Lumber Jack: Gud så otroligt underbart. Därmed passerar vi 120000 åskådare på 18 matcher. Räknar vi på snittet så kommer det öka till över 6750 åskådare per match. Och ifjol hade vi 4128, alltså en ökning med över 2500 åskådare i snitt. Lågt räknat gör dessa av med ungefär 220:- per person och match, vilket ger ungefär 15 miljoner i ökade intäkter. Undra om Bumpaberra tycker att det här är så negativt som han ville göra gällande innan?
Poffa: Mycket pengar blir det. Med nuvarande tabelläge och förhoppningar så kan nog Ecke få en skaplig månadspeng inför transfer deadline. Jag utgår ifrån att vi får minst en ny spelare. Känns väldigt intressant att se vad som kommer...(hoppas inte Gästrin, hoppas inte Gästrin, hoppas inte Gästrin...)
Frisco: Men åk ut till Kemephallen i kväll du då och sitt där och titta på det som erbjuds. Vi övriga kommer vara i Swedbank Arena och åtnjuta hockey på toppnivå i en oöverträffad arena.
Wayne Gresky: Med den trupp ni har, varför värva? spar pengarna inför nästa säsong istället. Nu när ni gör en sådan jättevinst se till att värva klokt och bygg ett lag för framtiden istället. Vi la alla pengarna på en förstafemma som gick i kras och sitter nu med hundhuvudet ;-) En för liten arena redan och se vad som händer, lillebror ifrån norr spurtar om oss.
Bitter? ja det kan du ge dig faan på. 4/1 MIF-TIK 4-1 6-1 TIK-Modo 2-7
TIKbiff: Men din pessimist-jolle. Vi ska värva en spelare till, en Weinhandl. Naturligtvis ska vi även skriva fast Weinhandl på ett par-tre år så vi har honom kvar. Det snackas ju om att Salle eventuellt vill ut i Europa för att tjäna lite pengar inför pensionen och då ser jag gärna Weinis som ersättare.
Poffa: Äh, låt oss ta hand om värvningar istället, vi behöver dom bättre. Tycker förresten att Modo kan låna Timrå några miljoner till ett par stabila backar samt en center. Ni får igen dom om vi tar oss till slutspel.
TIKbiff: Vi ska värva för att ett slutspel är långt, det kan bli skador och avstängningar på nyckelspelare. Vi modoiter har gott om erfarenheter av vad en disciplinnämnd kan hitta på t ex. Vid slutet av säsongen kan man plocka in bra spelare till en rimlig kostnad och toppa truppen ytterligare. Är det någon sorts jantetanke att det bästa laget inte ska få bli ännu bättre? Vi är ute efter guldet, inte en dramatisk finalserie...
Ja, jag som i mitt sjukliga tillstånd hade tänkt stanna hemma 4 km från arenan och istället se matchen på tv...nu kanske man måste samla ihop krafterna och förmå sig till arenaeländet ändå...
TIKbiff: Äh, lägg ner elithockeyn i Timrå även på pappret och ta sedan krafttag i regionen för att åter få upp Giffarna i Allsvenskan. Det vore en välgärning av er medelpaddingar. Där har ni ju till och med en förstklasig arena.
Wayne Gresky: Bah, storhetsvansinne ;-) Titta på stackars FBK, har fem spelare borta och nu är det kriiiiis..och dom måste värva. I Timrå är vi glada när det bara är fem spelare borta..
Paddan: Ok, god fortsättning på er trots att ni är sånadäringa surmulna, dumdryga ångermanlänningar allihopa. Och, den är drygt 25 meter lång och 2,6 meter bred.
mike66: Det där får jag väl ta som något positivt eftersom många klagar på att jag är alltför positiv. Men en god fortsättning får man väl önska, särskilt på lördag, en fortsättning så god att plywooden krullar sig av ren förskräckelse.