1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 388091 inlägg · 4136 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Shangattay: klappa med en hand så vi vet att det är du!

Shangattay:

Vinka i Tv:n så jag se dig! 😂

Kraket: Samma här , är på plats med MoDo tröjan på!!!!

Klart man är där! Heja modo oavsett serie & motstånd! Hoppas på en bra match!

Shangattay: Du är fantastisk ⭐️

Gavelo: Ikväll drar jag mitt strå till stacken åtminstone. För första gången sedan jag blev förälder för 7 år sedan lämnar jag frun och barnen hemma för att bila in till stan och ställa mig i klacken. Blir som i tonåren när man cyklade till ståplats i Kempis varje hemmamatch.

Willow: Vad gäller Skellefteå tror jag dom har haft så stora framgångar att det slagit över åt andra hållet helt enkelt. Men jag håller med dig om att deras svala intresse är något konstigt men jag tror det beror på mätthet helt enkelt. Skulle Modo vara ett ständigt topplag under 20 år och vinna 5 sm-guld under den tiden antar jag väl att mättnadskänslan kommer smygandes här också.

Tror klubbar som Skellefteå och Växjö skulle behöva ett par riktiga motgångar för att vända trenden. En säsong i allsvenskan kanske skulle gynna deras supporterkultur. Nu säger jag emot mig själv men över lång sikt så tror jag allt har ett logiskt samband.

Om vi pratar Modo tror jag Widebro gjorde ett kanonjobb som vd vad gäller att bygga upp supporterkulturen, kurva carlabel osv, utan det kanske vi inte hade fått uppleva det relativt stora intresset för Modo som vi har just nu. Utan ett nytt 2016 istället. Så det finns flera aspekter att ta hänsyn till.

Vikingmodo : Vet inte om det går att riktigt dra slutsatsen baserat på om man är topplag eller inte. Skellefteå har varit topplag under väldigt många år, men har väldigt svårt att locka besökare trots att man på förhand aldrig borde vara uppgivna.

Från Hörnefors: Tack, mycket bra svar.
Ja det är nog en anledning till att färre ”Modoiter” ser Ha kontra SHL tex.

Gavelo: SHL drar mer folk som inte direkt är MoDo supporter. Sådana som kanske hejar lite löst på MoDo men inte är supporter, eller kanske bara gillar att se någon hockeymatch ibland. Jag vet en del som hejar på Löven som genom åren har farit och sett MoDomatcher när MoDo spelat i SHL men inte när MoDo har spelat i HA.

Vikingmodo : Ja jag säger inte emot alls.
Det jag undrar är varför man gör skillnad?!, laget och kärleken är väl densamma oavsett motstånd tänker jag.

Jag personligen går rätt sällan på matcher pga avståndet men skulle jag bott i Övik så skulle jag inte känna att det spelar någon som helst roll om vi möter Nybro eller Frölunda, jag ser ju hockey för att jag vill se Modo

Gavelo: Jag håller med dig. Dock tycker jag att en publiksiffra mellan 3000 och 3500 som det blir ikväll är godkänt en onsdag mot Nybro. Tror de flesta också gör skillnad på SHL och allsvenskan.

Vikingmodo : Det säger jag också!
Nu var dock inte det jag undrade, jag undrade varför man inte går på matcher i lika hög utsträckning som när vi spelar i SHL när det finns många parametrar som pekar på att vi faktiskt borde gå på fler matcher i Ha.

Och innan någon fultolkar detta och argumenterar emot med helt skruvade argument så jämför jag Ha och SHL, inte div 2 och SHL

Gavelo: Eftersom Modo inte vart ett topplag i svensk hockey sen 2008 så är det inte konstigt att publiksiffrorna inte är maxat varje hemmamatch. Vi har nästan kännt oss slagna på förhand när vi mött lag som Färjestad, Frölunda, Skellefteå etc. Så var det inte när jag började gå på hockey i början av 2000-talet. (2003 för att vara exakt). Detta speglade av sig under vår senaste tid SHL. Vårt publilsnitt från säsongen 2006/07 är fortfarande helt ohotat.

När resultaten på isen kommer så kommer också publiken, det här måste alla förstå. ALLT beror på hur laget presterar rent sportsligt. Den dan vi återigen kan spela ut Färjestad på hemmaplan och ligga tvåa i SHL vid nyårsafton så kommer det bli fullsatt till sista stolkant i Hägglunds Arena. Så enkelt är det

JoJo2613: Tänker lite så att man har väl lika mycket annat att göra en Onsdag mot Linköping ?

Gavelo: Du ska se om/när MoDo börjar vinna en del så kommer publiksiffran o stiga.
Sen är det onsdag mitt i veckan. Folk har helt enkelt annat o göra.
Sen är våra motståndare lag som folk inte bryr sig om/vet något om. Så då försvinner lite intresse där också.

Willow: Ställer en helt öppen fråga

Ni som bor i byn och regelbundet går på matcherna, varför är intresset så mycket svalare än när vi spelar i SHL?

Okej jag förstår att lagen inte har samma stjärnglans men samtidigt är hockeyn i HA roligare att se på och jag antar att kärleken till laget är densamma oavsett division, därtill lockar alltid sportslig framgång publik och i Ha är vi ett topplag som spelar om ”troféer” medans vi i SHL slåss för att överleva, biljetterna är billigare, ölen är lika kall och korven lika varm så varför denna skillnad i publik ?!

Når vi 4000 så är det bra.

Willow: helt rätt vet inte varför det blev U20 tror Ipaden valde det..

Heyerdal: Det var väl U18 och inte U20 som började igår? Unge herr Sundström fick också ett assist för övrigt.

U20 har det däremot jobbigt. Ett tema som tyvärr varit likadant under Svelanders långa period som huvudcoach. Jag tycker att han ger ett väldigt sympatiskt och analytiskt intryck när han uttalar sig som bisittare på matcher eller analyserar matchen i efterhand, men tyvärr känns det som att han inte lyckas lika bra som coach. Kanske dags att fråga sig om han gör sig bättre som andretränare?

Vikingmodo : Premiär för U20 igår, vinst mot Timrå med 4-2! Lillebror Gästrin ett mål och en assist!

Schöönt: Jag tycker 3000 en sån här match är ungefär det man kan förvänta sig. Fredagsmatcher förväntar jag mig minst 5000 särskilt om det går bra på isen. Fullsatt kommer det nog bara bli i de två återstående hemmamatcherna mot Umeå

Schöönt: Nu bråkar sålda biljetter gå upp en del under matchdagen. Men samtidigt är det ju dagen innan lön en onsdag.

Trodde "hypen" från i Fredags skulle sitta kvar hos Öviksborna...
Men över 3000 sålda är väl helt okej för första veckomatchen i HA, själv hade man ju hoppats på runt 4500/5000.. Men folk kan ju ha jobb å andra grejer som e ivägen..

Silly: GRATTIS SVERIGE! Till 3 enkla poäng

jonsson:
GRATTIS SVERIGE!
Djurgården är tillbaka i SHL igen!
Nu är det målglatt igen 😉
Var J - 20 talangen Linus Klasen med ?

3000 sålda nu inför imorgon, kan vi kämpa oss över 4000 strecket så är det bra.

Peja: Såg den här bilden dyka upp i mitt flöde och måste säga att det är svårt att ta in att den inte har blivit manipulerad.

Man hade kunnat använda denna bild som en modern variant av det klassiska exemplet där man ska säga vilken linje som är längst:
Uppladdat:

500x0-svarten_r9Mnhtatatz6DTC.png

500x0-linjer2.webp

Saltmasen: Det är reglerat men det som man försöker göra är att tillåta några spelare som är ett år överåriga för att serien ska bli bättre, alternativet för dessa hade ändå varit division 1. I teorin borde steget till seniorhockeyn bli mindre om man höjer nivån på U20 genom att låta några spelare spela kvar ett år till.

HejaKuusela : Det är väl bara att sätta en gräns på hur många seniorspelare får spela, sen kanske se till att dom inte spelar i ett slutspel/kval/vårsäsong

HejaKuusela : Jag tror man vill försöka höja statusen på U20. Vet inte vad om vore problemet med att låta någon överårig vara med, men kanske man vill att lagen inte ska "fuska" sig till placeringar genom tre övergripande.

Själv tycker jag att det alltid är ett länets skimmer över skiten när SHL-lagen inte kan åka ur.

HejaKuusela : Karlkvist är alltså vår första målskytt i HA. Visste jag inte.

SPOODI: Synden straffar sig själv. Klasen blev ju trots allt skadad i en av matcherna.

PS. Är inte emot att man får ha X antal överåriga och borde gå tillbaka till gamla reglerna imo. Och om ett argt mail blir prejudikat kommer ju alla göra det ändå.

Framnäs: Han har ju rätt i sitt resonemang egentligen spelare som kommer tillbaka från skada borde få spela med j20, så gjorde vi med Tex ju osv. Sen att man medvetet väljer att göra fel är självklart inte okej och klubben bör få ett straff i proportion med brottet (läs typ ett argt mail).
Djurgården förlorade båda matcherna så ingen större skada skedd.

HejaKuusela : Tycka vad man vill om Wiken, men underhållning det står han för. Han har alltid haft sina bestämda åsikter och då kör han på det. Lite kul ändå.

Smurfen: Ge KB65 lite upprättelse nu och låt dom spela U20 nationell istället för Djurgården. Medvetna regelbrott på skrivbordsnivå är väl automatisk diskvalificering.

Men Wiken ringer väl in K-G Stoppel för en bjudlunch med förbundet på Sturehof, så kommer de väl fram till att Klasén är 05:a på någon parameter.

www.expressen.se/sport/hockey/shl/wikegard-erkanner-djurgarden-brot-medvetet-mot-reglerna/

Willow: Absolut var det en hyllning till MoDo , underbart å höra !!!

Man blir glad !!

Smurfen: Han berömde Landfors och tyckte att han var en av de absolut bästa. Därmed tycker jag att man kan tolka det som ett beröm till MoDo som använder sig av en av de bästa inom hockeybranschen på det området.

Willow: Tyckte det var mer Johan Svensson som hyllade MoDo eftersom Sanny inte hade hunnit sett framförallt videon med Gästrin, men jag kanske missade Sannys ord också

steveroper: Jo, du kan ta upp det där med cykloperna Sanny och Svensson som hyllade MoDos sociala medier i dagens avsnitt. Framförallt Sanny är känd som en Timrå-hatare och MoDo-älskare???

Nej du. Leta upp dagens podd på spotify och njut när Sanny har en utläggning över vår professionalitet.

modomille: "Annan nivå"...du är rolig du. Annan planet passar bättre, cykloplaneten 😂
Om det är våra matchavsnitt på Youtube du menar så är de 30-minutersfilmerna i en klass ni bara kan drömma om. Lite annat än en 9-minuters läktarfilm från ett premiärintro och sedan inget mer

hompa90: grym video. Skulle dock kunna ha en typ "amerikansk reklamröst " för att ge det lilla extra.

hompa90: otroligt fin video!

Kul att Vince fick en roll. Där har vi nog en framtida a-lagsspelare i klubben.

hompa90: Vi är på en egen nivå. Lite skillnad från Timrås Facebook livesändningar som någon tjomme filmar med sin iPhone 4..

Tarasov:
www.youtube.com/watch?v=S34ab17uxyc

Gåshud deluxe, Sundström bilderna, det är så vackert! Sveriges finaste klubb!

Bad_Brett: Tyckte jag såg den låg där !!

S-vikaren:
Gåshud….

Frontschwein: Jag trodde jag hade uppmanat Lumberjacks på X att starta en insamling till Sverre, men hittar inte mitt inlägg nu. Kanske glömde trycka på skicka?

Men håller helt och hållet med. Stötta honom i hans arbete, så länge han inte skadar motståndare med mening kommer jag aldrig klandra honom. Inte hans fel att han är lång.

Bad_Brett: å andra sidan kostade widebros snålande med att redovisa ett plusresultat i siffrorna oss platsen i shl. När alla såg att vi behövde spets hade hinken exakt noll spänn att handla för. I ärlighetens namn för liten börs redan från början.

Ja, visst saknar vi estetiken från Shinzawai och digitalbath i dagens media. Skulle gärna se ett retrorifo.

Övrig reflektion. Ser gärna stående diciplinskit på Sverre. Han är inte här för att producera. Det är nåt vi saknat. Gör han motståndare osäkra och rädd för en psyksmäll har han gjort sitt jobb. Det behövs till slutspel. Tre avstängning för Sverre ger mer avtryck än Norén kommer görs på hela säsongen.
Han skräms ju iaf.

Olofsson är för övrigt totalt menlös. Går det inte att lösa honom mot nån sur Tjeck rakt av.? Dom brukar ju kunna skjuta. Jeppe skjuter ju lika stabilt som prins Bertil på fasanjakten när parkinapnmedicinen glömdes för tredje morgonen.

Vilken legend. Kommer minnas som en av dom menlösaste återvändare med påhlsson och Enström.

På isen ibland undrar man om dom tillhört toppen och inte skinnkepsrinken i jordbro . Conny strömberg är mc david i jämförelse när det rundas av.

Bad_Brett: Vi har nog mycket att tacka Landfors för som klev på som heltidsanställd här nu under våren. Svårt att tro att Jon knåpat ihop dom här filmerna som är så välregisserade, hatten av!

S-vikaren: Snacka om att vi har kommit en lång väg. Minns när Shinzawai satt och klippte ihop YouTube-videor med dålig upplösning, som likväl var mycket proffsigare än de officiella MoDo använde sig av. Vi pratade om hur vi skulle erbjuda våra tjänster och hjälpa MoDo ideellt för bli av med den amatörmässiga känslan.

Det här hade lika gärna kunnat vara ett intro för Las Vegas Golden Knights, helt galet. Nog var det ändå när Widebro kom in som saker började hända på den här fronten? Han fattade det som jag hade tjatat om länge, dvs att vi inte kan förlita oss enbart på ishockeyentusiaster, utan vi måste ha ett evenemang som faktiskt är _coolt_ att gå på, även för korkade tonårsbrudar. Nu fattas det bara att fixa lite schysta magtröjor med MoDo-tryck, för de skulle sälja som smör.

Vet att jag ofta är kritisk, men hatten av. Detta var otroligt välregisserat och det måste lika mycket jobb bakom för att få ihop allting. Oerhört imponerande!

« · 2907098 · »