1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537521 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Padrone78: Varför känns det som en försäsongsmatch? Det är ingen slutspelshockey. Det är inga känslor. Det är ingen publik. Så jävla avslaget. Tror jag tittar på en repris av masked singer istället.

{7639}: Det var Vesel. Han bara kastade sig utan att djurgårdaren mer än nuddade honom.

{10595}: Höj dig.

{10595}: 👮🏻‍♂️🤚🏻Nu är jag inte facit, men får som för mig att just denna tråd som vi skriver i just nu kan handla om allt möjligt, inte bara hockey. Men jag kan ha fel. Sedan så intresserar ju inte allt som skrivs alla såklart.

{5647}: Var det inte Scott? Otroligt billig hursomhelst, lägger sig bara.

Ah det var vesel

{10595}: Masked singers nämndes i samband med att man gjorde reklam för det mitt under sändningen. Jag tycker att tvsändningen är högst vital. Jag misstänker att du faktiskt tittar på tv om du följer matchen, så nog är den sjukt viktig.

Fy fan vilken djävla filmning av Vesel.

{5647}: Det är supportrarna som gör sporten. Att det inte skulle vara relaterat till hockeyn får väl stå för dig. Att däremot snacka om speglar och masked singer kan han göra någon annanstans tänker jag.

Bad_Brett: jag föredrar Djurgårdens låt tycker den är helt ok

{10595}: Att snacka om publiken eller vad tvsändningen visar är ungefär lika hcokeyrelaterat.

Jag har aldrig varit någon supporter till Puffe. Framförallt för att han aldrig verkar förstå att man inte ska posta musikvideos, men i jämförelse tycker jag att han inte har i närheten av samma extremt trista attityd och uttryckssätt som dig.

DrCox: Ja, vilken är egentligen värst? Brynäs eller Djurgårdens låt?

Zource: Jag lyssnar heller på Baby Shark i två timmar i sträck bara jag slipper höra brynäs mållåt fler gånger.

{8225}: Ja, civilkurage fungerade fint för Mikael. Har ångest varje dag över att jag inte är lika tuff som han.

Att få rätt i domstol är inte mycket värt ifall rättsystemet är korrupt. Vilket det är.

{5647}: Ja herregud vilka mål det får göra.

{5647}:
Fyra mål på 19 skott.

{8225}: För dåligt igen. Fyra riktigt dåliga ingripanden av målvakterna. Det är ju inget märkvärdigt skott som går rakt igenom målisen.

{8225}: Och dina fina citat som du spridit

"Gör man reklam för bl.a. Masked Singer under en hockeymatch ska man inte få sända någon viktig sport alls"

"Har samma problem, men finns speglar som gör underverk"

Snacka om speglar och masked singer kan du göra med din fru, om du mot förmodan skulle ha en, men snacka gärna hockey här inne. Mitt inlägg var i alla fall hockeyrelaterat.

Du skriver bara en massa dynga här inne.

Bad_Brett: Jag hade nog vetat om att jag är portad 5 år och inte stått i kön alls. Men om jag ska leva mig in i ett sånt scenario hade jag nog försökt lära mig något och jobba på mig själv.

Trist att du fick stryk. Fick en knytnäve i ansiktet av en paranoid okänd person en gång som inbillade sig att jag gjort honom något. Anmälde inte heller, var i ett annat land. I Sverige hade jag gjort det för jag anser att personen kanske kan få hjälp om myndigheter blir inblandade. Alternativet att han ska få gå runt och slå folk som möter hans blick tycker jag inte är bättre.

{10595}: Ej aggressiv, bara trött. Ett av alla fina citat du spridit sedan du blev medlem för 12 dagar sen. Din nivå är imponerande

"Måste gå jävligt mycket knark där inne på Brynäs arena. Varenda person ser smått efterbliven ut och har talsvårigheter."

Brynäs leder med 3-1 och allt jag hör på läktaren är djurgårdare

Bad_Brett: nu hade ju mannen i fråga tafsat på henne, inte "uttryckt dig(?) (sig?) sexistiskt".... bevisligen?? Mannen vet ju han gjort fel när han erbjöd henne pengar för tystnad. Varför bryr vi oss mer om att denna man ska få gå på modos slutspel (som mer än väl skulle sälja utan denna mans närvaro) än den anställdas komfort som blivit antastad??? Beter man sig så får man ta konsekvenserna.

Bad_Brett: Om du och din flickvän fick oprovocerat spö och angriparna blev utkastade, då är du nöjd? Har du ingen civilkurage? . Sedan hånar du kvinnan som fick rätt i domstol och verkar stå på förövarens sida. lite unket och förlegat

{8225}: Varför så aggresiv, jag undrade bara. För du skriver om allt möjligt som inte handlar om hockey så drar slutsatsen att du bara är här för att larva dig.

{10595}: Går du under kodnamnet bonden eller är du bara dumdryg?

BlackPearl: Om vi vänder på det: Hade du uppskattat att köa till MoDos första slutspelsmatch på hemmaplan på evigheter, bara för att få reda på att du är portad i 5 år framöver eftersom någon Eva-Katrin påstår att du vid ett tillfälle uttryckte dig sexistiskt i baren.

Är det ett sådant samhälle vi vill ha?

Jag och en tidigare flickvän fick oprovocerat spö inne på en pub av ett gäng som bara var där för att slåss. Angriparna blev utkastade från puben, vi fick stanna kvar. Då kändes det som att rättvisa hade blivit skipad. Det vi var upprörda över var att vakterna inte ingrep tidigare. Men aldrig slog det oss är polisanmäla för att vi fått ett par blåtiror. Utan vi sa bara "idioter kommer alltid finnas, deras beteende säger mer om dem än om oss".

Elysium: ooooo skandaler 😛

Bad_Brett: Klasen är humörspelare och spelar med extremt små marginaler. Känns som en Dio-låt.
Heaven or hell...

Rögle verkar inte ens försöka utveckla spelare längre. Köpeklubb:
www.hd.se/2024-04-17/duo-fran-modo-ansluter-till-rogle/

Man har köpt två spelare från vårt dam-B-lag.

{8225}: Larvar du dig alltid bara eller är du intresserad av hockey också?

JoJo2613: Tror som sagt att LP kan tillföra mer än Södergran som bara åker och åker och åker utan att egentligen tillföra något offensivt mer än 10 matcher per säsong. Sen vet jag att han är junis och inte kommer ta lika många minuter. Gäller att OP går all in fjärdelinabrunkare för att det ska funka med honom, som det gjorde i slutet av denna säsong.

Saleva: djurgården växte fan in i perioden. Clara med några riktigt bra räddningar

{7426}:
Det var roligt när Lars Lindberg lackade ur under en av förlängningarna tidigare under slutspelet. När det var som mest spännande dök en reklam upp i rutan för "Morran och Tobias" . Lindberg; "Det finns komediserier här på 4:an men det tror jag de som tittar på det här struntar fullständigt i"

{7426}: Har inte så stor koll, men Andrén fick väl höra "Av med masken" åtminstone

Saleva: Cmore(eller Canaldigital) hade ju argument, vi är reklamfria.

Men värst är när Persbrandt och ännu värre broderskomplexet Birro ska lära oss betta på allting.

Men anslagstavlan håller alltid klass

{5647}: Grymt snyggt av Klasen. Kanske han har checkat in på kontoret nu?

Extremt lurig spelare.

Bad_Brett: Ok, rent praktiskt så skulle alltså MoDo behöva ha videobevis på att han antastade henne för att få stänga honom ute från matcherna menar du?

Jag tycker inte pengar ska läggas på ett sånt typ av övervakningssystem.

Har många kompisar i restaurangbranschen och det är helt otroligt vilken skit dom får stå ut med från människor som inte kan hantera spånken eller bara har dåligt omdöme.

Sen tycker jag du blandar lite äpplen och päron när du drar in cancelkultur gällande kända människor i detta. Detta är en privatperson som dömts i domstol ändå.

För övrigt så hade Anders Borg kunnat rädda situationen genom att berätta vad han gjorde(om det stämmer) och påbörja comedykarriär. "Vill ni träffa min kompis Fredrik?"

Fan vilken låg nivå det är i Brynäsboken alltså. Man blir frustrerad av att läsa där.

Saleva: Man saknar ju piratkortet och huvudsändning ala Canal +. De var tider det.

JFK, absolut. Om de hade varit åt båda håll. Tycker domarna är så jävla ojämna och så otydliga med att veta nivå från match till match. Tråkigt att titta på.

{7426}: Går egentligen inte klaga på någon utvisning. Solklar fasthållning av klubban senast.

{7426}: Wikegård får lite att jobba med , men många perioder kvar.

Kan dock reta upp lite Brynäsare genom att åter tycka. Allsvenskan är inte av så hög klass i år. Lag 2 och 3 faller i kvarten, Löven och Djurgården är klassen sämre i år

{8225}:
Sen är kommentatorerna tvugna av tv4 cheferna att kommentera varje reklaminlägg typ, "missa inte Robinson på söndag bla bla bla" ,sjukt irriterande. Så var det inte under cmore tiden.

{10595}: 3-1 nu. Har Brynäs satt sig i 3-0 dödssitsen?

SPOODI: Bara för att de låter honom vara bra. Löven stoppade honom rätt lätt de flesta matcherna, men man måste ta kroppen. inte titta på pucken.

SPOODI: Verkligen, och nu ska Skansen få så mycket hjälp som möjligt. Lär hagla in PP

{7426}: och Kelleher så jävla bra. Fortfarande mardrömmar från när han förstörde Hugo Styf

{7426}: Klasen är så förbannat jävla dålig.

{5647}: Den höga klubban kunde dom inte ducka för

{10015}: Andrén satt och skakade med plocken och det märktes att han var skitnervös. Vafan, gör som Krizan och ta en stänkare innan match om du inte kan hantera pressen. Det här var ju helt värdelöst.

{7426}: De tar alltså inte för den jättehakningen på djurgårdaren som hade öppet mål nästan???

{8225}: Fast det är ju mer spännande än den här finalserien så förstår dom.

Zource: Gör man reklam för bl.a. Masked Singer under en hockeymatch ska man inte få sända någon viktig sport alls

{10015}: Kanske är tårar?

« · 2693142 · »