1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481844 inlägg · 4079 ämnen

MODO Hockey - Timrå 2009-10-26

« · 1192458 Till forumet


MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Dags för säsongens andra länsderby i elitseriens 13:e omgång. MODO Hockey tar emot Timrå IK i Swedbank Arena och det handlar för ovanlighetens skull om ett riktigt bottenmöte.
Timrå IK på elfte plats mot MODO Hockey som parkerar sist i serien.
- Frånsett det blir det förstås ett högintressant möte ändå, säger Miloslav Horava, MODO Hockeys coach. Men med tanke på de båda lagens tabelläge tror jag det kan bli ett lite försiktigare derby än vanligt.

Mycket defensivt spel med andra ord?
- Precis så. Tror inte något av lagen vågar öppna sig så där på direkten.
Annars är det de gamla vanliga tongångarna som hörs.
Hårt arbete, rätt inställning, mycket skott, bättre power play och gå på mål ofta.
- Det finns inget hokus pokus. Det är precis de där sakerna som gäller.

0-3 i Skellefteå senast.
- Fortfarande skapar vi för lite, men hjärtat och kampglöden var det inget fel på. Jag hoppas på ännu mera av den varan mot Timrå.
För Niklas Sundström blir det inget mera spel förrän han opererats för sin efterhängsna mag- och ljumskskada.
- Niklas försökte igen i Skellefteå, men det gick inte.

MODO Hockey kommer till länsderbyt med Michal Zajkowski i målet.
- Vi vill på det sättet spela med en målvakt som vet hur det är att vinna. Zacke vaktade målet vid vår enda trepoängare hittills och han har lyckats mycket bra i Sundsvall, som bl a slog Leksand på övertid häromdagen med Zajkowski i målet.

MODO Hockey mot Timrå IK:
Målvakt:
30 Michal Zajkowski
(1 Niklas Svedberg).

Backpar:
44 Daniel Sondell
7 Mattias Timander

5 Hans Jonsson
48 Hannu Pikkarainen

47 Alexander Bonsaksen
4 Tomas Mojzis

53 Eddie Larsson
2 Jens Westin

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder
39 Per Svartvadet
36 Mats Zuccarello Aasen

17 Morten Madsen
27 Josh Green
11 Thomas Enström

29 Andreas Molinder
20 Oscar Steen
16 Adam Eriksson

13 Marco Tuokko
26 Kristian Forsberg
6 Magnus Häggström

Noterbart är
A t t Per Hållberg (tränar för fullt), Andreas Salomonsson (sjukskriven) och Niklas Sundström (väntar på operation) inte spelar.
A t t säsongens första länsderby slutade 5-4 till MODO Hockey ? Josh Green segerskytt i förlängningen. Det var ett svängigt derby, först 2-0 till Timrå, sedan 4-2 till MODo, kvittering av Pär Styf åtta sekunder före ordinarie speltids slut.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Nikki Nine: Perfekt med Zakke i målet. Mycket bra.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Frisco: Vi vinner säkert bara därför, men jag förstår inte varför de måste dribbla så förbannat. Vad skickar detta för signaler till Svedberg och Malek? Det är deras psyke vi måste vårda, inte den målvakt som ändå ska portas från Swedbank efter denna säsong..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Nikki Nine: Kan det vara så bra att Malek är på väg ut?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Lumber Jack: Vore ju inte fel, då han inte direkt gjort någon glad och om det skulle frigöra pengar är det bara att tacka och ta emot.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
shinzawai: Signalerna till de andra två är att de spelat för dåligt. Bra signaler.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Frisco: Men tycker man verkligen att man ska signalera det till en 19årig ES debutant som enligt mig varit sensationellt bra, som haft en enorm utveckling det senaste året?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Frisco: Bra signaler enl Magnus Nyström och Niklas Wikegård, dåliga signaler enl mig. Hur ska Malek spela bättre av en diss, åka mer skridskor? Tacklas mer? Det är hjärndött att tro att man alltid kan pressa folk till prestation med sådana här metoder. Skulle min chef behandla mig så där skulle jag garanterat prestera sämre.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
spud: Word. Kommer ni ihåg hur Svedberg såg ut i Göteborg när han fick göra inhoppet i slutet på förra säsongen? Kolla på honom i år.. Han är en raket, kan han bara lära sig att sköta spelet runt kassen så kan han bli riktigt duktig.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
shinzawai: Äh Zakke krampar igen så Svedberg får stå från slutet av period 1. ;-)

Men det är synd att ledningen inte vågar sätta sin tilltro till Svedberg då han ju inte varit dålig i nån match.

1:a linan
OK den har visat sig funka. Men blåslampa på Skröder från start för han drar ner den formationen

2:a
Varför får Enström den där chansen, han inte förtjänar, hela J-A tiden... Här har vi grunderna till en riktig TUNG kedja osså kastar man in Enström. Har även inledningen av FBK-matchen i åtanke när jag ser denna formation. Huvva!
In med Tuokko där istället så kommer det att mosas hundar.

3:e får gå in och spela 0-0 och 4:e får ta nåt alibibyte emellanåt.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Salle: Jag skulle spela Adam Eriksson istället för Enström. Eriksson kommer kämpa som ett djur om han får den chansen och han kan skapa ytor åt de andra. Dessutom vinner han sargdueller emellanåt, det gör aldrig Enström.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Vad i helvete. Vem är det som pratar med Foppa egentligen? Freddan snackar om att det är öppet, Horava räknar bort Peter. Snackar inte Freddan och Peter öht?

hockeykanalen.se/1.1294067/2009/10/26/fredrik_anderssson_besked_om_foppa_den_9_nov

allehanda.se/sport/ishockey/1.1471324
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26

shinzawai:Nog är det väl Freddan som ska ha kommunikation med pressen då det gäller kontrakt nyförvärv m.m.

Fast kvällstidningarna gjorde väl en svt, då dom fick till att Macke var nära en comeback.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
shinzawai: Foppa vill inte komma tillbaka som den frälsare, han iofs är, och få hela lagets, och bygdens, krav på sig utan att dom själva tagit tag i saken.

Det skulle bara lägga ett större ok på Peters axelskydd än hans egna.
Han vill att laget gräver ur sig, delvis åtminstone, ur den grop dom grävt så kan han sedan komma och lyfta dom ytterligare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Dagens stora fråga:

Har Zacke börjat dricka upp sig?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Lumber Jack: De tror inte jag, kramp i 3:e
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Lumber Jack:

Det borde han väl börjat med absolut senast igår morse...

Eller så får vi kanske hoppas att han glömt det, och får slänga in handduken redan innan matchen? ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Berka: Efter att Timrå satt femman så blir han nog utbytt iaf.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Lumber Jack: Ska det vara svårt att slänga 2 Resorb i ett glas vatten eller?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Fan också, har irriterat mig otroligt mycket på Horavaras tankar inför matchen. Det enda de signalerar är en enda stor rädsla för att förlora. Och allt för denna mening, "- Precis så. Tror inte något av lagen vågar öppna sig så där på direkten.".

VÅGA VINNA IKVÄLL!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Sniff...smells like Hockeysnack och blöt hund i afton. Härliga tider!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
spud: Som hemmalag SKA man ta initivet och VARA de spelförande laget.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Varför denna match just nu. Varför detta läge för oss bägge. Vi behöver poäng lika mycket och det sista vi behöver just nu anser jag är att måsta jaga poäng av varandra.

Nu är jag dock övertygad (än så länge) att varken ni eller vi kommer att få kvala.
Den känslan består så länge jag tror att andra kommer att tappa orken under grundspelet och falla dit de förväntas ligga när det blir dags för slutspel.
Men, bara för att jag (än så länge) tror att vi båda två har bättre kapacitet att hitta/ta fram så kvarstår ju att det börjar levereras innan klättringen i tabellen kan börja.

Där tycker jag ändå att det stundtals ser olidligt lamt ut för er del vilket jag förstår känns frustrerande. Dock tror jag att det vänder till det bättre för både Timrå och MoDo.

Slutspel är jag dock inte alls lika övertygad över att vi bägge kan sikta in oss på.
Min innersta önskan är ändå att det lossnar för oss bägge för hos mig hör vi hemma där, både ni och vi.

Av denna enkla men ärliga mening är det sista jag vill ha just nu ett "länsderby". :(
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Verkligen en nyckelmatch ikväll, framförallt för Modo. Jag hoppas verkligen tar sig samman ikväll för torskar de ikväll så är läget nattsvart. Och Ö-viksbor ikväll är det dax att gå man ur huse för att heja fram Modo.
Som Brynäsare så lider jag med er.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
pratarn: Du har helt klart en poäng, men för oss har de varit samma sen serien startat, skador sjukdomar i mängder, sen har dom som varit tillgängliga inte presterat. Tyvärr tror jag modo inte har kapacitet att vara speciellt mycket bättre, visst med självförtroende kan vi ta några matcher men med den trupp vi ställer på isen idag är vi tyvärr inte bättre än ett kvalserielag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Berka: Övriga kvalserielag klarar av att slå ett pass på bladet iaf. Om vi åtgärdar vårt usla passningsspel ska vi kunna ducka för kvalserien i alla fall.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
shinzawai: Det handlar inte bara om hur passningarna slås, det handlar ju även om att merparten av våra spelare verkar helt oförmögna att ta enmot en passning. Det är även en stor del av problemet i power play. När killarna efter att ha försökt ta sig in i anfallszonen under den första minuten väl slutligen lyckas och tom får lite snurr på motståndarna så kommer det alltid en pass/mottagning som är så dålig att hela anfallet avstannar och motståndarna får i bästa fall bara ut pucken, vanligtvis får de en bra kontringschans dessutom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Wayne Gresky: Jo, men mottagningar och passningar ser jag som samma problem. Mottagningarna är ofta kassa för att passet är dåligt.

Tuokko verkar dock ha tappat all stereosyn och kan aldrig ta emot passet. Blev djupseendet kvar i Mora?
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Salle: Vad bra, den 19:e (ledande) intervjun med Zacke i år men vi har fortfarande inte fått se Mojsiz, Pikka och några andra i MTV. :/
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
shinzawai: Dessutom med samma frågor.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Mojzis i intervju i länken. Rubriken "Stan förtjänar bättre" gillar jag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Dubbelt så bra...

  Referees: Vinnerborg, Marcus  
    Lärking, Christer  
  Linesmen: Sondell, Per  
    Käck, Johannes

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Salle: Har Modo fått känna på tvådomarsystemet i nån match innan? Vet inte om Timrå har gjort det men jag tror inte det.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Salle: Dags att göra planerna större.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Frisco: Med den speed som modo-spelarna har så skulle väl det va bäst om storleken på planen halverades.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Kvällens Hjältar:

MODO Hockey
 
 
  30. ZAJKOWSKI, Michal  
  Goalkeepers 1. SVEDBERG, Niklas  

  1st Line 7. TIMANDER, Mattias 44. SONDELL, Daniel  
  36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats 39. SVARTVADET, Per 10. SKRÖDER, Per-åge  

  2nd Line 48. PIKKARAINEN, Hannu 5. JONSSON, Hans  
  11. ENSTRÖM, Thomas 27. GREEN, Josh 17. MADSEN, Morten  

  3rd Line 4. MOJZIS, Tomas 47. BONSAKSEN, Alexander  
  16. ERIKSSON, Adam 20. STEEN, Oscar 29. MOLINDER, Andreas  

  4th Line 2. WESTIN, Jens 53. LARSSON, Eddie  
  6. HÄGGSTRÖM, Magnus 26. FORSBERG, Kristian 13. TUOKKO, Marco

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Salle: Till kvällens hjältar har jag bara ett ord att säga:

-VINN!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Mot dramatiska hallen...
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
TIK har minst en bra målgörare i varje kedja, tror det blir rätt svårt att stå emot för våra sämre kedjor, men vi får se hur hårt de jobbar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Icing-Ove: Å herregud vad dåligt vi spelar. Milo har verkligen indoktrinerat spelarna att de ska vara rädda. Uppenbart förstår inte Madsen vad han säger eftersom han är den enda som ser ut att kunna spela idag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
spud: Det ser bra ut ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
spud: Ja jag gillar Madsen, han är den ende som åker åt rätt håll.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Vad har hänt med norskarna? De är sämst på plan, allihop.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Wayne Gresky: Jag förstår varför vi ligger sist !!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Green kommer så förbaskat mer till sin rätt som center. Det hade varit kul om man petat in någon annan än Enström i den kedjan. Skröder eller Häggström till exempel.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
dålig första. har nåra chanser att sätta 0-1, kämpa nu timrå!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Hawerchuk: Är det bara jag som har känslan av att vi förlorar i stort sett alla 50-50-situationer? Skröder och MZA kan ju vara gudomliga i sargspelet, men nu är de lika usla som alla andra. Jag undrar om de helt enkelt inte är söndermatchade?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Hawerchuk: Det känns som om Green och Madsen har en prao med sig när det åker upp.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Wayne Gresky: Ää så jävla mycket har dem inte spelat. Men jag blir lite funersam över att all lösa puckar aldrig studsar mot en MODOit. VI står helt enkelt aldrig på rätt plats.
Kommentera

« · 1192458