1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540643 inlägg · 4140 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}: Zion Nybeck tuppar nästan av efter en hög klubba vad det verkar och spelar sedan direkt i efterföljande pp.
Pinsamt

Gavelo: såklart många spelare som hellre spelar för 175k i färjestad än 225k i malmö eller modo, bara för att ta två siffror ur rumpan. är man en framgångsrik klubb år efter år efter år som färjestad är så går spelare dit billigare för att få chansen att vinna och det är därför dom och några andra av toppklubbarna kan ligga i mitten till bottenskiktet i löneligan

{9315}: Både Luleå och Malmö har varit ute efter honom.
Frågan är hur Fbk har råd med alla stjärnor utan att för den delen ha en överdriven budget, man måste ju som klubb vara extremt bra på att förhandla kontrakt.

Att Lodin skulle gå till Modo (bottenlag) känns osannolikt när topplagen anmält intresse.

Vi får gå för Jasek även om jag tror det finns andra klubbar som ligger före i hierarkin

{9315}: Kan bli grymt, men är också en risk med tanke på personen bakom. Han kanske behöver vara i ett underdoglag. Eller så blir han fullkomligt dominant.

{9315}: viktor lodin till färjestad så honom kan vi sluta drömma om

{8225}: kollade färjestad-rögle idag och färjestad har verkligen problem. såg stundtals ut som när modo var nere i karlstad denna säsong

{10522}: Säger du det, tror inte det är Rögle-tätt här. Och inte FBK-tätt heller

{8225}: Jag såg första matchen och skrev om hur spelet sett ut i första matchen.

Många rögle-fanboys här inne.

{10522}: Kul att du analyserar utan att se matcherna.

Kan notera att 2 hemmamatcher för Färjestad inneburit

2 förluster

2-9 i mål

44-62 i skott

Men blir nog minst 6 matcher

hockey_21: Röglesupportrarna sväver nog hyfsat på moln just nu. Tufft för Färjestad att komma ur ett 0-2 underläge på bortaplan.

Ben Perrault: Hörde det lite tidigare i vintras också, kan nog stämma.

{7639}: busschaufför också 😛

Skämt å sido , hoppas verkligen dom hittar en bra lösning åt vår Kapten kungen Wahlberg !

Ben Perrault: Höken sa det i podden för två veckor sedan eller vad det var. Sa även att det finns en chans att han blir assisterande sportchef

Costanza: jäklar va han skulle peppa igång gänget

Ben Perrault: Då måste det stämma. Han blir bra på den posten.

Ben Perrault: Hört allt mellan materialare och assisterande sportchef.

Kom igen nu, Janne G. Jag ger er en vinst nu!

Costanza: hört ett rykte att Wahlberg ska bli materialare
Undrar om det kan stämma

Saleva: inte sett dagens match. Skrev om den förra. Ser att fbk har dubbelt så många utvisningar idag.

Undviker Real Rögles matcher pga deras otroligt fula spygröna färg på tröjorna.

{10522}:
22-4 i skott efter halva matchen, jag tycker det verkar hålla hyfsat.

{8225}: FBK ska vi kunna slå lätt, vi är ju MoDo!

Costanza: Behövs nog 2 poäng mot Färjestad i morgon med, men det fixar vi nog

Costanza: Märkligt med LP. Spelar inte med J18 nu heller efter att J20 åkt ur. Hoppas det inte är något allvarligt då det snart är dags för VM.

{10015}: Underbart. 4-3 efter 1:53 i OT!

{10015}: Seger för U16!

{5647}: Jag gillar Pooleys spel, men verkar vara en glidare.
Gillar kravställningen från Gradin & Karlin. Vi ser ju att billigare lojala kloka spelare producerar lika bra i SHL som "Namn".

Costanza: Det är ju för att de inte spelat för laget precis som jag skrev. De spelar för sig själva och sin egna produktion utan att köpa tränarna, medspelarna eller det hårda jobbet i spelsystemet.

Pooley hade lätt kunnat spela i SHL om han bara varit lojal.

Costanza: U16 har 3-3 mot Brynäs med 5 minuter kvar av tredje. Vore fint att bräcka dem idag efter att de bräckte oss förra säsongen.

{5647}: Pooley känns inte så lojal när du kollar på hur han lämnade Finland. Tycker du är ute och snurrar! Varför värvar inte SHL dessa stjärnor?

Rytter: Fast jag tycker att en Schilkey och Pooley som köpt spel systemet och jobbat hårt hade varit bättre än Woods och Aagaard. Det är inte kompetensen som saknas, utan att de inte köper in gällande Stråhle som ledare eller som taktiker.

{10522}: Tycker att Rögle spelar bättre än Färjestad

Framnäs: Rögle har en helt orimlig utdelning mot fbk. Allt gick in senast. De kommer knappast att hålla i längden.

{10015}: Skönt att vara MoDoit och nu ska det köpas..

Framnäs: Menar du mellan Färjestad och Rögle då? För att eftersom Josh inte spelar med denna säsongs Rögle kvittar hans beslut.

Happ, tydligt att Josh gjorde rätt val då. Bara tre poängs skillnad i tabellen, men spelmässigt en tyngd vi inte är i närheten av mot lag som t.ex. Färjestad.

{5647}:

Om du läser det jag skrev så jämförde jag inte produktion och poäng.

Jag tycker att brynäs och hv:s poängspelare är bättre spelare totalt sett när man väger samman helheten, offensiv, defensiv, spel utan puck, arbetskapacitet osv. Detta bevisas också eftersom många varit på en mycket högre nivå där du måste vara mer allround och klara mer än bara offensiven och pp.

Det var det jag ville få fram i jämförelsen.

Hävdar att Dickinsson, Woods och Aagaard är bättre spelare än Pooley, schilkey, weigel också, trots att de gjorde färre poäng i HA. Jag diskuterade med någon löven supporter här förra året att jag aldrig skulle byta Dick mot schilkey och att Dick nog var den bästa spelaren i ha, han tyckte tvärtom pga poängen schilkey öste in. Tror vi har facit nu.

Allt är inte poäng och jag tror löven skulle bli bättre med ett tydligare lag och roller där man har uttalad spets som schilkey, powell, Pooley sedan mer kompletta spelare som balanserar upp det och står för det hårda arbetet och stabilitet match efter match.

Så kapa lite i offensiven och värva spelare som Vela, södergran, AP, ejk, ohlsson för att få ett rejälare och bättre lag.

Man har värvat för många som helst vill spela offensivt och framåt.

Zource: Jag avskyr inte Rögle, vet inte varför man ska göra det. Men hoppas dom vinner serien, gillar underdogs. Lite bittert att vi kunde varit där dock

Nucky: Big Dick vaknar upp i sin nya säng i Ängelholm: "Vad har jag gjort?!"

Zource: Vinner FBK blir MoDo trea ;))

Blake: Rögle vinner inte SM-guld!

Zource: Vinner Rögle SM-guld så är MoDo delad tvåa! Är bara så det funkar.

Zource: Nope. Håller stenhårt på FBK i den serien

{8225}: Jag slänger kaffepulver över axeln, hoppas att det hjälper.

Nog för att vi alla avskyr Rögle, men i denna matchserie får vi nästan hålla på dom ändå?

Costanza: Mardröms-start för pojkarna mot Brynäs.
0-1 efter 38 sekunder o 0-2 efter knappa 4 minuter, men oavgjort inför andra perioden. Med ett redan avsågat Timrå krävs nog minst 3 poäng till, mot Brynäs o Färjestad för att gå vidare

Rytter: Lövens spets med Schilkey och Pooley i fjolårets form producerade bättre än någon från både HV, Brynås och oss (efter Tamby).

Problemet är väl snarast att de är så endimensionella

Costanza:
Låter som en ypperlig idé!
Mycket öl sen då!
Men kom ihåg att boka några rum på sjukhuset oxå. Ta Sundsvalls sjukhus så Timrå lirarna inte är allt för långt ifrån anhöriga.

Koff: Vi får ordna en SCA Cup i innebandy för Hockeysnackare: TIK, BIF, MoDo och kanske Icebreakers. Sjukvårdsteam redo bredvid plan för alla avslitna hälsenor, knäskador och hjärtproblem.
"Inte hugga på mina ömma fotknölar, Modano!!!!"

Costanza: jag är en grym tekare!
Jag kan åka in o teka, och när jag vunnit den åker jag o byter.
Dock behöver jag stödskenor (stödhjuls variant) och någon som kan putta mig ute på isen så jag kommer framåt.
Linjedomaren kanske kan hjälpa mig?
Och jag är GRATIS!

KB: Västervik lär ju ryka oavsett, men känns bättre om det sker på sportsliga grunder.

« · 2678707 · »