1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482570 inlägg · 4079 ämnen

MODO - Frölunda 070220

838456 · » Till forumet


Sv: MODO - Frölunda 070220
Deas: Jag tyckte också det såg ut som Susse, och Påsen sa senare när han blev intervjuad och målet kom upp att det var han.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Var det Sundström eller Viklund som spelade fram till 2-1? Viklund fick det men sällskapet jag såg matchen med var skeptiska.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
sektion ob kan nog vara Gullan å ultras sida !
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
tommy salo tommy, salo sover du... sover du... ser du inte pucken osv hahaha
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Poffa: Nej nej den imorgon får ni absolut inte förlora. Kör över dom!
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Poffa:

Samma här.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Danne_l: Är det någon match av de kvarvarande som jag kan tänka mig att förlora så är det den i morgon. Okey? ;-)
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
shinzawai: Ja varför inte. Skulle det motivet vara sämre än att spela i MoDo för man får bra betalt? Om Wargen skulle föredra Timrå skulle aldrig någon nånsin få veta det och frågan skulle enbart bli teoretisk.

Undra föresten om jag inte hellre väljer en spelare som visar upp ett sådant ansvarskännande och lojalitet än en som väljer MoDo för att man viftar med en bunt sedlar. Missförstå mig rätt, "arbetaren är värd sin lön".

Visst tror jag att han är tacksam mot Timrå för att han har blommat ut där. Samtidigt ska man veta att han lirat i MoDo sedan mitten av tonåren och förmodligen också känner mycket för oss.

Sen är han väl knappast blind Wolfen, vem som helst kan ju se den oerhörda skillnaden mellan MoDo i år och MoDo ifjol, organsation, arena och laget.

Några koppar java med den ultrasociala sportchefen Erik och saken är biff.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
hellge: Visst är det så att det inte lär bli enkelt att träffa dottern om han spelar i NHL. Säger bara vad jag hört, vilket inte behöver betyda att han sticker. Samtidigt så är dottern ganska ung vilket kanske gör att han ser en chans att prova ett år och se hur det blir.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
shinzawai: Givetvis är det bäst om samtliga spelare anser att Övik är paradiset på Jorden och att de hellre vill spela gratis i MoDo än i någon annan klubb. Men ibland så får verkligheten hjälpa Ecke lite på traven också.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Stigsson: Nej.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
hellge: Vill vi ha en spelare som spelar i Modo för att vara nära hans dotter? Hur långt kan vi dra vår Heart of Hockey-grej vad gäller t.ex. lojalitet från spelarna? Om Warg föredrar Timrå men flyttar till Ö-vik för dotterns skull så skulle det i alla fall för mig smaka lite beskt.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
MorganaLefaey:

"Nu fanns det väl även rykten om att han hade fått förfrågningar från andra sidan pölen och om så blir fallet så kommer han troligast inte befinna sig speciellt nära dottern."

Om nu Wolfen vill närmare dottern kan väl NHL knappast vara ett alternativ. Jag menar om han nu har en sådan osjälvisk inställning så att han tänker ta ansvar för sitt eget barn. Då kan han väl knappast dra till NHL heller. Ur dotterns prespektiv kommer det då bli sämre.

Antagligen kommer han ångra sig än hur han gör, damed if you do, damed if you don't. Han har att välja mellan en relation till sitt eget barn och en möjlig NHL-karriär.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Lumber Jack:

"Dagens fråga ni kan grunna på med tanke på den senaste tidens försvarsspel. Hur är det möjligt att vi fortfarande har släppt in minst mål i Elitserien?"

Kanske är vi bara jävligt bortskämda. Vi har ju släppt in minst mål två år på raken nu.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Paddan:

Själv hade önskat att han sa:

- Ja, den passningen är jag jävligt nöjd med. Bara Påsen och Justin åker med klubban i isen ska de nog få några mackor i slutspelet också.

Kanske alltför politiskt inkorrekt, men lite kaxighet som omväxling vore skoj.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
knaskamilla: Måste det vara så att alla är dåliga, kan det inte vara så att alla är bra och Färjestad är lite bättre. Det låter så mycket intressantare då.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Wayne Gresky:

Jag kom på efter att jag hade postat inlägget att det kanske fanns någon sådan anledning. Det skulle möjligtvis förklara varför tabellen är så jämn.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Poffa:

F-n ta er om ni inte slår Skellefteå. Det tycker jag ni är skyldiga nu, eftersom ni vann igår. Okey?
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
knaskamilla: Sanningen är väl att alla är rätt dåliga, bortsett från Färjestad på sistone då. Säg något annat lag som lyckats hålla formen mer än fem matcher efter jul.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
shinzawai: Bara att hoppas att HSB-kedjan och KDS-kedjan börjar producera också. Med tanke på det återstående matchprogram så lär vi inte kunna glida oss in i topp fyra. Skellefteå, Timrå, Mora och Mora är matcher där det lär behövas båda fokus och kämpatakter. Kanske bra det så vi har farten uppe när slutspelet drar igång.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Poffa:

Är det inte väldigt underligt att vi fortfarande är med så högt uppe i tabellen som vi är? Hur länge var vi bra i höstas egentligen?
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Poffa: Meh sluta gnäll. Ok jag håller med. Men vi har ju SMS-kedjan! :)
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Så här dagen efter, så kan man med lite perspektiv på saken se att matchen igår inte var någon höjdare. Såg den i eftersändning också och det är hafsigt och slarvigt, konstiga beslut och massor med misstag. Sedan är det då små godbitar, t ex Susses pass, Skröders avslut, någon eller några av Krizans räddningar osv, som gör att man står ut att se matchen igen.

Det man kan konstatera är i alla fall att Frölunda är riktigt under isen. MODO är heller inte bra, men vi vinner i alla fall. Men utan Sundström hade vi nog förlorat med två-tre mål.

På torsdag möter vi Skellefteå borta, ett lag som kommer kriga till sista bloddroppen för att ta ack så viktiga poäng i bottenstriden. Spelar vi inte bättre än vad vi gjorde igår kommer vi förlora den matchen.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Lumber Jack: I vanliga fall så befinner vi oss inte försvarszonen överhuvud taget?
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
hellge: Så vitt jag vet så tänker inte x'et flytta. Men vi har inte pratats vid på ett tag. Man kanske skall försöka övertala henne att vara lite omöjlig så att Wolfen kommer tillbaka.

Nu fanns det väl även rykten om att han hade fått förfrågningar från andra sidan pölen och om så blir fallet så kommer han troligast inte befinna sig speciellt nära dottern.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Dagens fråga ni kan grunna på med tanke på den senaste tidens försvarsspel. Hur är det möjligt att vi fortfarande har släppt in minst mål i Elitserien?
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
hellge: Jag förmodar att Sundström är lite klädsamt ödmjuk i sin kommentar till den enastående passningen " – Det var lite turligt. Jag körde en spinorama och den funkade ju ganska bra, sa Sundström till Canal+ i andra periodpausen."
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Poffa: "Att det är ett av de snyggaste passen jag sett är utom all tvivel. Foppa, släng dig i väggen."



Glöm inte Lars Janssons pass. Då slängde sig faktiskt Foppa i väggen.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
En länk till "The real MTV" - MODO TV

www.modohockey.se/modotv_visa.cfm?nyhetID=2788
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Dåså... då fick damerna från avenyn smaka på norrländskt stål... 3P =) yeha
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Dream Team:

Så man kan alltså säga att Fredriks Ex som har vårdnaden om deras gemensamma barn inte går med på att flytta till Sndsvallsregionen. Medan Fredrik till varje pris vill bo nära sitt barn. Nu gör Timrå allt vad de kan för att lösa det sociala, vilket rimligtvis borde inebära att Timrå pratar med Fredriks Ex.

Det här blir ju parodi och smått lite osmakligt, om det skulle gå till på detta sätt.

Viklund mot Warg - bytt bytt, kommer aldrig mer igen.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Dream Team: "boende i Timrå"

Så han har köpt hus i Timrå också? Jag som trodde att alla Timråspelare valde att bo utanför just den kommunen.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Salle: Det är så att Bengt Öste skulle bli avundsjuk.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Poffa: MEN...  Idag högg ju Skröder i PP och 5mot5 också ju...

:-)
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
hellge: Jag menade att du skulle hugga som Skröder, du måste "spela" i numerärt underläge...
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Dream Team: Det skulle alltså stå: "det har förts diskussioner gällande en förlängning av Fredriks kontrakt", inget annat.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Poffa: Vad menar du? Viklund eller?
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Wayne Gresky: Det har du förstås helt rätt i. Officiellt heter det ju att "man det har förts diskussioner gällande en förlängning av Fredriks kontrakt", mellan honom och Nubben. Det hela sitter väl dock inte i om han vill vara kvar i Timrå eller ej, för det är enligt säkra källor mycket riktigt så det är. Själva knäckfrågan är väl hur man löser den sociala situationen med hans dotter boende i Ö-vik, och han själv boende i Timrå.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Varför är det ingen som har berättat Salles roliga feltänk från matchen idag, tro?
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
hellge: Vaddå? Ska vi behöva vara två mot en för att du ska ge igen?
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
shinzawai:

Så rolig man kan vara OCH SNABB.


Nu sitter jag bara och väntar på ett litet stavfel, sen hugger jag som en Skröder..
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
hellge:

Hedman Jr, ska det vara
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Dream Team: Ur Wargs perspektiv verkar det väl idiotiskt ur förhandlingssynpunkt att binda upp sig så innan kontraktet är färdigförhandlat? Och är kontraktet klart så finns det ju ingen anledning med att inte gå ut med det då han redan spelar i Timrå.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
hellge: Har Jonte en son alternativt lillebror? ;)
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Dream Team: Vi har två backar som är sämre än Adam, varav den ene är på väg till Timrå. Om ni kan göra männich av Viklund så tar jag av mig hatten, om inte får ni gärna betala hans lön ett tag. Idag var han otroligt usel, helt vilse och avsaknad av självförtroende. Jag tvivlar på att han kommer att bli någon ny Enström. Dessutom har han fått flera års chanser, han tycks bra bli sämre.

Nä, Tommy Wargh, Hedström Jr och Hållberg, där har du mina gubbs.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Poffa: Hmm.. det där om spelare som köpt hus och därigenom sägs ha ritat på är ju bekant för oss Tikare den här säsongen. Jonte sades ju ha köpt det där huset (som han nu i ett senare stadium mycket riktigt också hade köpt) i Sundsvall redan under sommaren. Men det tvivlades ju på det från Schtaan-håll in i det längsta. Läget verkar vara detsamma här, även om jag inte hört något nämnas om Fredriks ev. husaffärer bland mina "källor". ´

Andersson klarar vi oss nog utan, det känns så. Han är nog ett sånt där typexempel på spelare man som coach skulle kunna ge fem minuter för att om möjligt visa upp något bra. Dock känns nog all tid i världen som för lite tid i Adams fall.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Gusse:

Jo, men snacka om att Susse är viktig, eller är det bara psykologiskt att Morrison och Skröder helt plötsligt börjar dominera igen?

Ja, Döme har länge varit försvunnen. Men det är jäkligt synd att Kuusela inte blommar. Vi får hoppas på en islossning från hans sida till slutspelet, vi vet att han brukar var som bäst då.

Svartvadet är helt grym emellanåt, speciellt i defensiven. Hoppas hans lina börjar producera frammåt.

Steen går det lite stappligt för nu. Men det kan mycket väl lossna snart.

Vårt stora problem är defensiven. T ex är det Viklunds fel att att Timander spelar dåligt. Adam har gjort Enström dålig och Hedin snor energi av Hasse. Det borde var tvärt om. Jag hoppas en del på Tommy Wargh, han kommer garanterat vara bättre än Hedin, Viklund och Adam. För några år sedan kunde man med lätthet använda enbart 6 backar. Det får vi nog göra nu också. Det går inte ha Adam, Viklund och Hedin på isen samtidigt.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Dream Team: Guess again.

Vi kan göra ett kastbyte. Vi får Wargen, som tydligen köpt alla hus som är till salu i Sundsvall, så får ni Andersson som är smidig som ett hus i Sundsvall.
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Hawerchuk: "5 minuter"..

Nu förstår jag inte alls vad du menar. Är det den tid du tycker att en coach ska ge en spelare han tror på att visa något bra, eller vad är det du menar?
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Poffa: Kan ge mig angåeende kuusela (man ser inte så bra lla gånger från ståplats) Men däremot så har Micke P tungt nu ..även Steen..Men ordnar dom upp försvarspelet så tror jag det här kan räcka långt
Kommentera

838456 · »