1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474545 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Djurgården 25/9-07

913080 · » Till forumet


Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Bad_Brett:

Det gick lite för fort där såg jag. Men jag antar att folk ändå hajar=)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
modomartin:

Kanske någon borde korrekturläsa bannertexten nästa gång, vi vill ju inte bli missförstådda för Timrå-fans.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Gidde: Själv undrar jag när Allehanda ska sjösätta sin nya sajt, där man bara kommer att kunna läsa rubrikerna på artiklarna och det rådet man får är: Köp en papperstidning, snåljävel, om du vill veta vad som står i dagens tidning.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Salle:

Haha!

Ja, det där är ju bland det värsta man kan bli kallad! ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
yaqop: Werna har det inte lätt. Igår fick han epitetet "svikare" av Sportbladet och idag så får han en annan och värre sådan. Av sina arbetskollegor...

[url=allehanda.se/avdelning/ornskoldsvik/13844][bild]http://allehanda.se/artikelbilder/2007/39/b_80869.jpg[/bild][/url]
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Gidde: Jag läst i en tidning om att dte fanns 45 st finnar i elitserien och det är bara 10 som håller elitserie nivå, och så stog det en tabbel om vem som hade mest finnar i laget och minst, och Modo hade inte en enda finne i laget . som jag tycker är konstigt för det finns masssa bra finnar som spelar i finska ligan och jag tycker att erik skulle ha ringt upp någon av dom bästa det är juh bara titta på vilka som passa i modo. man såg juh kuusela i fjol han var finne och avgjorde finalen med sitt 3-2 mål, jag tycker att som ska ha nån finne i laget iallafal
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa:

Inte så snällt av dig att kalla honom för Wener heller ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
modomartin: Elakt att kalla Wener för en tjej.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Gidde:

Texten på banderollen var följande:

Once upon a time there was a her who was called Mr.MODO
After three years of dissapearence he´s back and his number is...
Kommentera


Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
shinzawai: Foppa vid den åldern tittade ner i marken och sa "schjoo" i en inandning om det var något han höll med om. Victor är ju sååå mycket bättre på det massmediala än vad Foppa någonsin var innan han kom till NHL.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
shinzawai:

Inte vid samma ålder!
Då sa ju inte Foppa mer än det absolut nödvändigaste...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa: Haha, jag och en polare är överens om att han påminner om Foppa i hur han pratar..
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Salle: Killen är löjligt mogen, även utanför isen. Viss blyghet, men ändå öppen och med glimten i ögat. Är det månne en ny Svarten vad det gäller mediabiten?
Kommentera


Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07

Och tror att det var den här tråden som det inlägget skulle va i.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Paddan:

Nä, det var i pauserna, i puben alltså...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Frisco: Men det känns som att han var mer frekvent besökare i det andra hörnet.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Paddan: Han var där i hörnet hela förra säsongen också.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
scim: Äh, jag såg att du var på matchen. Du rullade fram med jämna mellanrum strax nedanför ena hörnsektionen vid ståplats.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Petey21: Jo, klubbmärke och namn och nummer verkar vara broderat på tröjan. Dock tycker jag det ser ut som att klubbmärket krympt ett par storlekar sedan de tog de där "replicabilderna" till lagbilden och spelarbilderna.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Lumber Jack:

Jag tror jag var på Kvantum och handlade då. Jag såg inte resten av matchen heller, jag följde istället Citys väg till åttondelsfinal i ligacupen! Hurra!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Gidde:

Åååhhh! Jag övervägde att ta med mig flaggan, men jag orkade inte leta reda på den. Damn. Vad roligt att få veta vad sagan slutade med också. Och vad pappersarken bildade, för övrigt.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
MorganaLefaey:

Jopp, du har helt rätt.

Det roliga, som jag försöker få fram, var att banderollen slutade med:

"and his number is ... "

precis där sektion 401 startade.
Så hade dom suttit med ett tvåpinnars med siffran 401 där så hade det varit klockrent.

De färgade arken på våningen under hade ingen tänkt på då :)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
MorganaLefaey:

Ja, något om Mr MoDo som hade varit försvunnen. Hata tifon som är på fel sida. ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Gidde: Stog det inte något liknande Once upon a time there . .. . . . and now he´s back.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Gidde: Nej, siffran 9 bildades med färgade pappersark på långsidan bakom utvisningsbåset, så just den siffran stod inte på själva banderollen. Men det blev snyggt tillsammans, hoppas som sagt att någon fick några bilder på det.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Undra om scim han hem innan kvitteringen...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Petey21:

Nä, nummer nio stod det aldrig, det är jag helt säker på...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Frisco:

Gud vad jag skulle skrattat om ni plockat fram ett tvåpinnars med 401 just när den där "banderollen" var framme!!!!

:)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
renen:

Det stod typ att kungen återkommit, och att han har nummer ..... 401 :)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Petey21: AM har hela texten. Hoppas han kan skriva den.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
renen: Såg inte hela tifot för det skymdes delvis av jumbotronen, och jag kommer inte ihåg hela texten heller, men det var en text på engelska om att nummer 9 var tillbaka, hoppas att någon fick med det på bild.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
kid A: Daniel Larsson??? Jag tackar Wernblom för segern!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Bittert

Typiskt MoDo att "åka omkring och fylla år" i två perioder och sedan vända i tredje. Moget liksom...

Djurgården borde ha vunnit. Tacka Daniel Larsson för den segern.

*gråta*
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Petey21: Lite ot vad stog det på plasten tifot??
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Hawerchuk: Tröjorna var snyggare än jag trodde de skulle bli. Har man äntligen börjat med broderat klubbmärke och siffror/namn på ryggen? Svårt att se från etage 4, men de som sett på TV kanske kan ge närmare information i denna estetiskt viktiga fråga?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
knaskamilla: De grå "plåthjälmarna" fick, i kombination med formen på dem, domarna att se ut som Robocop på något vis. Det tyckte polaren bredvid mig med.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Frisco:

Han är bra på rören Hållbergarn, extremt rörlig, men jäklar vad han drällde med pucken idag, Timmy och Oscar H likaså.

Det var en stor fin sjua han hade på ryggen.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Hawerchuk:

...och tre pinnar av Wargen. Vilken jävla tur att inte Tikarna hann förstöra honom helt.

Tredjelinan regerar
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Hawerchuk: Hållberg har en sjua på ryggen.
Kommentera


Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Nämen. Premiärvinst, det bådar gott. På Sportnytt såg de nya ställen väldigt fina ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Vet inte riktigt hur man ska tolka grejen att när man försöker spara bilden på Wernblom som ligger ut på Sportbladet nu har dom döpt bilden till "svikarn_414116b"
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Hellge:

"5 mål och 5 mål av nyförvärv! Ecke rules!"


Som Wayne G redan sa för en dryg timme sedan, blindstyre.

(-:
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
knaskamilla: Då skämmer vi ut oss..
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Men den där grejen med stubben. Ska det vara så resten av säsongen?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Salle:

...och snacka om fullträff, Eckes värvningar måste vara de mest klockrena. Om någon tvivlade på att Nubben abdikerade som sportchefskung ifjol så borde de vara övertygade nu. Bara nyförvärvsmål!

Ecke rular
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Salle:

"Warg och Jonasén bäst på plan"

Såg du inte Tolsa? Han var bäst tycker jag. Men Jonaséns handledare var också mumma. Annars vore Linkan en drömvärvning, oj så bra han är.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 25/9-07
Poffa: jo, men hade tacklingen träffat borde bengan hamnat i sargen, om den nu hade stoppat honom.
Kommentera

913080 · »