1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480233 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00

1211370 · » Till forumet



Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
hellge:

Men nu när det ju huvudsakligen Näslund som skall ha näsa för målet. Därimot i Power Play vore det mysigt med någon på vänsterkanten.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
hellge: Direktöversättning till chatspråk, eller snabba SMS ---> 7.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Lumber Jack:

Uttalas vid inandning, eller?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Bad_Brett:

Jag vill ha en rajtare, Foppa trivs bättre med rajtare än sin flickvän, typ.

En rajtare med näsa för målet.

Fast vi har väl bara super-Hägga from Corner one, Enström och Hinote va? Ingen rigtigt bra, alltså.
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Wayne Gresky:

Madsen verkar ha ett stort Modohjärta, lite konstigt kanske, men stort hjärta har han. Han sliter kopiöst.

Förläng va?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Bad_Brett:
Håller med. Green tänker hockey på samma sätt, kan skjuta och har lirat med Näslund och Bertuzzi när Morrison varit skadad i Canucks...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
hellge:

Där slog du huvudet på spiken. Satt och slet mig i håret flera gånger igår över just detta. Svarvadets bristande spelsinne blir väldigt mycket tydligare när han spelar med Forsberg och Näslund. Gång på gång, även i 5-mot-5, kom 21 och 19 som kometer, för att sedan droppa pucken till Svartvadet... som tar en vända i mittzon... letar passning... gääsp... hittar ingen... tar en vända till... ad infinitum.

Mitt förslag är nog att sätta Green som center i den kedjan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
hellge: Madsen stod framför mål vid några ögonblick igår, och han styrde in ett mål framför kassen i lördags. Jag ser gärna han i foppas femma under PP.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
hellge: Jag skulle gärna kasta in Madsen där. Han har visat sig orädd tidigare och skulle kunna göra ett gott arbete framför mål. Dessutom har han helt ok handleder och ett skapligt spelsinne.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Bad_Brett:

Borde man inte hitta någon annan än Svartvadet vid powerplay tillsammans med Foppa och Macke? Han drar ned tempot. Svartvadet har sina kvalitéer, men dessa finns inte i PP.

Jag tycker det ser ut som att vi är i behov av en rightare med näsa för målet i vår tredjeformation.

Kanske Numo kan ställa upp?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Berka:

Anders Söderberg kommer med uppföljaren till "Ännu är han den första NHL-spelaren som har återvänt till MoDo":

"De är minst lika bra som då de var som bäst"

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4671&rows=5
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
spud: Hennes klart främsta kvalité är väl utseendet å de lär hon komma långt på ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Berka: Hehe ne jag vet, men hon har säker några kvalitér som gör att hon ordnar sitt jobb.

En som aldrig riktigt gjort sitt jobb i MODO är Fredrik Warg, han är med i en rätt lång intervju med folkbladet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
spud: Har den kvar i råformat på datorn hemma.

Dock verkar inte Youtube tycka om klippet av någon anledning, jobbar dock på att få till detta även om det kanske inte är någon jätteintressant presskonferens.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
spud: De är jättemärkligt att hon jobbar på radio, hon är inte precis den vassaste kniven i lådan kan jag meddela.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Berka: En person med tv utseende och tidningsröst ska inte jobba på radio.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
spud: Jag tror det är therese, nästan helt säker.
Med reservation för att de kan vara hennes lillsyrra som ser likadan ut.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
spud: Teknikska problem av något slag så den kommer icke upp :(
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Martin S: På modobloggen stod det att Patrik skulle slänga upp presskonferensen från i lördags, och har läst det vid tidigare tillfällen också. Men jag vet inte vart jag ska leta dessa, nån som har ett tips?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
"trots att skellefteå AIK länge kontrollerade matchen vann MODO"/TV4 Västerbotten.
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
NuMo: Särkijärvi sa att det tydligen hände nere i ett sarghörn.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Martin S: Hehe, ja vilken fantasi man kan ha.

Är tjejen Terese Bylund?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Martin S: Såg bara modoiter som låt fällda här och där, nu och då under den sekvensen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
spud: De anser att benen blir undandragna på en AIK spelare strax innan kvitteringsmålet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Salle: Hon jobbar på SR i Sundsvall.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Nån som vet vad det är inavlet gnäller på? Vad är det som domaren skulle blåst av för?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Morten och Svarten i MTV efter matchen.

modo.hockeyligan.se/main.aspx?contentid=14232378369


Nån som vet vad det är för blond tjej i bakgrunden under MM-intervjun? Tur att danskens svenska är så bra annars hade den intervjun varit obegriplig. :-)

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Salle: Bra sammanfattning av matchen, AIK var ju bra på att vara överrock, o fick köra ganska hårt, även om nog domarna var OK, rätt hög tolerans. (Foppa surade nån gång o tjatade). PÅg gör kanske sin bästa match i år, sliter på bra. Sondell farlig, guud va jag saknar Hålla! O Hinote i bp.
Nästan stöld att ta 2 points , när AIK var 2 sek fr 3p - måste vart surt värre att torska så!
Nya tag mot DIF!! Ja just, Svedberg va RIKTIGT bra, satan vad ont det måste gjort få skottet på "fel sida" av stöt-handsken!! Han hade nog fortf rejält ont vid 1-2.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Salle: Det är väl bara att gratulera Mats och Macke som scorade assistpoäng på Perras kvittering. Det var jvligt generöst att dela ut assist där överhuvudtaget, med tanke på att Svarten får pucken från en rensning. Men vafan, inte oss emot.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Björn W: Det är två st S i Torsson...

www.youtube.com/watch?v=gVzT9N6zD-Y
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
spud: "Ger mig fan på att Björn inte är på vinden."


Nej, bättre upp - jag åt julbord på restaurang Översten - 26:e våningen. Nu har jag bara Torson kvar att testa.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Salle: Fast jag är nöjd om vi bara kan spela en bra borta match och knipa nån/några pinnar för framtiden
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Salle:
HV 71 - Södertälje SK 1
Färjestads BK - Timrå IK 1
Luleå HF - Linköpings HC *
Rögle BK - Frölunda HC 2
Djurgårdens IF - MODO Hockey 2
Brynäs IF - Skellefteå AIK 2

så är vi på slutspelsplats
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Berka: Och med tre poäng i Stockholm, plötsligt händer det, så kan vi ligga på slutspelsplats.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Salle: Känns som att modo hade störst fördel av ett 3 mot 3 då 21/19 fanns att tillgå.

Domarna hade kanske bråttom hem och ville ha ett snabbt avgörande ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Viskarn: Det är väl lite upp till domaren/na... Men nog var jag och även spelarna lite förvånade att det blev 3mot3. Men vi anpassade oss, tackade och tog emot. :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
knaskamilla: Grymt vad foppa var trött i intevjuven efter match hahaha han kunde knappt prata =)

Efter första perran trodde jag på 3 säkra pinnar , men efter matchen får man vara någorlunda nöjd ändå.
2 slarv i modoförsvaret och 2 mål för saik, sen med både massa flyt och skicklighet lyckades vi kvittera och avgöra.

Nu är vi inte sist i tabellen längre
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00

Viskarn: Regel 512 i regelboken.

512 – KVITTADE STRAFF – Coincidental penalties
När ett lika antal identiska straff (Mindre, Större eller Match) är utdömda på båda lagen i samma spelstopp, skall dessa straff klassas som:

KVITTADE STRAFF

När sådana straff utdömts skall omedelbart ersättare sättas in på banan för dessa straff och straffen skall inte räknas som uppskjutna straff.
I de fall spelarna skall vara kvar i matchen skall de inta sina platser på utvisnings-bänkarna och får inte lämna dessa förrän i första spelstoppet efter att deras respektive strafftid utgått.


Det finns BARA ETT UNDANTAG TILL DENNA REGEL:

När båda lagen spelar med FULLT MANSKAP på isen, får INGA ERSÄTTARE sättas in om endast ETT Mindre straff utdömts på EN spelare i VARJE lag i SAMMA SPELSTOPP.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Viskarn:
När det gäller MoDo-VooDoo så kvittas inte utvisningar i vissa lägen och viktiga mål kan klackas in eller ske när det är två sekunder kvar....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Salle: Ja det är skörder jag velat ge målet också, men domarn stod ju rätt bra till för att se det där.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Viskarn:

Jag tror det var för att ge Foppa och Macke ett guldläge att komma in och avgöra.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Salle: Hur är det nu egentligen vid en dubbelutvisning? Varför kvittades inte utvisningen i förlängningen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
spud: På plats (och på jumbotronrepisen) såg det ut som om det var Skröder som var på den sist men på TV-sporten så såg det faktiskt ut som Svarten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
PUUH!!!

En holmgång som hade allt utom skönspel. För det var tätt, tight och trångt långa stunder under matchen. det var väl nästan bara vid utvisningar som det blev ytor och tryck, åt båda hållen. 

Men trots att MoDo hade puckkontroll i PP så var man inte särskilt effektiva. Få upp den så hade vi haft ytterligare nåt måls försprång och kanske kunnat ta tre pinnar. Men om man skall ta dessa åtråvärda tre pinnar så får man INTE göra såna slarvfel som man gör vi SAIK's båda mål. Vid första så glömde alla 4 i försvaret bort att Söderberg inte är MoDoit. Och vid 1-2 så är det Sondell som, än en gång, stressar iväg en slarvig backhand som blir en indianare.

Efter det var SAIK grymma i sitt försvarspel. Dom stoppade MoDo effektivt i mittzon gång på gång. Och om vi nån gång kom igenom så var dom än hårdare, ja tom lite för hårda DOMARNA, kring sargerna och runt mål. Men en grym kämpainsats gav skön resultat men det var inte vackert... :-)


Sen i OT så vart det mer ytor och det gynnade oss. Och när Martinnen tog med sig Häggström (eller var det tvärtom?) till utv.båsen och det blev 3-3 så väntade man bara att 19&21 skulle komma in och avgöra. Och som dom gör det. Fart, mer fart och lite elegans och vips var SAIK rundningsmärken och Hadelöv överspelad. :-)

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Berka: Alltså svarten är inte målskytt på det sista målet, när ska det justeras? Eller det kanske är jag som ska justeras lite nu när jag ser reprisen..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Random: jag me
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
spud: Själv så tror jag att Zäta kommer att sälja korv utanför coop om 12 år :)
Kommentera

1211370 · »