1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482299 inlägg · 4079 ämnen

Modo Hockey - HV71 20101207

1318257 · » Till forumet


Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
bisterfinnen: Jag kräver krafttag. Härmed uppmanas till ett "Domarn är snäll, han är jättesnäll-tifo"
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Paddan:

Han kanske tycker att han är bra på att snaska kotte. Klart man blir sur!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207

Lumber Jack: "You are the worst fucking cocksucking referee I’ve ever had”

Om det där är skäl att stänga av någon i två matcher, så skulle vi inte ha någon publik överhuvudtaget i elitserien.

Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
shinzawai: Det enda rimliga är att han hotade med att halshugga deras barn och våldta deras fruar.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Paddan: En match till står det i Sportblaskan. Vad i helvete sa han??
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Lumber Jack: Fortfarande inget om Ritchies eventuella ytterligare straff, vad jag kan se. Kan väl bara betyda att de laddar på rejält på straffet.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Lumber Jack: Timander stod vid målet och hade två spelare att markera. Nu valde han att rikta klubban mot spelaren högre upp i banan vilket kanske var lite konstigt .
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
supertrött: Timander.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
spud:

" Visst spelade Ahrling rätt bra, men han satt utvisad när HV tog ledningen efter en klumpig 2a och sen stod han väldigt märkligt vid HVs sena kvittering.
Hade det varit Hållberg som gjort dessa synder hade han fått smaka på den stora sågen."

Såg jag så fel när jag tyckte det var Bonsaksen som agerade märkligt när Thörnberg styrde in kvitteringen ?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Nikki Nine: Och där tycker jag då att både Hållberg och Bonsaksen uppträdde betydligt virrigare än Ahrling i gårdagens match. Bonsaksens rensningar i blindo är inte roliga att se.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207

Nikki Nine:

Vilket iofs inte direkt är en sämre backuppsättning än Frölunda har...

Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
spud: Han har ju inte jättemycket val med tanke på de två backskadorna vi har /hade och den breda trupp vi har.

Om Josefsson inte är redo imorgon ska vi alltså åka ner och ta tre poäng mot Frölunda i Göteborg med Timander, Jonsson, Westin, Hållberg, Bonsaksen och Ahrling.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Bad_Brett: Ja att Ahrling är en talang och en av de mest spännande spelare vi har i klubben är ju solklart. Men en kille som kostar oss 2 poäng har jag svårt att förbehållslöst hylla.
Däremot hyllar jag gärna Challe som låter han spela och få förtroende.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
spud:

Det är helt naturligt att man reagerar mer på misstag som till exempel Hållberg, med all sin rutin, gör, än som en junior gör. Ahrlings utvisning var solklar och det kändes som att det blev farligt varje gång han hade pucken i egen zon.

Däremot så är jag övertygad om att han kommer bli en intressant spelare att följa framöver.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
spud: Say what?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Paddan: Det kan så vara att Hietanen också borde åkt ut, men att säga att Ahrlings utvisning är tveksam går jag absolut inte med på.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Poffa: Jo visst var det hans första, men att säga att en kille som indirekt låg bakom 2 i egen kasse är väl lite väl magstarkt?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Wayne Gresky,Paddan: Sparka (på) Anrell, NU!!!!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Paddan: Jag tycker att han håller en ganska stadig låg nivå.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Paddan: Challe är ju helt rätt för modo jag tycker det är rätt uppenbart. att vi nu ligger näst sist har inget att göra med vilken tränare vi har utan att vi har en lite tunn trupp för tillfället.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207

Poffa: ...och Lasse Anrell vill sparka Challe, för att MoDo ligger näst sist och varit pinsamt ojämna.

Jag skulle snarare säga att det är Anrell som är pinsamt ojämn.

Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
spud: Ahrling gjorde sin första elitseriematch. Hållberg har gjort 579 matcher. Och även om Ahrling stod för en klumpig utvisning och den märkliga placeringen vid HV:s tredje mål så gjorde han ändå en bra mycket bättre match än Hållberg.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
J F K: För egen del tycker jag det var märkligt hur mycket slashingar och crosscheckingar Hietanen fick utdela på MoDo-spelare utan att ens vara nära att åka ut. I sista perioden gick Hietanens klubba som en kolibrivinge när han var inne, och då var han oftast inte ens nära pucken.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Gidde: Jag tycket inte utvisningen var så billig. Oavsett så var den ohyggligt klumpig. Jag förstår inte vad man har att vinna på att crosschecka någon i ryggen sådär. Det var ju inte på något sätt så att HV låg på hårt eller att det var en målchans. Ett tecken på övertändning.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207

spud:

Utvisningen var som sagt billigt dömd, kunde drabbat exakt vem som helst..

Hur han stod på målet vet jag tyvärr inte, där får jag lite på dig... ;-)

Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Gidde: Visst spelade Ahrling rätt bra, men han satt utvisad när HV tog ledningen efter en klumpig 2a och sen stod han väldigt märkligt vid HVs sena kvittering.
Hade det varit Hållberg som gjort dessa synder hade han fått smaka på den stora sågen.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207

Poffa:

Jag instämmer med dig, tycker också Ahrling gjorde en klart godkänd debut.

Men överlägset bästa junioren var Byström, han växer för varje match!

Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Björn W: Grattis. Kul för dig. En mössa, eller nåt. Imponerande.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207

J F K: Den utvisningen var ytterst tveksam, sett till hur det dömdes under resten av matchen. Och han var inne på ett mål framåt också, vilket man inte ska glömma bort.

Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Poffa: Han var inne på kvitteringsmålet och tog en onödig utvisning som gav 1-2. Då hjälper det inte att han sköt i stolpen.
Jag tror absolut att han kan tillföra en hel del, men han måste lugna ned sig lite och spela lite enklare.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
J F K: Det enda olyckliga är att tabelläget inte är det optimala för att komma fram.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207

Bad_Brett: Märkligt hur olika man kan se saker. Ahrling stod upp och checkade hårdare på motståndarna än vad de flesta andra backar gjorde. Han stötte på framrusande forwards två gånger och fick stopp på anfallet båda gångerna. Dessutom hade han bättre och farligare skott på mål, än någon annan back i Modo.

Jag håller med om att det såg lite darrigt ut ett par gånger, men med tanke på att det var hans första minuter någonsin i ES, i ett läge där det finns en hel del press på att inte göra bort sig, så tycker jag han gjorde ett riktigt bra inhopp.

Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Bad_Brett: Å andra sidan så brukar det ta lite längre för backar att komma fram så jag är inte alldeles för orolig än.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Poffa:

Ahrling gjorde ett väldigt darrigt intryck och misslyckades även med de allra enklaste detaljerna. Det är möjligt att det blir bättre med tiden, men han ser inte alls lika mogen ut som Byström.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Mano: Håller med dig Mano. Tycker att Perra gjorde en av sina bättre matcher och han håller upp sin kedja på ett grymt sätt.
Han är nästan att föredra framför Susse i pp nu för han vågar i alla fall att lägga pucken på mål. Susse skjuter ju knappt om han har öppen kasse.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Wayne Gresky: Kanske det. Jag såg inte den matchen, så jag har inte koll på den smällen. Jag såg ingenting i dagens match som liknade ett skadetillfälle.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Poffa: Josefsson åkte ju på en smäll i slutet av FBK-matchen, det kan inte ha varit den som gjorde sig påmind?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207

Det här håller inte. Vi orkar inte spela de här matcherna med så kort om folk. Vi måste förstärka och Corso är kanske inte den dummaste värvningen, i det här läget. Marknaden verkar ju stendöd.

Sedan behöver vi även en back, omedelbart. Isak Ahrling kommer in när Josefsson kliver av (vet någon varför, ännu?) och är absolut inte sämste back. Den utmärkelsen går nämligen med alla röster till Hållberg. Karln lider av svår barnförlamning och mest troligt har han sviter efter alla hjärnskakningar. För man kan inte förklara hans beslut på annat sätt. Se bara på när han kliver in och ser till så vi får ett lagstraff för för många spelare på banan.

Hasse, Ahrling och Westin gör alla en riktigt bra match. Framåt gör Svarten, Madsen, Hedman och Byström en bra match. Ingen skugga ska falla över Olofsson och Forsström. Susse är okej, men Skröder och Danielsson är så under isen. Man måste våga skjuta när man är mitt i slottet, för helvete. Och nästa match måste Dahlberg stå, det är faan ett krav. Tarkki tappar puckar hela tiden.

Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Mano: Perra borde förresten få någon slags medalj som lyckades sätta upp en för dagen direkt usel spelare - Anton Hedman - till 0+2.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Mano:

Sedan glömde jag att nämna Hasse, som har mer fart under rören än han haft på tre år. Fantastiskt roligt att se. Jag trodde knappt mina ögon när jag såg "Kamikaze" Jonsson göra comeback. Synd att han inte fick avgöra.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Vill bara flika in vilken djävulsk insats Svarten gör idag. Enormt jobb hela matchen och på övertid kändes det som att han aldrig bytte. Det kommer såklart inte funka i all evighet, spelare som kan avlasta behövs. Men för ikväll: Tack Perra.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Björn W:

Det är givetvis ingen slump att MoDo gång på gång misslyckas med att ro hem tre poäng när man har chansen. Truppen är för tunn och man har få spelare som kan "döda" matcher genom att göra några billiga kontringsmål. Sedan blir man lite avundsjuk när man ser HV 71's backar panga på och det blir farligt varje gång.

Med facit i hand så var väl slutresultatet ganska rättvis. Timander skulle ha givetvis ha åkt ut för det fula tilltaget på Fasth och det hade inneburit 5-mot-3-underläge i två minuter.

Tarkki känns som ett väldigt osäkert kort. Även om han gör några monsterräddningar så släpper han på tok för mycket returer och står ofta felplacerad. In med Dahlberg, tack.

Byström går från klarhet till klarhet. Jag hoppas att tränarna fortsätter att ge honom chansen även när truppen fylls på.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Gustafsson: vad ska man säga, jag tycker detta är smått pinsamt, att man med 2 min kvar av matchen spelar så håglöst, 5 spelare som backar in i knä på målvakten, sen är det offside i målgården dessutom men den är svår att se förmodligen. Nä modo är ett bottenlag och mm vi inte värvar snart så blir det heller inget slutspel. Sen måste challe lära sig att skröder eller danielsson inte ska slå straffar.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Björn W: Om vi, med Challe som tränare, väljer att knyta till oss Corso så får man nog helt enkelt lita på att de har koll på hur han kan påverka laget utanför isen och istället koncentrera oss på han spel. Det vore ett fantastiskt nyförvärv såhär mitt i säsongen.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
NuMo: Småbitter är jag, men då har jag mixat med andra upplevelser än hockey i det sinnesläget.

Corso kan bli kul och då är jag nöjd med leverans i 10-15 omgångar på ren revanschlust.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Sawchuk: 3 poäng blev till 2 som blev till 1, surt. Förjäkligt att vi bara får med oss en poäng från de här två matcherna. Spelet ser åtminstone väldigt bra ut långa stunder och det verkar vara ett gött GO i laget.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Nikki Nine:

Väntar vi ett tag till med värvningar så kan vi snart åka med två juniorfemmor.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Gött, en poäng mindre än Frölunda idag och nu ska vi åka ner med tre kedjor och en juniorkedja och försöka vinna i Göteborg. Lycka till...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
spud:

Bedrövliga straffar.

1 poäng, suck
Kommentera

Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Björn W: Jag känner mig extremt bitter. Fast man kanske skall vara tacksam. Inte vet jag.
Kommentera

1318257 · »