske göra något annat än att dömma ishockey.

Fakutm är att löven har haft de randiga på sin sida i dessa derbyn. Tänk bara på avgörandet senast och nu två diskutabla situationer. Alla dessa som går mot modo.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Rytter: smart! Har då inte råd å sparka han. För vem vill betala hans lön. Synd bara att de blir bekostnad på någon bättre center. Men han passar då fan inte som back. När ska modo inse det. Hoppas det gick bra med berglund efter fultacklingen
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
wolper:

Spela han som center så kanske han drar frivilligt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Axle San: undra vad som krävs för att bli av med eriksson? Så mycket misstag som han gör kan vi lika gärna ha en junior som är mycket billigare. Om spelare inte har rätt inställning skall de krävas ändring av inställning annars kanske de ska söka sig vidare
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Smurfen: 0 poäng av 15 möjliga på dessa 5 st derbymatcher denna säsong !!!

Någon expert som har lite hynt om varför det har blivit så här ?? !!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Monno: Hade han tagit pucken där så hade det nog inte blivit mål och matchen hade kanske inte vunnits av Löven. Helt oacceptabelt spel
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Smurfen: Dom spelarna borde satts upp på transfer listan omgående.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Monno:
Knepigt med sekvenser men gör han nåt fel på det andra klippet? Löven lirare spelar ifrån sig pucken, när pucken lämnar lövenlirarn, väljer Tobbe att lämna situation för att positionera om sig. Han visserligen sätta in en tackling, men vad är meningen med det om lövenlirarn inte har pucken. Såvitt jag minns brukar hans missar komma med puck.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Monno: går fan inte bra för honom. Hoppas de anmäler tacklingen åtminstone!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Costanza: Tänk om detta kunde komma fram till dom som sitter å bestämmer i föreningen , bara för att höra hur dom ser på saken som !
Kommentera


Sv: Modo - Björklöven 30/12
Tarasov: Mkt hack på Ericsson av mig nu tyvärr. Men denna är värd att fundera kring:

twitter.com/DoktorHockey/status/947203991330574336
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Gavelo: Sist när dom förlorade sex raka matcher så gick Modo ut själva (på ett frukost möte med sponsorer) om att vissa av spelarna i truppen hade tydligen visat på en otrolig dålig attityd och inställning till jobbet sitt , undra om det är liknande problem i truppen nu också ?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Gavelo:
Själv tänker jag se matchen mot AIK, vilket fö blir min 3 hemmamatch mot AIK sedan degraderingen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Någon som vet vart AJ befinner sig just nu? Han bor väl knappast kvar i Ö-vik? Troligen blev det väl Sthlm för hans del, enklaste valet, man smälter in bland alla.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Jaca: Jo tränar frågan ? Fel tränare, vi har ju för i helvete haft tio tränare på lika många år. Försök första att spelarna är för DÅLIGA. Nämn en spelare som skulle ens ta plats i exempelvis Rögle. Svaret är; Ingen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Tarasov: Går inte på hockey längre, tyvärr för jag älskade att stå i klacken förr!

Nu känner jag mest att jag inte vill lägga mer energi när man så väldigt sällan får något tillbaka, ekonomiskt bryr jag mig inte ett dugg då jag inte lider ekonomiskt men när man ser inställningen på många spelare på senare år så överspelar det tyvärr njutningen av att vara på hockey live.

Tyvärr..
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Jaca: Att ta i tycker du?
Tror du Farley ens fått läget till sin lagkompis som i sin tur blir 2-3 om Lövenspelaren påväg till båset inte hade slagit ner Modospelaren påvgägen dit?

Kanske var i att ta i men ähh matchen är slut och Löven vann, så nåt bra gjorde dem minsann.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Rytter: skitdomare igen. Nästan så man tror att björklöven betalt domaren. Dömer inte bort å ena hållet men dömer bort åt andra. Sedan att domaren vägrar ta utvisning för modo. Visst modo rasar som vanligt. Men tycker de hänger med så gott som hela matchen men får man för mycket emot sig och inga studsar med sig blir det tufft. Less på denna liga. Blir nog en paus för mig och inte följa så jäkla hårt
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Golden boy :
Ja det lutar tyvärr åt det.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Jaca:

Skitsnack att han stördes. Det var ett svagt domslut att ta bort det. Med den nivån så får man ta bort många mål under serien.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
solsidan:
Självklart kan man tycka det men att Löven fick målet gratis är väll ändå att ta i eller???
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Rytter:
Håll gärna isär situationerna, det som vi diskuterade var 1-1 målet.

Ja givetvis får Du vara i målgården och från den vinkel som jag såg det ifrån var det svårt att se, men ser du på reprisen så ser Du att Werners plock störs..
Nu har måldomaren en annan kamera och den visar tydligen att Werner störs.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Costanza: Fast fr0gan är ju om vi nu börjar en vinnare, kommer han dra upp klubben eller kommer vi dra ned honom? Hur har det sett ut historiskt?...

Jag tror detta måste lösas inom föreningen. Vad det är som gör att A-laget helt verkar tappar självförtroendet att vinna emellanåt? En liten ransakan helt enkelt.
För vi har gjort många mid season värvningar som kommit hit och glänst i 3-4 matcher för att sen stadigt sjunka i nivå.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Golden boy :
Nu är väll detta som att kasta in en brandfackla i ett getingbo!!
Man ser att det finns kompetens i MoDo, ni har ändå seriens yngsta lag och ni ligger där ni ligger och bara inte i tabellen utan i topp av PP mm. Frågan är som jag ställer mig är att kanske är Säcken inte rätt man att leda ett så pass ungt lag! Inte för att han har brist på rutin men handen på hjärtat är han inte lite Old school och kan dagens juniorer ta till sig det han säger.
Lagen som han har ledat med framgång har varit lite av självspelande pianon...
Men jag kan ha fel givetvis, bara en fundering som jag har....
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Jaca:

Du begriper nog inte vad frustrationen grundar sig i.

Det är för att OSL inte stör målvakten, det är ingen kontakt och han har inga proplem att utföra en räddning, han begränsas inte av att OSL är inne med skridskon. Jag trodde det var så man ville ha reglerna i år för att få till mer mål. Med denna bedömnimg får man ta bort många mål. Regeln är ändrad och om du t.ex åker på målvakten eller klubban ska det tas bort, du får vara i målgården.

Det spelar alltså ingen roll om pucken går runt i 5 minuter eller går in direkt.

"Det är helt ok att stå i målgården i samband med målskott så länge du inte stör målvakten på något sätt."

Anser du att OSL stör målvakten?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Golden boy : Det vore ju kul om klubben Modo gjorde nåt och kanske utvärderar varför de viker ner sig i alla jävla matcher. Istället lufsar de vidare och låtsas som att det regnar. Värva vinnare nu eller lägg ner...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Jaca: Kanada får göra mål hur dem vill, ta t.ex 1-0 mot finnarna sist, i Allsvenskan blir det bortdömt så fort man andas på målisen, helt klart olika bedömningsnivåer.

Sen kan man tycka att dem kunde fått 3-2 med tanke på derbyt i fjällräven där Löven i princip fick 2-3 målet gratis på sätt och vis.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Jaca: Det är inte så många pinnar ner till negativt kval, fy faan så värdelöst, trodde på Modo i år men sanningen är att kompetensen hos flera spelare är på för låg nivå.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
J F K:
Men pucken var i mål innan han ens landade, kan förstå din frustration om pucken gått runt i zon ett tag men det gjorde den inte!!
Sedan är det väll inte på grund av dåliga domare som MoDo förlorar?

Nu lägger vi ner denna diskussion och jag vill till sist önska dig:
Ett Gott Nytt År.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Rytter: Tror vi kanske inte är enda laget i HA som saknar djup när 3 av de bästa spelarna plus lagkaptenen är borta ur spel...

Att Hanses tok gick sönder var ju knappast i planen. Och nog tror jag man funderade på värvning. Men då Wallin överträffat allt man trott om honom sparade man väl på plånboken. Kan betala sig vid slutet av värvningsfönstret det. Eller kosta oss i slutet av säsongen . ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
hanzon: Inte lätt att hitta förstärkningar, lika sannolikt som att sossarna skulle sänka skatten.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Dundee: Precis! Timrå lyckades ta sig till slutspelsserien först i sin 3e säsong i Allsvenskan, efter det har det gått uppåt kan man säga. Modo kommer garanterat äta sig in mer och mer i Allsvenskan, likt Timrå.

Man kan inte ha så bråttom bara för man inte ligger i SHL, har man det, då går det åt skogen.

Visst, det var riktigt otur att Modo ens lirar i Allsvenskan idag men sådan är livet ibland.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Sundlöf får nog ta och kolla marknaden efter förstärkning
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Gavelo:
Själv tycker jag det är lite av en fest varenda gång jag går på hockey, stämningen introt, närheten till isen. Det är så mkt fest så jag nästan vill gå i finkostymen men känner att det inte riktigt är den miljön;) Man ser även spelet och spelarna på ett annat sätt på plats, man uppfattar deras smartness eller brist på mkt tydligare. Går man däremot enbart för att se sitt lag vinna kan det periodvis bli segt;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Tarasov: När är Hanses tillbaka?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Tarasov: Wallin behöver avlastning nu.
Galet hur man kan sätta sig i sitsen att man är beroende av en juniormålvakt i 20 raka matcher eller liknande.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Dundee: Jag håller med dig i mycket av det du skriver. Jag själv brukar bli väldigt gnällig och en stor pessimist vid varje förlust. Det jag ska gnälla om idag är krigarinstinkten och det är bara Wernblom som har den. Det är för bekvämt att lira i Modo!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
wolper:

Stort problem är djupet i truppen. Utan Hanses,Karlkvist,Hägga och Sellgren är vi tunna.

Skulle gärna se en center och en back nu. Molin har tappat på slutet och funkar inte klockrent som center. Gå all in på Hilding eller en annan vass center. När är micke johansson rillbaka från skada?

Vill se ny-ekarv-öhman-wahlgren som centrar. Hägga och Molin får gå på kanterna.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Millennium:
Ja jag vill iaf, borde kunna ge en 7-8000 extra åskådare ggr 200kr. I det långa loppet kan de extra matcherna betyda mkt. En förlust med 2-4 är inte särskilt pinsam i mina ögon. Däremot har man haft två förlustrader den ena på 6 raka nollpoängare och den andra på 4 hittills, det är problematiskt. Det är lite för många raka matcher för att bara kunna viftas bort med motlut/domarmisstag och annat som gör att man ibland kan trilla dit.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Gavelo: Ja, så borde vi alla göra!
Vägrar gå på matcher, Modo får spela inför tomma läktare vilket till sist kommer knäcka klubben ekonomiskt och man går omkull. Då kan vi sitta hemma och mysa över att den enda klubb man nånsin brytt sig om inte finns längre. ”Där fick dom jävlarna!” ;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Millennium: Modo är ett enda stort mentalt kalhygge
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Pinsam liga orka fan inte se skiten
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Gavelo: 99,9% är inte fel ;)
Vill folk härinne att Modo hamnar topp 8 verkligen? blir väl mest pinsamt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Man blir bara less att läsa allt negativt här inne, Vi har ett av seriens yngsta lag det kommer ta några säsonger innan vi etablerat oss som något top 5 lag. Jag förstår ej hur folk kunnat ha förväntningar att ens vara med om och kvala uppåt med detta material? Kommer vi top 8 är det en jäkligt bra bedrift denna säsong. Ska man ha en högre målsättning så får man byta taktik i hur man bygger laget samt riskera ekonomin.

Man har nu valt att satsa på den yngre generationen och då får man förvänta sig att det blir en bergodalbana över en säsong. Timrå har spelat Allsvenskan 4 säsonger nu och det är väl först i år som dom lyckats etablera sig i toppen av tabellen. Dom har flera yngre spelare som varit med på resan nu under 4 säsonger. Folk måste börja inse att SHL är väldigt långt borta. Nu spelar vi allsvenskan och kommer göra så ett tag framöver det är bara börja vänja sig och stötta laget istället.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Bara lägga 2017 till handlingarna nu, ett jäkla skit år hockeymässigt.

Se till att göra ett bättre 2018. Huvudsaken nu är att ta sig till slutspelsserien.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Monno: Med psyke menar jag såklart också att man inte är vinnare i gruppen. Man saknar den dära känslan att man kan vinna alla matcher.
Vid mål mot oss sent i 3dje som idag så måste gruppen känna att "nej nu jävlar ska vi kvittera och vinna" istället för " aj då nu måste vi ju göra mål för att få poäng, hur ska det gå till".
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Millennium: man kan inte vara helt 100% ;)

Mycket märkligt att folk faktiskt åker på matcherna, jag skulle inte åka ens om jag fick 500 spänn
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Publiken ställde upp och kom till matchen, helt väntat att dom skulle i vanlig ordning förlora.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
MODO Hockey - IF Björklöven 2-4
Kommentera

« · 1860628 · »