1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481898 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - Djurgården 25/9-07

« · 912372 · » Till forumet


Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Paddan: Du såg rätt. Tuff period för Victor. -Välkommen till elitserien! Iaf hade han det lite svårt den del av perioden jag kunde se...Här ska klagas på web-tv:n.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Och Bremberg får sin andra poäng när Djurgården gör 2-1 i PP. Patrik Hörnqvist gjorde målet efter Tolsas väldigt onödiga interferenceutvisning.

PP för DIF igen. Blir det då 3-1 till DIF?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Då var det kvitterat. Backhanden från Bremberg tar på Victor Hedman och ändrar riktning, om jag såg rätt.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Oj, där fick jag ju bild och fick se Wargs fina förarbete till Jonaséns 1-0 mål för MoDo.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Frisco: Jahapp, det här med webbtv funkade ju skitbra, eller nåt. Händer absolut ingenting när jag klickar på WMP
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Umeå intaget. Lite småruggit väder men vad gör det när det snornära mellan hotellet (Scandic) och O'learys. Knappt ett stenkast vid bra sparkföre.

Mot bardisken!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Frasse: Antal publikplatser vid idrottsarrangemang:
7650 varav 6150 sittplatser och 1500 ståplatser
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Wayne Gresky: Det är ju förresten kul att kolla hur det gick. Hur gick det med publiksiffrorna sett över hela säsongen? Jag har kollat för de 10 lag som spelade i serien både 06/07 och 05/06.

Ökning i totalt antal åskådare (hemmaplan):
Frölunda HC 17612
Färjestads BK 12478
Linköpings HC 7900
HV 71 12845
Djurgårdens IF 18107
MODO Hockey 79281
Brynäs IF 66836
Timrå IK 18192
Luleå HF 480
Mora IK 8440

Alla klubbar har alltså ökat det totala antalet åskådare sen föregående säsong.

Tittar man däremot på snittet så är det endast lagen med nya arenor, MoDo och Brynäs samt Timrå (vilka tog ett stort kliv framåt sportsligt jämfört med föregående säsong) som lyckats öka snittet.

Frölunda HC -213
Färjestads BK -104
Linköpings HC -265
HV 71 -44
Djurgårdens IF -99
MODO Hockey 2631
Brynäs IF 1874
Timrå IK 102
Luleå HF -351
Mora IK -118

Lite statistikgottis där för den intresserade.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Lumber Jack: Jag måste säga att det är suveränt att summera en säsong efter att en sjättedel är avklarad. Det går ändå inte att klaga över övertygelsen att hans egen teori stämmer och att DIF har rätt och alla andra fel!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
På tal om matchen, nu undrar min bror om den visas någonstans i Göteborg. Någon som har koll? Hawerchuk?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
knaskamilla:

Hela sökvägen!

swehockey.se/
=>Divisions
=>Elitserien
=>200(x)/200(x+1)
=>Elitserien
=>Attendance
=>Home
=>Avg.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
NordaBoy: Vilken fantastisk krönika!

Den stärker min teori om att man i Stockholm helst av allt vill ha en rak fjortonlagsserie med dubbelmöten, inget slutspel, alla matcher ska spelas på naturgräs, med en boll av storlek fem, utan klubbor och att lagen ska mönstra en laguppställning med elva man. Snarlikt sporten fotboll med andra ord, precis som dportande som pågår i fotbollsallsvenskan...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Här har ni då "tråkiga Djurgårdens"uppställning inför kvällens match om någon skulle vara intresserad.

Målvakter
1. Daniel Larsson
(30. Mark Owuya)

Förstafemman
23. Fredrik Bremberg - 24. Pär Bäcker - 10. Patric Hörnqvist
18. Thomas Johansson - 8. Dennis Persson

Andrafemman
19. Jimmie Ölvestad - 9. Kristofer Ottosson - 17. Niklas Anger
36. Edvin Frylén - 33. Timmy Pettersson

Tredjefemman
14. Dick Axelsson - 16. Nichlas Falk - 29. Morten Ask
3. David Printz - 38. Fredrik Ericson

Fjärdekedjan
20. Christian Eklund - 21. Andreas Engqvist - 44. Nicklas Danielsson

Extraspelare
4. Linus Kjell

Saknas
6. Ronnie Pettersson
15. Oscar Eklund
39. Stefan Ridderwall

Jag tycker då iaf att första femman är allt annat än tråkig. Och "Mark in the park" vaktar båsdörren...bara en sån sak.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
shinzawai: Själv provar jag att se matchen via webben. För övrigt är jag för valvet...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Wayne Gresky: En kollega cyklade nyss förbi swedbank och skulle köpa biljetter men fick som svar att det var lapp på luckan. Knepigt. Ser inte så ut på hemsidan. Eller finns det biljetter som fortfarande ligger hos turistbyrån och andra ställen som kommer säljas på plats.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Wayne Gresky: Mot valvet!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Wayne Gresky:

Men jag fattade ju inte var jag skulle leta... =( Tack för bussigheten!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
knaskamilla: Du får kolla för respektive säsong.

Men jag kan vara bussig och sammanställa de senaste säsongerna:

Hemmasnitt:
06-07 6865
05-06 6964
04-05 7391
03-04 7404
02-03 6626
01-02 7230
00-01 8036
99-00 7437
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Wayne Gresky:

Kollade där, men hittade bara publikrekordslistor och så.
Kommentera


Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
knaskamilla: Swehockey?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
På tal om DIF, är det någon som vet var man hittar deras publiksiffror på senare år? Min systers sambo verkar leva i någon sorts illusion att de har mycket folk på matcherna, bara för att de hade det någon gång när han flyttade till Sverige för ett antal år sedan.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Paddan: Älskar Modo
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
MorganaLefaey: Men det positiva är väl i sådana fall att det blir någon kubikmillimeter luft ytterligare i sportbaren om det "bara" skulle bli 7.400 åskådare idag.

Äh, tummenupp på er, vetja!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
knaskamilla: En del lite märkliga regeländringar (tolkningar) i år, i en intervju med domherre Andersson (var det väl?) sa han att puck out i bås inte renderar utv, "OM OAVSIKTLIGT"? Nu står det ju inte så, men varför 'riskfritt' att skjuta in i båset? Som Boorken sa, får dra på hjälm...
O detta med 'hårt skott' på masken, var går gränsen för hårt?
De gör det inte lättare för sig, zebrorna.
Nåväl, snart dags bege sig...Mästare mot Mestrare!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07

Några platser till har försvunnit. Men tycker fortfarande att det är fel om det är mindre än 7300-7400 på premiärmatchen.

Biljetter kvar
Sittplatser:
Ståplatser:
Uppdaterad:
686 st
48 st
Idag 14:34


Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
knaskamilla:
Skall man få in 7000 i Leksand, ja då bör man pressa på bra ....

Snö i september, vem sade att Jorden höll på att bli varmare ?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Frasse:

Får de ens in 7000 i Leksand?

Enligt rykten har det snöat i både Kiruna, Sorsele och Krokom i höst.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
knaskamilla:
7000 är väl alltid en bra publiksiffra i obygden ? ;)

Svenska Mästarna mot Mesta Mästarna, i en match där regerande mästarna måste anses som favoriter men där åtminstone jag tror att gästerna kan överaska.

5 timmar till nedsläpp ... har det börjat snöa ännu ?
Några kravaller på gatorna ?

Med hopp om en bra match ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Mats Edström:

Ok, ringde dit nyss men dom har inte öppnat än, ska ringa tillbaka efter 14:00 och kolla ifall dom sänder den. Ifall dom sänder den är vi nog 3-4 st som ska åka ner och se den och ta en kall.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Rytter:

Matchen sänds men om O'learys prioriterar den är en annan sak. Jag kommer i vilket fall som helst gå dit. Vad annat att göra, dö hotelldöden känns inte som nåt vettigt alternativ! ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
MorganaLefaey: Finn ett fel!

2007-09-25
Information om årskort
Från och med idag, tisdag 24 september, är årskortförsäljningen beträffande sitt- och ståplats stängd för säsongen.
Biljetter till respektive match går att köpa hos ATG-ombuden, ticnet.se, Örnsköldsviks Turistbyrå samt www.gotoornskoldsvik.se.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
knaskamilla: De vill väl inte att publiken i övik skall visa sig lika dålig som Hv's publik då det gäller att hålla sig uppdaterad på reglerna. Var väl även någon HV-spelare som åkte till domaren och försökte få det till utvisning när frölunda slog pucken in i avbytarbåset.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Hahaha! Försöker de få publiken att inte framstå som så enögda?

"Bra att veta för publiken!

Trots att det inte är regelår i år (internationellt alltså) är det en del nya regler i elitserien, framförallt då tolkningar.
Det här är bra att veta för publiken i Swedbank Arena när regerande svenska mästarna MODO Hockey tar emot mesta mästarna Djurgården:"
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Gidde: Givet val.
Låter i intervjun som om Harald redan blivit en ny Kabben.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Rytter:

Kan dom undvika att visa regerande mästarna, det är ju frågan! ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Mats Edström:

Vi är några som tänkte dra ner på Olearys och se matchen. Kollade på sidan och är inte säker på ifall dom sänder den. Tänkte ringa och kolla vilka matcher dom sänder ikväll. Eller är du säker på att matchen sänds?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
shinzawai: Lite klent, men det är möjligt att folk spar sig till helgen. Sen finns det väl visst hopp om sista minuten-försäljning med tanke på att det är löning för många idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa: Så brukar det aldrig vara, men för stämningen så ser jag hellre att ståplats är fyllt än sittplats.

900 kvar istället för ~400 känns väldigt tråkigt. Ja ja.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Wayne Gresky:

Då får vi kanske revidera våra prognoser. 900 plåtar på 6-7 timmar verkar tveksamt. Biljettuppdateraren på officiella verkar ha luktat på glöggen
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Wayne Gresky:

Ja, det vore ju jätteskumt. Det enda troliga är alltså att någon arbetslös Timråsupporter hackat sidan.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
knaskamilla: Låter som valfri timråsupporter, men varför skulle de anställa en sådan?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa:

Konstigt var ordet. Undrar vem som egentligen sitter och uppdaterar biljettstatusen. Jag gissar på någon förvirrad, möjligtvis praktikant eller någon som fortfarande inte vaknat.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Wayne Gresky: Är det bara jag som tycker att det känns konstigt att det finns fem gånger så många sittplatser som ståplatser kvar? Har det varit så någon gång tidigare?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
MorganaLefaey: De verkar ha bra koll...

Biljetter kvar
Sittplatser: 750
Ståplatser: 149
Uppdaterad: Idag 10:26
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Haha, heja Knaskamilla. Rappt svar!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
kid A:

Om det skulle hända antar jag att det skulle kännas...tråkigt.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Tråkiga Djurgården säger ni?

Passa er. Hur kommer det att kännas när tråkiga Djurgården kör över MoDo ikväll? Inte så kul va? ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
knaskamilla: Det är säsongspremiär, motståndet spelar ingen större roll. Ja, om det inte hade rört sig om småbröderna eller Schtaan. Då hade det blivit utsålt för veckor sedan.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
shinzawai: De oklädda vännerna kommer snabbt att avslöjas när (inte om) MoDo gör 1-0. Jag känner mej inte orolig, det kommer att bli en nog så trevlig afton i afton!
Kommentera

« · 912372 · »