1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481015 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05

1213394 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Bad_Brett: Man kan också tänka: "Kasta inte sten i glashus."
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
AndreS:

Med samma resonemang så är aldrig okej att ifrågasätta någonting som till exempel Forsberg gör. Givetvis skall du kunna kritisera en spelaras insats även om du inte är lika bra själv.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Salle:

Blängde Sondell på MZA efter hans tavla? Pinsamt isåfall. Sondell har ingen rätt att markera missnöje över medspelare eventuella tavlor i egen zon.

Håller med dig om Svedberg. 3an bör han kunna ta men sett över de senaste 10+ matcherna kan man inte vara annat än jättenöjd. Han har gått från lovande och ok till lovande och bra. Börja kännas stabilt.

Domarinsatsen var ett skämt åt alla håll.

1 poäng hemma duger inte. 2 eller 3 måste de ta.
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
AM: Det är kycklingspett, kryddiga och goda. De är godare än de ser ut.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
knaskamilla: Antar att det var lammfärsspett, men just den varianten MODO bjöd på såg lite torr ut.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
knaskamilla: Skulle tro att det är kyckling, men jag håller med, det såg lite läbbigt ut. Dock vet jag att jag smakat nåt liknande och att det var mycket gott..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
AM:

Jag undrar mest vad det är för något, de där grejerna på pinnar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
knaskamilla: Vilken tur du slapp äta då.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Lumber Jack:

Det där köttberget såg inte så aptitligt ut...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05

Vinnaren i supportersponsen fick bl.a. köra lite fys, få sig en halsduk, vräka i sig av ett köttberg, kolla in Eriks tungungsskiva och se en lycklig Mojje. Inte en helt fel spenderad lördag kan jag tänka.

 http://www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4684&rows=5

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
knaskamilla: Det värsta är att domarnivån är så olika från match till match. Skitsvårt för spelarna att lira då.
Visst jag gillar att domarn blandar sig i så lite som möjligt och inte tar för varenda liten hakning men det måste ju vara samma regler varje gång.
Kolla länken så får ni se vad en spelare tycker om domarnivån i Sverige
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Den här tråden passar ju bra vad gäller domarinsatsen i gårdagens match.

Det skulle vara intressant att veta hur spelarna tänker kring det här. Gillar de att man får haka och hänga och klänga?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Haha, klockren avslutning av Josh i intervjun med Martin!

Bra intervju för övrigt! Nu saknar jag bara intervjuer med Malek och Mojzis, så har hela laget blivit förhörda den här säsongen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
MODOJohan: Till sillen ingår ju alltid medicin. Skål!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Paddan: Som fiskälskare så diggade jag Näskes väldigt mycket. En gång var det 22 sorters sill, 7 sorters rökt fisk och 2-3 gravade.

Då struntade jag helt i både köttbullar och prinskorv. :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Paddan: Som mig då men jag behöver ingen medicinering...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05

MODOJohan: Mina luftvägar sväller igen. Ganska intressant, om man inte har medicin med sig. Fast jag har ändå provat fish and chips och surströmming bara för att se hur det smakade.

Salle: Jodå, Näske Krog hade ett utmärkt julbord även för oss som är fiskallergiker.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Paddan: Julbord utan sill och fisk? Går det?

Så då kan man anta att du inte är nån fan av Näske Krogs julbord dårå?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Paddan: Min jämlike! Jag är allergisk mot sillar och fisk också. Fasen så jobbigt.... Hur urartar sig DIN allergi?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Salle: Jepp, det fanns det. Men jag tyckte det räckte med köttbullar, revbensspjäll, fårfiol, rökt rulle, rostbiff, kalkon, kalvsylta, paté, några olika sorters korvar, mimosasallad, rödbetssallad, skinka och till dessert sex olika sorters ädelost, ostkaka, ris a la malta, fruktsallad, saffransbröd och pepparkakor. Sillen och fisken kan jag inte uttala mig om då jag är allergisk mot sånt, men det övriga var riktigt läckert.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Paddan: Om lilla julbordet var mastigt undrar man ju om det fanns ett stort också?



Måste även kommentera Josh Green-intervjun.
Skönt svar på en skön fråga i slutet. Och varför har Markus en sexpack när han, mig veteligt, inte dricker alkohol...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05

AM: Hade det inte varit för att jag sett alldeles för många förlustmatcher denna säsong så hade jag nästan velat parafrasera Sportbladet. "Utan Paddan vinner MoDo inga matcher".

Fast lilla julbordet på Restaurang Hov var formidabelt... och jäkligt mastigt att ta sig igenom. Sedan så är julmarknaden på Jamtli också ganska mysig, fast jag skulle tro att min medverkan i bussen sänkte medelåldern med en sisådär två Brontosaurusar.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
AM: Skyll på Moderatorerna. :-)


Eller kolla in MTV och Josh Green.

modo.hockeyligan.se/main.aspx?contentid=14876509185
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Ingen som har koll på tekningsstatistiken?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Salle: Fan, börjar likna Modos försvarszon här inne..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Frisco: Sorry!


Prenumerera | Anmäl | Spåra | Radera

Frisco: Om det inte var du som skrev det hade jag trott att du ljög.

Prenumerera | Anmäl | Spåra | Radera

Salle: Tekningar 30-35
Frisco Kommentera

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
65selander: Den länken la jag ut tidigare men den har blivit raderad. Den var väl för grov kanske?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
65selander: Jo dom fanns i ett Frisco inlägg som verkar försvunit trots att jag saxade in det i rätt tråd.


Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05

Salle: ang era tekningar "30 - 35"

1: 7-9
2: 10-10
3: 13-13
4: 0-3

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Klipper in i rätt tråd...

Med tanke på hur matchen startade och den fortlöpte så är man nöjd med en pinne. Speciellt då vi var en man kort i princip hela matchen då Patrik Sjöberg hade kunnat haft på sig en grön tröja lika gärna. För som dom fick haka, slasha och hålla i utan att Sjöberg agerade. Minst EN gång såg han vad dom gjorde och då viftade han avvikande. SOPA, IDIOT och in med Nalle Puh.
Och hopptacklingen på Westin är ju skamligt att missa.


Sen hade de andra två dömarna inte nån av sina bättre dagar heller. Några solklara offsider tog dom INTE men dom hittade (bokstavligen) den på Steen. Fast dom felade liksom åt båda hållen så det var inte lika upprörande.


Ser att ni klankar lite på Svedberg men jag tror ingen ES-målis hade tagit varken 1:a el 2:a FBK-baljan. Sen hade FBK, antagligen med hjälp av AB, läst hur dom skulle göra mål på Svedberg för nästan alla skott satt högt och på 1:a stolpen och på 2:an var han helt skymd.

Och 3:an... Sondell blängde som f-n på MZA efter den. Vet inte om det känns helt rätt. Om inte Sondell var avis över den snygga indianaren vill säga.
och när han är på tapeten... MEN BÄNKA SONDELL FÖR BÖFVELN!"

Och det leder ju en in på coachingen. Hur kan man inte sätta en powerforward bredvid Svarten och Macke??? Inget ont om Molinders insats men han är ju en Svarten-kopia och två såna funkar liksom inte. Det var kanske försvarligt när Green och Tuokko var borta förra matchen men nån av dom, Madsen eller Hägga hade platsat mycket bättre in där.

Sen är det nog läge att träna lite tekningar för idag vann man inte några alls kändes det som.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
shinzawai: En otränad Näslund går in och är matchens bäste spelare. Övriga elitseriespelare bör nästan skämmas.

Svedberg såg lite osäker ut idag. Han hamnar i fel positioner många gånger. Räknade till minst två tillfällen där FBK hade öppen kasse, men där de hade något sämre avslutare.

Vad hittade Sjöberg i slutet, där Green, Mojzis och Pihlström åkte ut? Dålig domarinsats genom hela matchen. Alldeles för många fasthållningar, hakningar och felaktiga tacklingar (den på Westin).

Starkt ändå att ta igen underläget. Det börjar bli en fin tradition den här säsongen. Alltid något positivt. Men vi får inte börja leka Brynäs nu, utan vi behöver trepoängare om vi ska hamna på slutspelsplats. Men två torsk på senaste 14 matcherna är ju ändå rätt hyfsat.

Kul att se Mojzis reaktion vid målet. Han sken som en sol, och hoppas han kan komma igång med poängproduktionen nu. Stark insats genom hela matchen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
MorganaLefaey:

Men det hjälps inte. Usch och fy vad Sondell är under isen. Noll självförtroende, betonghänder, felvallat och skygglappar.

Hur väcker man den björn som sover?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
shinzawai: Vad skönt med en sådan här upphämtning. Behövdes och tror spelarna mår gött av att få kämpa och se att det ger resultat.
Man började hemskt, men ungefär när jag klankade ner på att man inte hade ett skott på mål efter an halv period så blev det mer kämpa och fart.
Man får vara nöjd med en pinne, men det är tyvärr tre man behövde ta.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Hawerchuk: Han var ingen sopa defensivt heller. Han är överallt och gör smarta saker.

Tycker även att Susse såg ut som sig själv i framför allt andra halvan av den här matchen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
shinzawai: Det känns som att Macke låg bakom hälften av alla Modos chanser.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Jag känner som i torsdags. Med en oblind domare eller med Foppa i laget hade vi vunnit.

Jag älskar att se #19 spela hockey. Han är så jääävla grym.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Nikki Nine: Håller med. Jag skulle va nöjd som FBK:are.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Bra idag
Vi hämtade upp ett 2måls underläge i sista
Vi vägrar förlora hemma.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Nikki Nine: Fan vilken dålig match man gör. Helt värde...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Lumber Jack: En poäng är bra, men jag är ändå besviken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05

Nikki Nine: Puh!

Vi vann en tredje period!

Undra vad som hände vid utvisningen?

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
På x med modo, en båttur nära dig.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
4-4 Kom igen nu macke/svarten en till!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Nikki Nine: Nu får fan i mig Freddan skriva kontrakt med Madsen, innan nån annan gör det.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Lumber Jack: Vi kan fortfarande förlora :-P
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Nikki Nine: Klockrent i handsken!

Va vavavavavavavadet?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Nikki Nine: In your face! ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
spud: Vilken pass av Macke.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Oo där är jag tacksam för en 2a.
Kommentera

1213394 · »