1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480369 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Djurgården 25/9-07

« · 911013 Till forumet


MoDo - Djurgården 25/9-07
MODO Hockey - Djurgårdens IF

VINNERBORG, Marcus
SONDELL, Per
ÅSTRÖM, Erik
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
MorganaLefaey: Provar en gång till då jag missade den översta raden.

Match mot Sittplats Ståplats Uppdaterad
2007-09-25 Djurgården 1002 st 643 st 21 sep 10:10


Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
MorganaLefaey: Där fick du till det!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Jag är mycket nyfiken på Modos uppdatering gällande biljettsituationen. Blir vi 7000?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Forza modo... Måste börjas i tid!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
shinzawai:

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski)

Backpar:
7 Per Hållberg
8 Oscar Hedman

41 Victor Hedman
3 Mattias Timander

5 Hans Jonsson
35 Pierre Hedin

Extrabackar
34 Tommy Wargh
38 Adam Andersson

Kedjor:
10 Per Åge Skröder
24 Niklas Sundström
20 Oscar Steen

15 Andreas Salomonsson
39 Per Svartvadet
9 Magnus Wernblom

19 Jari Tolsa
79 Fredrik Warg
13 Marcus Jonasén

18 Peter Öberg
29 Andreas Molinder
16 Tobias Forsberg

Kommentar

Ytterligare en försäsong läggs till handlingarna, en av de längsta någonsin - känns det som i alla fall.
- Ja, skönt att allvaret äntligen startar, säger Harald Lückner, MODO coachen. Det känns som om seriepremiären flyttas fram hela tiden och jag personligen har svårt förstå att allsvenskan och div I startar före elitserien exempelvis.

Bara en enda seger på försäsongen inför mästaråret, nu ytterligare en aning "konstig" försäsong.
- Det stämmer. Vi har besvärats av massor av skador och faktiskt inte i en enda match kunnat spela med det tilltänkta premiärlaget. Men det här har i stället gjort att alla yngre spelare fått massor med istid, vilket är positivt.

Känslan inför premiären?
- Spänning framförallt och ovisshet. Just ovisshet är det alltid inför en premiär, det är först nu när spelet om viktiga poäng börjar som man får svar på allt.

Viktigast för MODO Hockey som regerande mästare?
- Att vara ödmjuka, ha rätt inställning till vad vi håller på med och full koncentration. För att vi vann senast går det inte att gå omkring och tro att vi är bra, det håller inte.

Ingen fara för mättnadskänsla i truppen?
- Det är det jag är minst rädd för. Träningsfliten och satsningen under barmark- och försäsongen har varit föredömlig.

Inte rädd för att MODO ska floppa som exempelvis Frölunda i fjol?
- Det går inte att gå omkring med sådana tankar och det gör jag inte heller. Jag tror stenhårt på det här gänget och känner bara förväntan.

Målsättning?
- Vi hade inför förra säsongen som mål att utmana de riktigt stora, det gjorde vi ju med besked och det ska vi fortsätta med. De nya arenorna och annat har gjort att lag som vi, Brynäs och Timrå för att ta några exempel kommit kapp i mycket. Den utvecklingen kommer att fortsätta.

Mattias Timander gör matchdebut för säsongen i premiären, Niklas Sundström har bara spelat en period under försäsongen, gör det dig orolig?
- Inte då det gäller de här spelarna. De är så rutinerade och vet hur de ska förbereda sig.

Djurgården i premiären hemma?
- I motsvarande match i fjol hade vi flyt, hoppas på något liknande. Stockholms Stolthet har tydligen alla problem man kan tänka sig om man ska tro alla experter, men vi har all respekt och räknar med en riktigt tuff fight.

Noterbart om laget

Noterbart 1: För dagen inga som helst skador.

Noterbart 2: Jubileum ett i dag: Mattias Timander backen, gör sin 300:e tävlingsmatch för MODO Hockey.

Noterbart 3: Jubileum två i dag: Niklas Sundström, forwarden, gör sin 200:e tävlingsmatch för MODO Hockey.

Noterbart 4: Backen Victor Hedman, som fyller 17 år först den 18 december, blir MODO Hockeys yngste spelare någonsin i elitserien. Anders Hedberg är den yngste i högsta divisionen.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Salle: Hmm. På ett sätt hade jag gärna bytt plats på Steen och Warg. Jaja, hoppas den sista får PP-tid iaf.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Salle:
Kul att man lyfter upp Oscar Steen i förstakedjan, det är han värd...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski)

Backpar:
7 Per Hållberg
8 Oscar Hedman

41 Victor Hedman
3 Mattias Timander

5 Hans Jonsson
35 Pierre Hedin

Extrabackar
34 Tommy Wargh
38 Adam Andersson

Kedjor:
10 Per Åge Skröder
24 Niklas Sundström
20 Oscar Steen

15 Andreas Salomonsson
39 Per Svartvadet
9 Magnus Wernblom

19 Jari Tolsa
79 Fredrik Warg
13 Marcus Jonasén

18 Peter Öberg
29 Andreas Molinder
16 Tobias Forsberg
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07

Ytterligare en försäsong läggs till handlingarna, en av de längsta någonsin - känns det som i alla fall.
- Ja, skönt att allvaret äntligen startar, säger Harald Lückner, MODO coachen. Det känns som om seriepremiären flyttas fram hela tiden och jag personligen har svårt förstå att allsvenskan och div I startar före elitserien exempelvis.

Bara en enda seger på försäsongen inför mästaråret, nu ytterligare en aning "konstig" försäsong.
- Det stämmer. Vi har besvärats av massor av skador och faktiskt inte i en enda match kunnat spela med det tilltänkta premiärlaget. Men det här har i stället gjort att alla yngre spelare fått massor med istid, vilket är positivt.

Känslan inför premiären?
- Spänning framförallt och ovisshet. Just ovisshet är det alltid inför en premiär, det är först nu när spelet om viktiga poäng börjar som man får svar på allt.

Viktigast för MODO Hockey som regerande mästare?
- Att vara ödmjuka, ha rätt inställning till vad vi håller på med och full koncentration. För att vi vann senast går det inte att gå omkring och tro att vi är bra, det håller inte.

Ingen fara för mättnadskänsla i truppen?
- Det är det jag är minst rädd för. Träningsfliten och satsningen under barmark- och försäsongen har varit föredömlig.

Inte rädd för att MODO ska floppa som exempelvis Frölunda i fjol?
- Det går inte att gå omkring med sådana tankar och det gör jag inte heller. Jag tror stenhårt på det här gänget och känner bara förväntan.

Målsättning?
- Vi hade inför förra säsongen som mål att utmana de riktigt stora, det gjorde vi ju med besked och det ska vi fortsätta med. De nya arenorna och annat har gjort att lag som vi, Brynäs och Timrå för att ta några exempel kommit kapp i mycket. Den utvecklingen kommer att fortsätta.

Mattias Timander gör matchdebut för säsongen i premiären, Niklas Sundström har bara spelat en period under försäsongen, gör det dig orolig?
- Inte då det gäller de här spelarna. De är så rutinerade och vet hur de ska förbereda sig.

Djurgården i premiären hemma?
- I motsvarande match i fjol hade vi flyt, hoppas på något liknande. Stockholms Stolthet har tydligen alla problem man kan tänka sig om man ska tro alla experter, men vi har all respekt och räknar med en riktigt tuff fight.

Noterbart om laget

Noterbart 1: För dagen inga som helst skador.

Noterbart 2: Jubileum ett i dag: Mattias Timander backen, gör sin 300:e tävlingsmatch för MODO Hockey.

Noterbart 3: Jubileum två i dag: Niklas Sundström, forwarden, gör sin 200:e tävlingsmatch för MODO Hockey.

Noterbart 4: Backen Victor Hedman, som fyller 17 år först den 18 december, blir MODO Hockeys yngste spelare någonsin i elitserien. Anders Hedberg är den yngste i högsta divisionen.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
För mig är Warg, Tolsa och Jonasén en fin kombination. Där tror jag att vi har en lysande tredjekedja som kommer spela tufft, hårt och elakt men ändå producera en hel del framåt.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa: Reprisering är ok eftersom det är premiär:)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Frisco:

Är det okej att undra vad motivet med reprisering är också, trots att reprisering är okej?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa: Tycker även jag att den kedjan känns lite småtrevlig. Förutom Victors officiella debut i elitserien så är det väl den kedjan som man hoppas ska låta höra om sig. Känns skönt att det snart drar igång igen på allvar, och på lördag får även jag "göra säsongsdebut".
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
knaskamilla: Kanske flytta fokus till matchen?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa: Steen som ytter i första och Molinder som center? i fjärde Är det för att Steen ska slippa fjärdekedjan tro?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa: Grym lyx att kunna ha en spelare som Warg i tredje. Härligt att se Steen på yttern, det ville jag redan förra säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Frisco: Det var ju meningen. På så sätt struntar vi i att snacka om nån löjlig SCA-cup och fokuserar på det som är viktigt istället. Eller nåt.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa: Tycker det är tråkigt att han inte vågar prova T.Forsberg med Susse och Skröder. I en fjärdeformation med minimalt med tid och i avsaknad av riktig offensiv kraft så lär han inte ha så lätt att visa de offensiva kvalitéer han har.

Men skulle tro att han gör på det här sättet för att få full offensiv kraft i de 3 första formationerna och sedan så får 4e spela 4-5 minuter.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa:

Då förstår jag. Jag tycker att det känns helt galet konstigt att hockeyn börjar igen imorgon. (Och lite tråkigt att få hem fakturan för säsongskortet.)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
knaskamilla: Konstigt?!

För övrigt antar jag att du visste att fakturan skulle komma och att du medvetet lagt undan pengar för den. Själv ser jag det som en ynnest att få betala till klubben i mitt hjärta. En av få räkningar man betalade med ett leende på läpparna.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07

Knaskamilla: är väl bara låta bli att betala då hinner du säkert gå på ett antal matcher innan de kräver tillbaka häftet.

Sen så tycker jag det är lite knepigt att modo inte uppdaterat hemsidan med det antal platser de har kvar sen den 21 Sep. Så jobbigt kan det väl inte vara.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Någon som varit och inspekterat hur PP-uppställningarna ser ut inför premiären?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa:

Ja, mycket konstigt. Det känns inte som att det är hockeydags än. Jag började ju nyss jobba efter semestern.

När lönen dyker upp på kontot ska jag låta lite pengar ligga undanlagda där tills imorgon eftermiddag när det blir dags att betala räkningar, sen ska jag betala lite för seriekortet.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
MorganaLefaey:

De kanske har glömt bort. Brukar ju vara lite att stå i inför seriestarten. Jag sätter en slant på att det uppdateras imorgon förmiddag.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Lumber Jack: Det sägs att Harald gett order åt spelarna att skjuta pucken så långt från målet de kan, detta som någon form av sporre för Adam.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
MorganaLefaey:

Det finns dock inga ståplatsbiljetter kvar. Det bästa man kan få på sittplats är rad 1-2 bakom spelarbås och utvisningsbås om man bokar fler än 1 biljett.

Det lutar mot 7.600 eller där omkring.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
hellge: 7400+ och vinst så kan man vara nöjd med kvällen.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
MorganaLefaey:

Jo, men nog är det lite B att de inte uppdaterar på hemsidan.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Tycker det skulle vart kul o se Jonasen i 1:a för att skapa yta åt Susse o Stålgutten.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Fetto: Jag kan tänka mig att den platsen är vikt för Yetman, då han kommer. Lückner tänker långsiktigt och försöker spela ihop tre riktigt fina kedjor direkt, känns det som.

Efter att ha sett matchen mot Luleå och då framför allt första perioden så måste jag säga att just formationen Jonasén - Warg - Tolsa var en höjdare. De verkade trivas ihop och spelade det som i USA kallas för "Energy hockey", dvs hög forechecking med tacklingar som fullföljs och när de väl hade pucken i offensiv zon så snurrade de på rätt friskt och kom till en hel del fina chanser.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa: 9,5 h till avfärd. Härligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Lumber Jack: Är det Tummen som får äran att premiärköra, eller?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Lumber Jack:

Här är det 48 timmar till avfärd, men till matchen tänkte jag gå från jobbet, om det var den du menade ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa: Troligtvis.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
hellge: Slut på ståplats? Vad har du för felinformerad källa?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
shinzawai:

Ja, det kan man undra. Under gårdagen gick det inte längre köpa biljetter hos Ticnet. Jag tog för givet att det berodde på att biljetterna var slut. Antagligen måste det ha berott på tiden, det gick helt enkelt inte boka för att det var för nära inpå matchen, eller nåt.


Biljetter kvar
----------------------
Sittplatser: 10 st
Ståplatser: 643 st
---------------------
Idag 09:11


www.modohockey.se/start.cfm
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
hellge: Ticnet får inte alla biljetter iofs. Men det är dumt om man tror att biljetterna är slut om de inte är det..
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
shinzawai:

Mycket dumt...

Till Timråmatchen är det:

76 ståplatser och 10 sittplatser kvar, såvida inte brorsorna lämnar tillbaka deras tilldelade 150. Det finns ju en och annan medelpading som inte längre törs komma hit.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Finns här några MoDoiter i förskingringens Umeå som tänker sig se aftonens match på O'learys eller något liknande etablissemang? Kommer nämligen att borda en diligens för transport norrut i eftermiddag.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
hellge:

Tjoho, jag gissade rätt angående när det skulle komma upp färskare info om biljettläget... Men bara 653 biljetter kvar, det får väl ändå anses som bra mot ett Djurgården som på senare år inte varit direkt några publikdragare?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
hellge: Då blir det inte fullsatt alltså. Tänk att tikarna har rätt. Vi har förbyggt oss.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Mats Edström: Vi Umeåbor åker 12 mil söderut och ser matchen live, inte nåt jävla fjanteri på Oschlärrys! Fnys.

Själv är jag i Stockholm för tillfället men flyger 15:30 till Umeå, sätter mig i en bil söderut direkt på flygplatsen. Vad gör man inte för att se en premiär.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
NuMo: Säg inte det. Många har nog väntat på lönen för att köpa biljett till ikväll.. Det kan nog mkt väl bli en 7400 med chans till fullsatt.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
shinzawai: Man skall inte kapa ett inrikesplan med en tub tandkräm för att se en premiär.

Blir det fullsatt så har vi byggt för smått. Kommer det att finnas potatismos till alla, det är den stora frågan. Jag har inte sett mosbilen på flera dagar.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
shinzawai: Ny uppdatering redan, heja Modo!

Sittplatser: 10 st
Ståplatser: 477 st
Idag 09:44
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
shinzawai: Och nu var det ännu färre kvar.

Biljetter kvar
Sittplatser:
Ståplatser:
Uppdaterad:
10 st
477 st
Idag 09:44
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
shinzawai: Alltså, jag vet inte om jag ska vara imponerad eller inte. Säg att det blir 7000, det är ingen dålig siffra på en torsdagsmatch mot tråkiga Djurgården. Men samtidigt, vi är för fasen regerande svenska mästare. För min del kommer bara lagets inträde på planen till publikens sanslösa jubel vara värt hela entré-pengen.

Satan i gatan, jag har svårt att sitta still. Sju jefla timmar kvar, sedan smäller det. De två första timmarna på jobbet har jag försökt sitta i ett telefonmöte. Ingenting av det som sagts har berört mig och jag sitter här och mailar, surfar på nätet och fördriver tiden med att se på alla klipp som finns från slutspelet. :-)

En bra inledning på dagen, med andra ord. Synd bara att jag inte får något vettigt gjort.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
MorganaLefaey:

Nu när de byggt ut hos brorsan med en hängläktare eller om det var klängläktare så ligger det nära till hands att fråga:

Kan någon hjälpa mig med en relevant fråga?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa:

Men den stora frågan är väl: är det en dålig siffra en tisdagsmatch mot tråkiga Djurgården?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa: Haha. På mitt förra jobb kunde jag se statistik på hur mkt min produktivitet minskat matchdagar, det kan jag inte nu. Det vore intressant att se hur mycket pengar vi kostar våra arbetsgivare matchdagar.. ;)
Kommentera

« · 911013