Paddan: Du såg rätt. Tuff period för Victor. -Välkommen till elitserien! Iaf hade han det lite svårt den del av perioden jag kunde se...Här ska klagas på web-tv:n.
Wayne Gresky: Det är ju förresten kul att kolla hur det gick. Hur gick det med publiksiffrorna sett över hela säsongen? Jag har kollat för de 10 lag som spelade i serien både 06/07 och 05/06.
Ökning i totalt antal åskådare (hemmaplan): Frölunda HC 17612 Färjestads BK 12478 Linköpings HC 7900 HV 71 12845 Djurgårdens IF 18107 MODO Hockey 79281 Brynäs IF 66836 Timrå IK 18192 Luleå HF 480 Mora IK 8440
Alla klubbar har alltså ökat det totala antalet åskådare sen föregående säsong.
Tittar man däremot på snittet så är det endast lagen med nya arenor, MoDo och Brynäs samt Timrå (vilka tog ett stort kliv framåt sportsligt jämfört med föregående säsong) som lyckats öka snittet.
Frölunda HC -213 Färjestads BK -104 Linköpings HC -265 HV 71 -44 Djurgårdens IF -99 MODO Hockey 2631 Brynäs IF 1874 Timrå IK 102 Luleå HF -351 Mora IK -118
Lumber Jack: Jag måste säga att det är suveränt att summera en säsong efter att en sjättedel är avklarad. Det går ändå inte att klaga över övertygelsen att hans egen teori stämmer och att DIF har rätt och alla andra fel!
Den stärker min teori om att man i Stockholm helst av allt vill ha en rak fjortonlagsserie med dubbelmöten, inget slutspel, alla matcher ska spelas på naturgräs, med en boll av storlek fem, utan klubbor och att lagen ska mönstra en laguppställning med elva man. Snarlikt sporten fotboll med andra ord, precis som dportande som pågår i fotbollsallsvenskan...
Wayne Gresky: En kollega cyklade nyss förbi swedbank och skulle köpa biljetter men fick som svar att det var lapp på luckan. Knepigt. Ser inte så ut på hemsidan. Eller finns det biljetter som fortfarande ligger hos turistbyrån och andra ställen som kommer säljas på plats.
På tal om DIF, är det någon som vet var man hittar deras publiksiffror på senare år? Min systers sambo verkar leva i någon sorts illusion att de har mycket folk på matcherna, bara för att de hade det någon gång när han flyttade till Sverige för ett antal år sedan.
MorganaLefaey: Men det positiva är väl i sådana fall att det blir någon kubikmillimeter luft ytterligare i sportbaren om det "bara" skulle bli 7.400 åskådare idag.
knaskamilla: En del lite märkliga regeländringar (tolkningar) i år, i en intervju med domherre Andersson (var det väl?) sa han att puck out i bås inte renderar utv, "OM OAVSIKTLIGT"? Nu står det ju inte så, men varför 'riskfritt' att skjuta in i båset? Som Boorken sa, får dra på hjälm... O detta med 'hårt skott' på masken, var går gränsen för hårt? De gör det inte lättare för sig, zebrorna. Nåväl, snart dags bege sig...Mästare mot Mestrare!
knaskamilla: 7000 är väl alltid en bra publiksiffra i obygden ? ;)
Svenska Mästarna mot Mesta Mästarna, i en match där regerande mästarna måste anses som favoriter men där åtminstone jag tror att gästerna kan överaska.
5 timmar till nedsläpp ... har det börjat snöa ännu ? Några kravaller på gatorna ?
Ok, ringde dit nyss men dom har inte öppnat än, ska ringa tillbaka efter 14:00 och kolla ifall dom sänder den. Ifall dom sänder den är vi nog 3-4 st som ska åka ner och se den och ta en kall.
Matchen sänds men om O'learys prioriterar den är en annan sak. Jag kommer i vilket fall som helst gå dit. Vad annat att göra, dö hotelldöden känns inte som nåt vettigt alternativ! ;)
2007-09-25 Information om årskort Från och med idag, tisdag 24 september, är årskortförsäljningen beträffande sitt- och ståplats stängd för säsongen. Biljetter till respektive match går att köpa hos ATG-ombuden, ticnet.se, Örnsköldsviks Turistbyrå samt www.gotoornskoldsvik.se.
knaskamilla: De vill väl inte att publiken i övik skall visa sig lika dålig som Hv's publik då det gäller att hålla sig uppdaterad på reglerna. Var väl även någon HV-spelare som åkte till domaren och försökte få det till utvisning när frölunda slog pucken in i avbytarbåset.
Hahaha! Försöker de få publiken att inte framstå som så enögda?
"Bra att veta för publiken!
Trots att det inte är regelår i år (internationellt alltså) är det en del nya regler i elitserien, framförallt då tolkningar. Det här är bra att veta för publiken i Swedbank Arena när regerande svenska mästarna MODO Hockey tar emot mesta mästarna Djurgården:"
Vi är några som tänkte dra ner på Olearys och se matchen. Kollade på sidan och är inte säker på ifall dom sänder den. Tänkte ringa och kolla vilka matcher dom sänder ikväll. Eller är du säker på att matchen sänds?
shinzawai: Lite klent, men det är möjligt att folk spar sig till helgen. Sen finns det väl visst hopp om sista minuten-försäljning med tanke på att det är löning för många idag.
Konstigt var ordet. Undrar vem som egentligen sitter och uppdaterar biljettstatusen. Jag gissar på någon förvirrad, möjligtvis praktikant eller någon som fortfarande inte vaknat.
Wayne Gresky: Är det bara jag som tycker att det känns konstigt att det finns fem gånger så många sittplatser som ståplatser kvar? Har det varit så någon gång tidigare?
knaskamilla: Det är säsongspremiär, motståndet spelar ingen större roll. Ja, om det inte hade rört sig om småbröderna eller Schtaan. Då hade det blivit utsålt för veckor sedan.
shinzawai: De oklädda vännerna kommer snabbt att avslöjas när (inte om) MoDo gör 1-0. Jag känner mej inte orolig, det kommer att bli en nog så trevlig afton i afton!