1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482147 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma

« · 2640087 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
BobbyG: Theo lär ersätta Niederbach i första men vems plats ska OP ta? APs? EJKs? OP var seg nog i HA så hur han ska klara detta vet jag ej
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Modomas: nej, varken han eller theo. och ingen av dom är tänkt att ersätta honom heller, det kan jag inte tänka mig.

det blir en ökad konkurrenssituation och en möjlighet för ledarna att bänka upp till tre spelare som behöver få tummen ur rumpan.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Modomas: Nja, olika spelare. Han gör garanterat mer nytta än Hutsko iaf.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Modomas: nej det är han inte på långa vägar.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Smurfen: kraftfullt agerat av Hinken! Kommet göra exakt lika mycket skillnad som färgen på klubbtejpen.
Fast å andra sidan är ju hela laget uselt förutom några få så det kan ju knappast bli sämre.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Modomas: Vi är en spelare back sen Ruohooma lämnade ändå så det är bra med bredden
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Är OP verkligen bättre än ORegan?!?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
JoJo2613: Mycket bra att vi skickar denna signalen efter patrasket igår
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Sigge: Hutsko fine bort med han men O'Regan ska vi inte skeppa.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Smurfen: Hejdå Hutsko och Oregano. Det blir välkomna tillskott för Västervik och ÖIK inför kvalet!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Smurfen: vet inte hur östersund och Västervik har det med lån men skulle det inte vara toppen för alla parter om Hutsko fick spela där?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Smurfen: Tackar. Hejdå Hutsko.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Smurfen: MoDo kallar hem både Theo och OP
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Fin revansch å skalp J 20 tog mot Malmö , vinst med 4-2 !

Ser bra ut i tabellen !
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
tittade framåt på hur det ser ut kommande vecka, innan det är uppehåll.

Örebro: Rögle hemma, Luleå borta, Leksand borta

Rögle: Örebro borta, Växjö hemma, Linköping borta

Malmö: Oskarshamn borta, Skellefteå hemma

Modo: Frölunda hemma, Skellefteå borta, Färjestad hemma

HV71: Färjestad hemma, Timrå borta, Oskarshamn hemma




tufft spelschema för alla, men liten liten fördel för hv som ska möta ett formsvagt färjestad och oskarshamn, samt malmö som också ska möta oskarshamn

är det för övrigt någon som blir förvånad om färjestad hittar formen på flygplanet till övik på lördag?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Blake: vi har för tunn trupp för att spela vår bästa ytterforward i 3e! Vi kan inte fortsätta försöka ha tre producerande enheter. Vi måste sätta våra offensiva spelare i de två första kedjorna och sedan får resten fokusera på att spela +/- noll.

Bernhardt är en av våra bästa backar de senaste 10+ matcherna så att dra ner hans speltid är riktigt korkat med.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
mikenomad: både ja och nej skulle jag säga. tror det blir svårt för modo att vara -såhär- usla resten av säsongen. samtidigt är det en stor skillnad i att både ni och luleå i grunden är bra lag med hög högstanivå, så att det till slut skulle vända var inte osannolikt.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Robin Ztorken L: Första 3:
Ranta-Dick-Niederbach
Woods-Sam-Oreagan
Aagaard-EJK-Södergran

Vi sprider ut de defensiva riskerna, Dick är vår bästa center, Ranta slipper tänka defensiv, Woods+Sam har funkat förrut.

Näsén är kung och ska lira första backpar, dra ner på Rundblads och Bernhardts istid. Nöt BP som fan.
Blir vi bara lite bättre på att försvara oss så klarar vi kvalet. Tror jag. :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Bad_Brett: Fast det kommer inte fortsätta se ut så här för er men man lär ju sig aldrig som supporter. 6/1 mötte vi Luleå borta, det var då seriens två formsvagaste lag som möttes. Vi vann den matchen men det såg bedrövligt ut och matcherna efteråt var en uppvisning i lojt uppträdande. I Luleå avlöste krisrubrikerna varandra och det pratades kval. Tre veckor senare är vi formstarkast i serien och Luleå är tvåa
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Tur att damerna sköter sig! om man öppnar modo.se så är det inte bara dystra resultat.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Marrdin:
Ja det känns som att amerikanskt centerspel skiljer sig lite åt kontra svenskt
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
erjo: tycker ang första kedjan att det är helt otydligt med rollerna. Ranta spelar center ibland när oregan är på villovägar. Vilket skapar ytor över halva försvarszon på hans sida. Dom skiftar inte positioner. Några i laget ska rädda hela kalaset medans andra gömmer sig/hamnar fel. Oregan är inte centermaterial i shl. Möjligen i ahl eller liknande där han spelar i ett lag som är bättre än motståndet, några byten i anfallszon går nog bra. Han klarar inte omställningar till försvar.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
modomille: Skaplig KNÖL under överläppen där du
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
erjo: jag tycker inte att du har fel
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
jonsson: inte skeppa nån om det inte kommer in nytt blod som faktiskt höjer kvaliten. 100% ta hem folk bara för att försöka ändra gruppdynamiken och som vågar kötta på lite och inte åker runt och gör allt för att undvika att förlora. Stuva om också ja. Ser gärna en rejäl omstuvning och att man håller i den relativt längre så det blir lite arbetsro också.

Men det är lite som att trolla med knäna. Sanningen är ju att skulle Modo hålla för hela säsongen så hade hinken behövt träffa rätt med alla värvningar. Och det gjorde han verkligen inte.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Nucky: hann bara se första som tur är....vad såg du?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
KB65: Vi höll på att tappa serieledningen ifjol men lyckades på något jäkla vänster rycka upp oss kniven mot strupen. Om de kör med ett liknande träningsupplägg som i fjol känns det inte som en slump att vi hade en jättesvacka även då. Kan det vara så att spelarna helt enkelt inte orkar 60 minuter för närvarande?

Med det sagt. Ser det ut som igår så kommer det inte bli många poäng till. Period 2 och 3 kan vara det sämsta jag någonsin har sett i SHL. 4 skott på 40 minuter, på hemmaplan, mot ett lag som saknar sina stjärnor, i säsongens viktigaste match... det ska inte kunna hända. Tror Västervik hade lyckats avlossa fler skott än så.

Och tyvärr har vi sett tendenserna en längre tid, så finns absolut inget som tyder på att det kommer vända. Bortsett från att MoDo har en tendens att rycka upp sig precis när vi minst anar det.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
KRB: tänker att vi är så lika i kvalite att det kommer bli 95% mentalt....och helt omöjligt att tippa? Får för mig att Lassi är en robot och inte kommer bli negativt påverkad. Dicken känns också som han gör samma sak varje dag på jobbet oavsett vilken match det är. Oskars har ju massor av kvalrutin å andra sidan...... Rent statistiskt så tänker jag att Oskars borde ryka helt enkelt därför att dom balanserat på strecket så sjuuukt länge. Och egentligen inte ens borde vara i shl.

Blir det kval kommmer jag inte titta. Jag är fortfarande traumatiserad av Leksand. Men fram till eventuellt kval ska jag njuta. Tror fortfarande stenhårt på att vi inte kvalar.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
BobbyG: O’Regan och Ranta ska inte spela i samma kedja, speciellt inte om O’Regan ska spela center. Den kedjan som den ser ut idag är så dåligt komponerad att man börjar ifrågasätta varende en i ledarstaben. Alla tre är helt vilsen i defensiven och ingen har vett att förstå att man inte kan tappa puckar på linjerna.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Billy Öhman: Det är defenitivt dags att förändra den enheten, Woods o Dansken har varit osynliga alltför länge nu.
Helt osynliga
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
KB65: det enda jag tycker oskarshamn har på modo kompetensmässigt är att deras toppspelare har högre individuell förmåga och har möjligheten att hitta på saker på egen hand. modo har bara ranta som är i samma ven

i övrigt tycker jag det är jämnt skägg eller att modo är bättre
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
KRB: Omöjligt att veta då det är så mycket mentalt som spelar in. Tycker dock vi på alla sätt är bättre än Oskarshamn.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Som någon skrev tidigare. Det är dags för Karlin o co att sära på Dickinson kedjan. Kan va bra att sära på dem någon match.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
KRB: det går inte att säga idag med 15 matcher kvar. det kommer bero på massvis av saker. hur spelar modo resten av säsongen? hittar dom ur svackan och får självförtroende eller kommer det vara dåligt ända in i mål?

oskarshamn har sannolikt förberett sig på ett kval i 20 omgångar nu så dom lär vara redo. har modo bra självförtroende och spelar som ett lag, framför allt utan puck, så löser dom det, är det som det ser ut nu så blir det inte många matcher.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
KB65:

Även om det mest troligt mot förmodan skulle bli en kvalserie mot Oskarshamn, hur tror ni vi klarar oss i en sådan drabbning?!
Har vi en trupp/grupp som över 7 matcher är starkare än dem?!
För visst tror vi ändå att Oskarshamn får den sista platsen i år,

Onödigt spännande avslutning på 2023-2024
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
KarateKing700:
Johan S är ingen dum idé men inget byte tycker jag utan plocka in honom och ut med O Regan på en kant
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Bad_Brett: Så länge som vi är ovanför kvalstrecket så tänker jag inte ägna en tanke på HA. Blir nog inte ens före något eventuellt kval. Coping som inte ger något för mig.

Vi visste att det skulle bli tufft och nu är vi där. Men inget är avgjort ännu.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
KB65: det som talar emot att skeppa hutsko är att modo är tunna nog som dom är på forwardssidan, tänker rent numerärt. jag ser gärna 15 forwards i truppen efter 15e för att säkra upp inför ett eventuellt, eller troligt, kval.

hittar hinken nåt på marknaden och plockar hem theo och op, ja men skicka honom då. tyvärr. jag vill att det ska funka. jag förstår värvningen i sig, tycker den var rimlig när den gjordes.

är egentligen emot det här att välja det så kallade hjärtat före kvalitet, särskilt när modo har så låg kvalitet att börja med, men när spelaren som ska vara kvalitet inte får ut någon så är det kanske bättre med hjärtat.

tänker mig nån form av

josh kedja
ranta-oregan-potentiellt nyförvärv
x-sam-x
x-x-x

södergran, walli, theo n, theo j, sebbe, adam, ejk och op får helt enkelt slåss om fem platser. bra med konkurrens, bra att kunna peta spelare som inte presterar, bra med kroppar vid bortfall. ett av modos ganska många problem just nu är att det egentligen bara går att bänka en spelare, när det är många som inte når upp.

inte säkert det blir bättre med mer spelare men tror inte det skadar under den korta perioden det blir
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Bad_Brett: Du som brukar prata om loosermentalitet och sen skriver du det där?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Nucky: Det enda positiva är att det nu känns så beckmörkt att allt annat än förlust i resten av matcherna och 4-0 till Oskarshamn i kvalet kommer kännas som ren bonus.

Det är nästan värre ifall vi tappar det i omgång 52 och förlorar sjunde avgörande mot Oskarshamn. Nu kan supportrar, Hinken och Karlin ställa in sig mentalt på HA.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
BobbyG: Jag förstår att man till syvende och sist måste avbryta med en spelare som gör sig omöjlig i laget.
Men ibland känns det som att man ger upp lite lätt på spelare som plötsligt inte vill hedra kontraktet och lämna.
Ett kontrakt med klubben väger väldigt lätt om det enda som krävs att man inte längre vill spela för klubben, oavsett anledning.
Tycker också man ska kunna kräva mer av en 34-åring, men det säger kanske mer om hans karaktär än något annat.
Jaja, förstår att det inte finns någon enkel lösning, men har ärligt talat svårt att se någon av våra bottenkonkurrenter göra sig av med sin tilltänkta förstecenter till en konkurrent på det viset.

Det var en rejäl chansning att lämna över till ORegan på den positionen, något som tyvärr inte verkar hålla.
ORegan är alldeles för obrydd i defensiven och vek i närkamperna för att kunna ta en centerposition.

Jag är fortfarande lite i chock över våra 2 sista perioder igår.. det uppträdandet såg jag inte komma.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
KarateKing700: O’Regan ska vilja flytta till ett skitgäng i Finland och Vasa ska vilja ta över hans dyra kontrakt då man inte har något att spela för, ser båda två som ganska osannolika scenarion tyvärr.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Jag skulle säga att man försöker få till ett byte av O’Regan.
Kanske se över om det går att byta mot Johan Sundström i Vasa Sport som med största sannolikhet kommer tillhöra botten av Liiga ändå.

Skulle gärna se att hinken bjuder ut Hutsko till HA-klubbar och använder de pengarna + dem man fick för Ruohomaa för att köpa loss Reid Gardiner som fullständigt spottar in poäng i Liiga och som hinken haft uppe tidigare på bordet.

Sen i någon sorts drömvärld skulle man gärna se att Ludwig Byström ville komma hem, men tror tyvärr han kör säsongen ut där borta.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
KB65: hutsko kan man sätta på läktaren/planet hem. O’Regan tror jag inte har huvudet här när han har sin gravida flickvän kvar hemma, tror han mest vill ha ut lönen nu den korta tid som är kvar. Så han kan få vara 13e.
Plocka hem Theo och splittra på Aagards kedja.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Monno: Är extremt anti mot att skeppa också, men Hutsko har i ärlighetens namn inte åstadkommit något på snart 40 matcher i den här ligan. Det funkar helt enkelt inte.
Danny är helt lost i försvarspelet men tycker att han har något framåt ändå och vi kan inte göra oss av med allihop. Sätt han på en kant igen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
KB65: Är väl inte super för att skeppa, men ska man skicka Hutsko kan Oreagan följa med på köpet.
Han tar så jävulskt konstiga beslut ibland. Niederbach får mycket skit för felbeslut, men kan väl kanske skylla på att han är ung och naiv. (Än om han är så pass gammal att det ska sitta nu...)
Men Danny är ju snart 30år och fintar på blå och lägger snurr/chanspass in i mitten av banan och massa annat tok.

Jag tror ju vårt stora problem är att vi börjat tappa självförtroendet. Vilket iofs är en produkt av vårt sjukt naiva spel...
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
KB65: Hutsko mot Komarek vore en bra deal.
VIK är ju ändå rökta denna säsong-
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
jonsson: Hutsko bort. Slipper vi betala lön där så är det en vinst.

Se om man kan få loss: Marcus Vela, Ludwig Byström, Jesper Olofsson.
Plocka hem: Theo Jacobsson och/eller Oscar Pettersson.

Prova Woods med Sam och Ranta med Josh. Tycker inte O’Regan ska spela center.

Mina tankar.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Hur tycker ni Hinken/Karlin ska tänka?
Skeppa nån,ta hem nån, stuva om i kedjorna?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Marrdin:
Modo är en arbetsplats som alla andra, levererar du inte så får det konsekvenser, däremot är det väldigt sällan det förekommer personliga påhopp i omklädningsrummet, visst har spelare och ledare surnat till och varit förbannade på varandra men det är ju heller inget unikt för modo eller andra lag.
Låst ämne

« · 2640087 · »