1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481795 inlägg · 4079 ämnen

MODO Hockey - Timrå 2009-10-26

« · 1193399 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Nu har jag aldrig blivit rövknullad, men jag litar på ditt ord att de inte är så skönt ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Men då gjorde domaren rätt. Tack för upplysningen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Rädda Timrå: Om inte MODO mött timrå hade det inneburit att ni spelade i AS.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
spud: OM inte Modo hade mött Timrå i två matcher hade Modo bara haft 5 poäng nu ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
bisterfinnen: Oj så j-a skönt det var att gå ifrån Arenan med 2pinnar istället för 0 som det såg ut att bli. Dessutom på, ännu, ett skitmål. Som lök på laxen i en period där vi spelade bra.


Fast vi har lite flyt idag. 2 bortdömda mål varav ett var tevksamt och en Molinder som fick en Lidnersk knäpp.


Vad som sades i omkl.rummet mellan 2:a&3:e tog skruv för det var ett helt annat lag som kom ut. till och med Enström som var KASS i 2 perioder kom ju til sin rätt när vi fick upp tempot på skridskorna och passningarna.


Zakke var riktigt bra så nu är det bara att sätta ut Malek på både Blocket och Tradera.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Frisco: Han har en skridsko i den, resten utanför.

Berka: I en sån här match så får det till följd att man känner sig rövknullad.

spud: Skönt att du likförbannat inte kan vara stor.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
renen: Jag kan inte begripa varför enström fortfarande får chansen i 2:a ??
Han förlorar alla å då menar jag verkligen alla närkamper, han skuter värdelöst och i markeringspelet är han ofta vilsen.

Skön OT seger, nu kan man gå till jobbet i morrn ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26

Berka:Jag säger bara Svartvadet! Vilken jävla match han gör.

Men sen med detta obefintliga spel så får vi stora problem om vi inte skärper till oss. Värdelöst försvarsspel m.m

men fy fan vad sköna poäng, och sen att det var mot tikarna gör det myyyycket skööönare.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Rädda Timrå: Om MODO kämpat som mot SkAIK hade vi vunnit, så ganska menlöst att slänga in OM efter en match
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
spud: Ja, nu har ni häng på oss.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
INGMAR BERGMAN skulle ha älskat denna match. Snacka om två lag som hade jätteÅNGEST för att förlora. Om något av lagen hade vågat vinna så hade det aldrig gått till förlängning. Tiita bara på Modo så fort de låg under släppte alla hämningar och man gjorde mål på en gång. Om Timrå hade spelat med samma fart som mot HV senast hade dom vunnit utan problem. Men här var det två lag som inte vågade vinna. Nästan allt sitter i huvudet på spelarna, inte i fysiken.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Frisco:

I duschen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Om han inte står i målgården var står han då?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Att han blåser för tidigt håller jag med om, men faktum kvarstår att blåst är blåst. Vid 2:an åker tikaren i målgården och anses han stör målvakten så pass mycket så är de regelrätt att blåsa av, jag tänker inte ta ställning till hurvida han styr pucken eller i vilken grad han stör målvakten, han är i straffområdet de ser jag, resten får domaren sköta.

Tråkigt dock om matcher ska avgöras på "felaktiga domslut" de kan vi nog alla hålla med om, för de händer alla lag någon gång
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ikväll, visade sig ett fantastiskt fenomen. Ikväll visade sig orsaken till att Timrå spelar i ES istället för div 1 eller div 2. Detta fenomen är att timrå är ett gäng förlorare som man alltid kan räkna med. När ALLT annat känns som ett mörker och ett helvete, då kommer dessa vattenhål av glädje. Tack för att ni finns kära förlorare!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Domaren var antagligen felplacerad, därför blev han tvungen att blåsa när han tappade kontrollen över pucken. Men men. Alla timråspelare var ju rättplacerade i alla fall. Alltid något.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Hahaha, då hade ni en sjujävla otur. hahahahaha Tack för poängen! Ogillar folk med otur, dem luktar så illa.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
spud: Han blåser för tidigt och rånar TIK på mål 1. Vid mål 2 så står varken Meunier i målgården eller styr pucken.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Berka: Jag vet av egen erfarenhet att stray dogs luktar satan att elda, kanske vi kan prova? Du kan väl åka några mil söderut och fånga in ett par?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
bisterfinnen: Typiskt. Nu kan vi ju inte sparka Molinder heller.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
bisterfinnen: Man gör inget regelrätt mål när det är avblåst, ej heller när man styr pucken i målgården.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
bisterfinnen: de brann en kåk här i stan häromdagen, men jag hoppas de inte var den ;) Kanske var någon form av silverfiskar som man kan hitta i källaren, va de nu är var så får han gärna elda koftor och offra utrotningshotade djur om vi vinner.
Men vad händer den dagen de inte finns en enda lusekofta att sätta tändaren i? , då får man hoppas att modo kan stå upp av sig självt
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
spud:

Två regelrätta mål bortdömda var inte mer än rätt eller?

hohoho, jultomten kom tidigt i år :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
bisterfinnen: Vi hade ingen hjälp där ute.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
bisterfinnen:

Och Molle blir matchens lirare... Vad hade vi för odds på den? Undrar just vad Icing-Ove eldat idag. Måste vara något väldigt utrotningshotat...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Berka:

Det sämsta jag genomlidit... Törs jag säga att jag inte sett någon förlust ännu denna säsong. Vad är oddsen?!

Har sett tre matcher, två suddensegrar och en seger.

Idag hade vi en domare som hjälpte oss. Vi sitter dock fortfarande utan livbåt på ett sjunkande Titanic.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
MODOJohan: Vi spelar hockey som antjärns damlag om de funnits något, men ändå lyckas vi vinna.
Finns fortfarande mycket att jobba på
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
MODOJohan: Exploatera är mitt ord!
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Björn W: Fortsätt att exploatera, och gå händelserna i förväg, för det verkar ju hjälpa oss!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
mikenomad: Och vi är Husse. HUSSE!!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
mikenomad: Hellre det än sämst, ni är. SÄMST.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Björn W: Ni är sist. SIST!!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Berka: Det känns som om vi är i större behov av poäng än av bra insatser. Vi får hoppas att självförtroendet växer en smula och att vi kan spela lite bättre framöver. Vi hoppas även att Molinder nu drabbas av en lidnersk knäpp och blir spelbar så vi kan bänka Oscar Steen istället...sopa!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
MODOJohan: Det var mina adrenalinnivåer som talade, men fortsätter Timrå att gödsla oss med poäng så borde vi vara hypotetiskt näst sist. Om man extrapolerar, alltså.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Berka:

Jag sa att vi var värdelösa och jag påstår att timrå spelade krakehockey i sista. Man vågade inte vinna, man man fick en skänk från ovan.

Det här ber vi inte om ursäkt för.

Det där jäkla kommentatorn var ju en total timråsupporter hela matchen också. Satt och hånade Modo hela tiden.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Berka: Tack för sanset och förnuftet! Tänker inte gratulera....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Dra åt helvete så jävla värdelöst. Man skäms att hålla på timrå just nu.

Hejdå, Charles.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
NuMo: Äh skärp dig hahaha Timrå va bättre sett över hela matchen påstår du annat är du bara skadeglad ;) , men vi krigade på bra
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Björn W: Vi förlorar nästan aldrig i förlängningen. Tänk om vi bara kunde lira i den spelformen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Björn W: Trodde vi var fortsatt sist, eller?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
spud: Vi var bättre i två perioder och får dessutom två väldigt, väldigt tveksamma mål bortdömda, men visst... Grattis!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Berka: Man behöver inte spela bra. det räcker att ha lite attityd.

PLATS!

SITT!

APPORT!

LIGG!

TIMRÅ SPELADE KRAKEHOCKEY I SISTA PERIODEN OCH FÖRTJÄNADE INTE ENS EN POÄNG, MEN DET SKÄNKTE VI DEM ÄNDÅ VIA LUTHERHJÄLPEN. (Oj caps lock)

Challe har fått en ådrig röd fyllenäsa. Jag tror att han börjar acklimatisera sig till omgivningen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Nikki Nine: Help, I've fallen and made a promise to be the klackledare in Ängelholm and manufacture a budget-tifo!

Vi är inte sist och imorgon så kan vi alla vinna på Lotto! :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Wayne Gresky: Rättvisa!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Åh jag älskar MODO!!! Fy fan vad härligt!!!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
spud: Rättvisan segrar IGEN.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Oj vilken härlig glädje hos Modospelarna. Kul att se!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Tack timmy
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
spud: Jodå!
Kommentera

« · 1193399 · »