Berka: Det känns så... När backarna avlossar ett skott så kommer det långt ifrån, gärna från blå och man anar redan innan skottet att det antingen tar i magplattan eller går utanför.
MODOJohan: Det känns faktiskt lite så. oerhört sällan man ser modo´s backar göra skottmål oavsett vart dom står.
Sen börjar man undra varför modo uppträder stressat så fort pucken är i egen zon, man slår i rundeln och forwards försöker alltid valla ut puckarna oavsett om dom är ensamma el. markerade, puckarna går ju bara till hv-spelare åsså startar dom ett nytt anfall.
Ganska nöjd ändå över modo´s period, vi möter ju trots allt seriens kanske bästa lag så.
spud: Det är ju direkt löjligt. HV71 gör ju som man behagar. Antagligen vinner man matchen bekvämt med tre mål når man bestämmer sig för att gasa på i några minuter.
spud: De jävliga är att de är säkert inte ens intränat, dom sprudlar ju av energi och självförtroende, hittar varandra med fina pass och sen är deras backar målfarliga.
Lumber Jack: Ja Svedberg säljer sig billigt idag. Det håller inte att spela två meter ut och täcka vinklar i box play. Sen undrar jag varför han inte får en backklubba på andra målet.
Lumber Jack: Ganska tacksamt för HV nu. Ifall det behövs kan man ta en utvisning eftersom Modo ändå inte tänker göra mål i sitt PP, Klar fördel HV71 alltså.
Lumber Jack: Nu smäller vi in ledningsmålet och sen håller vi det. För det har jag bestämt, och för att jag för första gången spelat på MODO denna säsong.