1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474709 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Linköping 2009-10-17

1189201 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Salle: Du är så lärd!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
73Sjöbba: Även kor är snälla.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Salle: Äh, vi Timråiter är ju snälla som några nallebjörnar. Det vet du också innerst innerst innerst innerst innerst inne :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
73Sjöbba&tk75: Undskylda mig...
Läste i min morgontrötthet tik75 och drog den felaktiga slutsatsen att det var en Timråit som spred dessa snälla ord inne hos oss.  Men redan där borde jag ju fattat...
Det vore så osannolikt att Tage Daniellson skulle återkommit från de döda och skrivit en monolog om det.  :-)


Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
73Sjöbba: jag vet !!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Salle: Det är nog ingen fara. Det är nog inte så många som vet vem Challe i Luleå är :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Salle: tack tack :))
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
tk75: Med så snälla och omtänksamma ord så är det väl bara att hoppas att ni sparkar Challe inom kort och lyckas vända skutan på rätt köl.

Fast detta har jag ALDRIG sagt offentligt. :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Icing-Ove: nog måste det väl vända snart för er ni kan väl inte ha oflyt och kramp i spelat hela året
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Berka:
Idag är man inte så kaxig. Jag drömde nåt om Kvalserien och heltaggade lag. Vädret är dock strålande och kaffet är gott.

Darren Haydar gjorde 1+1 i natt. Vinst mot Moose. Colorado slog Detroit, bara skador där kan nog få honom att bli uppkallad. Darren tjänar idag 17600 kr per match.

Morten Madsen, du har fria händer att hitta på vad du vill på isen. Vill du teka, så teka. Ta skott där andra inte tar skott, ignorera alla tomma blickarna i båset när du inte passar i fritt läge och bli gärna förbannad och gruffa lite, sånt gillar publiken.
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17

Nikki:Vi måste komma ihåg att Skröder haft tre fantastiska säsonger i MoDo, så vi får nog förvänta oss en reaktion från hans sida.

Sen är han givetvis beroende av en sån spelare som Susse, låt oss hoppas att han kommer igång med några mål så lossnar det säkert.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Jaha, hur ska vi få igång Skröder då? Att vänta på Susse känns lite fel.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Salle: Aasen var grym som vanligt tycker även att hela den kedjan var bra Eddie larsson var bra han med.känns som att man kämpar och sliter men inte riktigt räcker till saknar sundström grymt mycket.Känns som att vi får rikta in oss på att hålla två lag bakom oss när serien är färdigspelad.

Hoppas verkligen att Foppa ansluter Modo blir ett helt annat lag med peter i laget.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Ett fall men åtminstone ett fall framåt.

Idag så förjänade vi poäng men vi har inte flytet med oss. Mojzis olyckliga fall vid kvitteringen och, ännu, ett oturligt självmål förstör.
Sen hade Svarten ett jätteläge när Engstrand tappade pucken och Häggas miss på Steen snygga passning missar han aldrig igen.


1:a linan arbetade, nä slet, hårt. Speciellt Aasen. Hur mycket speltid hade han i 2:a perioden förresten? Det enda som drar ner deras betyg är PP som fortfarande är lite för omständigt och en del pass dom slår är så galet/dåligt slagna att man häpnar.

Green gör sin bästa match som center och borde få fortsätta som sådan matchen bästa spelare i mina ögon. Och gärna med Tuokko som gör en av sina bästa matcher i MoDotröjan med fart, fläkt och en mängd tacklingar. Lite synd om Adam Eriksson som inte riktigt kunde hänga med/på som 3:e länk där.

Steen blandade och gav medans Hägga och Molinder får godkänt för hårt arbete men det händer inte så mycket runt dom. Matsson och Forsberg syntes knappt.

Bakåt så var det ömsom vin ömsom vatten från i princip alla. Plus i kanten till Sondell och Eddie Larsson. Ovanligt många tabbar från Timmy. Hasse gör sin bästa match men är ändå sämst av backarna. Tyvärr så övervägde Mojzis tabbar en del fina grejer och intentioner. Han skulle nog må gott av ett mål för att få tillbaka självfortroende.
En rejäl dos av det sistnämnda skulle nog alla behöva för att våga skjuta än mer, få lite mer tid att lägga passen osv.

Malek gör en godkänd match men känns väldigt osäker emellanåt. Han sprider puckar värre än Zacke och hans "innebandytäckning" av stolparna känns som en stor säkerhetsrisk.


Sen måste jag nämna domare Sören. Hur man lyckas vara ivägen så mycket är ofattbart. Och hans nivåer är helt obegripbara emellanåt.



Vid spelarintrot var det förresten OTROLIGT glest på läktarna men 5725 kändes till slut som en bra siffra med tanke på omständigheterna.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Nu börjar det se riktigt allvarligt ut.


Nästa vecka presenterar modo ett hett nyförvärv, slynur från island
en kille med bra spelsinne,fina handleder och har nästan gjort en hel match med islands B-lag och14 poäng har det blivit så här långt sen han började med hockeyn 2002

freddan om vävningen::: De känns kul att vi kunde knyta till oss han, en spelare som kommer passa in i vårt mönster, dessutom va han tillgänglig och billig.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Tyvärr lär det här innebära att det kommer ännu mindre folk på matcherna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Nikki: Hasse var bra idag, alltid nått
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Känns inte som ett rättvist resultat men när man inte har någon verklig offensiv kraft så blir det svårt att vinna matcher. Tänk om vi hade haft Salle, Susse och Skröder på banan, då hade vi kanske vunnit en match som denna.

Dock ser det rätt bra ut försvarsmässigt. Lite väl stirrigt på puck ibland men annars så.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
RIDÅ !!!!

Som så många gånger förr förlorar vi, och inget händer... VÄRVA FÖR HELLVET_

Jag förstår varför ingen går på modo´s hemma matcher längre.. jag skulle aldrig betala för att se något så jävulskt VÄRDELÖST, klart man ska stödja föreningen med att handla souvenirer och gå på matcher, men varför ska vi supportrar ställa upp men våra (små) löner när föreningen inte ens försöker ge oss valuta?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
GUD VAD VÄRDELÖST DETTA LAG ÄR!!! KÄNNS SOM MAN TITTAR PÅ DIV 3 HOCKEY, ENDA SKILLNADEN ÄR ATT DÄR HÄNDER DET SAKER.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Nikki: Ursnyggt självmål igen, de blir minst ett varje match !!!

Modo måste leda självmålsligan överlägset
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Berka:

Problemet med PP är ju att vi bara har en person som är beredd på skott och det är en back. Skröder måste försöka lösgöra sig i slottet och röra sig så att han kan skjuta där inne. Samtidigt får back 2 gärna söka sig neråt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Wayne Gresky: Att vi är så dåliga i PP är inte bra alls, känns lite som att allt blir föryckt pga. alla skador, så vi har ingen utpräglad PP-uppställing.

Att passningspelet är så under medel är en gåta, slår man dåliga passningar bara för att man har taskigt självförtroende??
Som om jag skulle komma på jobbet sent varje morgon för att jag har så dåligt självförtroende så jag kan inte stiga upp i tid
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Nu hann jag se halva andra perran, mitt intryck är att lhc som modo saknar självförtroende och lhc-spelarna ser ängsliga ut i egen zon och är ganska avaktande.
Modo har blandat om i femmorna och stundtals ser de ganska okay ut, hade några PP men de va kanske de sämsta jag sett, man spelar pucken till en stillastående forward på offensiv blå och som då tvingas spela pucken bakåt igen. Tuokko gör ett bra jobb som svarten, mza och green ser stundtals riktigt vassa ut, mojzis har nog sin sämsta match hittills.
Kan vi hålla oss på banan i 3:e så kan vi faktiskt ta en pinne i denna match.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Berka: En av de sämsta matcherna jag sett i hela mitt liv. Alla är helt värdelösa. Vem har slipat Mojzis rör? När var Timander så här dålig senast? Varför kan vi inte slå en passning? Har kan Linköping vara lika dåliga som vi? Har power play någonsin sett sämre ut? Spontant känner jag - Nej! Suck!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Nikki: Tack tack, nu kan jag oxå se matchen =)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Berka: Rätt avvaktande. Modo det bättre laget men kommer inte till de riktigt farliga chanserna. Inte LHC heller. Fruktansvärt dåliga PP av Modo förutom när Tuokko-Green-Eriksson är inne.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
lägesrapport någon?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Random: Tydligen
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Berka: Ligger LHC under mot det sämsta laget ?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Snacka om frustration, kärringen har okuperat tv:n så jag får snällt sitta å vänta tills filmen är slut innan jag kan se matchen =(
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
MorganaLefaey:

Skröder-green-mza
häggström-svarten-mattsson
eriksson-steen-tuokko

Så skulle jag spela. foppa,enström och någon till i en 4:e med ytterst lite speltid
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Nikki: Ser ut som 3st fjärdeformationer det där. Kan bli intressant match att se. Sen kan jag inte förstå hur hög lön de gamla spelarna har om vi har den 5e dyraste truppen i serien. Salle, Sundström och Pikka borta och ser ut som ett lag som inte skulle ligga i toppen på AS.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Nikki: När man ser laguppställningen så förstår jag varför vi inte vinner några matcher.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Nikki: Ja, sämre än Fredrik Norrena lär han då inte vara.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Wayne Gresky: Och Engstrand i Linköpings mål. Ska vi gissa på att han håller nollan?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Nikki: Ser ut som om vi spelar med fyra femmor.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Nikki: 2-7 gångbart?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Nu kan ju inte jag klistra in sådär snyggt som vissa andra kan, men... officiella laguppställningen:

Skröder - Svartvadet - Zuccarello
Molinder - Steen - Mattsson
Tuokko - Green - Eriksson
Enström - Forsberg - Häggström

Timander - Sondell
Larsson - Jonsson
Mojzis - Bonsaksen

Ingen Madsen alltså. Nog smartast så med tanke på att han kom till Sverige kl 7 i morse.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Mot templet, via omvägar...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Lumber Jack: AMEN!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Lumber Jack:

Jahapp. Det gick ju bra sist, så det kanske blir succé nu då?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Solen skiner, Starosarna är väl kylda och bläcket på biljetterna har snart torkat. Eller som handlar´n i Hedebyborna skulle utryckt det: "Härliga tider, strålande tider!"

Nu jävlar ser vi till att göra minst ett mål mer fotbollshuliganswannabeklubben!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
bisterfinnen:

Lyckseleindahouse
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Icing-Ove:

Jooo ar nåååt alåååååååån
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
arnio:
Hehe, ni ersatte väl Brendl med ungersk Vas. Detta är ett tryout-kontrakt, ser du skillnaden? Alla tillskott till modotruppen anser jag vara till nytta, man måste chansa lite, helst då många av lirarna i 3-4:e inte tar chansen...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Icing-Ove: Hoppas du har rätt för hans stats är mycket sämre än tex. Janos Vas.

Men i Modo bör han åtminstånde gå in i andrafemman.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
arnio: Jo, jag läste det där tidigare. Förhoppningarna är ju inte så höga, men idag tror jag faktiskt att han kan tillföra MoDo en del. Vi får se...Vi har haft tur ibland med AHL:are som t.ex Döme och Justin M...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Icing-Ove: "Most people get raises when they do well at work.
Morten got a pay cut this year playing for the Aeros and now stands to make more money in Sweden. So, for someone that was apparently miserable here and making less money, this is a great deal"
Kommentera

1189201 · »